Sortowanie
Źródło opisu
Biblioteka Muzeum Narodowego
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Dostępność
dostępne
(9)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Magazyn
(9)
Księgozbiór podręczny
(5)
Autor
Płonka-Bałus Katarzyna
(3)
Betlej Andrzej (1971- ). Princes Czartoryski Collection in Puławy
(2)
Chramiec Mateusz. Descryption of the Museum
(2)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- )
(2)
Górska Paulina. Princes Czartoryski Museum: history people collection
(2)
Herudzińska-Oświecimska Marta
(2)
Konig Barbara
(2)
Konig Barbara. Exhibitions of the Cabinet of Prints and Drawings
(2)
Koziara-Ochęduszko Natalia
(2)
Koziara-Ochęduszko Natalia. Descryption of the Museum
(2)
Mączyński Ryszard (1954- )
(2)
Płonka-Bałus Katarzyna. Princes Czartoryski Museum today
(2)
Wałek Janusz (1941-2018)
(2)
Wierzbicki Paweł (1967- ). On the Princes Czartoryski Library
(2)
Adamowicz Jarosław. Painting techniques in the St. Mary's altar by Veit Stoss in the light of former and present studies
(1)
Adamowicz Jarosław. Techniki malarskie w ołtarzu mariackim Wita Stwosza w świetle dawnych i nowych badań
(1)
Barański Marek (1943- ). Architectural monument researcher and his workshop
(1)
Barański Marek (1943- ). Badacz zabytków architektury i jego warsztat
(1)
Betlej Andrzej (1971- )
(1)
Borowska Dorota. We see what we know. The meaning of geomatry in the creation of the composition of Jan van Eyck's painting The Arnolfini portrait
(1)
Borowska Dorota. Widzimy to co wiemy. Znaczenie geometrii w tworzeniu kompozycji obrazu Jana van Eycka Małżeństwo Arnolfinich
(1)
Bończuk-Dawidziuk Urszula. Collecting Antiquities at the Archaeological Museum of the Royal University in Wrocław in the second half of the nineteenth century
(1)
Brandys Iwona. In the workshop of Wincenty Drabik - scenography painter and pedagogue. Introduction to the research
(1)
Brandys Iwona. W pracowni Wincentego Drabika – malarza scenicznego i pedagoga. Przyczynek do badań
(1)
Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Some remarks concering the art of painter Gebhard Flatz
(1)
Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Uwagi na temat warsztatu artystycznego malarza Gebharda Flatza
(1)
Buła Janina (1955- )
(1)
Ceci Francesca. The Sobieskis: memories prints paintings and letters in the collections of the Sovrintendenza Capitolina di Roma in the Roman chronicles and in Rome: a historical commentary
(1)
Chmiel Bożena
(1)
Chmielewska Małgorzata (konserwator). Characteristics if icon painting from the Cretan School using the example of the post-byzantine triptych from the Princes Czartoryski Collection in Kraków
(1)
Chmielewska Małgorzata (konserwator). Charakterystyka malarstwa ikonowego szkoły kreteńskiej na przykładzie pobizantyńskiego tryptyku ze zbiorów Muzeum Książąt Czartoryskich w Krakowie
(1)
Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Tools techniques and signatures of Persian Shamshir makers. Hidden meanings of inscriptions and of the magic square. Issues of artibution
(1)
Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Warsztaty i sygnatury twórców perskich szamszirów. Ukryte znaczenia napisów i magicznego kwadratu. Problemy atrybucji
(1)
Czyżewski Łukasz Andrzej (1979- ). Discovering the secrets of former manufacturers and craftsmen in the process of conservation of archaeological artifacts. The practical use of non-invasive methods in the process of restoring and identifying metal archeological objects
(1)
Czyżewski Łukasz Andrzej (1979- ). Odkrywanie tajemnic dawnych wytwórców i rzemieślników podczas konserwacji zabytków archeologicznych. Zastosowanie metod nieinwazyjnych w procesie konserwacji i identyfikacji archeologicznych zabytków metalowych
(1)
D'Amico Serena. United by context divided by collection: the nineteenth century collecting of prehistoric artifacts from Villafrati (Sicily Italy)
(1)
Dec Dorota
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775)
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). The painting workshop of Szymon Czechowicz (1689-1775) - selected issues
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Warsztat Szymona Czechowicza (1689–1775) – wybrane zagadnienia
(1)
Dreścik Jan
(1)
Fitta-Spelina Agnieszka. Architect's workshop. A new object and a historic building - similarities and differences in project work
(1)
Fitta-Spelina Agnieszka. Warsztat architekta. Obiekt nowy a obiekt zabytkowy – podobieństwa i różnice w pracy projektowej
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Renaissance tomb monuments of the Pieniążek family Odrowąż coat of arms from Krużlowa and Skrzydlna
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Renesansowe pomniki nagrobne rodziny Pieniążków herbu Odrowąż z Krużlowej i Skrzydlnej
(1)
Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Around the didactic aspects of the artist's workshop carving in wood
(1)
Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Wokół zagadnień dydaktyki warsztatu artysty rzeźbiącego w drewnie
(1)
Gorzelany-Nowak Dorota (1973- )
(1)
Gorzelany-Nowak Dorota (1973- ). The overlooked collection: the ancient art collection of the Princes Czartoryski Museum
(1)
Gołyźniak Paweł. Glyptic treasures in Krakow and old master paintings collection of Constantine Schmidt-Ciążyński
(1)
Grochowska-Angelus Anna. Obrazy i ich ramy. Rola artysty w wyborze opraw
(1)
Grochowska-Angelus Anna. Paintings and their frames. The role of artists in choosing them
(1)
Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalithic creativuty of Zygmunt Wujek (1938-2018)
(1)
Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalityczna twórczość Zygmunta Wujka (1938–2018)
(1)
Głowa Anna. The collection of late Antique textiles from Egypt acquired in 1893 by the Archaeological Cabinet of the Jagiellonian University in the context of the early interest in Coptic weaving
(1)
Halbertsma Ruurd (1958- ). From antiquarianism to scholarship: classical archaeology in the Netherlands 1600–1840
(1)
Jasiński Mateusz. Analiza technologiczna obrazu Sąd Midasa ze zbiorów Muzeum Lubelskiego w Lublinie – porównanie z warsztatem Gerrita van Honthorsta i innych caravaggionistów utrechckich
(1)
Jasiński Mateusz. Caravaggistic revolution in the way of building the picture
(1)
Jasiński Mateusz. Rewolucja caravaggionistyczna w sposobie budowania obrazu
(1)
Jasiński Mateusz. Technological analysis of The Midas Court from the collection of the Lublin Museum in Lublin - comparision with the workshop of Gerrit van Honthorst and other Utrecht Caravaggionists
(1)
Kaczmarska Małgorzata. Impact of new technologies on the practice of an artist based on David Hockney's work and the author's own experience as a painter
(1)
Kaczmarska Małgorzata. Wpływ nowych technologii na praktykę artysty malarza na podstawie twórczości Davida Hockneya i działalności artystycznej autorki
(1)
Karasiński Jakub. Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775)
(1)
Karasiński Jakub. Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings
(1)
Kata Eurydyka. Material typography or tools in the work of a typographer and designer
(1)
Kata Eurydyka. Typografia materialna czyli narzędzia w pracy typografa i projektanta
(1)
Klima Jadwiga
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Sposób opracowania malarskiego obrazów o tematyce myśliwskiej Maksymiliana Gierymskiego
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. The way of painting in the portrayal of hunting in the works of Maksymilian Gierymski
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych
(1)
Korpała Małgorzata. Nietypowe rozwiązania barokowego malarstwa ściennego na wybranych przykładach z terenu Mazowsza
(1)
Korpała Małgorzata. Unusual solutions in baroque wall paintings on selected examples from Mazovia
(1)
Kowalewska Marta (historia sztuki). Budowniczowie sukcesu
(1)
Kowalewska Marta (historia sztuki). The makers of success
(1)
Kowalski Piotr C. (1951- ). My artistic workshop of the past and today
(1)
Kowalski Piotr C. (1951- ). Mój warsztat pracy dawniej i dziś
(1)
Kołyszko Marek. Discovering the secrets of former manufacturers and craftsmen in the process of conservation of archaeological artifacts. The practical use of non-invasive methods in the process of restoring and identifying metal archeological objects
(1)
Kołyszko Marek. Odkrywanie tajemnic dawnych wytwórców i rzemieślników podczas konserwacji zabytków archeologicznych. Zastosowanie metod nieinwazyjnych w procesie konserwacji i identyfikacji archeologicznych zabytków metalowych
(1)
Kubala Agata
(1)
Kubala Agata. From Greece to Wrocław: Eduard Schaubert's collection of Antiquities
(1)
Kumala Małgorzata
(1)
Kusion Tomasz
(1)
Kuś-Joachimiak Hanna (1982- ). Get in the engraver's house. The peculiarity of Eugeniusz Get Stankiewicz's technique on the example of collection from Museum of the Lubomirski Princes
(1)
Kuś-Joachimiak Hanna (1982- ). Get w Domku Miedziorytnika. Specyfika warsztatu Eugeniusza Stankiewicza na przykładzie zbiorów Muzeum Książąt Lubomirskich
(1)
Kwaśny Marek. Tajniki warsztatu malarskiego Johanna Jacoba Eybelwiesera (1666–1744) wrocławskiego mistrza doby baroku
(1)
Kwaśny Marek. The secrets of painting workshop of Johann Jacob Eybelwieser (1666-1744) - Wrocław master of the baroque era
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). Around the workshop of the provincial city planner. The example of Adolf Juliusz Stapf from Tarnów Galicia
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). Warsztat dziewiętnastowiecznego witrażownika. Próba rekonstrukcji na przykładzie wiedeńskiej firmy Carl Geyling’s Erben
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). Wokół warsztatu galicyjskiego urbanisty. Casus tarnowskiego architekta Adolfa Juliusza Stapfa
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). XIXth-century stained-glass workshop. A case study of Carl Geyling's Erben in Vienna
(1)
Lenartowicz Światosław. Malarstwo Zofii Stryjeńskiej (1891–1976) – warsztat a ewolucja formy
(1)
Lenartowicz Światosław. The painting of Zofia Stryjeńska (1891-1976) - technique and evolution of form
(1)
Maksymiuk Małgorzata. Flat glass etching techniques in the 19th and early 20th centuries
(1)
Maksymiuk Małgorzata. Techniki trawienia szkła płaskiego w XIX i na początku XX wieku
(1)
Martini Annarita. From the Capitol to the Louvre: the journey of a relief of Mithras
(1)
Martynowicz Iwona. Painting techniques in the St. Mary's altar by Veit Stoss in the light of former and present studies
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(3)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
angielski
(5)
polski
(4)
Temat
Muzeum Czartoryskich (Kraków)
(5)
Sztuka
(5)
Czartoryski (rodzina)
(3)
Rzemiosło artystyczne
(3)
Architektura
(2)
Malarstwo (szt.plast.)
(2)
Rzeźba
(2)
Biblioteka Czartoryskich (Kraków)
(1)
Fotografia
(1)
Grafika niderlandzka
(1)
Kolekcjonerstwo
(1)
Konserwatorstwo
(1)
Kultura klasyczna
(1)
Malarstwo
(1)
Muzeum Narodowe (Kraków)
(1)
Rysunek niderlandzki
(1)
Zbiory biblioteczne
(1)
Temat: czas
1801-
(5)
1501-
(3)
1601-
(3)
1701-
(3)
1001-
(2)
1101-
(2)
1201-
(2)
1301-
(2)
1401-
(2)
2001-
(2)
401-
(2)
501-
(2)
601-
(2)
701-
(2)
801-
(2)
901-
(2)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(4)
Katalogi wystaw
(3)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III 24810 (1 egz.)
Księgozbiór podręczny
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. III 24809 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 31347 (1 egz.)
Księgozbiór podręczny
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II 31346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 34616 (1 egz.)
Księgozbiór podręczny
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II 34615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Kubala Agata. Bończuk-Dawidziuk Urszula. Collecting Antiquities at the Archaeological Museum of the Royal University in Wrocław in the second half of the nineteenth century Ceci Francesca. The Sobieskis: memories, prints, paintings, and letters in the collections of the Sovrintendenza Capitolina di Roma, in the Roman chronicles and in Rome: a historical commentary D'Amico Serena. United by context, divided by collection: the nineteenth century collecting of prehistoric artifacts from Villafrati (Sicily, Italy) Głowa Anna. The collection of late Antique textiles from Egypt acquired in 1893 by the Archaeological Cabinet of the Jagiellonian University in the context of the early interest in "Coptic" weaving Gołyźniak Paweł. Glyptic treasures in Krakow and old master paintings collection of Constantine Schmidt-Ciążyński Gorzelany-Nowak Dorota (1973- ). The overlooked collection: the ancient art collection of the Princes Czartoryski Museum Halbertsma Ruurd (1958- ). From antiquarianism to scholarship: classical archaeology in the Netherlands, 1600–1840 Martini Annarita. From the Capitol to the Louvre: the journey of a relief of Mithras Moretti Cursi Giulia. The Dionysian Ancient Reliefs of the Cardelli Collection: A Product of Seven - teenth Century Classicism or an Interpretative Paradigm? Nørskov Vinnie. Introduction: When is a collection a collection? Provenance studies and the role of dealer's collections Nowakowski Wojciech (archeologia). Die ostpreussischen Sammlungen der "vaterländischen Alterthümer" im 18 Jh. Kubala Agata. From Greece to Wrocław: Eduard Schaubert's collection of Antiquities Palica Magdalena (1980- ). Antiquities collections in Silesia - terra incognita? Paliušytė Aistė (1966- ). Antiquities in the collection of the Radziwiłł family in the Wettin era Petřeková Eliška. Luxury souvenir or precious original: the case of the bronze tripod from the Real Museo Borbonico Salvatelli Luca. "Anno ab incarnatione Domini Nostri MLXVI": a note about Halley's Comet in Viterbo's Archbishop library collection Santagati Elena (1967- ). Collecting in Sicily in the nineteenth century: Baron Judica and the wonders of Ancient Akrai Serafini Isabella. The memorial to the visit of the queen of Poland Maria Casimira Sobieski in the Musei Capitolini: history, style, setting up and dismantling over two centuries Sławińska Joanna (historia sztuki). The collection of late Antique textiles from Egypt acquired in 1893 by the Archaeological Cabinet of the Jagiellonian University in the context of the early interest in "Coptic" weaving Stern Gaius. The pieces of the Ara Pacis Suba Zoltán. Master and disciple: Bertel Thorvaldsen's private collection and its impact on neoclassicism
Indeks R0: BMNK
Bibliogr. przy ref. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 35314 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Niemcewicz Piotr (1960- ). Rubnikowicz-Góźdź Hanna. Czyżewski Łukasz Andrzej (1979- ). Discovering the secrets of former manufacturers and craftsmen in the process of conservation of archaeological artifacts. The practical use of non-invasive methods in the process of restoring and identifying metal archeological objects Czyżewski Łukasz Andrzej (1979- ). Odkrywanie tajemnic dawnych wytwórców i rzemieślników podczas konserwacji zabytków archeologicznych. Zastosowanie metod nieinwazyjnych w procesie konserwacji i identyfikacji archeologicznych zabytków metalowych Kołyszko Marek. Discovering the secrets of former manufacturers and craftsmen in the process of conservation of archaeological artifacts. The practical use of non-invasive methods in the process of restoring and identifying metal archeological objects Kołyszko Marek. Odkrywanie tajemnic dawnych wytwórców i rzemieślników podczas konserwacji zabytków archeologicznych. Zastosowanie metod nieinwazyjnych w procesie konserwacji i identyfikacji archeologicznych zabytków metalowych Maksymiuk Małgorzata. Flat glass etching techniques in the 19th and early 20th centuries Maksymiuk Małgorzata. Techniki trawienia szkła płaskiego w XIX i na początku XX wieku Matuszczyk Michał. Badania farb stosowanych do barwnych uzupełnień ubytków szkliw ceramicznych w ekspozycji zewnętrznej Matuszczyk Michał. Tests of paints applied to colored restorations of ceramic glaze defects in outdoor-exhibited Niemcewicz Piotr (1960- ). Conservation and restoration of St. Margaret of Antioch terracotta statue from Gostyń Niemcewicz Piotr (1960- ). Konserwacja i restauracja terakotowej figury świętej Małgorzaty Antiocheńskiej z Gostynia Niemcewicz Piotr (1960- ). Preface Niemcewicz Piotr (1960- ). Przedmowa Ogińska Agata. Conservation and restoration of St. Margaret of Antioch terracotta statue from Gostyń Ogińska Agata. Druciarstwo - problematyka konserwacji ceramiki drutowanej Ogińska Agata. Konserwacja i restauracja terakotowej figury świętej Małgorzaty Antiocheńskiej z Gostynia Ogińska Agata. Tinkering - conservation issues of tinkered ceramics Pasternak-Zabielska Magdalena. Conservation of glass archaeological relics excavated in the park and palace complex in Wilanów Pasternak-Zabielska Magdalena. Problematyka konserwatorska szklanych zabytków archeologicznych wydobytych na terenie zespołu parkowo-pałacowego w Wilanowie Pieniek Renata. Exoriare aliquis de nostris ossibus ultor - contribution to the history of the tin sarcophagus of Stanisław Żółkiewski from the collegiate church of St. Lawrence in Żółkiew and its modern preservation Pieniek Renata. Exoriare aliquis de nostris ossibus ultor - przyczynek do historii cynowego sarkofagu Stanisława Żółkiewskiego z kolegiaty św. Wawrzyńca w Żółkwi i współczesna konserwacja Podgórski Andrzej (chemia). Oleje roślinne w konserwacji materiałów bazujących na keratynie Podgórski Andrzej (chemia). Vegetable oils in the preservation of materials based on keratin Rudy Maria. Historia stosowania współczesnych żywic syntetycznych jako składnika mas imitacyjnych w zabytkach rzemiosła artystycznego Rudy Maria. History of the use of modern synthetic resins as an ingredient of imitation masses in the monuments of artistic craftsmanship Tarsińska-Petruk Dominika. Consequences of the goldbeater's skin application for a 16th century Bełz voivodeship banner from The Princes Czartoryski Museum Collection Tarsińska-Petruk Dominika. Konsekwencje zastosowania goldbeater's skin dla XVI-wiecznej chorągwi województwa bełskiego z kolekcji Muzeum Książąt Czartoryskich Tomaszewska-Szewczyk Alina (1970-2021). Exoriare aliquis de nostris ossibus ultor - contribution to the history of the tin sarcophagus of Stanisław Żółkiewski from the collegiate church of St. Lawrence in Żółkiew and its modern preservation Tomaszewska-Szewczyk Alina (1970-2021). Exoriare aliquis de nostris ossibus ultor - przyczynek do historii cynowego sarkofagu Stanisława Żółkiewskiego z kolegiaty św. Wawrzyńca w Żółkwi i współczesna konserwacja Tomaszewska-Szewczyk Alina (1970-2021). Oleje roślinne w konserwacji materiałów bazujących na keratynie Tomaszewska-Szewczyk Alina (1970-2021). Vegetable oils in the preservation of materials based on keratin Ziemlewska Anna (1974- ). Exoriare aliquis de nostris ossibus ultor - contribution to the history of the tin sarcophagus of Stanisław Żółkiewski from the collegiate church of St. Lawrence in Żółkiew and its modern preservation Ziemlewska Anna (1974- ). Exoriare aliquis de nostris ossibus ultor - przyczynek do historii cynowego sarkofagu Stanisława Żółkiewskiego z kolegiaty św. Wawrzyńca w Żółkwi i współczesna konserwacja
Indeks R0: BMNK
Materiały z konf.: Toruń, 20-21 maja 2021 r.
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 34741/2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Mączyński Ryszard (1954- ). Adamowicz Jarosław. Techniki malarskie w ołtarzu mariackim Wita Stwosza w świetle dawnych i nowych badań Adamowicz Jarosław. Painting techniques in the St. Mary's altar by Veit Stoss in the light of former and present studies Brandys Iwona. In the workshop of Wincenty Drabik - scenography painter and pedagogue. Introduction to the research Brandys Iwona. W pracowni Wincentego Drabika – malarza scenicznego i pedagoga. Przyczynek do badań Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Some remarks concering the art of painter Gebhard Flatz Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Uwagi na temat warsztatu artystycznego malarza Gebharda Flatza Chmielewska Małgorzata (konserwator). Characteristics if icon painting from the Cretan School using the example of the post-byzantine triptych from the Princes Czartoryski Collection in Kraków Chmielewska Małgorzata (konserwator). Charakterystyka malarstwa ikonowego szkoły kreteńskiej na przykładzie pobizantyńskiego tryptyku ze zbiorów Muzeum Książąt Czartoryskich w Krakowie Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Tools, techniques and signatures of Persian Shamshir makers. Hidden meanings of inscriptions and of the magic square. Issues of artibution Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Warsztaty i sygnatury twórców perskich szamszirów. Ukryte znaczenia napisów i magicznego kwadratu. Problemy atrybucji Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Warsztat Szymona Czechowicza (1689–1775) – wybrane zagadnienia Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). The painting workshop of Szymon Czechowicz (1689-1775) - selected issues Fitta-Spelina Agnieszka. Architect's workshop. A new object and a historic building - similarities and differences in project work Fitta-Spelina Agnieszka. Warsztat architekta. Obiekt nowy a obiekt zabytkowy – podobieństwa i różnice w pracy projektowej Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Around the didactic aspects of the artist's workshop carving in wood Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Wokół zagadnień dydaktyki warsztatu artysty rzeźbiącego w drewnie Grochowska-Angelus Anna. Obrazy i ich ramy. Rola artysty w wyborze opraw Grochowska-Angelus Anna. Paintings and their frames. The role of artists in choosing them Jasiński Mateusz. Caravaggistic revolution in the way of building the picture Jasiński Mateusz. Rewolucja caravaggionistyczna w sposobie budowania obrazu Kaczmarska Małgorzata. Impact of new technologies on the practice of an artist based on David Hockney's work and the author's own experience as a painter Kaczmarska Małgorzata. Wpływ nowych technologii na praktykę artysty malarza na podstawie twórczości Davida Hockneya i działalności artystycznej autorki Kata Eurydyka. Material typography, or tools in the work of a typographer and designer Kata Eurydyka. Typografia materialna, czyli narzędzia w pracy typografa i projektanta Klisińska-Kopacz Anna. Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research Klisińska-Kopacz Anna. Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych Korpała Małgorzata. Nietypowe rozwiązania barokowego malarstwa ściennego na wybranych przykładach z terenu Mazowsza Korpała Małgorzata. Unusual solutions in baroque wall paintings on selected examples from Mazovia Kowalewska Marta (historia sztuki). Budowniczowie sukcesu Kowalewska Marta (historia sztuki). The makers of success Kuś-Joachimiak Hanna (1982- ). Get in the engraver's house. The peculiarity of Eugeniusz Get Stankiewicz's technique on the example of collection from Museum of the Lubomirski Princes Kuś-Joachimiak Hanna (1982- ). Get w Domku Miedziorytnika. Specyfika warsztatu Eugeniusza Stankiewicza na przykładzie zbiorów Muzeum Książąt Lubomirskich Kwaśny Marek. Tajniki warsztatu malarskiego Johanna Jacoba Eybelwiesera (1666–1744), wrocławskiego mistrza doby baroku Kwaśny Marek. The secrets of painting workshop of Johann Jacob Eybelwieser (1666-1744) - Wrocław master of the baroque era Laskowski Andrzej (1973- ). XIXth-century stained-glass workshop. A case study of Carl Geyling's Erben in Vienna Laskowski Andrzej (1973- ). Warsztat dziewiętnastowiecznego witrażownika. Próba rekonstrukcji na przykładzie wiedeńskiej firmy Carl Geyling’s Erben Lenartowicz Światosław. Malarstwo Zofii Stryjeńskiej (1891–1976) – warsztat a ewolucja formy Lenartowicz Światosław. The painting of Zofia Stryjeńska (1891-1976) - technique and evolution of form Łabądź Justyna Weronika. Matrices, 3D modeling, fxes and rendering - the set of video mapping tools in the work of new media artist Łabądź Justyna Weronika. Matryce, modeling 3D, FX-y i renderowanie – zestaw narzędzi video mappingowych w warsztacie nowomedialnego artysty Martynowicz Iwona. Techniki malarskie w ołtarzu mariackim Wita Stwosza w świetle dawnych i nowych badań Martynowicz Iwona. Painting techniques in the St. Mary's altar by Veit Stoss in the light of former and present studies Masłowska Anna. Malarz i fotografia. O obecności nowego medium w warsztacie twórczym malarza w drugiej połowie XIX wieku Masłowska Anna. Painter and photography. The presence of a new medium in the painter's workshop in the second half of the 19th century Mączewska Katarzyna. In the search of the professional fulfillment. Alexander Lesser - a Calendar of Journeys, the artist's interests and workshop seen from the perspective of his iconographic legacy Mączewska Katarzyna. W poszukiwaniu spełnienia zawodowego. Aleksander Lesser – kalendarium podróży, zainteresowania i warsztat artysty z perspektywy jego ikonograficznej spuścizny Misztal Małgorzata (konserwatorstwo). Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research Misztal Małgorzata (konserwatorstwo). Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych Niemira Izabella. „Alchemia” fotografii, czyli warsztat fotografa gumisty Niemira Izabella. "Alchemy" of photography that means a method of photographer using the gum bichromate technique Novljaković Katarzyna. Bernardo Strozzi, workshop if an Italian Caravaggionist. A restorer's considerations over the recognition of an author's replica Novljaković Katarzyna. Trzej filozofowie Bernarda Strozziego ze zbiorów Muzeum Narodowego w Krakowie jako przykład warsztatu włoskiego carravagionisty. Rozważania konserwatora nad rozpoznaniem autorskiej repliki Paś Monika. Paintbrushes, palettes, easels. Painting accessories from legacies of artists kept in the collection of the Department of Applied Art, Material Culture and Militaria of the National Museum in Krakow Paś Monika. Pędzle, palety, sztalugi. Akcesoria malarskie ze spuścizn po artystach przechowywane w zbiorach Działu Rzemiosła Artystycznego, Kultury Materialnej i Militariów Muzeum Narodowego w Krakowie Pawelska-Jagniątkowska Irmina. A new perspective on the so-called "Dominican workshop" Pawelska-Jagniątkowska Irmina. Nowe spojrzenie na „warsztat dominikański” Szustakiewicz Iwona. System weryfikacji umiejętności warsztatowych architektów w Królestwie Polskim w XIX wieku Szustakiewicz Iwona. The system of verifying professional skills of architects in the Kindgom of Poland in the 19th century Waszak Przemysław (historia sztuki). Rekonstruowanie i kontekstualizowanie warsztatu Tilmana Riemenschneidera na polu literatury naukowej i fikcji literackiej Waszak Przemysław (historia sztuki). The reconstruction and contextualization of Tilman Riemenschneider's practice in the context of academic literature and fiction Winterhagen Marc Tobias. CTRL+Z – (nie)korzyść komputera w procesie twórczym Winterhagen Marc Tobias. CTRL+Z: the (dis)adventage of computers in the creative process Wrana Jan (1946- ). Architect's workshop. A new object and a historic building - similarities and differences in project work Wrana Jan (1946- ). Warsztat architekta. Obiekt nowy a obiekt zabytkowy – podobieństwa i różnice w pracy projektowej Zaguła Artur. Analog techniques in the workshop of architects of the new classicism trend Zaguła Artur. Techniki analogowe w warsztacie architektów nurtu nowego klasycyzmu Zygier Elżbieta. Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research Zygier Elżbieta. Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych
Indeks R0: BMNK
Materiały konferencyjne: Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, 19-21 października 2017 r.
Bibliogr. w przypisach do ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 34697/1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Mączyński Ryszard (1954- ). Barański Marek (1943- ). Architectural monument researcher and his workshop Barański Marek (1943- ). Badacz zabytków architektury i jego warsztat Borowska Dorota. We see, what we know. The meaning of geomatry in the creation of the composition of Jan van Eyck's painting The Arnolfini portrait Borowska Dorota. Widzimy to, co wiemy. Znaczenie geometrii w tworzeniu kompozycji obrazu Jana van Eycka Małżeństwo Arnolfinich Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775) Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings Forczek-Sajdak Anna. Renaissance tomb monuments of the Pieniążek family, Odrowąż coat of arms, from Krużlowa and Skrzydlna Forczek-Sajdak Anna. Renesansowe pomniki nagrobne rodziny Pieniążków herbu Odrowąż z Krużlowej i Skrzydlnej Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalithic creativuty of Zygmunt Wujek (1938-2018) Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalityczna twórczość Zygmunta Wujka (1938–2018) Jasiński Mateusz. Analiza technologiczna obrazu Sąd Midasa ze zbiorów Muzeum Lubelskiego w Lublinie – porównanie z warsztatem Gerrita van Honthorsta i innych caravaggionistów utrechckich Jasiński Mateusz. Technological analysis of The Midas Court from the collection of the Lublin Museum in Lublin - comparision with the workshop of Gerrit van Honthorst and other Utrecht Caravaggionists Karasiński Jakub. Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775) Karasiński Jakub. Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings Klisińska-Kopacz Anna. Sposób opracowania malarskiego obrazów o tematyce myśliwskiej Maksymiliana Gierymskiego Klisińska-Kopacz Anna. The way of painting in the portrayal of hunting in the works of Maksymilian Gierymski Kowalski Piotr C. (1951- ). Mój warsztat pracy dawniej i dziś Kowalski Piotr C. (1951- ). My artistic workshop of the past and today Laskowski Andrzej (1973- ). Around the workshop of the provincial city planner. The example of Adolf Juliusz Stapf from Tarnów, Galicia Laskowski Andrzej (1973- ). Wokół warsztatu galicyjskiego urbanisty. Casus tarnowskiego architekta Adolfa Juliusza Stapfa Novljaković Katarzyna. A double-sided painting by Lippo d'Andrea di Lippo from the Czartoryski Princes Collection as an example of the traditional quattrocento workshop Novljaković Katarzyna. Dwustronnie malowany obraz Lippa d’Andrei di Lippo z kolekcji książąt Czartoryskich jako przykład tradycyjnego warsztatu quattrocenta Nowalińska Małgorzata. The workshop of a medieval master. Mechanical techniques of the copying and transferring of drawings Nowalińska Małgorzata. Warsztat średniowiecznego mistrza. Sposoby mechanicznego kopiowania rysunku Owsiański Szymon Piotr. Straight out of the workshop of the designer and artist Yves Saint Laurent: creative space and font of inspiration Owsiański Szymon Piotr. Z pracowni projektanta i artysty, Yves’a Saint Laurenta. Przestrzeń twórcza i źródła inspiracji Pręgowski Filip (1973- ). Pracownia jako przestrzeń ideologiczna. O dyskursie wokół przemian artystycznych w amerykańskiej sztuce lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych XX wieku w kontekście medium i warsztatu Pręgowski Filip (1973- ). The studio as an ideological space. On the discourse concerning the changes in the American art of the 1970s. and 1980s within the context of the medium and the technique Rosiejka Karolina. Artist's studio as a metaphor of art. The case of Georgia O'Keeffe Rosiejka Karolina. Studio artystki jako metafora dla sztuki. Przypadek Georgii O’Keeffe Rudenko Oleg. Book thinking. Philosophy of Fedir Lukavyi's artistic legacy Rudenko Oleg. Myśleć książką. Filozofia twórczości Fedora Łukawego Saar-Kozłowska Alicja (1958- ). Remarks on workshop of baroque sculptor in stone between cut-out, unfinished and deepened polichromy Saar-Kozłowska Alicja (1958- ). Uwagi na temat warsztatu barokowego rzeźbiarza w kamieniu. Między formą wyciętą, nieukończoną a pogłębioną polichromią Stenka Szymon Jan (1991- ). Jerzy Hoppen's copperplate engravings and etchings in the context of his unpublished manuscript from 1941 Stenka Szymon Jan (1991- ). Miedzioryty i akwaforty Jerzego Hoppena w kontekście jego nieopublikowanego rękopisu z 1941 roku Svorová Pawełkowicz Syliwa (1977- ). Smalta - production and trade in the light of archival and physicochemical investigations Svorová Pawełkowicz Syliwa (1977- ). Smalta - produkcja i handel w świetle badań archiwalnych i fizykochemicznych Viegas Wesolowska Cátia Lamerton. Enamel on steel paintings in architecture from an historical persepective. Contextualising the early work of Stefan Knapp Viegas Wesolowska Cátia Lamerton. Malarstwo emalią na stali w architekturze z perspektywy historycznej w kontekście wczesnych prac Stefana Knappa Waszak Przemysław (historia sztuki). Art historical reconstructions and literary vision of a Biedemeier style workshop of a painter Carl Spitzweg Waszak Przemysław (historia sztuki). Kreślony słowami w wyobraźni świat sztuki w prozie Stanisława Lema Waszak Przemysław (historia sztuki). Rekonstrukcje z zakresu historii sztuki a wizja literacka warsztatu biedermeierowskiego malarza Carla Spitzwega Waszak Przemysław (historia sztuki). The world of art in the prose of Stanisław Lem. Pictured with words in one's imagination Witkowski Michał (historia sztuki). Smalta - production and trade in the light of archival and physicochemical investigations Witkowski Michał (historia sztuki). Smalta - produkcja i handel w świetle badań archiwalnych i fizykochemicznych Ziółkowska-Ganc Emilia. Realia pracy architektów-urzędników Królestwa Polskiego w okresie międzypowstaniowym Ziółkowska-Ganc Emilia. Work realities of architects-officials in inter-uprising Kindgom of Poland Zygier Elżbieta. Sposób opracowania malarskiego obrazów o tematyce myśliwskiej Maksymiliana Gierymskiego Zygier Elżbieta. The way of painting in the portrayal of hunting in the works of Maksymilian Gierymski
Indeks R0: BMNK
Materiały konferencyjne: Toruń, 21-22 listopada 2019 r.
Bibliogr. w przypisach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 34697/2 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej