Sortowanie
Źródło opisu
Biblioteka Muzeum Narodowego
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Magazyn
(5)
Autor
Baker Malcolm (1945- ). Considering replication. Social functions and sculptural practices
(1)
Baker Malcolm (1945- ). Mise-en-scene. Displaying and curating the bust
(1)
Baker Malcolm (1945- ). Thorvaldsen and three - dimensional portraiture
(1)
Baker Malcolm (1945- ). Thorvaldsen the portrait bust and Europe
(1)
Bang Peter Fibiger. The selfie. Portraits in the digital present and future
(1)
Barański Marek (1943- ). Architectural monument researcher and his workshop
(1)
Barański Marek (1943- ). Badacz zabytków architektury i jego warsztat
(1)
Bartków Agnieszka
(1)
Bartków Agnieszka. Stanisław Szukalski and the Horned Heart Tribe - works in the collection of the Upper Silesian Museum in Bytom
(1)
Bartków Agnieszka. Stanisław Szukalski i Szczep Szukalszczyków herbu „Rogate Serce -prace w kolekcji Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu
(1)
Bencard Ernst Jonas (1961- ). Why are there portrait busts at Thorvaldsens Museum?
(1)
Boggild Johannsen Birgitte (1948- )
(1)
Boggild Johannsen Kristine. Thorvaldsen and three - dimensional portraiture
(1)
Borowik Aneta. Modernity in the arhitecture of the Polish People's Republic
(1)
Borowik Aneta. Nowoczesność w architekturze Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej
(1)
Borowska Dorota. We see what we know. The meaning of geomatry in the creation of the composition of Jan van Eyck's painting The Arnolfini portrait
(1)
Borowska Dorota. Widzimy to co wiemy. Znaczenie geometrii w tworzeniu kompozycji obrazu Jana van Eycka Małżeństwo Arnolfinich
(1)
Brandys Iwona. Scenograf Wincenty Drabik w dziele tworzenia polskiej sceny narodowej. Przyczynek do badań nad sylwetką artysty i reinterpretacją jego stylu
(1)
Brandys Iwona. Scenographer Wincenty Drabik in creating the Theatre in Poland. Contribution to research on the artist and on interpretation of his style
(1)
Brodder Line
(1)
Brodder Line. From marble to human being
(1)
Broeng Gitte (1973- ). A realm of possibility. The portraits of Trine Sondergaard
(1)
Brouwer Wendy
(1)
Busk-Jepsen Karen Benedicte. A token of friendship and esteem
(1)
Busk-Jepsen Karen Benedicte. On Thorvaldsen's women sculptor colleagues
(1)
Czyż Anna Sylwia (1974- ). Independence motifs in decoration of the oldest so-called Polish Cathedrals
(1)
Czyż Anna Sylwia (1974- ). Motywy niepodległościowe w dekoracji najstarszych tzw. Polish Catedrals
(1)
Danbolt Mathias (1983- ). In the colonial contact zone. Thorvaldsen's portrait bust of Ghazi-ud-Din Haidar Shah
(1)
Davis Whitney (1958- ). Beheaded
(1)
Desperak Olga. Józef Piłsudski Independence Defence Centre in Częstochowa as a living monument of the 10th anniversary of the restoration of Poland's sovereignty and an initiative to modernise the residents' sports life
(1)
Desperak Olga. Modernizacja życia sportowego częstochowian - budowa Ogniska Obrony Niepodległości im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Częstochowie jako pomnika 10. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- )
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775)
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings
(1)
Ehlers Jeannette (1973- ). Ancestors. Forever connected in time and space
(1)
Esbjorn Line. Encounters with portrait busts
(1)
Esbjorn Line. From marble to human being
(1)
Esbjorn Line. New paths to portrait
(1)
Esbjorn Line. Thorvaldsen and three - dimensional portraiture
(1)
Fejfer Jane
(1)
Fejfer Jane. Faces in 3D. Thorvaldsen and ancient Romans in dialogue
(1)
Fejfer Jane. Thorvaldsen and three - dimensional portraiture
(1)
Fendt Astrid (1951- ). 'My below Thorwaldsen' - or the busts of crown prince Ludwig
(1)
Fendt Astrid (1951- ). Alter ego. Diomedes Włodzimierz Potocki and the portrait historie in antiquity and the neoclassical period
(1)
Fendt Astrid (1951- ). Conventions in portraiture. The choice between classical and contemporary costume
(1)
Fendt Astrid (1951- ). The art of making ideal portraiture. The Victoria Caldoni cas
(1)
Filipczyk-Topolnicka Joanna (1969- ). Museum collections of contemporary Polish painting as a tool of repolonisation of Silesia after 1945 (selected examples)
(1)
Filipczyk-Topolnicka Joanna (1969- ). Muzealne kolekcje współczesnego malarsywa polskiego jako narzędzie repolonizacji Śląska po 1945 r. (wybrane przykłady)
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Renaissance tomb monuments of the Pieniążek family Odrowąż coat of arms from Krużlowa and Skrzydlna
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Renesansowe pomniki nagrobne rodziny Pieniążków herbu Odrowąż z Krużlowej i Skrzydlnej
(1)
Garrett Paul Russell
(1)
Gliwitzky Christian. Size matters
(1)
Gregersen Anne. Contemporary developments and artistic collaboration at Thorvaldsens Museum
(1)
Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalithic creativuty of Zygmunt Wujek (1938-2018)
(1)
Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalityczna twórczość Zygmunta Wujka (1938–2018)
(1)
Gwiazdowska-Paszkowska Małgorzata. Problematyka ochrony i konserwacji zabytków Szczecina po 1945 r
(1)
Gwiazdowska-Paszkowska Małgorzata. The protection and conservation of Szczecin's historic buildings after 1945
(1)
Harlev Lise (1973- ). Cold hard and monochrome
(1)
Heiberg Plovdrup Sofie. Consuming faces. Looking at the other/self
(1)
Helle Merete Pryds (1965- ). Portraits in words
(1)
Herholdt Silver Dorte
(1)
Jankowski Aleksander (historia sztuki). Echa stylu narodowego odrodzonego państwa w dekoracjach ściennych zabytkowych światyń drewnianych Wielkopolski
(1)
Jankowski Aleksander (historia sztuki). Echoes of National Style at the times of reborn state in wall decorations of historic wooden temples of Greater Poland
(1)
Jasiński Mateusz. Analiza technologiczna obrazu Sąd Midasa ze zbiorów Muzeum Lubelskiego w Lublinie – porównanie z warsztatem Gerrita van Honthorsta i innych caravaggionistów utrechckich
(1)
Jasiński Mateusz. Technological analysis of The Midas Court from the collection of the Lublin Museum in Lublin - comparision with the workshop of Gerrit van Honthorst and other Utrecht Caravaggionists
(1)
Juszkiewicz Piotr (1959- ). Modernisation nationalism independence. Genealogy of Modernity in Polish art
(1)
Juszkiewicz Piotr (1959- ). Modernizacja nacjonalizm niepodległość. Genealogia nowoczesności w polskiej sztuce XX w
(1)
Kacprzak Dariusz (1971- )
(1)
Kamińska Justyna. Towards modern conservation practice on the verge of restoration of independence - renovation of St. James church in Sandomierz
(1)
Kamińska Justyna. W stronę nowoczesnej praktyki konserwatorskiej u progu odzyskania niepodległości - renowacja kościoła św. Jakuba w Sandomierzu w latach 1907-1909
(1)
Karasiński Jakub. Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775)
(1)
Karasiński Jakub. Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings
(1)
Karwowski Lech
(1)
Kisielewska Helena. Dichotomy in the works of Stanisław Szukalski and members of the Tribe of the Horned Heart in selected examples from the collections of the Upper Silesian Museum in Bytom
(1)
Kisielewska Helena. Dychotomiczność w twórczości Stanisława Szukalskiego i członków Szczepu Szukalszczyków na wybranych przykładach pochodzących ze zbiorów Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Sposób opracowania malarskiego obrazów o tematyce myśliwskiej Maksymiliana Gierymskiego
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. The way of painting in the portrayal of hunting in the works of Maksymilian Gierymski
(1)
Kofoed Kira. Idealized and equalized humanity. On Thorvaldsen's bust of Thomas Maitland
(1)
Kohl Jeanette. Before a bust
(1)
Korneluk Paulina (1992- ). Rosyjski kompleks. Kamienica Dom Księcia w Częstochowie i jej modernistyczna przebudowa jako wyraz repolonizacji miasta w okresie II Rzeczypospolitej
(1)
Korneluk Paulina (1992- ). The Russian complex. Duke's House in Częstochowa and its Modernistic reconstruction as an expression of repolonisation of the city at the time of the Second Polish Republic
(1)
Korpała Małgorzata. Modern paintings inside historic buildings as a manifestation of new tastes and an expression of modernisation
(1)
Korpała Małgorzata. Nowoczesne malarstwo w zabytkach jako manifestacja nowych gustów i przejaw modernizacji
(1)
Kowalski Piotr C. (1951- ). My artistic workshop of the past and today
(1)
Kowalski Piotr C. (1951- ). Mój warsztat pracy dawniej i dziś
(1)
Kroplewska-Gajewska Anna (1963- ). Collection of works by Stanisław Szukalski and members of the Horned Heart Tribe in the District Museum in Toruń - characteristics and exposition
(1)
Kroplewska-Gajewska Anna (1963- ). Kolekcja prac Stanisława Szukalskiego i członków Szczepu Rogate Serce w Muzeum Okręgowym w Toruniu - charakterystyka i eksponowanie
(1)
Kubiak Szymon Piotr (1979- )
(1)
Kubiak Szymon Piotr (1979- ). Jan z Kolna. Marian Tomaszewski i propaganda wizualna Szczecina w latach 1945-1950
(1)
Lameński Lechosław (1949- )
(1)
Lameński Lechosław (1949- ). Stanisław Szukalski - nieznany i zapomniany? Subiektywny przegląd stanu badań nad artystą
(1)
Lameński Lechosław (1949- ). Stanisław Szukalski - unknown and forgotten? Subjective review of the state of research on the artist
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). Around the workshop of the provincial city planner. The example of Adolf Juliusz Stapf from Tarnów Galicia
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). Wokół warsztatu galicyjskiego urbanisty. Casus tarnowskiego architekta Adolfa Juliusza Stapfa
(1)
Lewicki Jakub (1969- ). Concepts of rebuilding the country in years 1914-1925 as a manifestation of the search for a combination of tradition and modernity
(1)
Lewicki Jakub (1969- ). Koncepcje odbudowy kraju z lat 1914-1925 jako przejaw poszukiwań połączenia tradycji z nowoczesnością
(1)
Leśniakowska Marta. Half a century. A neo-avant-garde architect in the hell of compromise
(1)
Leśniakowska Marta. Pół wieku. Neoawangardowy architekt w piekle kompromisów
(1)
Liberman Alexander (1912-1999)‏
(1)
Macsotay Bunt Tomas. The thingness of the herm. The chimney-top herm of Henry Philip Hope
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(1)
1960 - 1969
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Dania
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(3)
angielski
(2)
Temat
Architektura
(1)
Artyści polscy
(1)
Bendarska, Janina (1908-po 1941)
(1)
Grupy artystyczne
(1)
Konarski, Marian (1909-1998)
(1)
Konserwatorstwo
(1)
Malarstwo
(1)
Malarstwo (szt.plast.)
(1)
Malarze polscy
(1)
Odzyskanie niepodległości przez Polskę (1918)
(1)
Portrety
(1)
Ruzamski, Marian (1889-1945)
(1)
Rzeźba
(1)
Rzeźba duńska
(1)
Sowicki, Władysław (1911-1954)
(1)
Szczep Szukalszczyków herbu Rogate Serce
(1)
Sztuka
(1)
Sztuka polska
(1)
Szukalski, Stanisław (1893-1987)
(1)
Thorvaldsen, Bertel (1770-1844)
(1)
Thorvaldsens Museum
(1)
Temat: czas
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(3)
Katalogi wystaw
(1)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: III 2658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Bøggild Johannsen Birgitte (1948- ). Brædder Line. Brouwer Wendy. Fejfer Jane. Garrett Paul Russell. Herholdt Silver Dorte. Rowley Jane. Søndergaard Trine (1972- ). Baker Malcolm (1945- ). Considering replication. Social functions and sculptural practices Baker Malcolm (1945- ). Mise-en-scène. Displaying and curating the bust Baker Malcolm (1945- ). Thorvaldsen and three - dimensional portraiture Baker Malcolm (1945- ). Thorvaldsen, the portrait bust and Europe Bang Peter Fibiger. The selfie. Portraits in the digital present and future Bencard Ernst Jonas (1961- ). Why are there portrait busts at Thorvaldsens Museum? Bøggild Johannsen Kristine. Thorvaldsen and three - dimensional portraiture Brædder Line. From marble to human being Broeng Gitte (1973- ). A realm of possibility. The portraits of Trine Søndergaard Busk-Jepsen Karen Benedicte. A token of friendship and esteem Busk-Jepsen Karen Benedicte. On Thorvaldsen's women sculptor colleagues Danbolt Mathias (1983- ). In the colonial contact zone. Thorvaldsen's portrait bust of Ghazi-ud-Din Haidar Shah Davis Whitney (1958- ). Beheaded Ehlers Jeannette (1973- ). Ancestors. Forever connected in time and space Esbjørn Line. Encounters with portrait busts Esbjørn Line. From marble to human being Esbjørn Line. New paths to portrait Esbjørn Line. Thorvaldsen and three - dimensional portraiture Fejfer Jane. Faces in 3D. Thorvaldsen and ancient Romans in dialogue Fejfer Jane. Thorvaldsen and three - dimensional portraiture Fendt Astrid (1951- ). Alter ego. Diomedes, Włodzimierz Potocki and the portrait historié in antiquity and the neoclassical period Fendt Astrid (1951- ). Conventions in portraiture. The choice between classical and contemporary costume Fendt Astrid (1951- ). 'My below Thorwaldsen' - or the busts of crown prince Ludwig Fendt Astrid (1951- ). The art of making ideal portraiture. The Victoria Caldoni cas Gliwitzky Christian. Size matters Gregersen Anne. Contemporary developments and artistic collaboration at Thorvaldsens Museum Harlev Lise (1973- ). Cold, hard and monochrome Heiberg Plovdrup Sofie. Consuming faces. Looking at the other/self Helle Merete Pryds (1965- ). Portraits in words Kofoed Kira. Idealized and equalized humanity. On Thorvaldsen's bust of Thomas Maitland Kohl Jeanette. Before a bust Macsotay Bunt Tomas. The thingness of the herm. The chimney-top herm of Henry Philip Hope Møller Jes Fabricius (1966- ). Identity and portraiture. The problem of the individual around 1800 Mrgan Lejla. Antiquity actualized. Caroline and Wilhelm von Humboldt Mrgan Lejla. The ancient ideal as a protection against affect. Caroline and Wilhelm von Humboldt's reception of their portrait busts Mrgan Lejla. The portrait as proxy Mrgan Lejla. Thorvaldsen and three - dimensional portraiture Myssok Johannes. The Thorvaldsen Napoleon Parker Grant. Nelson Mandela behind bars Pfanner Michael (1955- ). How long does an artist need for a portrait in marble? Pfisterer Ulrich (1968- ). Thorvaldsen and three - dimensional portraiture Pfisterer Ulrich (1968- ). Workshop cult and workshop knowledge. Production and portraits in Thorvaldsen's Studio Rasmussen Sara Marie. Encounters with portrait busts Recke Nikolaj. Ancestors. Forever connected in time and space Schindler Tabea (1982- ). Mythicizing Thorvaldsen, depicting a superstar. Some thoughts on his self-portrait statue Schneider Rolf Michael. Faces in 3D. Thorvaldsen and ancient Romans in dialogue Schneider Rolf Michael. Thorvaldsen and three - dimensional portraiture Schram Vejlby Anna (1979- ). On beauty Skjøthaug Laila. Open borders in Thorvaldsen's workshop Skovmøller Amalie. In the colonial contact zone. Thorvaldsen's portrait bust of Ghazi-ud-Din Haidar Shah Skovmøller Amalie. The portrait as proxy Skovmøller Amalie. Thorvaldsen and three - dimensional portraiture Skovmøller Amalie. White marble. Industry, identity and representation Sørensen Tim Flohr. Forgetting Bertel Thorvaldsen to recall Marianna Florenzi Sullivan M. G. The workshop as laboratory Yonan Michael Elia (1970- ). Facial expressions and first impressions Yuan Elaine J. (1974- ). The selfie. Portraits in the digital present and future Zacher Sørensen Mette-Marie. The future of the 3D portrait. Algorithms made tangible
Indeks R0: BMNK
Publikacja związana z wystawą: Thorvaldsens Museum, 8 marca - 18 października 2020 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: III 25297, III 25298 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Mączyński Ryszard (1954- ). Barański Marek (1943- ). Architectural monument researcher and his workshop Barański Marek (1943- ). Badacz zabytków architektury i jego warsztat Borowska Dorota. We see, what we know. The meaning of geomatry in the creation of the composition of Jan van Eyck's painting The Arnolfini portrait Borowska Dorota. Widzimy to, co wiemy. Znaczenie geometrii w tworzeniu kompozycji obrazu Jana van Eycka Małżeństwo Arnolfinich Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775) Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings Forczek-Sajdak Anna. Renaissance tomb monuments of the Pieniążek family, Odrowąż coat of arms, from Krużlowa and Skrzydlna Forczek-Sajdak Anna. Renesansowe pomniki nagrobne rodziny Pieniążków herbu Odrowąż z Krużlowej i Skrzydlnej Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalithic creativuty of Zygmunt Wujek (1938-2018) Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalityczna twórczość Zygmunta Wujka (1938–2018) Jasiński Mateusz. Analiza technologiczna obrazu Sąd Midasa ze zbiorów Muzeum Lubelskiego w Lublinie – porównanie z warsztatem Gerrita van Honthorsta i innych caravaggionistów utrechckich Jasiński Mateusz. Technological analysis of The Midas Court from the collection of the Lublin Museum in Lublin - comparision with the workshop of Gerrit van Honthorst and other Utrecht Caravaggionists Karasiński Jakub. Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775) Karasiński Jakub. Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings Klisińska-Kopacz Anna. Sposób opracowania malarskiego obrazów o tematyce myśliwskiej Maksymiliana Gierymskiego Klisińska-Kopacz Anna. The way of painting in the portrayal of hunting in the works of Maksymilian Gierymski Kowalski Piotr C. (1951- ). Mój warsztat pracy dawniej i dziś Kowalski Piotr C. (1951- ). My artistic workshop of the past and today Laskowski Andrzej (1973- ). Around the workshop of the provincial city planner. The example of Adolf Juliusz Stapf from Tarnów, Galicia Laskowski Andrzej (1973- ). Wokół warsztatu galicyjskiego urbanisty. Casus tarnowskiego architekta Adolfa Juliusza Stapfa Novljaković Katarzyna. A double-sided painting by Lippo d'Andrea di Lippo from the Czartoryski Princes Collection as an example of the traditional quattrocento workshop Novljaković Katarzyna. Dwustronnie malowany obraz Lippa d’Andrei di Lippo z kolekcji książąt Czartoryskich jako przykład tradycyjnego warsztatu quattrocenta Nowalińska Małgorzata. The workshop of a medieval master. Mechanical techniques of the copying and transferring of drawings Nowalińska Małgorzata. Warsztat średniowiecznego mistrza. Sposoby mechanicznego kopiowania rysunku Owsiański Szymon Piotr. Straight out of the workshop of the designer and artist Yves Saint Laurent: creative space and font of inspiration Owsiański Szymon Piotr. Z pracowni projektanta i artysty, Yves’a Saint Laurenta. Przestrzeń twórcza i źródła inspiracji Pręgowski Filip (1973- ). Pracownia jako przestrzeń ideologiczna. O dyskursie wokół przemian artystycznych w amerykańskiej sztuce lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych XX wieku w kontekście medium i warsztatu Pręgowski Filip (1973- ). The studio as an ideological space. On the discourse concerning the changes in the American art of the 1970s. and 1980s within the context of the medium and the technique Rosiejka Karolina. Artist's studio as a metaphor of art. The case of Georgia O'Keeffe Rosiejka Karolina. Studio artystki jako metafora dla sztuki. Przypadek Georgii O’Keeffe Rudenko Oleg. Book thinking. Philosophy of Fedir Lukavyi's artistic legacy Rudenko Oleg. Myśleć książką. Filozofia twórczości Fedora Łukawego Saar-Kozłowska Alicja (1958- ). Remarks on workshop of baroque sculptor in stone between cut-out, unfinished and deepened polichromy Saar-Kozłowska Alicja (1958- ). Uwagi na temat warsztatu barokowego rzeźbiarza w kamieniu. Między formą wyciętą, nieukończoną a pogłębioną polichromią Stenka Szymon Jan (1991- ). Jerzy Hoppen's copperplate engravings and etchings in the context of his unpublished manuscript from 1941 Stenka Szymon Jan (1991- ). Miedzioryty i akwaforty Jerzego Hoppena w kontekście jego nieopublikowanego rękopisu z 1941 roku Svorová Pawełkowicz Syliwa (1977- ). Smalta - production and trade in the light of archival and physicochemical investigations Svorová Pawełkowicz Syliwa (1977- ). Smalta - produkcja i handel w świetle badań archiwalnych i fizykochemicznych Viegas Wesolowska Cátia Lamerton. Enamel on steel paintings in architecture from an historical persepective. Contextualising the early work of Stefan Knapp Viegas Wesolowska Cátia Lamerton. Malarstwo emalią na stali w architekturze z perspektywy historycznej w kontekście wczesnych prac Stefana Knappa Waszak Przemysław (historia sztuki). Art historical reconstructions and literary vision of a Biedemeier style workshop of a painter Carl Spitzweg Waszak Przemysław (historia sztuki). Kreślony słowami w wyobraźni świat sztuki w prozie Stanisława Lema Waszak Przemysław (historia sztuki). Rekonstrukcje z zakresu historii sztuki a wizja literacka warsztatu biedermeierowskiego malarza Carla Spitzwega Waszak Przemysław (historia sztuki). The world of art in the prose of Stanisław Lem. Pictured with words in one's imagination Witkowski Michał (historia sztuki). Smalta - production and trade in the light of archival and physicochemical investigations Witkowski Michał (historia sztuki). Smalta - produkcja i handel w świetle badań archiwalnych i fizykochemicznych Ziółkowska-Ganc Emilia. Realia pracy architektów-urzędników Królestwa Polskiego w okresie międzypowstaniowym Ziółkowska-Ganc Emilia. Work realities of architects-officials in inter-uprising Kindgom of Poland Zygier Elżbieta. Sposób opracowania malarskiego obrazów o tematyce myśliwskiej Maksymiliana Gierymskiego Zygier Elżbieta. The way of painting in the portrayal of hunting in the works of Maksymilian Gierymski
Indeks R0: BMNK
Materiały konferencyjne: Toruń, 21-22 listopada 2019 r.
Bibliogr. w przypisach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: II 34697/2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Bartków Agnieszka. Lameński Lechosław (1949- ). Bartków Agnieszka. Stanisław Szukalski and the Horned Heart Tribe - works in the collection of the Upper Silesian Museum in Bytom Bartków Agnieszka. Stanisław Szukalski i Szczep Szukalszczyków herbu „Rogate Serce" -prace w kolekcji Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu Kisielewska Helena. Dichotomy in the works of Stanisław Szukalski and members of the Tribe of the Horned Heart in selected examples from the collections of the Upper Silesian Museum in Bytom Kisielewska Helena. Dychotomiczność w twórczości Stanisława Szukalskiego i członków Szczepu Szukalszczyków na wybranych przykładach pochodzących ze zbiorów Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu Kroplewska-Gajewska Anna (1963- ). Collection of works by Stanisław Szukalski and members of the Horned Heart Tribe in the District Museum in Toruń - characteristics and exposition Kroplewska-Gajewska Anna (1963- ). Kolekcja prac Stanisława Szukalskiego i członków Szczepu Rogate Serce w Muzeum Okręgowym w Toruniu - charakterystyka i eksponowanie Lameński Lechosław (1949- ). Stanisław Szukalski - nieznany i zapomniany? Subiektywny przegląd stanu badań nad artystą Lameński Lechosław (1949- ). Stanisław Szukalski - unknown and forgotten? Subjective review of the state of research on the artist Miezian Maciej (1964- ). Dreams of the Marzyn of Krzeszowice - life and work of Marian Konarski (1909-1998) Miezian Maciej (1964- ). Sny Marzyna z Krzeszowic - życie i twórczość Mariana Konarskiego (1909-1998) Mikoś Urszula. Kobiety w kręgu szukalszczyków. Rzecz o Janinie Bendarskiej Mikoś Urszula. Women in the circle of Szukalski's tribe. On Janina Bendarska Pysiewicz Bożena. A fight on the hand, or how the sculpture of Stanisław Szukalski was interpreted by 1,600 high school students Pysiewicz Bożena. Walka na dłoni, czyli jak rzeźbę Stanisława Szukalskiego zinterpretowało 1600 licealistów Siegel Julita. Prace Stanisława Szukalskiego w zbiorach Muzeum Polskiego w Ameryce (MPA) Siegel Julita. Stanisław Szukalski's works in the collection of the Polish Museum in America Strutyński Maciej. Recepcja twórczości Stanisława Szukalskiego przez współczesne środowiska neopogańskie/rodzimowiercze w Polsce Strutyński Maciej. Reception of Stanisław Szukalski's work by contemporary neo-pagan/native faith circles in Poland Stryniak Dariusz. Slavicism according to Stanisław Szukalski Stryniak Dariusz. Słowiańskość według Stanisława Szukalskiego Wereszczyńska Agata. Władysław of Bieżanów - life and work of Władysław Sowicki Wereszczyńska Agata. Władysław z Bieżanowa - życie i twórczość Władysława Sowickiego Zych Tadeusz (1960- ). Marian Ruzamski, admirator Szukalskiego i mentor jego szczepowców Zych Tadeusz (1960- ). Marian Ruzamski, the admirer of Szukalski and the mentor members of his Tribe
Indeks R0: BMNK
Mat. konf. naukowej zorg. w Muzeum Górnośląskim w Bytomiu, 8 października 2020.
Inf. o konferencji ze wstępu.
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: II 35457 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autor
Kacprzak Dariusz (1971- ). Karwowski Lech. Kubiak Szymon Piotr (1979- ). Borowik Aneta. Modernity in the arhitecture of the Polish People's Republic Borowik Aneta. Nowoczesność w architekturze Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej Brandys Iwona. Scenograf Wincenty Drabik w dziele tworzenia polskiej sceny narodowej. Przyczynek do badań nad sylwetką artysty i reinterpretacją jego stylu Brandys Iwona. Scenographer Wincenty Drabik in creating the Theatre in Poland. Contribution to research on the artist and on interpretation of his style Czyż Anna Sylwia (1974- ). Independence motifs in decoration of the oldest so-called Polish Cathedrals Czyż Anna Sylwia (1974- ). Motywy niepodległościowe w dekoracji najstarszych tzw. Polish Catedrals Desperak Olga. Józef Piłsudski Independence Defence Centre in Częstochowa as a living monument of the 10th anniversary of the restoration of Poland's sovereignty and an initiative to modernise the residents' sports life Desperak Olga. Modernizacja życia sportowego częstochowian - budowa Ogniska Obrony Niepodległości im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Częstochowie jako pomnika 10. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości Filipczyk-Topolnicka Joanna (1969- ). Museum collections of contemporary Polish painting as a tool of "repolonisation" of Silesia after 1945 (selected examples) Filipczyk-Topolnicka Joanna (1969- ). Muzealne kolekcje współczesnego malarsywa polskiego jako narzędzie "repolonizacji" Śląska po 1945 r. (wybrane przykłady) Gwiazdowska-Paszkowska Małgorzata. Problematyka ochrony i konserwacji zabytków Szczecina po 1945 r. Gwiazdowska-Paszkowska Małgorzata. The protection and conservation of Szczecin's historic buildings after 1945 Jankowski Aleksander (historia sztuki). Echa stylu narodowego odrodzonego państwa w dekoracjach ściennych zabytkowych światyń drewnianych Wielkopolski Jankowski Aleksander (historia sztuki). Echoes of National Style at the times of reborn state in wall decorations of historic wooden temples of Greater Poland Juszkiewicz Piotr (1959- ). Modernisation, nationalism, independence. Genealogy of Modernity in Polish art Juszkiewicz Piotr (1959- ). Modernizacja, nacjonalizm, niepodległość. Genealogia nowoczesności w polskiej sztuce XX w. Kamińska Justyna. Towards modern conservation practice on the verge of restoration of independence - renovation of St. James church in Sandomierz Kamińska Justyna. W stronę nowoczesnej praktyki konserwatorskiej u progu odzyskania niepodległości - renowacja kościoła św. Jakuba w Sandomierzu w latach 1907-1909 Korneluk Paulina (1992- ). "Rosyjski kompleks". Kamienica "Dom Księcia" w Częstochowie i jej modernistyczna przebudowa jako wyraz repolonizacji miasta w okresie II Rzeczypospolitej Korneluk Paulina (1992- ). "The Russian complex". "Duke's House" in Częstochowa and its Modernistic reconstruction as an expression of repolonisation of the city at the time of the Second Polish Republic Korpała Małgorzata. Modern paintings inside historic buildings as a manifestation of new tastes and an expression of modernisation Korpała Małgorzata. Nowoczesne malarstwo w zabytkach jako manifestacja nowych gustów i przejaw modernizacji Kubiak Szymon Piotr (1979- ). Jan z Kolna. Marian Tomaszewski i propaganda wizualna Szczecina w latach 1945-1950 Leśniakowska Marta. Half a century. A neo-avant-garde architect in the hell of compromise Leśniakowska Marta. Pół wieku. Neoawangardowy architekt w piekle kompromisów Lewicki Jakub (1969- ). Concepts of rebuilding the country in years 1914-1925 as a manifestation of the search for a combination of tradition and modernity Lewicki Jakub (1969- ). Koncepcje odbudowy kraju z lat 1914-1925 jako przejaw poszukiwań połączenia tradycji z nowoczesnością Ochendowska-Grzelak Barbara. Odbudowane - nieodbdowane. Zabytki elementem budowania świadomosci na przykładzie powojennych losów Zamku Książąt Pomorskich i Teatru Miejskiego w Szczecinie Ochendowska-Grzelak Barbara. Rebuilt - non rebuilt. Monuments as an element of building awareness - the post-war history of Pomeranian Dukes' Castle and the Municipal Theatre in Szczecin as the examples Pieńkowska-Kmiecik Wioleta. Artists in Gdańsk between wars Pieńkowska-Kmiecik Wioleta. Artyści w Gdańsku między wojnami Ryba Grażyna (1959- ). The independent Republic of Poland (1918-2018). An interpretation of history as recorded in images on the doors of Polish churches Ryba Grażyna (1959- ). Rzeczposposlita niepodległa (1918-2018). Interpretacja historii zapisana w obrazach na drzwiach polskich kościołów Rybałt Ewa (1968- ). Metropolita Andrzej Szeptycki na zapomnianym portrecie Jacka Malczewskiego Rybałt Ewa (1968- ). Metropolitan Andrzej Szeptycki in a forgotten portrait by Jacek Malczewski Włodarczyk Wojciech (1949- ). Independence and modernity: place and idea Włodarczyk Wojciech (1949- ). Niepodległość i nowoczesność - miejsce i pojęcie
Indeks R0: BMNK
Bibliogr. w przypisach do ref. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: II 34353 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej