Allart Dominique. A case of mistaken identity - a version of the Good Shepherd by Pieter Brueghel the Younger
(1)
Arenthals Jeannette van (1963- )
(1)
Baum Katja von. Master or assistant? – painted alterations in the Pleydenwurff workshop
(1)
Betlej Andrzej (1971- ). Jeszcze raz o Antonim Osińskim w Leżajsku
(1)
Betlej Andrzej (1971- ). Once again about Antoni Osiński's work in Leżajsk
(1)
Białek-Kostecka Dorota
(1)
Bijsterveld Arnoud-Jan A. (1962- )
(1)
Bijsterveld Arnoud-Jan A. (1962- ). Royal burial places in Western Europe
(1)
Billinge Rachel. The Beaune last judgement - sorting out Rogier van der Weyden and his assistants
(1)
Boer Dick E. H. de (1947- ). Metra de Morte
(1)
Bogdanowska Monika (1962- )
(1)
Boggild Johannsen Birgitte (1948- ). Cum tota posteritas digne ut meruit simul honorare nequeat
(1)
Boluk Oleg Mikolajovic. Christian ideograms in churches of Western Ukraine: the repertoire and plasticity of items of wooden carvings
(1)
Boluk Oleg Mikolajovic. Chrześcijańskie ideogramy w cerkwiach Zachodniej Ukrainy: różnorodność oraz plastyka dzieł snycerstwa
(1)
Borchert Till-Holger (1967- )
(1)
Borowska Magdalena (sztuka). Easel painting on canvas Madonna with the Child from the collection of the Museum of the John Paul II Catholic University of Lublin
(1)
Borowska Magdalena (sztuka). Obraz sztalugowy na płótnie Matka Boża z Dzieciątkiem ze zbiorów Muzeum Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
(1)
Brandys Iwona. In the workshop of Wincenty Drabik - scenography painter and pedagogue. Introduction to the research
(1)
Brandys Iwona. W pracowni Wincentego Drabika – malarza scenicznego i pedagoga. Przyczynek do badań
(1)
Breure Leendert (1949- ). The richness of Memoria and the Web
(1)
Brink Peter van den (1956- ). Two “new” paintings by Jan de Beer – technical studies connoisseurship and provenance research
(1)
Bruyn Eric C. H. de (1961- ). Hieronymus Bosch's Lisbon Temptations of Saint Anthony triptych and its written sources
(1)
Bruździński Andrzej Mirosław (1950- ). Novitiate in the Bernardine friary in the second half of the 17th century
(1)
Bruździński Andrzej Mirosław (1950- ). Nowicjat w klasztorze bernardynów w Leżajsku w drugiej połowie XVII wieku
(1)
Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Some remarks concering the art of painter Gebhard Flatz
(1)
Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Uwagi na temat warsztatu artystycznego malarza Gebharda Flatza
(1)
Bucken Veronique. Le Triptyque de l'Adoration des Mages (Turin-Genes) et le mecenat d'Hendrik Keddekin abbe de Ter Doest
(1)
Budziaszek Barbara. Rozwarstwienie i przeniesienie polichromii z rzeźby drewnianej z zastosowaniem metod opracowanych dla malowideł sztalugowych na drewnie
(1)
Budziaszek Barbara. The separation and transferral of polychromy from a wooden sculpture with the implementation of the layer separation treatment used in painting
(1)
Busse Krzysztof. Franciscan character of Marian devotioj in Leżajsk the Sanctuary of Our Lady of Consolation
(1)
Busse Krzysztof. Franciszkański charakter kultu i pobożności maryjnej w leżajskim sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia
(1)
Buttner Nils (1967- )
(1)
Błaszczyk Marcin (konserwacja zabytków). Malowidła ścienne w prezbiterium dawnego kościoła parafialnego pod wezwaniem Matki Boskiej Gromnicznej w Siemiechowie
(1)
Błaszczyk Marcin (konserwacja zabytków). Wall paintings from the presbytery of the former parish church of Our Lady of the Thunder Candle in Siemiechów
(1)
Chmielewska Małgorzata (konserwator). Characteristics if icon painting from the Cretan School using the example of the post-byzantine triptych from the Princes Czartoryski Collection in Kraków
(1)
Chmielewska Małgorzata (konserwator). Charakterystyka malarstwa ikonowego szkoły kreteńskiej na przykładzie pobizantyńskiego tryptyku ze zbiorów Muzeum Książąt Czartoryskich w Krakowie
(1)
Chodacka Magdalena. An attempt to reconstruct the technology and technique of the 15th century Venetian panel painting through creating a copy of the painting presenting St. Anthony the Great
(1)
Chodacka Magdalena. Próba rekonstrukcji technologii i techniki XV-wiecznego weneckiego malarstwa tablicowego poprzez wykonanie kopii malowidła z przedstawieniem św. Antoniego Pustelnika
(1)
Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Tools techniques and signatures of Persian Shamshir makers. Hidden meanings of inscriptions and of the magic square. Issues of artibution
(1)
Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Warsztaty i sygnatury twórców perskich szamszirów. Ukryte znaczenia napisów i magicznego kwadratu. Problemy atrybucji
(1)
Chomentowska Edyta. Klasztor w Leżajsku w pierwszych latach zjednoczenia Zakonu Braci Mniejszych w świetle schematy zmów zakonnych
(1)
Chomentowska Edyta. Monastery in Leżajsk in the first years of the unification of the Order of Friars Minor in the light of the religious schematism
(1)
Chorley Claire. Hans Holbein Hans of Antwerp - findings from the recent examination cleaning and restoration
(1)
Christie Nicola. The Calling of Saint Matthew attributed to the Master of the Abbey of Dielegem
(1)
Ciepielewska Dominika. Conservation and reconstruction of the missing fragments of the 19th century painting on canvas
(1)
Ciepielewska Dominika. Konserwacja wraz z rekonstrukcją utraconych fragmentów XIX-wiecznego malowidła na podobraziu płóciennym
(1)
Ciesielska Tanita. Problematyka konserwacji rzeźby alabastrowej na przykładzie Zwiastowania Jana Michałowicza z Muzeum XX. Czartoryskich
(1)
Ciesielska Tanita. The issue of conservation treatment of alabaster sculpture as exemplified by Jan Michalowicz's The Annunciation from the XX Czartoryscy Museum
(1)
Ciulisova Ingrid (1960- ). The Saint Michael altarpiece in Spisska Kapitula - a preliminary report
(1)
Currie Christina. A case of mistaken identity - a version of the Good Shepherd by Pieter Brueghel the Younger
(1)
Daranowska-Łukaszewska Joanna (1949- ). A few remarks about thr 17th-century painting Fainting of Saint Francis in the altar of the chapel of his call in the Basilica of the Annunciation of thr Blessed Virgin Mary in Leżajsk
(1)
Daranowska-Łukaszewska Joanna (1949- ). Kilka uwag na temat siedemnastowiecznego obrazu Omdlenie świętego Franciszka w ołtarzu kaplicy pod jego wezwaniem w Bazylice Zwiastowania Najświętszej Maryi Pannie w Leżajsku
(1)
Debaene Marjan (1978- ). Reading between the lines... - attribution problems regarding early sixteenth century Louvain painters
(1)
Defoer Henri L. M. (1936- ). The Triptych of the Pauw-Sas Family from the Utrecht Charterhouse
(1)
Dikken Charlotte (1984- ). A monument to a glorious past and a questionable future?
(1)
Dmytrenko Alla. Lviv collection of theatre sketches by Andrzej Pronaszko: the problem of attribution
(1)
Dmytrenko Alla. Lwowska kolekcja szkiców teatralnych Andrzeja Pronaszki - problem artybucji
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- )
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). The painting workshop of Szymon Czechowicz (1689-1775) - selected issues
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Warsztat Szymona Czechowicza (1689–1775) – wybrane zagadnienia
(1)
Dubois Anne. XRF analysis of pigments in the Donne Hours (Louvain-la-Neuve Archives de l’Universite ms. A2)
(1)
Dworzak Agata (1988- )
(1)
Dworzak Agata (1988- ). Jeszcze raz o Antonim Osińskim w Leżajsku
(1)
Dworzak Agata (1988- ). Once again about Antoni Osiński's work in Leżajsk
(1)
Dyballa Katrin. The oeuvre of Jan Swart van Groningen reconsidered
(1)
Eckstein Lisa. Master or assistant? – painted alterations in the Pleydenwurff workshop
(1)
Engen Hildo van (1972- ). Memor esto mei
(1)
Ewing Dan. Two new paintings by Jan de Beer – technical studies connoisseurship and provenance research
(1)
Falkenburg Reindert (1952- ). In conversation with the Garden of earthly delights
(1)
Faries Molly (1940- ). Identifying two family members in Jacob Cornelisz's Amsterdam workshop: Cornelis Buys and Cornelis Anthonisz
(1)
Feliks Anna. The plaques with portraits of famous people by Kazimierz Chodziński (1861-1921) on the background of the collection from the Coins Cabinet of the National Museum in Warsaw
(1)
Fitta-Spelina Agnieszka. Architect's workshop. A new object and a historic building - similarities and differences in project work
(1)
Fitta-Spelina Agnieszka. Warsztat architekta. Obiekt nowy a obiekt zabytkowy – podobieństwa i różnice w pracy projektowej
(1)
Fraiture Pascale. A case of mistaken identity - a version of the Good Shepherd by Pieter Brueghel the Younger
(1)
Fransen Bart (1973- ). The Polyptych of the Seven Sorrows of the Virgin in the Museu Frederic Mares - as unusual altarpiece
(1)
Fucker Beate. Master or assistant? – painted alterations in the Pleydenwurff workshop
(1)
Gadomski Jerzy (1934-2015)
(1)
Galassi Maria Clelia (1954- ). Revising Friedlander - the underdrawing connoisseurship” and the Master of the Turin Adoration
(1)
Gebhard Zofia (1947- ). Yellow triptych
(1)
Gebhard Zofia (1947- ). Żółty tryptyk
(1)
Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Around the didactic aspects of the artist's workshop carving in wood
(1)
Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Wokół zagadnień dydaktyki warsztatu artysty rzeźbiącego w drewnie
(1)
Gifford E. Melanie. Keynotlecture - Willem van Aelst and the market for still-life painting in Paris - reattribution of an aarly work
(1)
Gniecki Czesław (1953- )
(1)
Goch Marcin. Forgotten painted Polonica in the collections of Ukrainian museums
(1)
Goch Marcin. Zapomniane malarskie polonika w zbiorach muzeów Ukrainy
(1)
Goudriaan Koen (1950- ). Geert Grote: a founder fading into oblivion?
(1)
Grochowska-Angelus Anna. Obrazy i ich ramy. Rola artysty w wyborze opraw
(1)