Barański Marek (1943- ). Architectural monument researcher and his workshop
(1)
Barański Marek (1943- ). Badacz zabytków architektury i jego warsztat
(1)
Baÿ Odile. The restoration of wooden painting supports. Two hundred years of history in France
(1)
Bergeon Segolene (1942- ). The restoration of wooden painting supports. Two hundred years of history in France
(1)
Bisacca George. Structural considerations in the treatment of a nativity by Francesco di Giorgio Martini
(1)
Blanchette R. A. A guide to wood deterioration caused by microorganisms and insects
(1)
Bobak Simon. A flexible unattached auxiliary support
(1)
Bomford David. Introduction: keynote address
(1)
Borowska Dorota. We see what we know. The meaning of geomatry in the creation of the composition of Jan van Eyck's painting The Arnolfini portrait
(1)
Borowska Dorota. Widzimy to co wiemy. Znaczenie geometrii w tworzeniu kompozycji obrazu Jana van Eycka Małżeństwo Arnolfinich
(1)
Brandys Iwona. In the workshop of Wincenty Drabik - scenography painter and pedagogue. Introduction to the research
(1)
Brandys Iwona. W pracowni Wincentego Drabika – malarza scenicznego i pedagoga. Przyczynek do badań
(1)
Bret Jacqueline. The conservation-restoration of wooden painting supports. Evolution of methods and current research in the service de restauration des Musees de France
(1)
Brewer Al. Practical aspects of the structural conservation of large panel paintings
(1)
Brewer Al. Some rejoining methods for panel paintings
(1)
Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Some remarks concering the art of painter Gebhard Flatz
(1)
Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Uwagi na temat warsztatu artystycznego malarza Gebharda Flatza
(1)
Bucklow Spike. The state of research into retouching resins
(1)
Castelli Ciro. The restoration of panel painting supports. Some case histories
(1)
Chmielewska Małgorzata (konserwator). Characteristics if icon painting from the Cretan School using the example of the post-byzantine triptych from the Princes Czartoryski Collection in Kraków
(1)
Chmielewska Małgorzata (konserwator). Charakterystyka malarstwa ikonowego szkoły kreteńskiej na przykładzie pobizantyńskiego tryptyku ze zbiorów Muzeum Książąt Czartoryskich w Krakowie
(1)
Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Tools techniques and signatures of Persian Shamshir makers. Hidden meanings of inscriptions and of the magic square. Issues of artibution
(1)
Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Warsztaty i sygnatury twórców perskich szamszirów. Ukryte znaczenia napisów i magicznego kwadratu. Problemy atrybucji
(1)
Ciatti Marco (1955- ). An unusual case of integration and its solution
(1)
Corzo Miguel Angel (1942- ). Foreword
(1)
Cove Sarah. Retouching with a PVA resin medium
(1)
Cross Maureen. Retouching media for acrylic paintings
(1)
Daniel Vinod. Modified atmosphere treatments of insect infestations
(1)
Dardes Kathleen (1952- )
(1)
Dardes Kathleen (1952- ). Preface
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775)
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). The painting workshop of Szymon Czechowicz (1689-1775) - selected issues
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Warsztat Szymona Czechowicza (1689–1775) – wybrane zagadnienia
(1)
Dunkerton Jill (1952- ). Retouching with Gamblin conservation colours
(1)
Emile-Male Gilberte (1912-2008). The restoration of wooden painting supports. Two hundred years of history in France
(1)
Evans Stig. Colour theory and the application of a portable spectrophotometer for retouching
(1)
Fitta-Spelina Agnieszka. Architect's workshop. A new object and a historic building - similarities and differences in project work
(1)
Fitta-Spelina Agnieszka. Warsztat architekta. Obiekt nowy a obiekt zabytkowy – podobieństwa i różnice w pracy projektowej
(1)
Folkes Simon. Texturing fills using a silicone mould
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Renaissance tomb monuments of the Pieniążek family Odrowąż coat of arms from Krużlowa and Skrzydlna
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Renesansowe pomniki nagrobne rodziny Pieniążków herbu Odrowąż z Krużlowej i Skrzydlnej
(1)
Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Around the didactic aspects of the artist's workshop carving in wood
(1)
Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Wokół zagadnień dydaktyki warsztatu artysty rzeźbiącego w drewnie
(1)
Glatigny Jean-Albert. Backings of painted panels. Reinforcement and constraint
(1)
Grochowska-Angelus Anna. Obrazy i ich ramy. Rola artysty w wyborze opraw
(1)
Grochowska-Angelus Anna. Paintings and their frames. The role of artists in choosing them
(1)
Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalithic creativuty of Zygmunt Wujek (1938-2018)
(1)
Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalityczna twórczość Zygmunta Wujka (1938–2018)
(1)
Hanlon Gordon. Modified atmosphere treatments of insect infestations
(1)
Hanson Andrew. Colour theory and the application of a portable spectrophotometer for retouching
(1)
Hoadley R. Bruce (1933-2019). Chemical and physical properties of wood
(1)
Hoadley R. Bruce (1933-2019). Identification of wood in painting panels
(1)
Horns James S. Richard Buck. The development and use of the balsa backing for panel paintings
(1)
Huot Claude. The restoration of wooden painting supports. Two hundred years of history in France
(1)
Jasiński Mateusz. Analiza technologiczna obrazu Sąd Midasa ze zbiorów Muzeum Lubelskiego w Lublinie – porównanie z warsztatem Gerrita van Honthorsta i innych caravaggionistów utrechckich
(1)
Jasiński Mateusz. Caravaggistic revolution in the way of building the picture
(1)
Jasiński Mateusz. Rewolucja caravaggionistyczna w sposobie budowania obrazu
(1)
Jasiński Mateusz. Technological analysis of The Midas Court from the collection of the Lublin Museum in Lublin - comparision with the workshop of Gerrit van Honthorst and other Utrecht Caravaggionists
(1)
Jaunard Daniel. The conservation-restoration of wooden painting supports. Evolution of methods and current research in the service de restauration des Musees de France
(1)
Kaczmarska Małgorzata. Impact of new technologies on the practice of an artist based on David Hockney's work and the author's own experience as a painter
(1)
Kaczmarska Małgorzata. Wpływ nowych technologii na praktykę artysty malarza na podstawie twórczości Davida Hockneya i działalności artystycznej autorki
(1)
Karasiński Jakub. Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775)
(1)
Karasiński Jakub. Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings
(1)
Kata Eurydyka. Material typography or tools in the work of a typographer and designer
(1)
Kata Eurydyka. Typografia materialna czyli narzędzia w pracy typografa i projektanta
(1)
Kempski Mary. The art of tempera retouching
(1)
Klein Peter. Dendrochronological analyses of panel paintings
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Sposób opracowania malarskiego obrazów o tematyce myśliwskiej Maksymiliana Gierymskiego
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. The way of painting in the portrayal of hunting in the works of Maksymilian Gierymski
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych
(1)
Koneczny Peter. An introduction to B72 Retouching Gels
(1)
Koneczny Peter. Properties of pigments retouching media and their use
(1)
Korpała Małgorzata. Nietypowe rozwiązania barokowego malarstwa ściennego na wybranych przykładach z terenu Mazowsza
(1)
Korpała Małgorzata. Unusual solutions in baroque wall paintings on selected examples from Mazovia
(1)
Kowalewska Marta (historia sztuki). Budowniczowie sukcesu
(1)
Kowalewska Marta (historia sztuki). The makers of success
(1)
Kowalski Piotr C. (1951- ). My artistic workshop of the past and today
(1)
Kowalski Piotr C. (1951- ). Mój warsztat pracy dawniej i dziś
(1)
Kuś-Joachimiak Hanna (1982- ). Get in the engraver's house. The peculiarity of Eugeniusz Get Stankiewicz's technique on the example of collection from Museum of the Lubomirski Princes
(1)
Kuś-Joachimiak Hanna (1982- ). Get w Domku Miedziorytnika. Specyfika warsztatu Eugeniusza Stankiewicza na przykładzie zbiorów Muzeum Książąt Lubomirskich
(1)
Kwaśny Marek. Tajniki warsztatu malarskiego Johanna Jacoba Eybelwiesera (1666–1744) wrocławskiego mistrza doby baroku
(1)
Kwaśny Marek. The secrets of painting workshop of Johann Jacob Eybelwieser (1666-1744) - Wrocław master of the baroque era
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). Around the workshop of the provincial city planner. The example of Adolf Juliusz Stapf from Tarnów Galicia
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). Warsztat dziewiętnastowiecznego witrażownika. Próba rekonstrukcji na przykładzie wiedeńskiej firmy Carl Geyling’s Erben
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). Wokół warsztatu galicyjskiego urbanisty. Casus tarnowskiego architekta Adolfa Juliusza Stapfa
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). XIXth-century stained-glass workshop. A case study of Carl Geyling's Erben in Vienna
(1)
Lebas Frederic J. M. The cradling of a relief of the annunciation attributed to Martin Schaffner
(1)
Lenartowicz Światosław. Malarstwo Zofii Stryjeńskiej (1891–1976) – warsztat a ewolucja formy
(1)
Lenartowicz Światosław. The painting of Zofia Stryjeńska (1891-1976) - technique and evolution of form
(1)
Lowry Kate. Retouching with Paraloid B-72
(1)