Adamowicz Jarosław. Techniki malarskie w ołtarzu mariackim Wita Stwosza w świetle dawnych i nowych badań
(1)
Biedrońska-Słotowa Beata
(1)
Brandys Iwona. In the workshop of Wincenty Drabik - scenography painter and pedagogue. Introduction to the research
(1)
Brandys Iwona. W pracowni Wincentego Drabika – malarza scenicznego i pedagoga. Przyczynek do badań
(1)
Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Some remarks concering the art of painter Gebhard Flatz
(1)
Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Uwagi na temat warsztatu artystycznego malarza Gebharda Flatza
(1)
Chasjanowa Lejła S. (1963- )
(1)
Chasjanowa Lejła S. (1963- ). Do we need a Russian Academy in Rome? Henryk Siemiradzki and art education
(1)
Chmielewska Małgorzata (konserwator). Characteristics if icon painting from the Cretan School using the example of the post-byzantine triptych from the Princes Czartoryski Collection in Kraków
(1)
Chmielewska Małgorzata (konserwator). Charakterystyka malarstwa ikonowego szkoły kreteńskiej na przykładzie pobizantyńskiego tryptyku ze zbiorów Muzeum Książąt Czartoryskich w Krakowie
(1)
Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Tools techniques and signatures of Persian Shamshir makers. Hidden meanings of inscriptions and of the magic square. Issues of artibution
(1)
Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Warsztaty i sygnatury twórców perskich szamszirów. Ukryte znaczenia napisów i magicznego kwadratu. Problemy atrybucji
(1)
Chu Petra ten-Doesschate (1942- ). Siemiradzki's Rome
(1)
Dobrowolski Witold (1939-2019)
(1)
Dobrowolski Witold (1939-2019). Programme related content in the The judgment of Paris by Henryk Siemiradzki
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). The painting workshop of Szymon Czechowicz (1689-1775) - selected issues
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Warsztat Szymona Czechowicza (1689–1775) – wybrane zagadnienia
(1)
First Grzegorz. Inspiration - selection - function. An ancient object in Henryk Siemiradzki
(1)
Fitta-Spelina Agnieszka. Architect's workshop. A new object and a historic building - similarities and differences in project work
(1)
Fitta-Spelina Agnieszka. Warsztat architekta. Obiekt nowy a obiekt zabytkowy – podobieństwa i różnice w pracy projektowej
(1)
Gavrash Irina (1985-2023)
(1)
Gerc Lidia. Thinks like Dante handles paints like Boccaccio. About Henryk Siemiradzki in Vienna
(1)
Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Around the didactic aspects of the artist's workshop carving in wood
(1)
Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Wokół zagadnień dydaktyki warsztatu artysty rzeźbiącego w drewnie
(1)
Grochowska-Angelus Anna. Obrazy i ich ramy. Rola artysty w wyborze opraw
(1)
Grochowska-Angelus Anna. Paintings and their frames. The role of artists in choosing them
(1)
Haake Michał. Realism and figuralism. On Christ and the Harlot by Henryk Siemiradzki
(1)
Jasiński Mateusz. Caravaggistic revolution in the way of building the picture
(1)
Jasiński Mateusz. Rewolucja caravaggionistyczna w sposobie budowania obrazu
(1)
Kaczmarska Małgorzata. Impact of new technologies on the practice of an artist based on David Hockney's work and the author's own experience as a painter
(1)
Kaczmarska Małgorzata. Wpływ nowych technologii na praktykę artysty malarza na podstawie twórczości Davida Hockneya i działalności artystycznej autorki
(1)
Karpova Tatʹana Lʹvovna (1960- ). Henryk Siemiradzki. In monastic silence
(1)
Kata Eurydyka. Material typography or tools in the work of a typographer and designer
(1)
Kata Eurydyka. Typografia materialna czyli narzędzia w pracy typografa i projektanta
(1)
Klimov Pavel U. (1965- ). Russian artists in Rome: the era of Henryk Siemiradzki (based on the anniversary exhibition at the State Russian Museum in St. Petersburg)
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych
(1)
Kluczewska-Wójcik Agnieszka. Marketing academism? Henryk Siemiradzki's strategies of display
(1)
Korpała Małgorzata. Nietypowe rozwiązania barokowego malarstwa ściennego na wybranych przykładach z terenu Mazowsza
(1)
Korpała Małgorzata. Unusual solutions in baroque wall paintings on selected examples from Mazovia
(1)
Kowalewska Marta (historia sztuki). Budowniczowie sukcesu
(1)
Kowalewska Marta (historia sztuki). The makers of success
(1)
Królikowska-Dziubecka Marzena. Henryk Siemiradzki's decorative paintings in the context of early-modern art in Rome and Venice
(1)
Kuczyńska Agnieszka (historia sztuki). The limits of painting: theatrical curtains by Henryk Siemiradzki
(1)
Kuś-Joachimiak Hanna (1982- ). Get in the engraver's house. The peculiarity of Eugeniusz Get Stankiewicz's technique on the example of collection from Museum of the Lubomirski Princes
(1)
Kuś-Joachimiak Hanna (1982- ). Get w Domku Miedziorytnika. Specyfika warsztatu Eugeniusza Stankiewicza na przykładzie zbiorów Muzeum Książąt Lubomirskich
(1)
Kwaśny Marek. Tajniki warsztatu malarskiego Johanna Jacoba Eybelwiesera (1666–1744) wrocławskiego mistrza doby baroku
(1)
Kwaśny Marek. The secrets of painting workshop of Johann Jacob Eybelwieser (1666-1744) - Wrocław master of the baroque era
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). Warsztat dziewiętnastowiecznego witrażownika. Próba rekonstrukcji na przykładzie wiedeńskiej firmy Carl Geyling’s Erben
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). XIXth-century stained-glass workshop. A case study of Carl Geyling's Erben in Vienna
(1)
Lenartowicz Światosław. Malarstwo Zofii Stryjeńskiej (1891–1976) – warsztat a ewolucja formy
(1)
Lenartowicz Światosław. The painting of Zofia Stryjeńska (1891-1976) - technique and evolution of form
(1)
Malinowski Jerzy (1950- )
(1)
Malinowski Jerzy (1950- ). Introduction
(1)
Markova Nina Kirillovna. Some ideas about A French artist of the time of Louis XV paints the portrait of a Marquise by Henryk Siemiradzki
(1)
Martynowicz Iwona. Painting techniques in the St. Mary's altar by Veit Stoss in the light of former and present studies
(1)
Martynowicz Iwona. Techniki malarskie w ołtarzu mariackim Wita Stwosza w świetle dawnych i nowych badań
(1)
Masłowska Anna. Henryk Siemiradzki's painting on the European market of photographic reproductions of works of art
(1)
Masłowska Anna. Malarz i fotografia. O obecności nowego medium w warsztacie twórczym malarza w drugiej połowie XIX wieku
(1)
Masłowska Anna. Painter and photography. The presence of a new medium in the painter's workshop in the second half of the 19th century
(1)
Misztal Małgorzata (konserwatorstwo). Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research
(1)
Misztal Małgorzata (konserwatorstwo). Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych
(1)
Mozohina Natal'a Aleksandrovna
(1)
Mączewska Katarzyna. In the search of the professional fulfillment. Alexander Lesser - a Calendar of Journeys the artist's interests and workshop seen from the perspective of his iconographic legacy
(1)
Mączewska Katarzyna. W poszukiwaniu spełnienia zawodowego. Aleksander Lesser – kalendarium podróży zainteresowania i warsztat artysty z perspektywy jego ikonograficznej spuścizny
(1)
Mączyński Ryszard (1954- )
(1)
Niemira Izabella. Alchemy of photography that means a method of photographer using the gum bichromate technique
(1)
Niemira Izabella. „Alchemia” fotografii czyli warsztat fotografa gumisty
(1)
Nitka Maria. Naked truth and beauty of the nude in Henryk Siemiradzki's Phryne
(1)
Novljaković Katarzyna. Bernardo Strozzi workshop if an Italian Caravaggionist. A restorer's considerations over the recognition of an author's replica
(1)
Novljaković Katarzyna. Trzej filozofowie Bernarda Strozziego ze zbiorów Muzeum Narodowego w Krakowie jako przykład warsztatu włoskiego carravagionisty. Rozważania konserwatora nad rozpoznaniem autorskiej repliki
(1)
Okoń Waldemar (1953- ). Siemiradzki and the three bards
(1)
Ormond Leonee (1940- ). Frederic Leighton and the poets
(1)
Pawelska-Jagniątkowska Irmina. A new perspective on the so-called Dominican workshop
(1)
Pawelska-Jagniątkowska Irmina. Nowe spojrzenie na „warsztat dominikański”
(1)
Paś Monika. Paintbrushes palettes easels. Painting accessories from legacies of artists kept in the collection of the Department of Applied Art Material Culture and Militaria of the National Museum in Krakow
(1)
Paś Monika. Pędzle palety sztalugi. Akcesoria malarskie ze spuścizn po artystach przechowywane w zbiorach Działu Rzemiosła Artystycznego Kultury Materialnej i Militariów Muzeum Narodowego w Krakowie
(1)
Poprzęcka Maria (1942- )
(1)
Poprzęcka Maria (1942- ). An academician in a Roman slaughterhouse
(1)
Rosales Rodriguez Agnieszka (1974- ). Visuality on display. Henryk Siemiradzki's fetishization of sight
(1)
Rzevskaa Elena Aleksandrovna
(1)
Stols-Witlox Maartje (1972- )
(1)
Szustakiewicz Iwona. System weryfikacji umiejętności warsztatowych architektów w Królestwie Polskim w XIX wieku
(1)
Szustakiewicz Iwona. The system of verifying professional skills of architects in the Kindgom of Poland in the 19th century
(1)
Traanovna-Bogdan Veronika-Irina (1959- ). Henryk Siemiradzki on the World and international exhibitions
(1)
Twardowska Kamilla (1975- )
(1)
Twardowska Kamilla (1975- ). Henryk Siemiradzki and his correspondence with Polish painters in St. Petersburg and Munich in the collection of the National Museum in Krakow
(1)