Brandys Iwona. W pracowni Wincentego Drabika - malarza scenicznego i pedagoga. Przyczynek do badań
(1)
Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Some remarks concering the art of painter Gebhard Flatz
(1)
Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Uwagi na temat warsztatu artystycznego malarza Gebharda Flatza
(1)
Chmielewska Małgorzata (konserwator). Characteristics if icon painting from the Cretan School using the example of the post-byzantine triptych from the Princes Czartoryski Collection in Kraków
(1)
Chmielewska Małgorzata (konserwator). Charakterystyka malarstwa ikonowego szkoły kreteńskiej na przykładzie pobizantyńskiego tryptyku ze zbiorów Muzeum Książąt Czartoryskich w Krakowie
(1)
Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Tools techniques and signatures of Persian Shamshir makers. Hidden meanings of inscriptions and of the magic square. Issues of artibution
(1)
Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Warsztaty i sygnatury twórców perskich szamszirów. Ukryte znaczenia napisów i magicznego kwadratu. Problemy atrybucji
(1)
Ciechańska Marzenna. To czego Europa zapragnie - czyli bogactwo technik materiałów i treści w formie eksportowego orientalnego albumu fotograficznego
(1)
Cybulska-Jędraszek Katarzyna A. Zagadnienia techniczne i konserwatorskie na wybranych przykładach współczesnych obrazów na podobraziach tekturowych
(1)
Czajkowska-Wagner Ludmiła. Henryk Nitschmann - elbląski polonofil
(1)
Czuczko Jolanta. Bliżej prawdy o foksingu?
(1)
Czuczko Jolanta. Różnorodność podłoży papierowych
(1)
Dobrowolska Dorota (konserwacja zabytków). Konserwacja waliz w Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- )
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). The painting workshop of Szymon Czechowicz (1689-1775) - selected issues
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803-1886) w świetle badań interdyscyplinarnych
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Warsztat Szymona Czechowicza (1689-1775) - wybrane zagadnienia
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Wstępne badania podłoży w malarstwie olejnym Józefa Szermentowskiego (1833-1976)
(1)
Dymarek Anna. Ocena stanu zachowania zbioru fotografii autorstwa Alojzego Czarneckiego z Archiwum Państwowego w Toruniu
(1)
Dzendzeluk Lesa Stepanivna. Metody konserwacji-restauracji oleodruków
(1)
Fitta-Spelina Agnieszka. Architect's workshop. A new object and a historic building - similarities and differences in project work
(1)
Fitta-Spelina Agnieszka. Warsztat architekta. Obiekt nowy a obiekt zabytkowy - podobieństwa i różnice w pracy projektowej
(1)
Garczewska-Semka Katarzyna. Sztambuchy - albumy romantyczne na przykładzie Marii Wodzińskiej i Zofii Ossolińskiej
(1)
Garztecki Juliusz Witold (1920- )
(1)
Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Around the didactic aspects of the artist's workshop carving in wood
(1)
Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Wokół zagadnień dydaktyki warsztatu artysty rzeźbiącego w drewnie
(1)
Grochowska-Angelus Anna. Obrazy i ich ramy. Rola artysty w wyborze opraw
(1)
Grochowska-Angelus Anna. Paintings and their frames. The role of artists in choosing them
(1)
Jabłońska Elżbieta (1958- )
(1)
Jarmiłko Joanna. Bliżej prawdy o foksingu?
(1)
Jasiński Mateusz. Caravaggistic revolution in the way of building the picture
(1)
Jasiński Mateusz. Rewolucja caravaggionistyczna w sposobie budowania obrazu
(1)
Jastrzębiowska Nel. Konserwacja waliz w Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu
(1)
Jutrzenka-Supryn Dorota. Henryk Nitschmann - elbląski polonofil
(1)
Kaczmarska Małgorzata. Impact of new technologies on the practice of an artist based on David Hockney's work and the author's own experience as a painter
(1)
Kaczmarska Małgorzata. Wpływ nowych technologii na praktykę artysty malarza na podstawie twórczości Davida Hockneya i działalności artystycznej autorki
(1)
Kamiński Sławomir A. Obrazy kaligraficzne Aleksandra Kobzdeja w świetle prac i badań prowadzonych przy cyklu Pejzaże abstrakcyjne
(1)
Karbowska-Berent Joanna (1965- ). Bliżej prawdy o foksingu?
(1)
Kata Eurydyka. Material typography or tools in the work of a typographer and designer
(1)
Kata Eurydyka. Typografia materialna czyli narzędzia w pracy typografa i projektanta
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803-1886) w świetle badań interdyscyplinarnych
(1)
Korpała Małgorzata. Nietypowe rozwiązania barokowego malarstwa ściennego na wybranych przykładach z terenu Mazowsza
(1)
Korpała Małgorzata. Unusual solutions in baroque wall paintings on selected examples from Mazovia
(1)
Kowalewska Marta (historia sztuki). Budowniczowie sukcesu
(1)
Kowalewska Marta (historia sztuki). The makers of success
(1)
Kozielec Tomasz (1976- ). Autochromy - kolorowe fotografie na szkle - zagadnienia technologiczne i konserwatorskie
(1)
Kozielec Tomasz (1976- ). Ocena stanu zachowania zbioru fotografii autorstwa Alojzego Czarneckiego z Archiwum Państwowego w Toruniu
(1)
Kozielec Tomasz (1976- ). Zagadnienia techniczne i konserwatorskie na wybranych przykładach współczesnych obrazów na podobraziach tekturowych
(1)
Kozik Regina. Obrazy olejne na tekturze
(1)
Kuś-Joachimiak Hanna (1982- ). Get in the engraver's house. The peculiarity of Eugeniusz Get Stankiewicz's technique on the example of collection from Museum of the Lubomirski Princes
(1)
Kuś-Joachimiak Hanna (1982- ). Get w Domku Miedziorytnika. Specyfika warsztatu Eugeniusza Stankiewicza na przykładzie zbiorów Muzeum Książąt Lubomirskich
(1)
Kwaśny Marek. Tajniki warsztatu malarskiego Johanna Jacoba Eybelwiesera (1666-1744) wrocławskiego mistrza doby baroku
(1)
Kwaśny Marek. The secrets of painting workshop of Johann Jacob Eybelwieser (1666-1744) - Wrocław master of the baroque era
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). Warsztat dziewiętnastowiecznego witrażownika. Próba rekonstrukcji na przykładzie wiedeńskiej firmy Carl Geyling's Erben
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). XIXth-century stained-glass workshop. A case study of Carl Geyling's Erben in Vienna
(1)
Lenartowicz Światosław (1969- ). Malarstwo Zofii Stryjeńskiej (1891-1976) - warsztat a ewolucja formy
(1)
Lenartowicz Światosław (1969- ). The painting of Zofia Stryjeńska (1891-1976) - technique and evolution of form
(1)
Liubov Loda. Metody konserwacji-restauracji oleodruków
(1)
Maciaszczyk Mirosław. Konserwacja waliz w Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu
(1)
Maniakowska-Jazownik Zofia (1976-). Papier ulotny papier wartościowy obraz na papierze - jakość funkcja masowość w dziełach sztuki
(1)
Markowski Dariusz (1964- ). Introduction
(1)
Markowski Dariusz (1964- ). Sztuka nowoczesna kogo to obchodzi?
(1)
Markowski Dariusz (1964- ). Wstęp
(1)
Martynowicz Iwona. Painting techniques in the St. Mary's altar by Veit Stoss in the light of former and present studies
(1)
Martynowicz Iwona. Techniki malarskie w ołtarzu mariackim Wita Stwosza w świetle dawnych i nowych badań
(1)
Masłowska Anna. Malarz i fotografia. O obecności nowego medium w warsztacie twórczym malarza w drugiej połowie XIX wieku
(1)
Masłowska Anna. Painter and photography. The presence of a new medium in the painter's workshop in the second half of the 19th century
(1)
Misztal Małgorzata (konserwatorstwo). Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research
(1)
Misztal Małgorzata (konserwatorstwo). Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803-1886) w świetle badań interdyscyplinarnych
(1)
Mączewska Katarzyna. In the search of the professional fulfillment. Alexander Lesser - a Calendar of Journeys the artist's interests and workshop seen from the perspective of his iconographic legacy
(1)
Mączewska Katarzyna. W poszukiwaniu spełnienia zawodowego. Aleksander Lesser - kalendarium podróży zainteresowania i warsztat artysty z perspektywy jego ikonograficznej spuścizny
(1)
Mączyński Ryszard (1954- )
(1)
Niemira Izabella. ,,Alchemia" fotografii czyli warsztat fotografa gumisty
(1)
Niemira Izabella. Alchemy of photography that means a method of photographer using the gum bichromate technique
(1)
Novljaković Katarzyna. Bernardo Strozzi workshop if an Italian Caravaggionist. A restorer's considerations over the recognition of an author's replica
(1)
Novljaković Katarzyna. Trzej filozofowie Bernarda Strozziego ze zbiorów Muzeum Narodowego w Krakowie jako przykład warsztatu włoskiego carravagionisty. Rozważania konserwatora nad rozpoznaniem autorskiej repliki
(1)
Okrągła Dorota. Niezbędny drobiazg
(1)
Olszewska-Świetlik Justyna. Zagadnienia techniczne i konserwatorskie na wybranych przykładach współczesnych obrazów na podobraziach tekturowych
(1)
Pawelska-Jagniątkowska Irmina. A new perspective on the so-called Dominican workshop
(1)
Pawelska-Jagniątkowska Irmina. Nowe spojrzenie na ,,warsztat dominikański"
(1)
Paś Monika. Paintbrushes palettes easels. Painting accessories from legacies of artists kept in the collection of the Department of Applied Art Material Culture and Militaria of the National Museum in Krakow
(1)
Paś Monika. Pędzle palety sztalugi. Akcesoria malarskie ze spuścizn po artystach przechowywane w zbiorach Działu Rzemiosła Artystycznego Kultury Materialnej i Militariów Muzeum Narodowego w Krakowie
(1)
Popławska Sylwia (1988- ). Nietypowe wykorzystanie technologii XIX-wiecznego albumu na przykładzie artystycznego Zielnika Elizy Orzeszkowej
(1)
Pronobis-Gajdzis Małgorzata. Obiekty kolekcjonerskie i antykwaryczne w rękach konserwatora zabytków
(1)
Rogóż Jarosław (1965- ). Próba określenia autentyczności obrazu pt. Nicea przypisywanego J. K. Ajwazowskiemu na podstawie badań techniki technologii oraz stanu zachowania dzieła malarskiego
(1)
Rosa Halina (1946-2018). Zniszczenia XIX-wiecznych skór garbowanych roślinnie oraz tradycyjne i nowe środki w zabiegach ich stabilizacji
(1)
Sitkiewicz Magdalena Aleksandra. Analiza wybranych aspektów technologii i techniki malarskiej czterech portretów autorstwa Konrada Krzyżanowskiego z Muzeum Narodowego we Wrocławiu
(1)
Subocz Dariusz. Prasy do złoceń w zbiorach Muzeum Piśmiennictwa i Drukarstwa w Grębocinie
(1)
Supruniuk Monika. Poruszyć przeszłość
(1)
Szalla-Kleemann Aleksandra. Program konserwacji i kompleksowego zabezpieczenia unikatowych zbiorów specjalnych i czasopism XIX- i XX- wiecznych ze zbiorów Biblioteki Jagiellońskiej w ramach projektu Jagiellońska Biblioteka Cyfrowa
(1)
Szustakiewicz Iwona. System weryfikacji umiejętności warsztatowych architektów w Królestwie Polskim w XIX wieku
(1)