Bałdyga Katarzyna. Thomas Aquinas in the work of Czeslaw Milosz - aesthetic inspirations and reference points
(1)
Bałdyga Katarzyna. Tomasz z Akwinu w twórczości Czesława Miłosza - estetyczne nawiązania i punkty odniesienia
(1)
Bernacki Marek (1965- )
(1)
Bernacki Marek (1965- ). Introduction
(1)
Bernacki Marek (1965- ). Wstęp
(1)
Borowska Dorota. We see what we know. The meaning of geomatry in the creation of the composition of Jan van Eyck's painting The Arnolfini portrait
(1)
Borowska Dorota. Widzimy to co wiemy. Znaczenie geometrii w tworzeniu kompozycji obrazu Jana van Eycka Małżeństwo Arnolfinich
(1)
Brenskott Krzysztof. Gnostycyzm Jonasa kabała Scholema zen Suzukiego?
(1)
Brenskott Krzysztof. Jona's Gnosticism Scholem's Kabbala Suzuki's Zen?
(1)
Cierniak-Nielub Idalia. Czeslaw Milosz - demiurge of longed-for world
(1)
Cierniak-Nielub Idalia. Czesław Miłosz - demiurg światów wytęsknionych
(1)
Ciupka Stanisław. Milosz corresponds with Peloponnesian War of Thucydides
(1)
Ciupka Stanisław. Miłosza spotkanie z Wojną peloponeską Tukidydesa
(1)
Czyżewski Krzysztof (1958- ). A boy in the aperture of existence
(1)
Czyżewski Krzysztof (1958- ). Chłopiec w szczelinie istnienia
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- )
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775)
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings
(1)
Foltyniak-Pękala Anna (1980- ). Festiwal Miłosza - nowe rozpoznania
(1)
Foltyniak-Pękala Anna (1980- ). Milosz Festival - new explorations
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Renaissance tomb monuments of the Pieniążek family Odrowąż coat of arms from Krużlowa and Skrzydlna
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Renesansowe pomniki nagrobne rodziny Pieniążków herbu Odrowąż z Krużlowej i Skrzydlnej
(1)
Franaszek Andrzej (1971- ). Tobie właściwie chodzi o zbawienie świata
(1)
Franaszek Andrzej (1971- ). What you really mean is the salvation of the world
(1)
Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalithic creativuty of Zygmunt Wujek (1938-2018)
(1)
Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalityczna twórczość Zygmunta Wujka (1938–2018)
(1)
Jasiński Mateusz. Analiza technologiczna obrazu Sąd Midasa ze zbiorów Muzeum Lubelskiego w Lublinie – porównanie z warsztatem Gerrita van Honthorsta i innych caravaggionistów utrechckich
(1)
Jasiński Mateusz. Technological analysis of The Midas Court from the collection of the Lublin Museum in Lublin - comparision with the workshop of Gerrit van Honthorst and other Utrecht Caravaggionists
(1)
Karasiński Jakub. Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775)
(1)
Karasiński Jakub. Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings
(1)
Kaźmierczyk Zbigniew (1961- ). Native Realm as Czeslaw Milosz's periphery
(1)
Kaźmierczyk Zbigniew (1961- ). Rodzinna Europa jako peryferie Czesława Miłosza
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Sposób opracowania malarskiego obrazów o tematyce myśliwskiej Maksymiliana Gierymskiego
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. The way of painting in the portrayal of hunting in the works of Maksymilian Gierymski
(1)
Kosińska Agnieszka (1967- ). Abyssus pod stopami a tulipany
(1)
Kosińska Agnieszka (1967- ). Abyssus under my feet and a tulip
(1)
Kowalski Piotr C. (1951- ). My artistic workshop of the past and today
(1)
Kowalski Piotr C. (1951- ). Mój warsztat pracy dawniej i dziś
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). Around the workshop of the provincial city planner. The example of Adolf Juliusz Stapf from Tarnów Galicia
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). Wokół warsztatu galicyjskiego urbanisty. Casus tarnowskiego architekta Adolfa Juliusza Stapfa
(1)
Mocyk Agnieszka (1972- ). Portret podwójny
(1)
Mocyk Agnieszka (1972- ). The double portrait
(1)
Mączyński Ryszard (1954- )
(1)
Nawrocki Michał (1974- ). Czeslaw Milosz: the Author of Winnie the Pooh
(1)
Nawrocki Michał (1974- ). Czesław Miłosz autor Kubusia Puchatka
(1)
Novljaković Katarzyna. A double-sided painting by Lippo d'Andrea di Lippo from the Czartoryski Princes Collection as an example of the traditional quattrocento workshop
(1)
Novljaković Katarzyna. Dwustronnie malowany obraz Lippa d’Andrei di Lippo z kolekcji książąt Czartoryskich jako przykład tradycyjnego warsztatu quattrocenta
(1)
Nowalińska Małgorzata. The workshop of a medieval master. Mechanical techniques of the copying and transferring of drawings
(1)
Nowalińska Małgorzata. Warsztat średniowiecznego mistrza. Sposoby mechanicznego kopiowania rysunku
(1)
Owsiański Szymon Piotr. Straight out of the workshop of the designer and artist Yves Saint Laurent: creative space and font of inspiration
(1)
Owsiański Szymon Piotr. Z pracowni projektanta i artysty Yves’a Saint Laurenta. Przestrzeń twórcza i źródła inspiracji
(1)
Pilichiewicz Kamil K. (1986- ). In a dazzle in a vision
(1)
Pilichiewicz Kamil K. (1986- ). W olśnieniu widzeniu na obcy spójrz świat
(1)
Pręgowski Filip (1973- ). Pracownia jako przestrzeń ideologiczna. O dyskursie wokół przemian artystycznych w amerykańskiej sztuce lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych XX wieku w kontekście medium i warsztatu
(1)
Pręgowski Filip (1973- ). The studio as an ideological space. On the discourse concerning the changes in the American art of the 1970s. and 1980s within the context of the medium and the technique
(1)
Putzlacher Renata (1966- ). Powroty Czesława Miłosza do Pragi i Ołomuńca
(1)
Putzlacher Renata (1966- ). The returns of Czeslaw Milosz to Prague and Olomouc
(1)
Rawski Jakub (1988- ). Tadeusz Borowski in the literary work of Czeslaw Milosz
(1)
Rawski Jakub (1988- ). Tadeusz Borowski w twórczości Czesława Miłosza
(1)
Rosiejka Karolina. Artist's studio as a metaphor of art. The case of Georgia O'Keeffe
(1)
Rosiejka Karolina. Studio artystki jako metafora dla sztuki. Przypadek Georgii O’Keeffe
(1)
Rudenko Oleg. Book thinking. Philosophy of Fedir Lukavyi's artistic legacy
(1)
Rudenko Oleg. Myśleć książką. Filozofia twórczości Fedora Łukawego
(1)
Saar-Kozłowska Alicja (1958- ). Remarks on workshop of baroque sculptor in stone between cut-out unfinished and deepened polichromy
(1)
Saar-Kozłowska Alicja (1958- ). Uwagi na temat warsztatu barokowego rzeźbiarza w kamieniu. Między formą wyciętą nieukończoną a pogłębioną polichromią
(1)
Sebastian George. Parables of the past: the political chronotopes in Czesław Milosz's poems
(1)
Sieroń-Galusek Dorota. Prawda jako wartość międzyludzka - budująca rozmowa Czesława Miłosza z Thomasem Mertonem
(1)
Sieroń-Galusek Dorota. Truth as an interhuman value -the uplifting conversation between Milosz and Merton
(1)
Siwor Dorota. Poistnieć chwilę wspólnie
(1)
Siwor Dorota. Together for a moment
(1)
Stenka Szymon Jan (1991- ). Jerzy Hoppen's copperplate engravings and etchings in the context of his unpublished manuscript from 1941
(1)
Stenka Szymon Jan (1991- ). Miedzioryty i akwaforty Jerzego Hoppena w kontekście jego nieopublikowanego rękopisu z 1941 roku
(1)
Svorova Pawełkowicz Syliwa (1977- ). Smalta - production and trade in the light of archival and physicochemical investigations
(1)
Svorova Pawełkowicz Syliwa (1977- ). Smalta - produkcja i handel w świetle badań archiwalnych i fizykochemicznych
(1)
Szóstak Anna (1965- ). Clothing and nakedness as the components of a poetic world vision in Czeslaw Milosz's late poetry
(1)
Szóstak Anna (1965- ). Szata i nagość jako składniki poetyckiej wizji świata w późnej poezji Czesława Miłosza
(1)
Viegas Wesolowska Catia Lamerton. Enamel on steel paintings in architecture from an historical persepective. Contextualising the early work of Stefan Knapp
(1)
Viegas Wesolowska Catia Lamerton. Malarstwo emalią na stali w architekturze z perspektywy historycznej w kontekście wczesnych prac Stefana Knappa
(1)
Waszak Przemysław (historia sztuki). Art historical reconstructions and literary vision of a Biedemeier style workshop of a painter Carl Spitzweg
(1)
Waszak Przemysław (historia sztuki). Kreślony słowami w wyobraźni świat sztuki w prozie Stanisława Lema
(1)
Waszak Przemysław (historia sztuki). Rekonstrukcje z zakresu historii sztuki a wizja literacka warsztatu biedermeierowskiego malarza Carla Spitzwega
(1)
Waszak Przemysław (historia sztuki). The world of art in the prose of Stanisław Lem. Pictured with words in one's imagination
(1)
Wilkus-Wyrwa Aleksandra. Droga na północ
(1)
Wilkus-Wyrwa Aleksandra. Road to the North
(1)
Witkowski Michał (historia sztuki). Smalta - production and trade in the light of archival and physicochemical investigations
(1)
Witkowski Michał (historia sztuki). Smalta - produkcja i handel w świetle badań archiwalnych i fizykochemicznych
(1)
Wojan Katarzyna (1964- ). Na tropach Miłosza w Finlandii - przekład recepcja odzwierciedlenia bibliograficzne
(1)
Wojan Katarzyna (1964- ). On the trail of Milosz in Finland - translation reception bibliographic reflections
(1)
Zarębianka Zofia (1958- ). Katastrofizm metafizyczny w twórczości poetyckiej Czesława Miłosza
(1)
Zarębianka Zofia (1958- ). Metaphysical catastrophism in the poetic output of Czeslaw Milosz
(1)
Ziółkowska-Ganc Emilia. Realia pracy architektów-urzędników Królestwa Polskiego w okresie międzypowstaniowym
(1)
Ziółkowska-Ganc Emilia. Work realities of architects-officials in inter-uprising Kindgom of Poland
(1)
Zygier Elżbieta. Sposób opracowania malarskiego obrazów o tematyce myśliwskiej Maksymiliana Gierymskiego
(1)
Zygier Elżbieta. The way of painting in the portrayal of hunting in the works of Maksymilian Gierymski
(1)