Sortowanie
Źródło opisu
Biblioteka Muzeum Narodowego
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Magazyn
(5)
Autor
Adamowicz Jarosław. Painting techniques in the St. Mary's altar by Veit Stoss in the light of former and present studies
(1)
Adamowicz Jarosław. Techniki malarskie w ołtarzu mariackim Wita Stwosza w świetle dawnych i nowych badań
(1)
Bacciarelli Marceli (1939-1996). Poliformia
(1)
Berger Friederike. The art of clothing oneself must be popularized: the artistic reform dress as an ideal an aesthetic and consumer culture
(1)
Biały Aneta (1956- ). Henryk Siemiradzki and the circle of Spanish painters in Rome. How and why Siemiradzki - an ardent opponent of the fortunists in Rome - became a follower of Mariano Fortuny in the eyes of French critics in Paris
(1)
Blonka-Drzażdżewska Aleksandra. Andrzej Wróblewski - collective imagination
(1)
Blonka-Drzażdżewska Aleksandra. Andrzej Wróblewski - wyobraźnia zbiorowa
(1)
Brandstatter Christian (1943- ). The Wiener Werkstatte and the fashion reform
(1)
Brandys Iwona. In the workshop of Wincenty Drabik - scenography painter and pedagogue. Introduction to the research
(1)
Brandys Iwona. W pracowni Wincentego Drabika – malarza scenicznego i pedagoga. Przyczynek do badań
(1)
Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Some remarks concering the art of painter Gebhard Flatz
(1)
Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Uwagi na temat warsztatu artystycznego malarza Gebharda Flatza
(1)
Chmielewska Małgorzata (konserwator). Characteristics if icon painting from the Cretan School using the example of the post-byzantine triptych from the Princes Czartoryski Collection in Kraków
(1)
Chmielewska Małgorzata (konserwator). Charakterystyka malarstwa ikonowego szkoły kreteńskiej na przykładzie pobizantyńskiego tryptyku ze zbiorów Muzeum Książąt Czartoryskich w Krakowie
(1)
Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Tools techniques and signatures of Persian Shamshir makers. Hidden meanings of inscriptions and of the magic square. Issues of artibution
(1)
Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Warsztaty i sygnatury twórców perskich szamszirów. Ukryte znaczenia napisów i magicznego kwadratu. Problemy atrybucji
(1)
Czartoryska Urszula (1934-1998). Observed by Zbigniew Łagocki
(1)
Czartoryska Urszula (1934-1998). Obserwowani przez Zbigniewa Łagockiego
(1)
Czartoryska Urszula (1934-1998). Łagocki - Nowak - Plewiński
(1)
Dogramaci Burcu (1971- ). Posing for a new world: artistic dresses and how they were communicated
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- )
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). The painting workshop of Szymon Czechowicz (1689-1775) - selected issues
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Warsztat Szymona Czechowicza (1689–1775) – wybrane zagadnienia
(1)
Dyakonova Yulia. Henryk Siemiradzki's artistic process. Reconstruction of its initial stage - with the use of X-ray research (based on the collection from The Tretyakov Gallery)
(1)
Ewers-Schultz Ines
(1)
Ewers-Schultz Ines. Antineutral clothing for men: the artistic reform of men's wear
(1)
Ewers-Schultz Ines. The dress as a work of art beauty as a weapon and the concept of the Gesamtkunstwerk: on a new understanding of art around 1900
(1)
Ewers-Schultz Ines. The essential thing is the individual adaptation to the wearer: Anna Muthesius's Das Eigenkleid der Frau
(1)
Ewers-Schultz Ines. The highest intelligence in the freest body!: modern dance as a symbiosis of body and costume
(1)
Farida Nike. Et in Arcadia ego. Where Henryk Siemiradzki Lawrence Alma-Tadema and Frederic Leighton met
(1)
First Grzegorz. Res orientalis: works of art from the ancient Near East and Henryk Siemiradzki's archaeological workshop
(1)
Fitta-Spelina Agnieszka. Architect's workshop. A new object and a historic building - similarities and differences in project work
(1)
Fitta-Spelina Agnieszka. Warsztat architekta. Obiekt nowy a obiekt zabytkowy – podobieństwa i różnice w pracy projektowej
(1)
Fleischmann-Heck Isa. Kimono & Co.: the influence of Japan as well as historical and regional garments on fashion around 1900
(1)
Fleischmann-Heck Isa. Making an appearance: the fashion frenzy and new style in women's clothing around 1900
(1)
Ganzer Inga (1976- ). Closely tied: the Krefeld Museum director Friedrich Deneken and his European network
(1)
Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Around the didactic aspects of the artist's workshop carving in wood
(1)
Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Wokół zagadnień dydaktyki warsztatu artysty rzeźbiącego w drewnie
(1)
Grabowska Joanna. Kalendarium życia i twórczości Zbigniewa Łagockiego
(1)
Grabowska Joanna. Timeline of the life and work of Zbigniew Łagocki
(1)
Grochowska-Angelus Anna. Obrazy i ich ramy. Rola artysty w wyborze opraw
(1)
Grochowska-Angelus Anna. Paintings and their frames. The role of artists in choosing them
(1)
Głowacki Wojciech M. (1993- ). Polyglot of a paintbrush? Critical reception of Nero's Torches in France
(1)
Hahn Juliane. Skirt and rib: bodies in the gaze
(1)
Heiser Christiane (1970- ). A miracle how preciously the people here understand their work in silk: Johan Thorn Prikker as a textile artist: from Batik to Krefeld artists' silk
(1)
Holzhey Magdalena
(1)
Holzhey Magdalena. Since not all women even if they have taste are able to invent suitable ornaments: women and their clothes between decoration and emancipation
(1)
Holzhey Magdalena. The artistic elevation of women's dress: Krefeld 1900 and its consequences
(1)
Janczyk Marek (historia sztuki). Człowiek i styl
(1)
Janczyk Marek (historia sztuki). Man and style
(1)
Janke Rafał (1973- ). Unknown collection of photographs from the Siemiradzki family albums
(1)
Jankowska-Stadler Agnieszka
(1)
Jasiński Mateusz. Caravaggistic revolution in the way of building the picture
(1)
Jasiński Mateusz. Rewolucja caravaggionistyczna w sposobie budowania obrazu
(1)
Kaczmarska Małgorzata. Impact of new technologies on the practice of an artist based on David Hockney's work and the author's own experience as a painter
(1)
Kaczmarska Małgorzata. Wpływ nowych technologii na praktykę artysty malarza na podstawie twórczości Davida Hockneya i działalności artystycznej autorki
(1)
Karpova Tatʹana Lʹvovna (1960- ). Siemiradzki as a portrait painter
(1)
Kata Eurydyka. Material typography or tools in the work of a typographer and designer
(1)
Kata Eurydyka. Typografia materialna czyli narzędzia w pracy typografa i projektanta
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Palette and characteristic features of Henryk Siemiradzki's use of pigments in the context of the examination of two paintings of uncertain attribution
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych
(1)
Kluczewska-Wójcik Agnieszka (1960- )
(1)
Kluczewska-Wójcik Agnieszka. Reassessing Academism: Bouguereau Cabanel Gerome and Siemiradzki
(1)
Korpała Małgorzata. Nietypowe rozwiązania barokowego malarstwa ściennego na wybranych przykładach z terenu Mazowsza
(1)
Korpała Małgorzata. Unusual solutions in baroque wall paintings on selected examples from Mazovia
(1)
Kowalczyk Izabela (1971- ). Catastrophes cosmos and love
(1)
Kowalczyk Izabela (1971- ). Katastrofy kosmos i miłość
(1)
Kowalewska Marta (historia sztuki). Budowniczowie sukcesu
(1)
Kowalewska Marta (historia sztuki). The makers of success
(1)
Kozieł Małgorzata
(1)
Kuczyńska Agnieszka (historia sztuki). Christ and the sinner by Henryk Siemiradzki - selected problems of the iconography of Christ in 19th century Russian painting
(1)
Kuś-Joachimiak Hanna (1982- ). Get in the engraver's house. The peculiarity of Eugeniusz Get Stankiewicz's technique on the example of collection from Museum of the Lubomirski Princes
(1)
Kuś-Joachimiak Hanna (1982- ). Get w Domku Miedziorytnika. Specyfika warsztatu Eugeniusza Stankiewicza na przykładzie zbiorów Muzeum Książąt Lubomirskich
(1)
Kwaśny Marek. Tajniki warsztatu malarskiego Johanna Jacoba Eybelwiesera (1666–1744) wrocławskiego mistrza doby baroku
(1)
Kwaśny Marek. The secrets of painting workshop of Johann Jacob Eybelwieser (1666-1744) - Wrocław master of the baroque era
(1)
Kwiatkowska Justyna. Characterization of binding media in Henryk Siemiradzki's works by using non-invasive reflection infrared technique
(1)
Lachowski Marcin (1975- )
(1)
Lachowski Marcin (1975- ). Following Wróblewski. Themes and interpretations of artist's work
(1)
Lachowski Marcin (1975- ). Podążając za Wróblewskim. Tematy i interpretacje twórczości artysty
(1)
Laskowska Magdalena. Henryk Siemiradzki - works memorabilia documents : the history of the collection os the artist's legacy in the National Museum in Krakow
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). Warsztat dziewiętnastowiecznego witrażownika. Próba rekonstrukcji na przykładzie wiedeńskiej firmy Carl Geyling’s Erben
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). XIXth-century stained-glass workshop. A case study of Carl Geyling's Erben in Vienna
(1)
Lenartowicz Światosław. Malarstwo Zofii Stryjeńskiej (1891–1976) – warsztat a ewolucja formy
(1)
Lenartowicz Światosław. The painting of Zofia Stryjeńska (1891-1976) - technique and evolution of form
(1)
Lewczyński Jerzy (1924-2014). The art of Zbigniew Łagocki
(1)
Lewczyński Jerzy (1924-2014). Twórczość Zbigniewa Łagockiego
(1)
Leśniak Kamila (1985- ). Andrzej Wróblewski and photography
(1)
Leśniak Kamila (1985- ). Andrzej Wróblewski i fotografia
(1)
Lindberg Steven
(1)
Maksymczak Marek (1983- ). Cytując Andrzeja Wróblewskiego. O tradycji malarstwa artysty w polskiej sztuce
(1)
Maksymczak Marek (1983- ). Quoting Andrzej Wróblewski. On the tradition of the artist's painting in polish art
(1)
Malinowski Jerzy (1950- ). Henryk Siemiradzki that we do not know - introduction
(1)
Martynowicz Iwona. Painting techniques in the St. Mary's altar by Veit Stoss in the light of former and present studies
(1)
Martynowicz Iwona. Techniki malarskie w ołtarzu mariackim Wita Stwosza w świetle dawnych i nowych badań
(1)
Masłowska Anna. Malarz i fotografia. O obecności nowego medium w warsztacie twórczym malarza w drugiej połowie XIX wieku
(1)
Masłowska Anna. Painter and photography. The presence of a new medium in the painter's workshop in the second half of the 19th century
(1)
Mazur Adam (1977- ). Dwa zdjęcia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
Kraj wydania
Polska
(4)
Niemcy
(1)
Język
angielski
(3)
polski
(3)
Temat
Architektura
(1)
Fotografia
(1)
Fotografia polska
(1)
Fotografowie polscy
(1)
Kaiser Wilhelm Museum
(1)
Malarstwo (szt.plast.)
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Muzeum Narodowe (Lublin)
(1)
Rzeźba
(1)
Secesja
(1)
Siemiradzki, Henryk (1843-1902)
(1)
Sztuka polska
(1)
Tkaniny
(1)
Ubiór
(1)
Wróblewski, Andrzej (1927-1957)
(1)
Łagocki, Zbigniew (1927-2009)
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Katalogi wystaw
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Albumy
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tyt. okł.: Łagocki
Na książce wyłącznie błędny ISBN.
Kalendarium życia i twórczości Zbigniewa Łagockiego s. 422-446.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: III 22986 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Ewers-Schultz Ines. Holzhey Magdalena. Lindberg Steven. Saunders Bronwen. Wynne Christopher. Berger Friederike. "The art of clothing oneself must be popularized": the artistic reform dress as an ideal, an aesthetic, and consumer culture Brandstätter Christian (1943- ). The Wiener Werkstätte and the fashion reform Dogramaci Burcu (1971- ). Posing for a new world: artistic dresses and how they were communicated Ewers-Schultz Ines. "Antineutral clothing for men": the artistic reform of men's wear Ewers-Schultz Ines. The dress as a work of art, beauty as a weapon, and the concept of the Gesamtkunstwerk: on a new understanding of art around 1900 Ewers-Schultz Ines. "The essential thing is the individual adaptation to the wearer": Anna Muthesius's Das Eigenkleid der Frau Ewers-Schultz Ines. "The highest intelligence in the freest body!": modern dance as a symbiosis of body and costume Fleischmann-Heck Isa. Kimono & Co.: the influence of Japan as well as historical and regional garments on fashion around 1900 Fleischmann-Heck Isa. Making an appearance: the fashion frenzy and "new style" in women's clothing around 1900 Ganzer Inga (1976- ). Closely tied: the Krefeld Museum director Friedrich Deneken and his European network Hahn Juliane. Skirt and rib: bodies in the gaze Heiser Christiane (1970- ). "A miracle how preciously the people here understand their work in silk": Johan Thorn Prikker as a textile artist: from Batik to Krefeld artists' silk Holzhey Magdalena. "Since not all women, even if they have taste, are able to invent suitable ornaments": women and their clothes between decoration and emancipation Holzhey Magdalena. "The artistic elevation of women's dress": Krefeld 1900 and its consequences Neumann Antje (1974- ). "The fairies have strewn flowers along the way": the textile designer and Gesamtkünstler Henry van de Velde and his Weimar circle Ober Patricia. The body under the clothes: nude photography of women in the context of clothing reform Scheer Thorsten (1961- ). "Deeds not words": on the political iconography of women's dress Thönnissen Karin (1951- ). The Omega Workshops: painting in space
Indeks R0: BMNK
Publ. tow. wystawie: "Tailored for freedom : the artistic dress around 1900 in fashion, art and society", Kunstmuseen Krefeld, Kaiser Wilhelm Museum, October 12, 2018-February 24, 2019.
Bibliogr. w przypisach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: III 24027 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Kozieł Małgorzata. Lachowski Marcin (1975- ). Michniowski Marcin (1986- ). Blonka-Drzażdżewska Aleksandra. Andrzej Wróblewski - collective imagination Blonka-Drzażdżewska Aleksandra. Andrzej Wróblewski - wyobraźnia zbiorowa Kowalczyk Izabela (1971- ). Catastrophes, cosmos and love Kowalczyk Izabela (1971- ). Katastrofy, kosmos i miłość Leśniak Kamila (1985- ). Andrzej Wróblewski and photography Leśniak Kamila (1985- ). Andrzej Wróblewski i fotografia Lachowski Marcin (1975- ). Following Wróblewski. Themes and interpretations of artist's work Lachowski Marcin (1975- ). Podążając za Wróblewskim. Tematy i interpretacje twórczości artysty Maksymczak Marek (1983- ). Cytując Andrzeja Wróblewskiego. O tradycji malarstwa artysty w polskiej sztuce Maksymczak Marek (1983- ). Quoting Andrzej Wróblewski. On the tradition of the artist's painting in polish art Mieczkowska-Czerniak Katarzyna (1980- ). Exhibition as a social message. About semiotic reception in practice Mieczkowska-Czerniak Katarzyna (1980- ). Wystawa jako komunikat społeczny. O odbiorze semiotycznym w praktyce Wiącek Łukasz (1988- ). "I carry death with me all the time...". Interpretation of Andrzej Wróblewski's work in modern art Wiącek Łukasz (1988- ). "Śmierć noszę stale ze sobą..." Interpretacja twórczości Andrzeja Wróblewskiego w sztuce współczesnej Ziółkowska Magdalena (1981- ). Season of the dead. About Andrzej Wróblewski's brutal paintings and notes from the war period Ziółkowska Magdalena (1981- ). Sezon martwych. O okrutnych obrazach Andrzeja Wróblewskiego i zapiskach z czasów wojny
Indeks R0: BMNK
Katalog wystawy prezentowanej w Muzeum Narodowym w Lublinie, 28.04.-27.08.2023.
Bibliogr. w przypisach do art.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: III 26904 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(World Art Studies : conferences and studies of the Polish Institute of World Art Studies, ISSN 2543-4624 ; 18)
Autor
Kluczewska-Wójcik Agnieszka (1960- ). Sarkowicz Dominika. Malinowski Jerzy (1950- ). Henryk Siemiradzki that we do not know - introduction Kluczewska-Wójcik Agnieszka. Reassessing Academism: Bouguereau, Cabanel, Gérôme and Siemiradzki Świętosławska Agnieszka (1984- ). First attempts: the early work of Henryk Siemiradzki Traânovna-Bogdan Veronika-Irina (1959- ). Henryk Siemiradzki and the Imperial Academy of Arts Karpova Tatʹâna Lʹvovna (1960- ). Siemiradzki as a portrait painter Susak Vìta Volodimirìvna (1966- ). "Jesus and the Samaritan woman" (1890) by Henryk Siemiradzki in the context of European art : variations on a theme Kuczyńska Agnieszka (historia sztuki). "Christ and the sinner" by Henryk Siemiradzki - selected problems of the iconography of Christ in 19th century Russian painting First Grzegorz. Res orientalis: works of art from the ancient Near East and Henryk Siemiradzki's "archaeological workshop" Nitka Maria. Henryk Siemiradzki's figuralism Biały Aneta (1956- ). Henryk Siemiradzki and the circle of Spanish painters in Rome. How and why Siemiradzki - an ardent opponent of the fortunists in Rome - became a follower of Mariano Fortuny in the eyes of French critics in Paris Farida Nike. "Et in Arcadia ego". Where Henryk Siemiradzki, Lawrence Alma-Tadema and Frederic Leighton met Głowacki Wojciech M. (1993- ). "Polyglot of a paintbrush"? Critical reception of "Nero's Torches" in France Twardowska Kamilla (1975- ). Henryk Siemiradzki and his interest in the paranormal phenomena Laskowska Magdalena. Henryk Siemiradzki - works, memorabilia, documents : the history of the collection os the artist's legacy in the National Museum in Krakow Paś Monika. Henryk Siemiradzki - works, mamorabilia, documents : the history of the collection os the artist's legacy in the National Museum in Krakow Sieklucka Marzena. Unknown collection of photographs from the Siemiradzki family albums Sarkowicz Dominika. Unknown collection of photographs from the Siemiradzki family albums Janke Rafał (1973- ). Unknown collection of photographs from the Siemiradzki family albums Nesterova Elena Vladimirovna (1956- ). Academic traditions in the art of H. Siemiradzki (on the base of technological researchmade in the State Russian Museum Sirro Sergej. Academic traditions in the art of H. Siemiradzki (on the base of technological researchmade in the State Russian Museum Dyakonova Yulia. Henryk Siemiradzki's artistic process. Reconstruction of its initial stage - with the use of X-ray research (based on the collection from The Tretyakov Gallery) Zdzieszyńska-Demolin Ksenia. Multi-staged and passionate process of building and modifying compozitions in Henryk Siemiradzki's paintings in the light of analytical photography Pliś Dorota. Multi-staged and passionate process of building and modifying compozitions in Henryk Siemiradzki's paintings in the light of analytical photography Sarkowicz Dominika. Palette and characteristic features of Henryk Siemiradzki's use of pigments in the context of the examination of two paintings of uncertain attribution Sieklucka Marzena. Palette and characteristic features of Henryk Siemiradzki's use of pigments in the context of the examination of two paintings of uncertain attribution Klisińska-Kopacz Anna. Palette and characteristic features of Henryk Siemiradzki's use of pigments in the context of the examination of two paintings of uncertain attribution Kwiatkowska Justyna. Characterization of binding media in Henryk Siemiradzki's works by using non-invasive reflection infrared technique Wąsik Radosław. Application of microscopic dendrological analysis in the identification of wooden supports of selected works by Henryk Siemiradzki
Indeks R0: BMNK
Bibliogr. w przypisach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: III 24282 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Mączyński Ryszard (1954- ). Adamowicz Jarosław. Techniki malarskie w ołtarzu mariackim Wita Stwosza w świetle dawnych i nowych badań Adamowicz Jarosław. Painting techniques in the St. Mary's altar by Veit Stoss in the light of former and present studies Brandys Iwona. In the workshop of Wincenty Drabik - scenography painter and pedagogue. Introduction to the research Brandys Iwona. W pracowni Wincentego Drabika – malarza scenicznego i pedagoga. Przyczynek do badań Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Some remarks concering the art of painter Gebhard Flatz Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Uwagi na temat warsztatu artystycznego malarza Gebharda Flatza Chmielewska Małgorzata (konserwator). Characteristics if icon painting from the Cretan School using the example of the post-byzantine triptych from the Princes Czartoryski Collection in Kraków Chmielewska Małgorzata (konserwator). Charakterystyka malarstwa ikonowego szkoły kreteńskiej na przykładzie pobizantyńskiego tryptyku ze zbiorów Muzeum Książąt Czartoryskich w Krakowie Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Tools, techniques and signatures of Persian Shamshir makers. Hidden meanings of inscriptions and of the magic square. Issues of artibution Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Warsztaty i sygnatury twórców perskich szamszirów. Ukryte znaczenia napisów i magicznego kwadratu. Problemy atrybucji Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Warsztat Szymona Czechowicza (1689–1775) – wybrane zagadnienia Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). The painting workshop of Szymon Czechowicz (1689-1775) - selected issues Fitta-Spelina Agnieszka. Architect's workshop. A new object and a historic building - similarities and differences in project work Fitta-Spelina Agnieszka. Warsztat architekta. Obiekt nowy a obiekt zabytkowy – podobieństwa i różnice w pracy projektowej Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Around the didactic aspects of the artist's workshop carving in wood Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Wokół zagadnień dydaktyki warsztatu artysty rzeźbiącego w drewnie Grochowska-Angelus Anna. Obrazy i ich ramy. Rola artysty w wyborze opraw Grochowska-Angelus Anna. Paintings and their frames. The role of artists in choosing them Jasiński Mateusz. Caravaggistic revolution in the way of building the picture Jasiński Mateusz. Rewolucja caravaggionistyczna w sposobie budowania obrazu Kaczmarska Małgorzata. Impact of new technologies on the practice of an artist based on David Hockney's work and the author's own experience as a painter Kaczmarska Małgorzata. Wpływ nowych technologii na praktykę artysty malarza na podstawie twórczości Davida Hockneya i działalności artystycznej autorki Kata Eurydyka. Material typography, or tools in the work of a typographer and designer Kata Eurydyka. Typografia materialna, czyli narzędzia w pracy typografa i projektanta Klisińska-Kopacz Anna. Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research Klisińska-Kopacz Anna. Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych Korpała Małgorzata. Nietypowe rozwiązania barokowego malarstwa ściennego na wybranych przykładach z terenu Mazowsza Korpała Małgorzata. Unusual solutions in baroque wall paintings on selected examples from Mazovia Kowalewska Marta (historia sztuki). Budowniczowie sukcesu Kowalewska Marta (historia sztuki). The makers of success Kuś-Joachimiak Hanna (1982- ). Get in the engraver's house. The peculiarity of Eugeniusz Get Stankiewicz's technique on the example of collection from Museum of the Lubomirski Princes Kuś-Joachimiak Hanna (1982- ). Get w Domku Miedziorytnika. Specyfika warsztatu Eugeniusza Stankiewicza na przykładzie zbiorów Muzeum Książąt Lubomirskich Kwaśny Marek. Tajniki warsztatu malarskiego Johanna Jacoba Eybelwiesera (1666–1744), wrocławskiego mistrza doby baroku Kwaśny Marek. The secrets of painting workshop of Johann Jacob Eybelwieser (1666-1744) - Wrocław master of the baroque era Laskowski Andrzej (1973- ). XIXth-century stained-glass workshop. A case study of Carl Geyling's Erben in Vienna Laskowski Andrzej (1973- ). Warsztat dziewiętnastowiecznego witrażownika. Próba rekonstrukcji na przykładzie wiedeńskiej firmy Carl Geyling’s Erben Lenartowicz Światosław. Malarstwo Zofii Stryjeńskiej (1891–1976) – warsztat a ewolucja formy Lenartowicz Światosław. The painting of Zofia Stryjeńska (1891-1976) - technique and evolution of form Łabądź Justyna Weronika. Matrices, 3D modeling, fxes and rendering - the set of video mapping tools in the work of new media artist Łabądź Justyna Weronika. Matryce, modeling 3D, FX-y i renderowanie – zestaw narzędzi video mappingowych w warsztacie nowomedialnego artysty Martynowicz Iwona. Techniki malarskie w ołtarzu mariackim Wita Stwosza w świetle dawnych i nowych badań Martynowicz Iwona. Painting techniques in the St. Mary's altar by Veit Stoss in the light of former and present studies Masłowska Anna. Malarz i fotografia. O obecności nowego medium w warsztacie twórczym malarza w drugiej połowie XIX wieku Masłowska Anna. Painter and photography. The presence of a new medium in the painter's workshop in the second half of the 19th century Mączewska Katarzyna. In the search of the professional fulfillment. Alexander Lesser - a Calendar of Journeys, the artist's interests and workshop seen from the perspective of his iconographic legacy Mączewska Katarzyna. W poszukiwaniu spełnienia zawodowego. Aleksander Lesser – kalendarium podróży, zainteresowania i warsztat artysty z perspektywy jego ikonograficznej spuścizny Misztal Małgorzata (konserwatorstwo). Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research Misztal Małgorzata (konserwatorstwo). Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych Niemira Izabella. „Alchemia” fotografii, czyli warsztat fotografa gumisty Niemira Izabella. "Alchemy" of photography that means a method of photographer using the gum bichromate technique Novljaković Katarzyna. Bernardo Strozzi, workshop if an Italian Caravaggionist. A restorer's considerations over the recognition of an author's replica Novljaković Katarzyna. Trzej filozofowie Bernarda Strozziego ze zbiorów Muzeum Narodowego w Krakowie jako przykład warsztatu włoskiego carravagionisty. Rozważania konserwatora nad rozpoznaniem autorskiej repliki Paś Monika. Paintbrushes, palettes, easels. Painting accessories from legacies of artists kept in the collection of the Department of Applied Art, Material Culture and Militaria of the National Museum in Krakow Paś Monika. Pędzle, palety, sztalugi. Akcesoria malarskie ze spuścizn po artystach przechowywane w zbiorach Działu Rzemiosła Artystycznego, Kultury Materialnej i Militariów Muzeum Narodowego w Krakowie Pawelska-Jagniątkowska Irmina. A new perspective on the so-called "Dominican workshop" Pawelska-Jagniątkowska Irmina. Nowe spojrzenie na „warsztat dominikański” Szustakiewicz Iwona. System weryfikacji umiejętności warsztatowych architektów w Królestwie Polskim w XIX wieku Szustakiewicz Iwona. The system of verifying professional skills of architects in the Kindgom of Poland in the 19th century Waszak Przemysław (historia sztuki). Rekonstruowanie i kontekstualizowanie warsztatu Tilmana Riemenschneidera na polu literatury naukowej i fikcji literackiej Waszak Przemysław (historia sztuki). The reconstruction and contextualization of Tilman Riemenschneider's practice in the context of academic literature and fiction Winterhagen Marc Tobias. CTRL+Z – (nie)korzyść komputera w procesie twórczym Winterhagen Marc Tobias. CTRL+Z: the (dis)adventage of computers in the creative process Wrana Jan (1946- ). Architect's workshop. A new object and a historic building - similarities and differences in project work Wrana Jan (1946- ). Warsztat architekta. Obiekt nowy a obiekt zabytkowy – podobieństwa i różnice w pracy projektowej Zaguła Artur. Analog techniques in the workshop of architects of the new classicism trend Zaguła Artur. Techniki analogowe w warsztacie architektów nurtu nowego klasycyzmu Zygier Elżbieta. Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research Zygier Elżbieta. Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych
Indeks R0: BMNK
Materiały konferencyjne: Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, 19-21 października 2017 r.
Bibliogr. w przypisach do ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: II 34697/1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej