Borowska Dorota. We see what we know. The meaning of geomatry in the creation of the composition of Jan van Eyck's painting The Arnolfini portrait
(1)
Borowska Dorota. Widzimy to co wiemy. Znaczenie geometrii w tworzeniu kompozycji obrazu Jana van Eycka Małżeństwo Arnolfinich
(1)
Crowley David (1966- )
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- )
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775)
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings
(1)
Domin Anna (1988- ). Historyzm w modzie drugiej połowy XX wieku i początku XXI wieku (zarys zagadnienia)
(1)
Drozdowski Adam (historia sztuki). Symbioza ciała i stroju jako manifest. Wizja artystyczna Alexandra McQueena na tle przemian lat dziewięćdziesiątych XX wieku
(1)
Dąbrowska Małgorzata (historia sztuki). Postępy w badaniach nad atelier Bourdelle'a w Academie de la Grande Chaumiere - studenci spoza Francji
(1)
Dąbrowska Małgorzata (historia sztuki). Progress in research on Bourdelle's workshop in Academie de la Grande Chaumiere - students from outside France
(1)
Filip Ales (1964- ). Czech painter Jaroslav Vesin as protagonist of the rural genre in Munich and Sofia
(1)
Filip Ales (1964- ). Jaroslav Vesin - czeski malarz scen z życia wiejskiego w Monachium i w Sofii
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Renaissance tomb monuments of the Pieniążek family Odrowąż coat of arms from Krużlowa and Skrzydlna
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Renesansowe pomniki nagrobne rodziny Pieniążków herbu Odrowąż z Krużlowej i Skrzydlnej
(1)
Frejlich Czesława (1951- )
(1)
Gadowska Irmina. Nie-sterylni od marzeń - ubiór jako element identyfikacji i narzędzie konstruowania tożsamości. Fotografie Roberta Laski 1985-1990
(1)
Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalithic creativuty of Zygmunt Wujek (1938-2018)
(1)
Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalityczna twórczość Zygmunta Wujka (1938–2018)
(1)
Hessky Orsolya (1965- ). O sztuve Elzy Koveshazi Kalmar i niezbędnej przyjaźni
(1)
Hessky Orsolya (1965- ). Uber die Kunst von Elza Koveshazi Kalmar und eine unerforschte Freundschaft
(1)
Hvackovic Valeta. Czech artists at the Vienne Secession exhibitions 1898-1914: strategies and cooperation
(1)
Hvackovic Valeta. Czescy artyści na wystawach Wiedeńskiej Secesji 1898-1914: strategie i interakcje
(1)
Janowski Jarosław (filozofia). Cielesność pojęć
(1)
Jasiński Mateusz. Analiza technologiczna obrazu Sąd Midasa ze zbiorów Muzeum Lubelskiego w Lublinie – porównanie z warsztatem Gerrita van Honthorsta i innych caravaggionistów utrechckich
(1)
Jasiński Mateusz. Technological analysis of The Midas Court from the collection of the Lublin Museum in Lublin - comparision with the workshop of Gerrit van Honthorst and other Utrecht Caravaggionists
(1)
Jedlińska Eleonora (1954- ). Ciało - śmierć - zwłoki: piękno i makabra
(1)
Karasiński Jakub. Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775)
(1)
Karasiński Jakub. Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings
(1)
Kilian Paula. A recognized talent - Kazimierz Pochwalski at the Kunstlerhaus and the Academy of Fine Arts in Vienna
(1)
Kilian Paula. Talent doceniony - Kazimierz Pochwalski w Wiedniu: Kunstlerhaus i Akademia Sztuk Pięknych w Wiedniu
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Sposób opracowania malarskiego obrazów o tematyce myśliwskiej Maksymiliana Gierymskiego
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. The way of painting in the portrayal of hunting in the works of Maksymilian Gierymski
(1)
Kostrzyńska-Miłosz Anna. Ciało strój i meble. Kilka uwag o zależności form
(1)
Kowalska Joanna Regina. Egzotyczne remedia. Moda i polska rzeczywistość lat osiemdziesiątych XX wieku
(1)
Kowalski Piotr C. (1951- ). My artistic workshop of the past and today
(1)
Kowalski Piotr C. (1951- ). Mój warsztat pracy dawniej i dziś
(1)
Kudelska Dorota (1958- )
(1)
Kudelska Dorota (1958- ). Aktualność badań źródłowych
(1)
Kudelska Dorota (1958- ). Contemporary relevance of source-focused research
(1)
Kudelska Dorota (1958- ). Polish artists and the Vienna Secession 1898-1919 (contexts - exhibitions - generations)
(1)
Kudelska Dorota (1958- ). Polscy artyści w Wiener Secession 1898-1919. Konteksty - wystawy - generacje
(1)
Kudelska Dorota (1958- ). The Viennese Kunstgewerbeschule and the students from the Polish-Commonwealthin the years 1868-1914. An overview
(1)
Kudelska Dorota (1958- ). Wiedeńska Kunstgewerbeschule i uczniowie z ziem dawnej Rzeczypospolitej w latach 1868-1914
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). Around the workshop of the provincial city planner. The example of Adolf Juliusz Stapf from Tarnów Galicia
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). Wokół warsztatu galicyjskiego urbanisty. Casus tarnowskiego architekta Adolfa Juliusza Stapfa
(1)
Letkiewicz Ewa (1954- )
(1)
Letkiewicz Ewa (1954- ). Salvador Dali - Paladyn nowego Renesansu. Credo artysty-jubilera
(1)
Minksztym Joanna. Na Mundialu i w Watykanie. Stroje ludowe jako element celebracji uroczytsości świeckich i religijnych w PRL
(1)
Możdżyńska-Nawotka Małgorzata. Egzotyczne remedia. Moda i polska rzeczywistość lat osiemdziesiątych XX wieku
(1)
Mączyński Ryszard (1954- )
(1)
Nhung Catherine. Szpilki. Szkic wielowymiarowego portretu kobiety drugiej połowy XX wieku
(1)
Nitka Maria. Dirce chrześcijańska H. Siemiradzkiego w Europie Zachodniej i Środkowej - organizacja i recepcja wystaw (1897-1900)
(1)
Nitka Maria. Organization and reception of exhibitions of H. Siemiradzki's Christian Dirce in Western and Central Europe (1897-1900)
(1)
Novljaković Katarzyna. A double-sided painting by Lippo d'Andrea di Lippo from the Czartoryski Princes Collection as an example of the traditional quattrocento workshop
(1)
Novljaković Katarzyna. Dwustronnie malowany obraz Lippa d’Andrei di Lippo z kolekcji książąt Czartoryskich jako przykład tradycyjnego warsztatu quattrocenta
(1)
Nowalińska Małgorzata. The workshop of a medieval master. Mechanical techniques of the copying and transferring of drawings
(1)
Nowalińska Małgorzata. Warsztat średniowiecznego mistrza. Sposoby mechanicznego kopiowania rysunku
(1)
Owsiański Szymon Piotr. Straight out of the workshop of the designer and artist Yves Saint Laurent: creative space and font of inspiration
(1)
Owsiański Szymon Piotr. Z pracowni projektanta i artysty Yves’a Saint Laurenta. Przestrzeń twórcza i źródła inspiracji
(1)
Paduchowski Wojciech. Gumofilce. Mroczny obraz Nowej Huty
(1)
Pawłowska Aneta (historia sztuki). All Congolese are sapeurs czyli o współczesnych elegantach z Konga
(1)
Piekutowska-Folga Mariola. Naśladownictwo czy sztuka? Przyczynek do zgłębienia fenomenu biżuterii kostiumowej
(1)
Piekutowska-Folga Mariola. Negatywne skutki przewlekłego stresu w drugiej połowie XX wieku na podstawie nerwicy natręctw. Granica między zdrowiem a chorobą
(1)
Pręgowski Filip (1973- ). Pracownia jako przestrzeń ideologiczna. O dyskursie wokół przemian artystycznych w amerykańskiej sztuce lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych XX wieku w kontekście medium i warsztatu
(1)
Pręgowski Filip (1973- ). The studio as an ideological space. On the discourse concerning the changes in the American art of the 1970s. and 1980s within the context of the medium and the technique
(1)
Ptaszyńska Eliza (1957- ). Malarze polscy w Monachium na progu nowoczesności (1892-1914)
(1)
Ptaszyńska Eliza (1957- ). Polish painters in Munich on the threshold of modernity (1892-1914)
(1)
Rosiejka Karolina. Artist's studio as a metaphor of art. The case of Georgia O'Keeffe
(1)
Rosiejka Karolina. Studio artystki jako metafora dla sztuki. Przypadek Georgii O’Keeffe
(1)
Rotter Lucyna (1971- ). Czynniki wpływające na przemiany w modzie zakonnej
(1)
Rudenko Oleg. Book thinking. Philosophy of Fedir Lukavyi's artistic legacy
(1)
Rudenko Oleg. Myśleć książką. Filozofia twórczości Fedora Łukawego
(1)
Saar-Kozłowska Alicja (1958- ). Remarks on workshop of baroque sculptor in stone between cut-out unfinished and deepened polichromy
(1)
Saar-Kozłowska Alicja (1958- ). Uwagi na temat warsztatu barokowego rzeźbiarza w kamieniu. Między formą wyciętą nieukończoną a pogłębioną polichromią
(1)
Stenka Szymon Jan (1991- ). Jerzy Hoppen's copperplate engravings and etchings in the context of his unpublished manuscript from 1941
(1)
Stenka Szymon Jan (1991- ). Miedzioryty i akwaforty Jerzego Hoppena w kontekście jego nieopublikowanego rękopisu z 1941 roku
(1)
Strachowski Michał. Secesjonista. Stanisław Wyspiański jako projektant wnętrz i mebli
(1)
Strachowski Michał. Secessionist: Stanisław Wyspiański as a furniture and interior designer
(1)
Straszewska Anna. The identity of students from the Polish-Lithuanian Commonwealth studying at the Academy of Fine Arts in Vienna
(1)
Straszewska Anna. Tożsamość studentów pochodzących z ziem dawnej Rzeczpospolitej w wiedeńskiej Akademii Sztuk Pięknych
(1)
Svorova Pawełkowicz Syliwa (1977- ). Smalta - production and trade in the light of archival and physicochemical investigations
(1)
Svorova Pawełkowicz Syliwa (1977- ). Smalta - produkcja i handel w świetle badań archiwalnych i fizykochemicznych
(1)
Viegas Wesolowska Catia Lamerton. Enamel on steel paintings in architecture from an historical persepective. Contextualising the early work of Stefan Knapp
(1)
Viegas Wesolowska Catia Lamerton. Malarstwo emalią na stali w architekturze z perspektywy historycznej w kontekście wczesnych prac Stefana Knappa
(1)
Wasilewska Joanna (1969- ). Nie ma nic piękniejszego niż kobieta w aodai. Wietnamski strój kobiecy jako nośnik modernizacji i tradycji
(1)
Waszak Przemysław (historia sztuki). Art historical reconstructions and literary vision of a Biedemeier style workshop of a painter Carl Spitzweg
(1)
Waszak Przemysław (historia sztuki). Kreślony słowami w wyobraźni świat sztuki w prozie Stanisława Lema
(1)
Waszak Przemysław (historia sztuki). Rekonstrukcje z zakresu historii sztuki a wizja literacka warsztatu biedermeierowskiego malarza Carla Spitzwega
(1)
Waszak Przemysław (historia sztuki). The world of art in the prose of Stanisław Lem. Pictured with words in one's imagination
(1)
Wieruch-Jankowska Ewa (1957- ). Kobieca bielizna reklamowana w pismach francuskich lat sześćdziesiątych XX wieku. Wybrane przykłady
(1)
Wierzbicka Anna (historia sztuki). First steps. The role of Mieczysław Goldberg Adolf Basler and the Polish art colony in France (1900-1914)
(1)
Wierzbicka Anna (historia sztuki). Pierwsze kroki. Mieczysław Goldberg Adolf Basler i polska kolonia artystyczna we Francji (1900-1914)
(1)
Wiszniewska Anna. Spółdzielnia Moda i styl. Projekty i projektanci
(1)