Sortowanie
Źródło opisu
Biblioteka Muzeum Narodowego
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Magazyn
(3)
Dział
(1)
Autor
Adamowicz Jarosław
(1)
Adamowicz Jarosław. Painting techniques in the St. Mary's altar by Veit Stoss in the light of former and present studies
(1)
Adamowicz Jarosław. Techniki malarskie w ołtarzu mariackim Wita Stwosza w świetle dawnych i nowych badań
(1)
Andrzejewska Natalia. Zachowanie integralności kompleksowego dzieła sztuki współczesnej wyzwaniem dla opiekuna i konserwatora
(1)
Bayer Karol (konserwatorstwo). Conservation of a statue made of Kutna Hora limestone using lime
(1)
Bayer Karol (konserwatorstwo). Consolidation of lime-based materials using dispersions of lime in alcohol
(1)
Berensdorff Pola. Konserwacja gotyckich malowideł ściennych w kościele p.w. śś. Piotra i Pawła w Mariance k. Pasłęka w ramach praktyk studenckich w latach 2009-2010
(1)
Białek-Kostecka Dorota
(1)
Borowska Magdalena (sztuka). Easel painting on canvas Madonna with the Child from the collection of the Museum of the John Paul II Catholic University of Lublin
(1)
Borowska Magdalena (sztuka). Obraz sztalugowy na płótnie Matka Boża z Dzieciątkiem ze zbiorów Muzeum Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
(1)
Brandys Iwona. In the workshop of Wincenty Drabik - scenography painter and pedagogue. Introduction to the research
(1)
Brandys Iwona. W pracowni Wincentego Drabika – malarza scenicznego i pedagoga. Przyczynek do badań
(1)
Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Some remarks concering the art of painter Gebhard Flatz
(1)
Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Uwagi na temat warsztatu artystycznego malarza Gebharda Flatza
(1)
Chmielewska Małgorzata (konserwator). Characteristics if icon painting from the Cretan School using the example of the post-byzantine triptych from the Princes Czartoryski Collection in Kraków
(1)
Chmielewska Małgorzata (konserwator). Charakterystyka malarstwa ikonowego szkoły kreteńskiej na przykładzie pobizantyńskiego tryptyku ze zbiorów Muzeum Książąt Czartoryskich w Krakowie
(1)
Chodacka Magdalena. An attempt to reconstruct the technology and technique of the 15th century Venetian panel painting through creating a copy of the painting presenting St. Anthony the Great
(1)
Chodacka Magdalena. Próba rekonstrukcji technologii i techniki XV-wiecznego weneckiego malarstwa tablicowego poprzez wykonanie kopii malowidła z przedstawieniem św. Antoniego Pustelnika
(1)
Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Tools techniques and signatures of Persian Shamshir makers. Hidden meanings of inscriptions and of the magic square. Issues of artibution
(1)
Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Warsztaty i sygnatury twórców perskich szamszirów. Ukryte znaczenia napisów i magicznego kwadratu. Problemy atrybucji
(1)
Ciepielewska Dominika. Conservation and reconstruction of the missing fragments of the 19th century painting on canvas
(1)
Ciepielewska Dominika. Konserwacja wraz z rekonstrukcją utraconych fragmentów XIX-wiecznego malowidła na podobraziu płóciennym
(1)
Ciesielska Tanita. Problematyka konserwacji rzeźby alabastrowej na przykładzie Zwiastowania Jana Michałowicza z Muzeum XX. Czartoryskich
(1)
Ciesielska Tanita. The issue of conservation treatment of alabaster sculpture as exemplified by Jan Michalowicz's The Annunciation from the XX Czartoryscy Museum
(1)
Dobrowolska Dagny. Tomografia komputerowa XV-wiecznej rzeźby Madonny z Dzieciątkiem z Książnic Wielkich
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- )
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). The painting workshop of Szymon Czechowicz (1689-1775) - selected issues
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Warsztat Szymona Czechowicza (1689–1775) – wybrane zagadnienia
(1)
Domalewska Aleksandra. Portret Szymona Krzeczkowskiego (Varsaviana) XIX/XX wiek
(1)
Dunajska Jana. Consolidation of lime-based materials using dispersions of lime in alcohol
(1)
Dyczewski Paweł. Konserwacja gotyckich malowideł ściennych w kościele p.w. śś. Piotra i Pawła w Mariance k. Pasłęka w ramach praktyk studenckich w latach 2009-2010
(1)
Fitta-Spelina Agnieszka. Architect's workshop. A new object and a historic building - similarities and differences in project work
(1)
Fitta-Spelina Agnieszka. Warsztat architekta. Obiekt nowy a obiekt zabytkowy – podobieństwa i różnice w pracy projektowej
(1)
Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Around the didactic aspects of the artist's workshop carving in wood
(1)
Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Wokół zagadnień dydaktyki warsztatu artysty rzeźbiącego w drewnie
(1)
Grochowska-Angelus Anna. Obrazy i ich ramy. Rola artysty w wyborze opraw
(1)
Grochowska-Angelus Anna. Paintings and their frames. The role of artists in choosing them
(1)
Gurtat Angelika. Problematyka konserwacji i rekonstrukcji ubytków zabytkowej ceramiki fajansowej szkliwionej na przykładzie japońskiej kadzielnicy z ok. 1880 roku
(1)
Gurtat Angelika. The issue of conservation and reconstruction of losses in antique earthenware glazed ceramic as exemplified by a Japan censer from ca. 1880
(1)
Głowacka Monika. Recognition of a painting technique on a silk surface by painting a copy of a painting decoration from the first half of the 19th century
(1)
Głowacka Monika. Rozpoznanie techniki malowania na podłożu jedwabnym poprzez namalowanie kopii dekoracji malarskiej pochodzącej z 1. połowy XIX wieku
(1)
Hola Aleksandra
(1)
Jasiński Mateusz. Caravaggistic revolution in the way of building the picture
(1)
Jasiński Mateusz. Kopia obrazu Pietera Nasona Portret młodego mężczyzny oraz rekonstrukcja zaginionej ramy
(1)
Jasiński Mateusz. Rewolucja caravaggionistyczna w sposobie budowania obrazu
(1)
Jeneralczyk-Fiołek Katarzyna. The issue of antique gothic objects arrangement in new space as exemplified by the sculpture depicting Saint Anne from ca. 1410 from the All Saints Church in Kolbuszowa
(1)
Jeneralczyk-Fiołek Katarzyna. Zagadnienie aranżacji zabytkowych obiektów gotyckich w nowej przestrzeni na przykładzie rzeźby przedstawiającej św. Annę Samotrzeć z ok. 1410 roku z kościoła pw. Wszystkich Świętych w Kolbuszowej
(1)
Kaczmarska Małgorzata. Impact of new technologies on the practice of an artist based on David Hockney's work and the author's own experience as a painter
(1)
Kaczmarska Małgorzata. Wpływ nowych technologii na praktykę artysty malarza na podstawie twórczości Davida Hockneya i działalności artystycznej autorki
(1)
Karska Renata. Wizualizacje i rekonstrukcje zabytków w komputerowej technice 3D a ich zastosowanie w konserwacji i restauracji dzieł sztuki
(1)
Kata Eurydyka. Material typography or tools in the work of a typographer and designer
(1)
Kata Eurydyka. Typografia materialna czyli narzędzia w pracy typografa i projektanta
(1)
Kieferling Roman Jacek
(1)
Kisiel Maria (1989- ). Identyfikacja XIX-wiecznych technik fotograficznych
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych
(1)
Kolinkeova Blanka. Conservation of a statue made of Kutna Hora limestone using lime
(1)
Kondracka Kornelia. Problematyka konserwacji zachowawczej zabytkowych księgozbiorów na przykładzie działań przeprowadzonych w trakcie praktyk studenckich w Bibliotece Elbląskiej oraz w Klasztorze w Świętej Annie
(1)
Korpal Grażyna (1945- )
(1)
Korpała Małgorzata. Nietypowe rozwiązania barokowego malarstwa ściennego na wybranych przykładach z terenu Mazowsza
(1)
Korpała Małgorzata. Unusual solutions in baroque wall paintings on selected examples from Mazovia
(1)
Korta Kamila. Conservation of the 17th-century stained glass of St. James from the collection of the Jagiellonian University Museum Collegium Maius in Kraków
(1)
Korta Kamila. Konserwacja XVII-wiecznego witrażu św. Jakub ze zbiorów Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Maius w Krakowie
(1)
Kosakowski Edward (sztuki piękne)
(1)
Kowalewska Marta (historia sztuki). Budowniczowie sukcesu
(1)
Kowalewska Marta (historia sztuki). The makers of success
(1)
Krawczyk Martyna. Malowidła ścienne przeniesione z pałacu Sarny w Ścinawce Górnej
(1)
Krawczyk Martyna. Murals transferred from the Sarny Palace in Ścinawka Górna
(1)
Krzaklewska-Friso Barbara. Conservation and restoration of a violated painting of Madonna and Child of the Cracovian Hodegetria type from Iłża
(1)
Krzaklewska-Friso Barbara. Konserwacja i restauracja sprofanowanego obrazu z przedstawieniem Matki Boskiej z Dzieciątkiem w typie Hodegetrii Krakowskiej z Iłży
(1)
Kucharzyk Patrycja. Badania i konserwacja obrazu Sacra Conversazione ze św. Mikołajem i św. Stanisławem pochodzącego z gotyckiego kościoła pw. św. Michała Archanioła w Łękawicy koło Żywca
(1)
Kucharzyk Patrycja. Research and conservation of the painting Sacra Conversazione with St. Nicholas and St. Stanislaus from the gothic church of St. Michael the Archangel in Łękawica near Żywiec
(1)
Kuś-Joachimiak Hanna (1982- ). Get in the engraver's house. The peculiarity of Eugeniusz Get Stankiewicz's technique on the example of collection from Museum of the Lubomirski Princes
(1)
Kuś-Joachimiak Hanna (1982- ). Get w Domku Miedziorytnika. Specyfika warsztatu Eugeniusza Stankiewicza na przykładzie zbiorów Muzeum Książąt Lubomirskich
(1)
Kwaśny Marek. Tajniki warsztatu malarskiego Johanna Jacoba Eybelwiesera (1666–1744) wrocławskiego mistrza doby baroku
(1)
Kwaśny Marek. The secrets of painting workshop of Johann Jacob Eybelwieser (1666-1744) - Wrocław master of the baroque era
(1)
Kwiatkowska Magdalena (konserwatorstwo). Na dnie starej szafy
(1)
Kłos Agata. Problematyka konserwacji zachowawczej zabytkowych księgozbiorów na przykładzie działań przeprowadzonych w trakcie praktyk studenckich w Bibliotece Elbląskiej oraz w Klasztorze w Świętej Annie
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). Warsztat dziewiętnastowiecznego witrażownika. Próba rekonstrukcji na przykładzie wiedeńskiej firmy Carl Geyling’s Erben
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). XIXth-century stained-glass workshop. A case study of Carl Geyling's Erben in Vienna
(1)
Lempart-Geratowska Marta (1962- )
(1)
Lenartowicz Światosław. Malarstwo Zofii Stryjeńskiej (1891–1976) – warsztat a ewolucja formy
(1)
Lenartowicz Światosław. The painting of Zofia Stryjeńska (1891-1976) - technique and evolution of form
(1)
Macounova Dana. Conservation of a statue made of Kutna Hora limestone using lime
(1)
Malczewski Maciej. Historical technology of making wavy and ripple mouldings and modern methods of their reconstruction
(1)
Malczewski Maciej. Historyczna technologia wykonywania listew falistych i płomienistych oraz współczesne metody ich rekonstrukcji
(1)
Martynowicz Iwona. Painting techniques in the St. Mary's altar by Veit Stoss in the light of former and present studies
(1)
Martynowicz Iwona. Techniki malarskie w ołtarzu mariackim Wita Stwosza w świetle dawnych i nowych badań
(1)
Masłowska Anna. Malarz i fotografia. O obecności nowego medium w warsztacie twórczym malarza w drugiej połowie XIX wieku
(1)
Masłowska Anna. Painter and photography. The presence of a new medium in the painter's workshop in the second half of the 19th century
(1)
Michalik Izabela
(1)
Mielcarek Jerzy. Conservation of a figure of Saint Florian from the Kraków Saint Mary's Basilica collection in the context of the character of damages of the wooden polychrome sculpture resultant from the place of exposition and storage
(1)
Mielcarek Jerzy. Konserwacja figury św. Floriana ze zbiorów Bazyliki Mariackiej w Krakowie w kontekście specyfiki zniszczeń rzeźby drewnianej polichromowanej wynikającej z miejsca ekspozycji i przechowywania
(1)
Mikstal Katarzyna. Poszukiwanie rozwiązań konserwatorskich wobec autodestrukcji malarstwa nowoczesnego powodowanej nietypowymi materiałami
(1)
Milewska Sonia. Drugie życie dzieła sztuki
(1)
Milewska Sonia. The second life of a work of art
(1)
Misztal Małgorzata (konserwatorstwo). Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research
(1)
Misztal Małgorzata (konserwatorstwo). Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
1960 - 1969
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki (Kraków)
(1)
Architektura
(1)
Fotografia
(1)
Konserwatorstwo
(1)
Malarstwo
(1)
Malarstwo (szt.plast.)
(1)
Ochrona zabytków
(1)
Prace dyplomowe
(1)
Rzeźba
(1)
Sztuka
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(2)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział
Zapytaj bibliotekarza o dostępność egzemplarzy do wypożyczenia: II 3135/1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Michalik Izabela. Andrzejewska Natalia. Zachowanie integralności kompleksowego dzieła sztuki współczesnej wyzwaniem dla opiekuna i konserwatora Bayer Karol (konserwatorstwo). Conservation of a statue made of Kutná Hora limestone using lime Bayer Karol (konserwatorstwo). Consolidation of lime-based materials using dispersions of lime in alcohol Berensdorff Pola. Konserwacja gotyckich malowideł ściennych w kościele p.w. śś. Piotra i Pawła w Mariance k. Pasłęka, w ramach praktyk studenckich w latach 2009-2010 Dobrowolska Dagny. Tomografia komputerowa XV-wiecznej rzeźby "Madonny z Dzieciątkiem" z Książnic Wielkich Domalewska Aleksandra. Portret Szymona Krzeczkowskiego (Varsaviana) XIX/XX wiek Dunajská Jana. Consolidation of lime-based materials using dispersions of lime in alcohol Dyczewski Paweł. Konserwacja gotyckich malowideł ściennych w kościele p.w. śś. Piotra i Pawła w Mariance k. Pasłęka, w ramach praktyk studenckich w latach 2009-2010 Jasiński Mateusz. Kopia obrazu Pietera Nasona "Portret młodego mężczyzny" oraz rekonstrukcja zaginionej ramy Karska Renata. Wizualizacje i rekonstrukcje zabytków w komputerowej technice 3D, a ich zastosowanie w konserwacji i restauracji dzieł sztuki Kisiel Maria (1989- ). Identyfikacja XIX-wiecznych technik fotograficznych Kłos Agata. Problematyka konserwacji zachowawczej zabytkowych księgozbiorów na przykładzie działań przeprowadzonych w trakcie praktyk studenckich w Bibliotece Elbląskiej oraz w Klasztorze w Świętej Annie Kolinkeová Blanka. Conservation of a statue made of Kutná Hora limestone using lime Kondracka Kornelia. Problematyka konserwacji zachowawczej zabytkowych księgozbiorów na przykładzie działań przeprowadzonych w trakcie praktyk studenckich w Bibliotece Elbląskiej oraz w Klasztorze w Świętej Annie Kwiatkowska Magdalena (konserwatorstwo). Na dnie starej szafy... Macounová Dana. Conservation of a statue made of Kutná Hora limestone using lime Momot Małgorzata. Konserwacja i restauracja zespołu grafik w ramach letnich praktyk studenckich w Zakładzie Konserwacji Papieru i Skóry w Toruniu - problematyka i przebieg Mikstal Katarzyna. Poszukiwanie rozwiązań konserwatorskich wobec autodestrukcji malarstwa nowoczesnego, powodowanej nietypowymi materiałami Pilch Daria (1988- ). Identyfikacja XIX-wiecznych technik fotograficznych Poznysz Tomasz. "Tron Łaski" z I poł. XVII w. z Braunsbergu (Braniewa), a "replika pątnicza" z II poł. XVIII w. Rajna Karolina. Technika i technologia akrylowego malarstwa fluorescencyjnego oraz perspektywy jego konserwacji Supruniuk Monika. Rozpoznanie dzieła sztuki jako kryterium decyzji konserwatorskich Szyszkowski Błażej. Przesłanie dla współczesnych; opieka nad malarstwem i koneserstwo Stanisława Kostki Potockiego w Wilanowie Tišlová Renata. Consolidation of lime-based materials using dispersions of lime in alcohol Tomaszuk Anna. Zagadnienia związane z konserwacją i restauracją portretu kobiety z 1915 roku, wykonanym techniką pastelu na podłożu papierowym Tomkowska Anna (sztuki piękne). Konserwacja obiektów gumowych na przykładzie dzieła Tadeusza Kantora Burdygiel, kostium do sztuki S. I. Witkiewicza "Wariat i zakonnica" Vedral Michal. Consolidation of lime-based materials using dispersions of lime in alcohol Wesołowski Klaudiusz (1983- ). Wirtualne rekonstrukcje jako narzędzie projektowania konserwacji i wizualizacji poprzednich form zabytku
Indeks R0: BMNK
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: II 31468/1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Mączyński Ryszard (1954- ). Adamowicz Jarosław. Techniki malarskie w ołtarzu mariackim Wita Stwosza w świetle dawnych i nowych badań Adamowicz Jarosław. Painting techniques in the St. Mary's altar by Veit Stoss in the light of former and present studies Brandys Iwona. In the workshop of Wincenty Drabik - scenography painter and pedagogue. Introduction to the research Brandys Iwona. W pracowni Wincentego Drabika – malarza scenicznego i pedagoga. Przyczynek do badań Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Some remarks concering the art of painter Gebhard Flatz Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Uwagi na temat warsztatu artystycznego malarza Gebharda Flatza Chmielewska Małgorzata (konserwator). Characteristics if icon painting from the Cretan School using the example of the post-byzantine triptych from the Princes Czartoryski Collection in Kraków Chmielewska Małgorzata (konserwator). Charakterystyka malarstwa ikonowego szkoły kreteńskiej na przykładzie pobizantyńskiego tryptyku ze zbiorów Muzeum Książąt Czartoryskich w Krakowie Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Tools, techniques and signatures of Persian Shamshir makers. Hidden meanings of inscriptions and of the magic square. Issues of artibution Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Warsztaty i sygnatury twórców perskich szamszirów. Ukryte znaczenia napisów i magicznego kwadratu. Problemy atrybucji Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Warsztat Szymona Czechowicza (1689–1775) – wybrane zagadnienia Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). The painting workshop of Szymon Czechowicz (1689-1775) - selected issues Fitta-Spelina Agnieszka. Architect's workshop. A new object and a historic building - similarities and differences in project work Fitta-Spelina Agnieszka. Warsztat architekta. Obiekt nowy a obiekt zabytkowy – podobieństwa i różnice w pracy projektowej Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Around the didactic aspects of the artist's workshop carving in wood Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Wokół zagadnień dydaktyki warsztatu artysty rzeźbiącego w drewnie Grochowska-Angelus Anna. Obrazy i ich ramy. Rola artysty w wyborze opraw Grochowska-Angelus Anna. Paintings and their frames. The role of artists in choosing them Jasiński Mateusz. Caravaggistic revolution in the way of building the picture Jasiński Mateusz. Rewolucja caravaggionistyczna w sposobie budowania obrazu Kaczmarska Małgorzata. Impact of new technologies on the practice of an artist based on David Hockney's work and the author's own experience as a painter Kaczmarska Małgorzata. Wpływ nowych technologii na praktykę artysty malarza na podstawie twórczości Davida Hockneya i działalności artystycznej autorki Kata Eurydyka. Material typography, or tools in the work of a typographer and designer Kata Eurydyka. Typografia materialna, czyli narzędzia w pracy typografa i projektanta Klisińska-Kopacz Anna. Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research Klisińska-Kopacz Anna. Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych Korpała Małgorzata. Nietypowe rozwiązania barokowego malarstwa ściennego na wybranych przykładach z terenu Mazowsza Korpała Małgorzata. Unusual solutions in baroque wall paintings on selected examples from Mazovia Kowalewska Marta (historia sztuki). Budowniczowie sukcesu Kowalewska Marta (historia sztuki). The makers of success Kuś-Joachimiak Hanna (1982- ). Get in the engraver's house. The peculiarity of Eugeniusz Get Stankiewicz's technique on the example of collection from Museum of the Lubomirski Princes Kuś-Joachimiak Hanna (1982- ). Get w Domku Miedziorytnika. Specyfika warsztatu Eugeniusza Stankiewicza na przykładzie zbiorów Muzeum Książąt Lubomirskich Kwaśny Marek. Tajniki warsztatu malarskiego Johanna Jacoba Eybelwiesera (1666–1744), wrocławskiego mistrza doby baroku Kwaśny Marek. The secrets of painting workshop of Johann Jacob Eybelwieser (1666-1744) - Wrocław master of the baroque era Laskowski Andrzej (1973- ). XIXth-century stained-glass workshop. A case study of Carl Geyling's Erben in Vienna Laskowski Andrzej (1973- ). Warsztat dziewiętnastowiecznego witrażownika. Próba rekonstrukcji na przykładzie wiedeńskiej firmy Carl Geyling’s Erben Lenartowicz Światosław. Malarstwo Zofii Stryjeńskiej (1891–1976) – warsztat a ewolucja formy Lenartowicz Światosław. The painting of Zofia Stryjeńska (1891-1976) - technique and evolution of form Łabądź Justyna Weronika. Matrices, 3D modeling, fxes and rendering - the set of video mapping tools in the work of new media artist Łabądź Justyna Weronika. Matryce, modeling 3D, FX-y i renderowanie – zestaw narzędzi video mappingowych w warsztacie nowomedialnego artysty Martynowicz Iwona. Techniki malarskie w ołtarzu mariackim Wita Stwosza w świetle dawnych i nowych badań Martynowicz Iwona. Painting techniques in the St. Mary's altar by Veit Stoss in the light of former and present studies Masłowska Anna. Malarz i fotografia. O obecności nowego medium w warsztacie twórczym malarza w drugiej połowie XIX wieku Masłowska Anna. Painter and photography. The presence of a new medium in the painter's workshop in the second half of the 19th century Mączewska Katarzyna. In the search of the professional fulfillment. Alexander Lesser - a Calendar of Journeys, the artist's interests and workshop seen from the perspective of his iconographic legacy Mączewska Katarzyna. W poszukiwaniu spełnienia zawodowego. Aleksander Lesser – kalendarium podróży, zainteresowania i warsztat artysty z perspektywy jego ikonograficznej spuścizny Misztal Małgorzata (konserwatorstwo). Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research Misztal Małgorzata (konserwatorstwo). Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych Niemira Izabella. „Alchemia” fotografii, czyli warsztat fotografa gumisty Niemira Izabella. "Alchemy" of photography that means a method of photographer using the gum bichromate technique Novljaković Katarzyna. Bernardo Strozzi, workshop if an Italian Caravaggionist. A restorer's considerations over the recognition of an author's replica Novljaković Katarzyna. Trzej filozofowie Bernarda Strozziego ze zbiorów Muzeum Narodowego w Krakowie jako przykład warsztatu włoskiego carravagionisty. Rozważania konserwatora nad rozpoznaniem autorskiej repliki Paś Monika. Paintbrushes, palettes, easels. Painting accessories from legacies of artists kept in the collection of the Department of Applied Art, Material Culture and Militaria of the National Museum in Krakow Paś Monika. Pędzle, palety, sztalugi. Akcesoria malarskie ze spuścizn po artystach przechowywane w zbiorach Działu Rzemiosła Artystycznego, Kultury Materialnej i Militariów Muzeum Narodowego w Krakowie Pawelska-Jagniątkowska Irmina. A new perspective on the so-called "Dominican workshop" Pawelska-Jagniątkowska Irmina. Nowe spojrzenie na „warsztat dominikański” Szustakiewicz Iwona. System weryfikacji umiejętności warsztatowych architektów w Królestwie Polskim w XIX wieku Szustakiewicz Iwona. The system of verifying professional skills of architects in the Kindgom of Poland in the 19th century Waszak Przemysław (historia sztuki). Rekonstruowanie i kontekstualizowanie warsztatu Tilmana Riemenschneidera na polu literatury naukowej i fikcji literackiej Waszak Przemysław (historia sztuki). The reconstruction and contextualization of Tilman Riemenschneider's practice in the context of academic literature and fiction Winterhagen Marc Tobias. CTRL+Z – (nie)korzyść komputera w procesie twórczym Winterhagen Marc Tobias. CTRL+Z: the (dis)adventage of computers in the creative process Wrana Jan (1946- ). Architect's workshop. A new object and a historic building - similarities and differences in project work Wrana Jan (1946- ). Warsztat architekta. Obiekt nowy a obiekt zabytkowy – podobieństwa i różnice w pracy projektowej Zaguła Artur. Analog techniques in the workshop of architects of the new classicism trend Zaguła Artur. Techniki analogowe w warsztacie architektów nurtu nowego klasycyzmu Zygier Elżbieta. Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research Zygier Elżbieta. Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych
Indeks R0: BMNK
Materiały konferencyjne: Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, 19-21 października 2017 r.
Bibliogr. w przypisach do ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: II 34697/1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Adamowicz Jarosław. Białek-Kostecka Dorota. Hola Aleksandra. Kieferling Roman Jacek. Korpal Grażyna (1945- ). Kosakowski Edward (sztuki piękne). Lempart-Geratowska Marta (1962- ). Płuska Ireneusz (1943- ). Sękowska Anna (1975- ). Borowska Magdalena (sztuka). Easel painting on canvas "Madonna with the Child" from the collection of the Museum of the John Paul II Catholic University of Lublin Borowska Magdalena (sztuka). Obraz sztalugowy na płótnie "Matka Boża z Dzieciątkiem" ze zbiorów Muzeum Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II Chodacka Magdalena. An attempt to reconstruct the technology and technique of the 15th century Venetian panel painting through creating a copy of the painting presenting St. Anthony the Great Chodacka Magdalena. Próba rekonstrukcji technologii i techniki XV-wiecznego weneckiego malarstwa tablicowego poprzez wykonanie kopii malowidła z przedstawieniem św. Antoniego Pustelnika Ciepielewska Dominika. Conservation and reconstruction of the missing fragments of the 19th century painting on canvas Ciepielewska Dominika. Konserwacja wraz z rekonstrukcją utraconych fragmentów XIX-wiecznego malowidła na podobraziu płóciennym Ciesielska Tanita. Problematyka konserwacji rzeźby alabastrowej na przykładzie "Zwiastowania" Jana Michałowicza z Muzeum XX. Czartoryskich Ciesielska Tanita. The issue of conservation treatment of alabaster sculpture as exemplified by Jan Michalowicz's "The Annunciation" from the XX Czartoryscy Museum Głowacka Monika. Recognition of a painting technique on a silk surface by painting a copy of a painting decoration from the first half of the 19th century Głowacka Monika. Rozpoznanie techniki malowania na podłożu jedwabnym poprzez namalowanie kopii dekoracji malarskiej pochodzącej z 1. połowy XIX wieku Gurtat Angelika. Problematyka konserwacji i rekonstrukcji ubytków zabytkowej ceramiki fajansowej szkliwionej na przykładzie japońskiej kadzielnicy z ok. 1880 roku Gurtat Angelika. The issue of conservation and reconstruction of losses in antique earthenware glazed ceramic as exemplified by a Japan censer from ca. 1880 Jeneralczyk-Fiołek Katarzyna. The issue of antique gothic objects arrangement in new space, as exemplified by the sculpture depicting Saint Anne from ca. 1410 from the All Saints Church in Kolbuszowa Jeneralczyk-Fiołek Katarzyna. Zagadnienie aranżacji zabytkowych obiektów gotyckich w nowej przestrzeni na przykładzie rzeźby przedstawiającej św. Annę Samotrzeć z ok. 1410 roku z kościoła pw. Wszystkich Świętych w Kolbuszowej Korta Kamila. Conservation of the 17th-century stained glass of St. James from the collection of the Jagiellonian University Museum Collegium Maius in Kraków Korta Kamila. Konserwacja XVII-wiecznego witrażu św. Jakub ze zbiorów Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Maius w Krakowie Krawczyk Martyna. Malowidła ścienne przeniesione z pałacu Sarny w Ścinawce Górnej Krawczyk Martyna. Murals transferred from the Sarny Palace in Ścinawka Górna Krzaklewska-Friso Barbara. Conservation and restoration of a violated painting of Madonna and Child of the Cracovian Hodegetria type from Iłża Krzaklewska-Friso Barbara. Konserwacja i restauracja sprofanowanego obrazu z przedstawieniem Matki Boskiej z Dzieciątkiem w typie Hodegetrii Krakowskiej z Iłży Kucharzyk Patrycja. Badania i konserwacja obrazu "Sacra Conversazione ze św. Mikołajem i św. Stanisławem" pochodzącego z gotyckiego kościoła pw. św. Michała Archanioła w Łękawicy koło Żywca Kucharzyk Patrycja. Research and conservation of the painting "Sacra Conversazione with St. Nicholas and St. Stanislaus" from the gothic church of St. Michael the Archangel in Łękawica near Żywiec Malczewski Maciej. Historical technology of making wavy and ripple mouldings and modern methods of their reconstruction Malczewski Maciej. Historyczna technologia wykonywania listew falistych i płomienistych oraz współczesne metody ich rekonstrukcji Mielcarek Jerzy. Conservation of a figure of Saint Florian from the Kraków Saint Mary's Basilica collection in the context of the character of damages of the wooden polychrome sculpture resultant from the place of exposition and storage Mielcarek Jerzy. Konserwacja figury św. Floriana ze zbiorów Bazyliki Mariackiej w Krakowie w kontekście specyfiki zniszczeń rzeźby drewnianej, polichromowanej, wynikającej z miejsca ekspozycji i przechowywania Milewska Sonia. Drugie życie dzieła sztuki Milewska Sonia. The second life of a work of art Sawoniuk Alicja. Reconstruction of the fragment of a baroque mural by Franciszek Eckstein from the southern part of the presbytery ceiling of the Jesuit church dedicated to Sts. Peter and Paul in Lviv Sawoniuk Alicja. Rekonstrukcja fragmentu barokowego malowidła ściennego autorstwa Franciszka Ecksteina z południowego spływu sklepiennego prezbiterium pojezuickiego kościoła pw. śś. Piotra i Pawła we Lwowie Skowronek Katarzyna. Conservation and arrangement of retable elements from the Chapel of Our Lady of the Rosary in the Basilica of Holy Trinity of the Dominican Order in Krakow: the painting "Man of Sorrows", reliquary frame in the form of a floral wreath, metal applications and a frame Skowronek Katarzyna. Konserwacja i aranżacja elementów nastawy ołtarzowej z kaplicy Matki Boskiej Różańcowej w kościele oo. Dominikanów w Krakowie: obrazu "Chrystus Boleściwy", oprawy relikwiarzowej w formie wieńca roślinnego, metalowych aplikacji oraz ramy Skubała Katarzyna. Conservation and restoration of the right wing of triptych "Holy Trinity - the Throne of Grace" from the parish church of St. Margaret in Dębno (district Brzesko) based on detailed technological research Skubała Katarzyna. Konserwacja i restauracja prawego skrzydła tryptyku "Świętej Trójcy - Tron Łaski" z kościoła parafialnego pw. św. Małgorzaty w Dębnie, pow. Brzeski, w oparciu o szczegółowe badania technologiczne Szalast-Dao Quy Gabriela. Double-sided painting of a processional banner from the collection of the Jagiellonian University Museum, dating back to the second quarter of the 19th century - conservation and exhibition issues Szalast-Dao Quy Gabriela. Dwustronne malowidło chorągwi procesyjnej ze zbiorów Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego, datowanej na 2. ćwierć XIX wieku - problemy konserwatorskie i ekspozycyjne Szegda Joanna. Badania i konserwacja krzesła z 1. ćwierci XVIII wieku krytego kurdybanem ze zbiorów Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Maius w Krakowie Szegda Joanna. Research and conservation of a chair from the firts quarter of the 18th century, covered with cordwain, from the Jagiellonian University Museum collection in Kraków Szmit Monika. Konserwacja obrazu "Matki Boskiej Częstochowskiej" z Hecznarowic Szmit Monika. The conservation of "The Black Madonna of Czestochowa" painting from Hecznarowice Trysła Wojciech. Aesthetic conservation concept of polychrome wooden sculpture in the context of later overpaints on the example of gothic "Pietà" from the collection of the Jagiellonian University Museum Collegium Maius in Kraków Trysła Wojciech. Koncepcja konserwacji estetycznej polichromowanej rzeźby drewnianej w kontekście późniejszych nawarstwień na przykładzie gotyckiej "Piety" ze zbiorów Muzeum Collegium Maius Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie Zielińska Kamila. Możliwości i ograniczenia wybranych technik analitycznych w identyfikacji spoiw białkowych w malowidłach ściennych Zielińska Kamila. Possibilities and limitations of selected analytical techniques in the identification of protein binders in wall paintings Żygadło Andrzej. The impact of oil soaps and linoxides, filling the spaces between the painting and the support, on the process of preserving a double-sided painting on the galvanised steel support with the representation of "Our Lady of the Scapular of Mount Carmel" on the obverse and "The Christ blessing the children" on the reverse, owned by parish under the invocation of St Fabian and St Sebastian and Our Lady of the Scapular of Mount Carmel in Ostrów near Przeworsk Żygadło Andrzej. Wpływ mydeł olejowych i linoksydu, wypełniających przestrzenie pomiędzy malowidłem a podobraziem, na proces konserwacji dwustronnego obrazu na podobraziu ze stali ocynkowanej z przedstawieniem "Matki Boskiej Szkaplerznej z Góry Karmel" na awersie i "Chrystusa błogosławiącego dzieci" na rewersie, własność parafii pw. śś. Fabiana i Sebastiana oraz Matki Boskiej Szkaplerznej z Góry Karmel w Ostrowie koło Przeworska
Indeks R0: BMNK
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: II 28806/6 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej