Sortowanie
Źródło opisu
Biblioteka Muzeum Narodowego
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Magazyn
(2)
Autor
Markowska Anna (1962- )
(2)
Bandura Agnieszka. Politics of replacing in New Romanticism
(1)
Baworowska Barbara. Cwenarski Rosołowicz. Bardzo wrocławska historia windowania sztuki wzwyż
(1)
Bernatowicz Piotr (1973- ). Removal of Communist monuments: obliteration of the past or healing the memory?
(1)
Bojarska Katarzyna (1981- ). Spectrality and the possibility of seeing (loss). Photography against the referentiality of history
(1)
Dziewiecka Emilia. Wędrujące pomniki - przeniesienie trzech lwowskich monumentów do Wrocławia Szczecina i Gdańska w latach 1956–1965
(1)
Eysymontt Rafał (1959- ). The town as a palimpsest. Erasing and recovering the medieval town
(1)
Filipczyk-Topolnicka Joanna (1969- ). Bez oparcia o dawne tradycje… - wystawa Plastyki Ziem Nadodrzańskich
(1)
Filipczyk-Topolnicka Joanna (1969- ). Fine arts in the context of the degermanization in the region of Opolian Silesia after 1945
(1)
Gołaczyńska Magdalena. Międzynarodowe Festiwale Teatru Otwartego - Wrocław jako forum dla Europy
(1)
Gradinaru Camelia. Visual tyranny as autopoiesis
(1)
Gut Anna (1984- ). The condemnation of memory in the modern epitaphs of Central Pomerania
(1)
Gładkowska Ewa. Powojenne środowisko artystów plastyków Olsztyna - między ludowością socrealizmem a polską racją stanu
(1)
Hanak Lucjan. Ignacy Bogdanowicz nowator – organizator i artysta
(1)
Howorus-Czajka Magdalena (1973- ). Mitologia piastowska – forma funkcja kontekst w pomnikach okresu PRL na Ziemiach Odzyskanych
(1)
Ilnicka Zuzanna. Gerhard Richter’s failing memory. The October 18 1977 and the need to allow doubt
(1)
Ilnicki Rafał (1984- ). Digital Lethe of transhumanism: weak mind uploading as erasure of individual and collective memory
(1)
Janisio-Pawłowska Dorota. Rozwój architektury sakralnej na Pomorzu Zachodnim w latach 1945–1981 na przykładzie archidiecezji szczecińsko-kamieńskiej
(1)
Jarosz Andrzej (1971-2019). Nowa Ruda na kulturalnej mapie PRL-u
(1)
Jarosz Andrzej (1971-2019). The absent ones – placing the post-war Wrocław painting in the context of Polish art
(1)
Jedlińska Eleonora (1954- ). A nook at Wolborska Street or expunged remains of Jewish culture in Łódź
(1)
Kaczmarek Romuald (1959- ). Metaloplastyka wernakularna na Dolnym Śląsku - wstęp do problematyki
(1)
Kal Elżbieta (1962- ). Od dialogu do powtórzenia - malarze szkoły sopockiej u źródeł swoich obrazów
(1)
Klimczak-Dobrzaniecka Alicja. Erasure. Memory Exercises
(1)
Krzyżanowska Małgorzata Ksenia. Nothing is getting as old as modernity – i.e. why the trend for Nine Graphic Artists Group has passed
(1)
Kubala Agata. Damnatio memoriae and Roman imperial art
(1)
Kubiak Szymon Piotr (1979- ). Organizmy pionierskie - kultura wizualna Szczecina w pierwszych latach po II wojnie światowej
(1)
Kłos Agnieszka. The disappearing memory of Birkenau. A story of the power of nature
(1)
Lewandowski Roman (1960- ). „W Polsce Ludowej o którą walczyłem przeżyłem piekło” - szkic o współzałożycielu Grupy Krakowskiej Bolesławie Stawińskim
(1)
Markowska Anna (1962- ). Conspicuously absent Jews alien environments: Polish artists Mirosław Bałka and Rafał Jakubowicz on the Holocaust
(1)
Markowska Anna (1962- ). Czy nowa historia sztuki Ziem Odzyskanych jest nam potrzebna?
(1)
Markowska Anna (1962- ). Rzeczy kobiece - mini-słownik sztuki wrocławskiej widzianej poprzez przedmioty
(1)
Matelski Dariusz (1963- ). Działania prof. Karola Estreichera jr. dla kształcenia młodzieży we Wrocławiu w latach 1951–1961 i rewindykacji dziedzictwa kultury Ziem Zachodnich i Północnych Polski
(1)
Mikołajczak Tomasz. Wrocławskie wnętrza Władysława Winczego
(1)
Morawiecka Maria Magdalena (1986- ). Terra incognita. On cartographic silence on old maps (Middle Ages and the beginning of the Early Modern Period)
(1)
Narusyte Agne (1970- ). Memory of erased time in The Soldier’s Diary by Lithuanian artist Gintaras Zinkevicius
(1)
Niemira Konrad (1989- ). Isolation / Erasure / Oblivion. An artwork in Marcel Proust’s A la recherche de temps perdu
(1)
Nieszczerzewska Małgorzata. Erasure of time. Photographs of abandoned places
(1)
Ochendowska-Grzelak Barbara. „Ożywił się i zaludnił odtąd kościół i nabrał wyglądu katolickiego”
(1)
Palęcka Alicja. Visualizing the other: ethnographic film as thick description
(1)
Pietrzak Anna (kulturoznawstwo). Sympozjum – plener Szlak Kopernika
(1)
Popa Lucia. Removing Romania: the Western art world colonized by the East
(1)
Reznik Zofia
(1)
Reznik Zofia. Czy nowa historia sztuki Ziem Odzyskanych jest nam potrzebna?
(1)
Reznik Zofia. Rzeczy kobiece - mini-słownik sztuki wrocławskiej widzianej poprzez przedmioty
(1)
Scheflan-Katzav Hadara (1963- ). Re-representation – critical art and the return of the repressed
(1)
Sikora Patrycja (1978- ). Erasure. Memory Exercises
(1)
Sikora-Sabat Anna. Romantic creation and socialist erasure: representation of Vincent van Gogh in the printed media of the People’s Republic of Poland
(1)
Sinicka Agnieszka. Wilhem Sasnal’s photophobia
(1)
Smolińska Marta (1975- ). Jan Berdyszak. Between paradigms of modernity or nowhere? Subjective remarks across the post-war history of art in Poland
(1)
Soczyńska Agata. Marek Oberlander – a painter undesired by the time
(1)
Speare Jed. Washing up memories: some strategies of Milan Kohout’s performance activism
(1)
Stec Anna (1987- ). Anish Kapoor Memory
(1)
Storz Kamila. Wartość wzorcotwórcza niemieckiego budownictwa wiejskiego na Warmii i Mazurach a lokalny regionalizm i jego idea
(1)
Sumorok Aleksandra (1980- ). Geografia a wnętrze socrealistyczne - między obfitością a wykluczeniem
(1)
Szczepaniak Barbara. Strategy of erasing manipulation and destruction in photography – interpretation Aneta Grzeszykowska’s Album
(1)
Szkopek Agnieszka. „Nie jestem rzemieślnikiem architektem szewcem i ogrodnikiem” – Zdzisław Jurkiewicz w poszukiwaniu roli artysty
(1)
Szmitkowska Agata. Architektura wybranych ośrodków wczasowych Pojezierza Mazurskiego w latach 1945–1980
(1)
Todoroska Małgorzata. Stary Sopot i nowi sopocianie - przewartościowanie miasta i jego architektury po 1945 r
(1)
Tomczak Karolina (sztuka). Pomnik Czynu Powstańczego Xawerego Dunikowskiego z lat 1946–1955 – artystyczna interpretacja historii Ziem Zachodnich wobec komunistycznej władzy
(1)
Tomczak Karolina (sztuka). Rzeczy kobiece - mini-słownik sztuki wrocławskiej widzianej poprzez przedmioty
(1)
Tsiftsi Xanthi. Void the art of erasure. Representing absence in the Jewish Museum Berlin
(1)
Worłowska Magdalena. Let self-effacement be my way of blazing – erasure in the vegetal works of Philippe Jaccottet and Bob Verschueren
(1)
Worłowska Magdalena. Sztuka zaangażowana ekologicznie na sympozjach i plenerach na Ziemiach Zachodnich i Północnych w latach 60. i 70. (Opolno Osieki Zielona Góra)
(1)
Wątroba Joanna. Interpretacje kobiecości w twórczości trzech artystek wrocławskich
(1)
Wątroba Joanna. Rzeczy kobiece - mini-słownik sztuki wrocławskiej widzianej poprzez przedmioty
(1)
Wędzina Dariusz. Kierunek „awangarda” – koncepcje odbudowy miast historycznych po II wojnie światowej na Dolnym Śląsku - casus Legnicy i Lwówka Śląskiego
(1)
Zarzycki Jakub (1988- ). Polish history painting in the second half of the nineteenth century as a quasi-metanarrative. Visible tyranny of Idea?
(1)
Zawada Michał (1985- ). Imaging iconoclasm
(1)
Zelmańska-Lipnicka Anna. Franciszek Duszeńko – uczeń Mariana Wnuka - podmiotowość miejsc
(1)
Zięba Magdalena (1985- ). Authenticity (aura) recycled. Erasing originality in appropriation art
(1)
Zięba Magdalena (1985- ). Sztuka jako narzędzie propagandy? - biennale i sympozja na tzw. Ziemiach Odzyskanych
(1)
Ziębińska-Witek Anna (1971- ). Historical museums: between representation and illusion
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
angielski
(1)
polski
(1)
Temat
Architektura polska
(1)
Pamięć
(1)
Sztuka
(1)
Sztuka polska
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
Temat: miejsce
Pomorze
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(2)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autor
Markowska Anna (1962- ). Reznik Zofia. Baworowska Barbara. Cwenarski, Rosołowicz. Bardzo wrocławska historia windowania sztuki wzwyż Dziewiecka Emilia. Wędrujące pomniki - przeniesienie trzech lwowskich monumentów do Wrocławia, Szczecina i Gdańska w latach 1956–1965 Filipczyk-Topolnicka Joanna (1969- ). Bez oparcia o dawne tradycje… - wystawa Plastyki Ziem Nadodrzańskich Gładkowska Ewa. Powojenne środowisko artystów plastyków Olsztyna - między ludowością, socrealizmem a polską racją stanu Gołaczyńska Magdalena. Międzynarodowe Festiwale Teatru Otwartego - Wrocław jako forum dla Europy Howorus-Czajka Magdalena (1973- ). Mitologia piastowska – forma, funkcja, kontekst w pomnikach okresu PRL na Ziemiach Odzyskanych Janisio-Pawłowska Dorota. Rozwój architektury sakralnej na Pomorzu Zachodnim w latach 1945–1981 na przykładzie archidiecezji szczecińsko-kamieńskiej Jarosz Andrzej (1971-2019). Nowa Ruda na kulturalnej mapie PRL-u Kaczmarek Romuald (1959- ). Metaloplastyka wernakularna na Dolnym Śląsku - wstęp do problematyki Kal Elżbieta (1962- ). Od dialogu do powtórzenia - malarze szkoły sopockiej u źródeł swoich obrazów Kubiak Szymon Piotr (1979- ). Organizmy pionierskie - kultura wizualna Szczecina w pierwszych latach po II wojnie światowej Lewandowski Roman (1960- ). „W Polsce Ludowej, o którą walczyłem, przeżyłem piekło” - szkic o współzałożycielu Grupy Krakowskiej, Bolesławie Stawińskim Markowska Anna (1962- ). Czy nowa historia sztuki "Ziem Odzyskanych" jest nam potrzebna? Markowska Anna (1962- ). Rzeczy kobiece - mini-słownik sztuki wrocławskiej widzianej poprzez przedmioty Matelski Dariusz (1963- ). Działania prof. Karola Estreichera jr. dla kształcenia młodzieży we Wrocławiu w latach 1951–1961 i rewindykacji dziedzictwa kultury Ziem Zachodnich i Północnych Polski Mikołajczak Tomasz. Wrocławskie wnętrza Władysława Winczego Ochendowska-Grzelak Barbara. „Ożywił się i zaludnił odtąd kościół i nabrał wyglądu katolickiego” Pietrzak Anna (kulturoznawstwo). Sympozjum – plener Szlak Kopernika Reznik Zofia. Czy nowa historia sztuki "Ziem Odzyskanych" jest nam potrzebna? Reznik Zofia. Rzeczy kobiece - mini-słownik sztuki wrocławskiej widzianej poprzez przedmioty Storz Kamila. Wartość wzorcotwórcza niemieckiego budownictwa wiejskiego na Warmii i Mazurach a lokalny regionalizm i jego idea Sumorok Aleksandra (1980- ). Geografia a wnętrze socrealistyczne - między obfitością a wykluczeniem Szkopek Agnieszka. „Nie jestem rzemieślnikiem, architektem, szewcem i ogrodnikiem” – Zdzisław Jurkiewicz w poszukiwaniu roli artysty Szmitkowska Agata. Architektura wybranych ośrodków wczasowych Pojezierza Mazurskiego w latach 1945–1980 Todoroska Małgorzata. Stary Sopot i nowi sopocianie - przewartościowanie miasta i jego architektury po 1945 r. Tomczak Karolina (sztuka). Pomnik Czynu Powstańczego Xawerego Dunikowskiego z lat 1946–1955 – artystyczna interpretacja historii Ziem Zachodnich wobec komunistycznej władzy Tomczak Karolina (sztuka). Rzeczy kobiece - mini-słownik sztuki wrocławskiej widzianej poprzez przedmioty Wątroba Joanna. Rzeczy kobiece - mini-słownik sztuki wrocławskiej widzianej poprzez przedmioty Wątroba Joanna. Interpretacje kobiecości w twórczości trzech artystek wrocławskich Wędzina Dariusz. Kierunek „awangarda” – koncepcje odbudowy miast historycznych po II wojnie światowej na Dolnym Śląsku - casus Legnicy i Lwówka Śląskiego Worłowska Magdalena. Sztuka zaangażowana ekologicznie na sympozjach i plenerach na Ziemiach Zachodnich i Północnych w latach 60. i 70. (Opolno, Osieki, Zielona Góra) Hanak Lucjan. Ignacy Bogdanowicz nowator – organizator i artysta Zelmańska-Lipnicka Anna. Franciszek Duszeńko – uczeń Mariana Wnuka - podmiotowość miejsc Zięba Magdalena (1985- ). Sztuka jako narzędzie propagandy? - biennale i sympozja na tzw. Ziemiach Odzyskanych
Indeks R0: BMNK
T. monogr.: Pamiętnik Sztuk Pięknych. Nowa seria. Nr 11 (2016).
Bibliogr. przy art.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Zapytaj bibliotekarza: sygn. Czas. III 1424/11 sygn. Czas. III 1424/11 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Conferences and Studies of the Polish Institute of World Art Studies / editorial board Agnieszka Kluczewska-Wójcik & Jerzy Malinowski ; vol. 13)
Autor
Markowska Anna (1962- ). Bandura Agnieszka. Politics of replacing in New Romanticism Bernatowicz Piotr (1973- ). Removal of Communist monuments: obliteration of the past or healing the memory? Bojarska Katarzyna (1981- ). Spectrality and the possibility of seeing (loss). Photography against the referentiality of history Eysymontt Rafał (1959- ). The town as a palimpsest. Erasing and recovering the medieval town Filipczyk-Topolnicka Joanna (1969- ). Fine arts in the context of the "degermanization" in the region of Opolian Silesia after 1945 Gradinaru Camelia. Visual tyranny as autopoiesis Gut Anna (1984- ). The condemnation of memory in the modern epitaphs of Central Pomerania Ilnicka Zuzanna. Gerhard Richter’s failing memory. The October 18, 1977 and the need to allow doubt Ilnicki Rafał (1984- ). Digital Lethe of transhumanism: weak mind uploading as erasure of individual and collective memory Jarosz Andrzej (1971-2019). The absent ones – placing the post-war Wrocław painting in the context of Polish art Jedlińska Eleonora (1954- ). A nook at Wolborska Street, or expunged remains of Jewish culture in Łódź Klimczak-Dobrzaniecka Alicja. Erasure. Memory Exercises Kłos Agnieszka. The disappearing memory of Birkenau. A story of the power of nature Krzyżanowska Małgorzata Ksenia. "Nothing is getting as old as modernity" – i.e. why the trend for Nine Graphic Artists Group has passed Kubala Agata. Damnatio memoriae and Roman imperial art Markowska Anna (1962- ). Conspicuously absent Jews, alien environments: Polish artists Mirosław Bałka and Rafał Jakubowicz on the Holocaust Morawiecka Maria Magdalena (1986- ). Terra incognita. On cartographic silence on old maps (Middle Ages and the beginning of the Early Modern Period) Narušytė Agnė (1970- ). Memory of erased time in The Soldier’s Diary by Lithuanian artist Gintaras Zinkevičius Niemira Konrad (1989- ). Isolation / Erasure / Oblivion. An artwork in Marcel Proust’s "A la recherche de temps perdu" Nieszczerzewska Małgorzata. Erasure of time. Photographs of abandoned places Palęcka Alicja. Visualizing the other: ethnographic film as thick description Popa Lucia. Removing Romania: the Western art world colonized by the "East" Scheflan-Katzav Hadara (1963- ). Re-representation – critical art and the return of the repressed Sikora Patrycja (1978- ). Erasure. Memory Exercises Sikora-Sabat Anna. Romantic creation and socialist erasure: representation of Vincent van Gogh in the printed media of the People’s Republic of Poland Sinicka Agnieszka. Wilhem Sasnal’s photophobia Smolińska Marta (1975- ). Jan Berdyszak. Between paradigms of modernity or nowhere? Subjective remarks across the post-war history of art in Poland Soczyńska Agata. Marek Oberländer – a painter undesired by the time Speare Jed. Washing up memories: some strategies of Milan Kohout’s performance activism Stec Anna (1987- ). Anish Kapoor, "Memory" Szczepaniak Barbara. Strategy of erasing, manipulation and destruction in photography – interpretation Aneta Grzeszykowska’s "Album" Tsiftsi Xanthi. Void, the art of erasure. Representing absence in the Jewish Museum Berlin Worłowska Magdalena. "Let self-effacement be my way of blazing" – erasure in the vegetal works of Philippe Jaccottet and Bob Verschueren Zarzycki Jakub (1988- ). Polish history painting in the second half of the nineteenth century as a "quasi-metanarrative". Visible tyranny of Idea? Zawada Michał (1985- ). Imaging iconoclasm Zięba Magdalena (1985- ). Authenticity (aura) recycled. Erasing originality in appropriation art Ziębińska-Witek Anna (1971- ). Historical museums: between representation and illusion
Indeks R0: BMNK
Tyt. grzbietowy: Politics of erasure
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III 23426 sygn. III 23426, III 23601 sygn. III 23601 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej