Beczyczko Agnieszka. Conservation of a 16th century fresco painting in the Sucevita Monastery church in Romania
(1)
Bernady Edyta. Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: Throne of Grace from the Dominican Monastery in Cracow
(1)
Bernady Edyta. Technologie cyfrowe jako uzupełnienie procesu konserwacji dzieł sztuki witrażowej
(1)
Bernard Gabriel. International Klein Blue a reconstruction
(1)
Białek-Kostecka Dorota. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer
(1)
Białek-Kostecka Dorota. Wyzwania współczesnej konserwacji dzieł sztuki - z doświadczeń Pracowni Przenoszenia i Rozwarstwiania Malowideł Ściennych
(1)
Bizoń Katarzyna. Riddles of the Greek Catholic church
(1)
Bogdanowska Monika (1962- )
(1)
Botz Alexandra. Restoration of the Salviati Chandelier
(1)
Ciesielska Tanita. Conservation and preparation for a new edition of the 18th c. Viennese copper printing plates from a private collection in Cracow
(1)
Czyżewski Krzysztof (1963- )
(1)
Decrion-Lanta Gabrielle. Conservation of wallpaper: from handicraft o digital technology
(1)
Esquivel Alvarez Astrid. NANOforART project and the use of nanomaterials in the restoration of pre-Columbian wall paintings in a museum enviroment
(1)
Fekete Dóra. Trinity with Saints formerly attributed to Jacopo Palma the Younger
(1)
Fiam Judit. Trinity with Saints formerly attributed to Jacopo Palma the Younger
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Historia kościoła filialnego pw. św. Mikołaja Biskupa w Skrzydlnej w świetle źródeł archiwalnych oraz najnowszych badań i prac konserwatorskich
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer
(1)
Gajewska-Prorok Elżbieta
(1)
Gałuszka Tomasz (1978- )
(1)
Gmińska-Nowak Barbara. Wood in the architecture of the Upper Mustang KunSan Chholing Gompa - dendrochronology wood identification and state of preservation
(1)
Gola Agnieszka (historia sztuki)
(1)
Gonzales Hurtado Amaranta. NANOforART project and the use of nanomaterials in the restoration of pre-Columbian wall paintings in a museum enviroment
(1)
Goryl Maria. Określenie technologii i techniki wykonania gotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Kończycach Małych na podstawie badań fizykochemicznych towarzyszących konserwacji dzieła
(1)
Grabowska Joanna. Moisture in historical architectural structures
(1)
Grachyova Ekaterina. Conservation of the icon Baptism
(1)
Główczak Regina (1989- ). Problem powstania odbicia warstwy malarskiej na odwrociu późniejszych nawarstwień. Opracowanie metody przywrócenia pozytywowej postaci malowidła
(1)
Hanusek Oskar. Wyzwania współczesnej konserwacji dzieł sztuki - z doświadczeń Pracowni Przenoszenia i Rozwarstwiania Malowideł Ściennych
(1)
Hola Aleksandra. Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie
(1)
Horzela Dobrosława (1976- )
(1)
Jakubek-Raczkowska Monika (1976- )
(1)
Jarek Ewelina. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer
(1)
Jasiński Mateusz. Canvases used by Caravaggisti and preparation of the ground layer - research based on the paintings in Polish collections
(1)
Jędrusik Agnieszka. Art of gilding - a case study on the textile gilding technique
(1)
Jędrusik Aldona. Art of gilding - a case study on the textile gilding technique
(1)
Kamińska Marta. Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: Throne of Grace from the Dominican Monastery in Cracow
(1)
Karska Renata. Development of research methodology of historical firearms with an example of the maintenance process: Turkish Rifle (17th/18th) from the collection of the Military Museum in Budapest
(1)
Kaszowska Zofia. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer
(1)
Kaszowska Zofia. Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: Throne of Grace from the Dominican Monastery in Cracow
(1)
Korpal Grażyna (1945- ). Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie
(1)
Korpal Grażyna (1945- ). Sztuka konserwacji wobec procesu przemijania. Refleksja z dedykacją
(1)
Korza Eugine. Conservation of the icon Baptism
(1)
Kostecki Grzegorz. Elastyczna konstrukcja stabilizująca ścienione podobrazia drewniane
(1)
Kot Marcin. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer
(1)
Kowalik Anna (sztuka). Taxidermy in contemporary art
(1)
Krupa Paulina. Introducing polychromy and patination of the plaster portrait sculptures and the frieze Christ Enters Jerusalem vy Alojzy Bunsch from the Franciscan Basilica in Cracow as a stage of a pending restoration project
(1)
Krysiak Dagna. Comparison of various compositions of Araldite 2020 filling putty for losses in a black hyalith vase
(1)
Lempart-Geratowska Marta (1962- ). Określenie technologii i techniki wykonania gotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Kończycach Małych na podstawie badań fizykochemicznych towarzyszących konserwacji dzieła
(1)
Ludwiczak Hanna. Conservation of a 16th century fresco painting in the Sucevita Monastery church in Romania
(1)
Magrysiewicz-Dobrzańska Katarzyna. Określenie technologii i techniki wykonania gotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Kończycach Małych na podstawie badań fizykochemicznych towarzyszących konserwacji dzieła
(1)
Magrysiewicz-Dobrzańska Katarzyna. Reconstruction of a historical beeswax painting technique with a water-soluble emulsion of beeswax and linseed oil potassium soap
(1)
Marecka Agnieszka. Asortyment materiałów artystycznych dostępnych pod koniec XIX i na początku XX wieku dla polskich pastelistów
(1)
Marecka Agnieszka. Pastel - an object with specific needs
(1)
Masalska Aleksandra. Danger of using acrylic resins in oil painting
(1)
Mederal Mirna. In Kraljević's shoes: research and conservation treatments conducted on the painting The Satyr and the Peasant by Miroslav Kraljević
(1)
Michalik Izabela. Role of a conservator-restorer and the reconstruction treatment in the restoration of works of art at the base of the conservation-restoration of the murals in St. Francis de Sales church in Cracow
(1)
Mikołajska Anna. Badania stanu zachowania gotyckich rzeźb drewnianych z wykorzystaniem dwuźródłowej tomografii komputerowej
(1)
Mikó Edit. Trinity with Saints formerly attributed to Jacopo Palma the Younger
(1)
Niemiec Dariusz (1974- )
(1)
Nowalińska Małgorzata. Konserwacja późnogotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. św. Katarzyny w Będzinie-Grodźcu wstępem do poznania dziejów zabytku
(1)
Nowalińska Małgorzata. Wprowadzenie
(1)
Owczarek Piotr. Conservation of the baroque stone sculpture of the Virgin Mary from the Sanctuary of Świetorodzinna Mother of God in Miedniewice Mazowieckie voivodeship
(1)
Pankiewicz Aleksandra (1978- )
(1)
Potrawiak Maja. Reconstruction of a historical beeswax painting technique with a water-soluble emulsion of beeswax and linseed oil potassium soap
(1)
Płotek Michał (1988- ). Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: Throne of Grace from the Dominican Monastery in Cracow
(1)
Płotek Michał (1988- ). Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie
(1)
Płuska Ireneusz (1943- ). Historia sztuki i konserwacja wobec zabytku
(1)
Radoi Elena. To fill or not to fill
(1)
Robert Hortense. Fading of the geranium lake in Vincent Van Gogh's portrait Dr. Paul Gachet (1890 Paris Musee d'Orsay)
(1)
Rodzik-Czałka Łucja. Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie
(1)
Różańska Katarzyna. Kościany stelaż XVIII-wiecznego wachlarza ze zbiorów Muzeum Okręgowego w Tarnowie. Rozpoznanie technologii konserwacja i rekonstrukcja
(1)
Schulze-Głazik Grażyna. Joseph Langer - konserwator z przełomu wieków XIX i XX
(1)
Sitnik Joanna. Straightening of curled negative film strips
(1)
Skarżyńska Magdalena. Conservation of a 16th century fresco painting in the Sucevita Monastery church in Romania
(1)
Skarżyńska Magdalena. New exposition and conservation of the wall painting Bishop Marianos under he protection the Mother of God and a Child from the Faras cathedrall
(1)
Skrzelowska Justyna. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer
(1)
Skóra Magdalena. Research of lightfastness and qality of digital prints
(1)
Sloukova Lenka. Consolidation effects of lime nanosols and silicic acid ester mixtures for wall paintings
(1)
Stryczak Mateusz. Regeneration of varnish and binders used in painting
(1)
Stępień Katarzyna. Modelowanie 3D na podstawie archiwalnych fotografii. Odtwarzanie formy i przestrzeni nieistniejącego obiektu na podstawie sekwencji ujęć filmowych z zarejestrowanym obrazem wnętrza kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Libuszy
(1)
Sękowska Anna (1975- ). Konserwacja późnogotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. św. Katarzyny w Będzinie-Grodźcu wstępem do poznania dziejów zabytku
(1)
Tauchmanova Renata. Adhesives in conservation of stone finishes
(1)
Tiszai Rebeka. Trinity with Saints formerly attributed to Jacopo Palma the Younger
(1)
Walanus Wojciech (1976- )
(1)
Walczak Marek (1965- )
(1)
Walczak Małgorzata (chemia). Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: Throne of Grace from the Dominican Monastery in Cracow
(1)