Sortowanie
Źródło opisu
Biblioteka Muzeum Narodowego
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Magazyn
(3)
Autor
Barański Marek (1943- ). Architectural monument researcher and his workshop
(1)
Barański Marek (1943- ). Badacz zabytków architektury i jego warsztat
(1)
Borowska Dorota. We see what we know. The meaning of geomatry in the creation of the composition of Jan van Eyck's painting The Arnolfini portrait
(1)
Borowska Dorota. Widzimy to co wiemy. Znaczenie geometrii w tworzeniu kompozycji obrazu Jana van Eycka Małżeństwo Arnolfinich
(1)
Buchholz-Todoroska Małgorzata. Zbrodnia nagrodzona - interpretacje Księgi Judyty od wczesnego średniowiecza do renesansu
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- )
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775)
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings
(1)
Dragońska Urszula. Występny Felicien Rops? - pojęcie grzechu w twórczości artysty i jego recepcja w polskim środowisku twórczym na przełomie XIX i XX wieku
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Renaissance tomb monuments of the Pieniążek family Odrowąż coat of arms from Krużlowa and Skrzydlna
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Renesansowe pomniki nagrobne rodziny Pieniążków herbu Odrowąż z Krużlowej i Skrzydlnej
(1)
Frąckowiak Ewa. Czy miłość jest grzechem? - aspekty miłości - grzechu w dziele graficznym Maxa Klingera
(1)
Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalithic creativuty of Zygmunt Wujek (1938-2018)
(1)
Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalityczna twórczość Zygmunta Wujka (1938–2018)
(1)
Janocha Michał (1959- ). Krajobraz z miłosiernym Samarytaninem - medytacja o grzechu i odkupieniu
(1)
Jasiński Mateusz. Analiza technologiczna obrazu Sąd Midasa ze zbiorów Muzeum Lubelskiego w Lublinie – porównanie z warsztatem Gerrita van Honthorsta i innych caravaggionistów utrechckich
(1)
Jasiński Mateusz. Technological analysis of The Midas Court from the collection of the Lublin Museum in Lublin - comparision with the workshop of Gerrit van Honthorst and other Utrecht Caravaggionists
(1)
Karasiński Jakub. Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775)
(1)
Karasiński Jakub. Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Sposób opracowania malarskiego obrazów o tematyce myśliwskiej Maksymiliana Gierymskiego
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. The way of painting in the portrayal of hunting in the works of Maksymilian Gierymski
(1)
Kowalski Piotr C. (1951- ). My artistic workshop of the past and today
(1)
Kowalski Piotr C. (1951- ). Mój warsztat pracy dawniej i dziś
(1)
Kołakowska Karolina Klara. Obraz i niepodobieństwo grzechu w filozofii mistycznej Mistrza Eckharta
(1)
Krzemień-Ojak Krystyna (1932-2016)
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). Around the workshop of the provincial city planner. The example of Adolf Juliusz Stapf from Tarnów Galicia
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). Wokół warsztatu galicyjskiego urbanisty. Casus tarnowskiego architekta Adolfa Juliusza Stapfa
(1)
Maciudzińska-Kamczycka Magdalena. Żydzi lichwiarze i heretycy - o ikonografii potępionych z kaplicy Notre Dame des Fontaines w La Brigue
(1)
Manicka Anna (1964- ). Polskie grzechy główne Bronisława Linkego (1951-1956) czyli oficjalny kodeks moralny w socrealizmie w świetle teorii metafory kognitywnej G. Lakoffa i J. Johnsona
(1)
Mączyński Ryszard (1954- )
(1)
Nieczyporowski Roman. Sąd w krainie Maat czyli Kilka uwag o idei grzechu w świecie starożytnym
(1)
Novljaković Katarzyna. A double-sided painting by Lippo d'Andrea di Lippo from the Czartoryski Princes Collection as an example of the traditional quattrocento workshop
(1)
Novljaković Katarzyna. Dwustronnie malowany obraz Lippa d’Andrei di Lippo z kolekcji książąt Czartoryskich jako przykład tradycyjnego warsztatu quattrocenta
(1)
Nowalińska Małgorzata. The workshop of a medieval master. Mechanical techniques of the copying and transferring of drawings
(1)
Nowalińska Małgorzata. Warsztat średniowiecznego mistrza. Sposoby mechanicznego kopiowania rysunku
(1)
Owsiański Szymon Piotr. Straight out of the workshop of the designer and artist Yves Saint Laurent: creative space and font of inspiration
(1)
Owsiański Szymon Piotr. Z pracowni projektanta i artysty Yves’a Saint Laurenta. Przestrzeń twórcza i źródła inspiracji
(1)
Przepałkowska Izabela. Zwierciadło grzesznika prawdziwie skruszonego - król Dawid w nowożytnej grafice europejskiej i rodzimych realizacjach plastycznych tego czasu
(1)
Pręgowski Filip (1973- ). Pracownia jako przestrzeń ideologiczna. O dyskursie wokół przemian artystycznych w amerykańskiej sztuce lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych XX wieku w kontekście medium i warsztatu
(1)
Pręgowski Filip (1973- ). The studio as an ideological space. On the discourse concerning the changes in the American art of the 1970s. and 1980s within the context of the medium and the technique
(1)
Purc-Stępniak Beata
(1)
Purc-Stępniak Beata. Jak ustrzec się grzechu czyli kilka uwag na temat systemu zawieszania obrazów w holenderskich domach w XVI-XVII wieku
(1)
Rosiejka Karolina. Artist's studio as a metaphor of art. The case of Georgia O'Keeffe
(1)
Rosiejka Karolina. Studio artystki jako metafora dla sztuki. Przypadek Georgii O’Keeffe
(1)
Rudenko Oleg. Book thinking. Philosophy of Fedir Lukavyi's artistic legacy
(1)
Rudenko Oleg. Myśleć książką. Filozofia twórczości Fedora Łukawego
(1)
Saar-Kozłowska Alicja (1958- ). Remarks on workshop of baroque sculptor in stone between cut-out unfinished and deepened polichromy
(1)
Saar-Kozłowska Alicja (1958- ). Uwagi na temat warsztatu barokowego rzeźbiarza w kamieniu. Między formą wyciętą nieukończoną a pogłębioną polichromią
(1)
Sonoc Aleksandru Gh. Turpe senilis amor - kilka uwag na temat niedobranej pary w związku z badaniami obrazów z kolekcji Muzeum Narodowego im. Brukenthala w Sibiu
(1)
Stenka Szymon Jan (1991- ). Jerzy Hoppen's copperplate engravings and etchings in the context of his unpublished manuscript from 1941
(1)
Stenka Szymon Jan (1991- ). Miedzioryty i akwaforty Jerzego Hoppena w kontekście jego nieopublikowanego rękopisu z 1941 roku
(1)
Svorova Pawełkowicz Syliwa (1977- ). Smalta - production and trade in the light of archival and physicochemical investigations
(1)
Svorova Pawełkowicz Syliwa (1977- ). Smalta - produkcja i handel w świetle badań archiwalnych i fizykochemicznych
(1)
Szczepanowska Karolina. Grzech jako jeden z tematów przedstawień wyróżnionych na kaflach piecowych pochodzących z badań archeologicznych w Gdańsku
(1)
Viegas Wesolowska Catia Lamerton. Enamel on steel paintings in architecture from an historical persepective. Contextualising the early work of Stefan Knapp
(1)
Viegas Wesolowska Catia Lamerton. Malarstwo emalią na stali w architekturze z perspektywy historycznej w kontekście wczesnych prac Stefana Knappa
(1)
Waszak Przemysław (historia sztuki). Art historical reconstructions and literary vision of a Biedemeier style workshop of a painter Carl Spitzweg
(1)
Waszak Przemysław (historia sztuki). Kreślony słowami w wyobraźni świat sztuki w prozie Stanisława Lema
(1)
Waszak Przemysław (historia sztuki). Rekonstrukcje z zakresu historii sztuki a wizja literacka warsztatu biedermeierowskiego malarza Carla Spitzwega
(1)
Waszak Przemysław (historia sztuki). The world of art in the prose of Stanisław Lem. Pictured with words in one's imagination
(1)
Wiesing Lambert (1963- )
(1)
Witkowski Michał (historia sztuki). Smalta - production and trade in the light of archival and physicochemical investigations
(1)
Witkowski Michał (historia sztuki). Smalta - produkcja i handel w świetle badań archiwalnych i fizykochemicznych
(1)
Woziński Andrzej. Astrologiczne uwarunkowania grzechu w świetle późnośredniowiecznych świadectw wizualnych i wizualno-literackich
(1)
Woźniak Kamila. Od kozła ofiarnego po zjadaczy grzechów - literackie obrazy archetypicznych motywów przeniesienia grzechów
(1)
Ziółkowska-Ganc Emilia. Realia pracy architektów-urzędników Królestwa Polskiego w okresie międzypowstaniowym
(1)
Ziółkowska-Ganc Emilia. Work realities of architects-officials in inter-uprising Kindgom of Poland
(1)
Zygier Elżbieta. Sposób opracowania malarskiego obrazów o tematyce myśliwskiej Maksymiliana Gierymskiego
(1)
Zygier Elżbieta. The way of painting in the portrayal of hunting in the works of Maksymilian Gierymski
(1)
Łazicka Małgorzata Joanna. Grzech na rycinach czasów reformacji - jako personifikacja i w scenach rodzajowych
(1)
Łuba Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Sztuka
(2)
Architektura
(1)
Grzech
(1)
Konserwatorstwo
(1)
Malarstwo
(1)
Malarstwo (szt.plast.)
(1)
Muzeum Narodowe (Gdańsk)
(1)
Rzemiosło artystyczne europejskie
(1)
Rzeźba
(1)
Sztuka europejska
(1)
Wyobrażenia
(1)
Temat: czas
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(2)
Podręczniki akademickie
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prolegomena ; 7)
Podstawa przekł.: Artifizielle Präsenz : Studien zur Philosophie des Bildes, 2005
Podstawa przekł.: Artifizielle Präsenz : Studien zur Philosophie des Bildes, 2005.
Bibliogr. prac L. Wiesinga s. 198-201. Słowniczek terminologiczny s. 188-189. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: II 27710 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autor
Purc-Stępniak Beata. Łuba Piotr. Janocha Michał (1959- ). Krajobraz z miłosiernym Samarytaninem - medytacja o grzechu i odkupieniu Nieczyporowski Roman. Sąd w krainie Maat, czyli Kilka uwag o idei grzechu w świecie starożytnym Woźniak Kamila. Od kozła ofiarnego po zjadaczy grzechów - literackie obrazy archetypicznych motywów przeniesienia grzechów Kołakowska Karolina Klara. Obraz i niepodobieństwo grzechu w filozofii mistycznej Mistrza Eckharta Woziński Andrzej. Astrologiczne uwarunkowania grzechu w świetle późnośredniowiecznych świadectw wizualnych i wizualno-literackich Maciudzińska-Kamczycka Magdalena. Żydzi, lichwiarze i heretycy - o ikonografii potępionych z kaplicy Notre Dame des Fontaines w La Brigue Sonoc Aleksandru Gh. Turpe senilis amor - kilka uwag na temat "niedobranej pary" w związku z badaniami obrazów z kolekcji Muzeum Narodowego im. Brukenthala w Sibiu Przepałkowska Izabela. Zwierciadło grzesznika prawdziwie skruszonego - król Dawid w nowożytnej grafice europejskiej i rodzimych realizacjach plastycznych tego czasu Buchholz-Todoroska Małgorzata. Zbrodnia nagrodzona - interpretacje Księgi Judyty od wczesnego średniowiecza do renesansu Purc-Stępniak Beata. Jak ustrzec się grzechu, czyli kilka uwag na temat systemu zawieszania obrazów w holenderskich domach w XVI-XVII wieku Łazicka Małgorzata Joanna. Grzech na rycinach czasów reformacji - jako personifikacja i w scenach rodzajowych Szczepanowska Karolina. Grzech jako jeden z tematów przedstawień wyróżnionych na kaflach piecowych pochodzących z badań archeologicznych w Gdańsku Dragońska Urszula. Występny Félicien Rops? - pojęcie grzechu w twórczości artysty i jego recepcja w polskim środowisku twórczym na przełomie XIX i XX wieku Frąckowiak Ewa. Czy miłość jest grzechem? - aspekty miłości - grzechu w dziele graficznym Maxa Klingera Manicka Anna (1964- ). Polskie grzechy główne Bronisława Linkego (1951-1956), czyli oficjalny kodeks moralny w socrealizmie w świetle teorii metafory kognitywnej G. Lakoffa i J. Johnsona
Indeks R0: BMNK
T. monogr. czas.: Gdańskie Studia Muzealne 9 (2017).
Zawarte w książce eseje zostały wygłoszone na konferencji "Grzech w sztukach plastycznych i w systemie wartościowania" 13 i 14 stycznia 2016 roku. Konferencja towarzyszyła wystawie "Grzech. Obrazy grzechu w sztuce europejskiej od XV do początku XX wieku", prezentowanej w Muzeum Narodowym w Gdańsku od 20 października 2015 do 31 stycznia 2016 roku.
Bibliogr. s. 131-147.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Zapytaj bibliotekarza: Czas. II 675/9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Mączyński Ryszard (1954- ). Barański Marek (1943- ). Architectural monument researcher and his workshop Barański Marek (1943- ). Badacz zabytków architektury i jego warsztat Borowska Dorota. We see, what we know. The meaning of geomatry in the creation of the composition of Jan van Eyck's painting The Arnolfini portrait Borowska Dorota. Widzimy to, co wiemy. Znaczenie geometrii w tworzeniu kompozycji obrazu Jana van Eycka Małżeństwo Arnolfinich Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775) Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings Forczek-Sajdak Anna. Renaissance tomb monuments of the Pieniążek family, Odrowąż coat of arms, from Krużlowa and Skrzydlna Forczek-Sajdak Anna. Renesansowe pomniki nagrobne rodziny Pieniążków herbu Odrowąż z Krużlowej i Skrzydlnej Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalithic creativuty of Zygmunt Wujek (1938-2018) Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalityczna twórczość Zygmunta Wujka (1938–2018) Jasiński Mateusz. Analiza technologiczna obrazu Sąd Midasa ze zbiorów Muzeum Lubelskiego w Lublinie – porównanie z warsztatem Gerrita van Honthorsta i innych caravaggionistów utrechckich Jasiński Mateusz. Technological analysis of The Midas Court from the collection of the Lublin Museum in Lublin - comparision with the workshop of Gerrit van Honthorst and other Utrecht Caravaggionists Karasiński Jakub. Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775) Karasiński Jakub. Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings Klisińska-Kopacz Anna. Sposób opracowania malarskiego obrazów o tematyce myśliwskiej Maksymiliana Gierymskiego Klisińska-Kopacz Anna. The way of painting in the portrayal of hunting in the works of Maksymilian Gierymski Kowalski Piotr C. (1951- ). Mój warsztat pracy dawniej i dziś Kowalski Piotr C. (1951- ). My artistic workshop of the past and today Laskowski Andrzej (1973- ). Around the workshop of the provincial city planner. The example of Adolf Juliusz Stapf from Tarnów, Galicia Laskowski Andrzej (1973- ). Wokół warsztatu galicyjskiego urbanisty. Casus tarnowskiego architekta Adolfa Juliusza Stapfa Novljaković Katarzyna. A double-sided painting by Lippo d'Andrea di Lippo from the Czartoryski Princes Collection as an example of the traditional quattrocento workshop Novljaković Katarzyna. Dwustronnie malowany obraz Lippa d’Andrei di Lippo z kolekcji książąt Czartoryskich jako przykład tradycyjnego warsztatu quattrocenta Nowalińska Małgorzata. The workshop of a medieval master. Mechanical techniques of the copying and transferring of drawings Nowalińska Małgorzata. Warsztat średniowiecznego mistrza. Sposoby mechanicznego kopiowania rysunku Owsiański Szymon Piotr. Straight out of the workshop of the designer and artist Yves Saint Laurent: creative space and font of inspiration Owsiański Szymon Piotr. Z pracowni projektanta i artysty, Yves’a Saint Laurenta. Przestrzeń twórcza i źródła inspiracji Pręgowski Filip (1973- ). Pracownia jako przestrzeń ideologiczna. O dyskursie wokół przemian artystycznych w amerykańskiej sztuce lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych XX wieku w kontekście medium i warsztatu Pręgowski Filip (1973- ). The studio as an ideological space. On the discourse concerning the changes in the American art of the 1970s. and 1980s within the context of the medium and the technique Rosiejka Karolina. Artist's studio as a metaphor of art. The case of Georgia O'Keeffe Rosiejka Karolina. Studio artystki jako metafora dla sztuki. Przypadek Georgii O’Keeffe Rudenko Oleg. Book thinking. Philosophy of Fedir Lukavyi's artistic legacy Rudenko Oleg. Myśleć książką. Filozofia twórczości Fedora Łukawego Saar-Kozłowska Alicja (1958- ). Remarks on workshop of baroque sculptor in stone between cut-out, unfinished and deepened polichromy Saar-Kozłowska Alicja (1958- ). Uwagi na temat warsztatu barokowego rzeźbiarza w kamieniu. Między formą wyciętą, nieukończoną a pogłębioną polichromią Stenka Szymon Jan (1991- ). Jerzy Hoppen's copperplate engravings and etchings in the context of his unpublished manuscript from 1941 Stenka Szymon Jan (1991- ). Miedzioryty i akwaforty Jerzego Hoppena w kontekście jego nieopublikowanego rękopisu z 1941 roku Svorová Pawełkowicz Syliwa (1977- ). Smalta - production and trade in the light of archival and physicochemical investigations Svorová Pawełkowicz Syliwa (1977- ). Smalta - produkcja i handel w świetle badań archiwalnych i fizykochemicznych Viegas Wesolowska Cátia Lamerton. Enamel on steel paintings in architecture from an historical persepective. Contextualising the early work of Stefan Knapp Viegas Wesolowska Cátia Lamerton. Malarstwo emalią na stali w architekturze z perspektywy historycznej w kontekście wczesnych prac Stefana Knappa Waszak Przemysław (historia sztuki). Art historical reconstructions and literary vision of a Biedemeier style workshop of a painter Carl Spitzweg Waszak Przemysław (historia sztuki). Kreślony słowami w wyobraźni świat sztuki w prozie Stanisława Lema Waszak Przemysław (historia sztuki). Rekonstrukcje z zakresu historii sztuki a wizja literacka warsztatu biedermeierowskiego malarza Carla Spitzwega Waszak Przemysław (historia sztuki). The world of art in the prose of Stanisław Lem. Pictured with words in one's imagination Witkowski Michał (historia sztuki). Smalta - production and trade in the light of archival and physicochemical investigations Witkowski Michał (historia sztuki). Smalta - produkcja i handel w świetle badań archiwalnych i fizykochemicznych Ziółkowska-Ganc Emilia. Realia pracy architektów-urzędników Królestwa Polskiego w okresie międzypowstaniowym Ziółkowska-Ganc Emilia. Work realities of architects-officials in inter-uprising Kindgom of Poland Zygier Elżbieta. Sposób opracowania malarskiego obrazów o tematyce myśliwskiej Maksymiliana Gierymskiego Zygier Elżbieta. The way of painting in the portrayal of hunting in the works of Maksymilian Gierymski
Indeks R0: BMNK
Materiały konferencyjne: Toruń, 21-22 listopada 2019 r.
Bibliogr. w przypisach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: II 34697/2 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej