Buelinckx Erik. Henry van de Velde's use of concept of art nouveau in his early writings
(1)
Bunsch Franciszek (1926- ). Nagle wszystko ucichło
(1)
Bunsch Franciszek (1926- ). Śmierć Andrzeja Wróblewskiego
(1)
Bąbiak Grzegorz Paweł. Almanachy literacko-artystyczne europejskiego fin de sieclu
(1)
Cebula Henryk (1953- ). Z Jarosławia do Krakowa
(1)
Cedro Kris (1941- ). Nie grymasiliśmy gdy zupa była przesolona
(1)
Chasjanowa Lejła S. (1963- ). Dirce chrześcijańska Henryka Siemiradzkiego i Pojedynek Ilji Riepina na Drugim Biennale w Wenecji w 1897 roku
(1)
Chrudzimska-Uhera Katarzyna (1969- ). Secesja w Zakopanem?
(1)
Ciepły Stefan. Nie nadaje się do niczego - mawiano na Akademii - niech idzie do domu kultury
(1)
Czarnecka Aneta (historia sztuki). Świątynia „Promienistego kamienia” – niezrealizowane projekty świątyń jako przykład Gesamtkunstwerk Hugona Hoppenera (Fidusa)
(1)
Czubińska Magdalena (1957- ). Najstarsze polskie plakaty komercyjne (wydane do 1914 roku) ze zbiorów Muzeum Narodowego w Krakowie
(1)
Czyż Piotr Paweł. Echa malarstwa polskiego modernizmu w nokturnach graficznych - inspiracje i autointerpretacje Zofii Stankiewiczówny i Feliksa Jabłczyńskiego
(1)
Dembosz Jacek (1946- ). Akademia jest i życiem moim i malarstwem moim
(1)
Dembosz Jacek (1946- ). Jak bumerang wyrzucony
(1)
Dembosz Jacek (1946- ). Jak by to powiedzieć
(1)
Dembosz Jacek (1946- ). Każdy kto kończy Wydział Rzeźby
(1)
Dembosz Jacek (1946- ). Po dyplomie uśmiechnęło się do mnie szczęście
(1)
Dembosz Jacek (1946- ). Rok 1968
(1)
Dembosz Jacek (1946- ). Teraz nie ceni się warsztatu
(1)
Dembosz Jacek (1946- ). Wstęp
(1)
Dunikowski Xawery (1875-1964). Pół czarnej z kolegą jaskiniowcem
(1)
Estreicher Karol (1906-1984). Z Dziennika wypadków 1946-1960 - Akademia
(1)
Feliks Anna. Pierwsze polskie autorskie meble wyplatane - projekt Franciszka Bruzdowicza dla Szkoły Koszykarskiej w Skołyszynie (1902 rok)
(1)
Flukowska Maria (1904-1977). Pół czarnej z kolegą jaskiniowcem
(1)
Gaj Jacek (1938- ). O grafice i grafikach
(1)
Gawarecka Anna. Świat w chorobliwych barwach malowany - o czeskich powrotach do fin de siecle’u
(1)
Gaweł Łukasz (1970- )
(1)
Gondowicz Jan (1950- ). Monsieur Sans-Gene
(1)
Gryglewska Agnieszka. Wzory secesji na wrocławskich elewacjach – materiały i technologie
(1)
Grzywacz Zbylut (1939-2004). Aby być kimś trzeba być sobą
(1)
Grzywacz Zbylut (1939-2004). W ogóle nie ważne jest jak ale co
(1)
Guze Justyna. Późna twórczość artystów - uwagi na marginesie rysunku Henriego-Josepha Harpigniesa Pejzaż leśny (1907) ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie
(1)
Gwiazdowska Ewa. Młody artysta w drodze - Alfred Meister w poszukiwaniu prawdy sztuki
(1)
Hodys Włodzimierz (1905-1987). Nie nadaje się do niczego - mawiano na Akademii - niech idzie do domu kultury
(1)
Hryń Stanisław (1951- ). Jak by to powiedzieć
(1)
Jackowski Tadeusz (1936- ). Sztuka jest zakątkiem świata widzianym poprzez temperament artysty
(1)
Joniak Juliusz (1925-2021). Tego się nie da opowiedzieć słowami
(1)
Juda Mieczysław. Akademia jest to wysiłek wspólny
(1)
Juda Mieczysław. To co najważniejsze to sposób dochodzenia do rozwiązań
(1)
Kacprzak Dariusz (1971- ). „Szczecińskie walki o sztukę” czyli o pomorskim spotkaniu Polikleta z Vincentem van Goghiem u schyłku belle epoque
(1)
Karpińska Karolina. Wszystko bowiem teraz było fin-de-siecle!
(1)
Karpowicz Sławomir (1952-2001). W Krakowie każdy może malować tak jak chce
(1)
Kasprzak Aleksandra J. Zjawisko polskich szkieł historyzujących wytwarzanych dla kolekcjonerów
(1)
Kesling Katarzyna Anna. Twórczość portretowa Marii Nostitz-Wasilkowskiej
(1)
Keyha Witold Andrzej (1949- ). Zdrój Jana za dawnych złych i dobrych czasów
(1)
Kibort Piotr (1980- ). Między metropolią a prowincją - tradycjonalizm i modernizm w projektach architekta Jarosława Wojciechowskiego (1874–1942)
(1)
Kiwerski Krzysztof (1948- ). Teraz nie ceni się warsztatu
(1)
Kmieć Piotr (1949- ). Wizyta
(1)
Kopszak Piotr. Metafory życia konsekrowanego około 1900 roku
(1)
Kotkowska-Rzepecka Teresa (1948- ). Akademia jest i życiem moim i malarstwem moim
(1)
Kowalska Joanna Regina. Secesyjne hafty aplikacje i inkrustacje w kolekcji Muzeum Narodowego w Krakowie
(1)
Kozakowska-Zaucha Urszula (1976- ). „No pierwsza porządna wystawa” - nowa przestrzeń dla sztuki – Raumkunst i salony sztuki
(1)
Krasnowolski Piotr (1968- )
(1)
Krupiński Janusz (1955- ). O grafice i grafikach
(1)
Kubiak Szymon Piotr (1979- ). Deutsche Mannschaft - gmach paryskiego Theatre des Champs-Elysees oraz recepcja architektury niemieckiej u progu wielkiej wojny
(1)
Kudelska Dorota (1958- ). Między Secesją a Hagenbundem – artyści polscy w Wiedniu 1898–1914
(1)
Kulig-Janarek Krystyna. Od spraw narodowych do uciech doczesnych czyli o galicyjskich „swojskich” drukach użytkowych z początku XX wieku
(1)
Kunz Włodzimierz (1926-2002). Kiedy człowiek wybiera sztukę
(1)
Lipowicz Wojciech (1955- ). Malarstwo nie może być niczym innym jak tylko tym czym jest
(1)
Maciejewski Zbysław Marek (1946-1999). Malarstwo nie może być niczym innym jak tylko tym czym jest
(1)
Malinowski Jerzy (1950- ). Od redaktora
(1)
Manicka Anna (1964- ). Pocałunki wiolonczela i cylinder. Nieznane aspekty grafiki Konstantego Brandla ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie
(1)
Marczyński Adam (1908-1985). Rozwój i postęp wymagają nawiązania do tradycji i przeszłości
(1)
Markiewicz Zuzanna. „Ostatni błysk bohaterstwa w dekadencji” – dandys w walce o piękno nowoczesne
(1)
Matyaszewska Elżbieta. Przestrzeń kawiarni i przestrzeń sztuki - Jama Michalika w Krakowie fin de siecle i Młoda Polska
(1)
Mieleszkiewicz Stefan. Europejskie stolarstwo i meblarstwo przełomu XIX i XX wieku
(1)
Milewska Wacława. Autosakralizacja w sztuce Jacka Malczewskiego – ortodoksja świętokradztwo czy akt genezyjskiej „wiary widzącej” Juliusza Słowackiego?
(1)
Misiak Leszek (1943- ). Proszę nie ruszać bo to jest martwa natura
(1)
Mróz Alina. Kot łagodzi obyczaje
(1)
Mróz Daniel (1917-1993). Kot łagodzi obyczaje
(1)
Musson Jeremy (1965- ). Snatched from Time's effacement - Sargent's portrait of the Sitwells and the embers of aristocratic life
(1)
Mysłakowski Piotr (1944- ). Droga do Akademii liczyła 1020 kroków
(1)
Nowakowski Jerzy (1947- ). Każdy kto kończy Wydział Rzeźby
(1)
Nowosielski Jerzy (1923-2011). Artysta to jest człowiek szalenie próżny
(1)
Okulicz-Kozaryn Radosław (1961- ). Samowywyższenie i strącenie w śmiech - wędrówka ducha myśli Bolesława Biegasa i Mistrz Kłębek Henryka Piątkowskiego
(1)
Otręba Ryszard (1932- ). Jak bumerang wyrzucony
(1)
Overcuk Oleksandr (1960- ). Witraż świecki we Lwowie na początku XX wieku
(1)
Pawlikowska Aleksandra (1988- ). Kwiaty Jana Bulasa
(1)
Pawłowska Aneta (historia sztuki). Czy istnieje południowoafrykańska belle epoque?
(1)
Peukert Arlene. Hidden treasures rediscovered – the Bigot Pavilion in the collection of the Museum of Applied Arts Budapest
(1)
Pietsch Andrzej (1932-2010). Nie byłem profesorem garniturowcem
(1)
Pisarzewski Łukasz. Z Chopinem w godle - Młoda Polska w Paryżu
(1)
Piątkowska Renata (historia sztuki). „Otworzyć nowe niebo” - artyści i żydowska nowoczesność w Polsce
(1)
Podniesińska Katarzyna (1961- ). Ekslibris młodopolski – wizytówka właściciela wizytówka twórcy (zbiory Muzeum Narodowego w Krakowie)
(1)
Porczak Antoni (1945- ). Obóz dla uchodźców
(1)
Powalska Izabella. Twórczość łódzkich malarzy przełomu XIX i XX stulecia
(1)
Prymlewicz Karolina. „Krzesło do siedzenia” - o secesyjnej sztuce stosowanej w karykaturze niemieckiej
(1)
Rachlewicz Marta. Between Art Craft and Industry - porcelain techniques of Fanny Garde and Effie Hegermann-Lindencrone
(1)
Radnicki Zygmunt (1894-1969). Powinno się malować wszystko z natury
(1)
Reuckl Julia C. Between dilettantism and independent art - the situation of women at the Vienna School of Arts and Crafts exemplified by the case of Adele von Stark
(1)
Roch Agnieszka (1985- ). Woźny był bardzo ważną osobą
(1)
Rodziński Stanisław (1940- ). Kiedyś słowo mistrz oznaczało przewodnika
(1)