Sortowanie
Źródło opisu
Biblioteka Muzeum Narodowego
(3)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Magazyn
(3)
Autor
Markowska Anna (1962- )
(2)
Bandura Agnieszka. Politics of replacing in New Romanticism
(1)
Baworowska Barbara. Cwenarski Rosołowicz. Bardzo wrocławska historia windowania sztuki wzwyż
(1)
Bernatowicz Piotr (1973- ). Removal of Communist monuments: obliteration of the past or healing the memory?
(1)
Bojarska Katarzyna (1981- ). Spectrality and the possibility of seeing (loss). Photography against the referentiality of history
(1)
Byszewski Janusz. Projekty i warsztaty laboratorium edukacji twórczej
(1)
Dziewiecka Emilia. Wędrujące pomniki - przeniesienie trzech lwowskich monumentów do Wrocławia Szczecina i Gdańska w latach 1956–1965
(1)
Eysymontt Rafał (1959- ). The town as a palimpsest. Erasing and recovering the medieval town
(1)
Filipczyk-Topolnicka Joanna (1969- ). Bez oparcia o dawne tradycje… - wystawa Plastyki Ziem Nadodrzańskich
(1)
Filipczyk-Topolnicka Joanna (1969- ). Fine arts in the context of the degermanization in the region of Opolian Silesia after 1945
(1)
Frydryczak Beata (1963- ). Pomiędzy dziełem a zdarzeniem
(1)
Gołaczyńska Magdalena. Międzynarodowe Festiwale Teatru Otwartego - Wrocław jako forum dla Europy
(1)
Gradinaru Camelia. Visual tyranny as autopoiesis
(1)
Gut Anna (1984- ). The condemnation of memory in the modern epitaphs of Central Pomerania
(1)
Gładkowska Ewa. Powojenne środowisko artystów plastyków Olsztyna - między ludowością socrealizmem a polską racją stanu
(1)
Hanak Lucjan. Ignacy Bogdanowicz nowator – organizator i artysta
(1)
Howorus-Czajka Magdalena (1973- ). Mitologia piastowska – forma funkcja kontekst w pomnikach okresu PRL na Ziemiach Odzyskanych
(1)
Ilnicka Zuzanna. Gerhard Richter’s failing memory. The October 18 1977 and the need to allow doubt
(1)
Ilnicki Rafał (1984- ). Digital Lethe of transhumanism: weak mind uploading as erasure of individual and collective memory
(1)
Janisio-Pawłowska Dorota. Rozwój architektury sakralnej na Pomorzu Zachodnim w latach 1945–1981 na przykładzie archidiecezji szczecińsko-kamieńskiej
(1)
Jarosz Andrzej (1971-2019). Nowa Ruda na kulturalnej mapie PRL-u
(1)
Jarosz Andrzej (1971-2019). The absent ones – placing the post-war Wrocław painting in the context of Polish art
(1)
Jedlińska Eleonora (1954- ). A nook at Wolborska Street or expunged remains of Jewish culture in Łódź
(1)
Kaczmarek Romuald (1959- ). Metaloplastyka wernakularna na Dolnym Śląsku - wstęp do problematyki
(1)
Kal Elżbieta (1962- ). Od dialogu do powtórzenia - malarze szkoły sopockiej u źródeł swoich obrazów
(1)
Klimczak-Dobrzaniecka Alicja. Erasure. Memory Exercises
(1)
Kossowska Lucilla (1972- ). Cykl warsztatów twórczych dla dzieci
(1)
Krepela Pavel (1969- ). Projekty zabawek w środowiskach czeskiej awangardy pierwszej połowy XX wieku
(1)
Krzyżanowska Małgorzata Ksenia. Nothing is getting as old as modernity – i.e. why the trend for Nine Graphic Artists Group has passed
(1)
Kubala Agata. Damnatio memoriae and Roman imperial art
(1)
Kubiak Szymon Piotr (1979- ). Organizmy pionierskie - kultura wizualna Szczecina w pierwszych latach po II wojnie światowej
(1)
Kłos Agnieszka. The disappearing memory of Birkenau. A story of the power of nature
(1)
Lewandowski Roman (1960- ). „W Polsce Ludowej o którą walczyłem przeżyłem piekło” - szkic o współzałożycielu Grupy Krakowskiej Bolesławie Stawińskim
(1)
Markowska Anna (1962- ). Conspicuously absent Jews alien environments: Polish artists Mirosław Bałka and Rafał Jakubowicz on the Holocaust
(1)
Markowska Anna (1962- ). Czy nowa historia sztuki Ziem Odzyskanych jest nam potrzebna?
(1)
Markowska Anna (1962- ). Rzeczy kobiece - mini-słownik sztuki wrocławskiej widzianej poprzez przedmioty
(1)
Matelski Dariusz (1963- ). Działania prof. Karola Estreichera jr. dla kształcenia młodzieży we Wrocławiu w latach 1951–1961 i rewindykacji dziedzictwa kultury Ziem Zachodnich i Północnych Polski
(1)
Mikołajczak Tomasz. Wrocławskie wnętrza Władysława Winczego
(1)
Morawiecka Maria Magdalena (1986- ). Terra incognita. On cartographic silence on old maps (Middle Ages and the beginning of the Early Modern Period)
(1)
Moszkowicz Mirosława (1955- )
(1)
Moszkowicz Mirosława (1955- ). Muzeum jako miejsce zdarzeń
(1)
Narusyte Agne (1970- ). Memory of erased time in The Soldier’s Diary by Lithuanian artist Gintaras Zinkevicius
(1)
Niemira Konrad (1989- ). Isolation / Erasure / Oblivion. An artwork in Marcel Proust’s A la recherche de temps perdu
(1)
Nieszczerzewska Małgorzata. Erasure of time. Photographs of abandoned places
(1)
Ochendowska-Grzelak Barbara. „Ożywił się i zaludnił odtąd kościół i nabrał wyglądu katolickiego”
(1)
Palęcka Alicja. Visualizing the other: ethnographic film as thick description
(1)
Pietrzak Anna (kulturoznawstwo). Sympozjum – plener Szlak Kopernika
(1)
Popa Lucia. Removing Romania: the Western art world colonized by the East
(1)
Reznik Zofia
(1)
Reznik Zofia. Czy nowa historia sztuki Ziem Odzyskanych jest nam potrzebna?
(1)
Reznik Zofia. Rzeczy kobiece - mini-słownik sztuki wrocławskiej widzianej poprzez przedmioty
(1)
Schefferski Roland (1956- ). Pomiędzy dziełem a zdarzeniem
(1)
Scheflan-Katzav Hadara (1963- ). Re-representation – critical art and the return of the repressed
(1)
Sikora Patrycja (1978- ). Erasure. Memory Exercises
(1)
Sikora-Sabat Anna. Romantic creation and socialist erasure: representation of Vincent van Gogh in the printed media of the People’s Republic of Poland
(1)
Sinicka Agnieszka. Wilhem Sasnal’s photophobia
(1)
Smolińska Marta (1975- ). Jan Berdyszak. Between paradigms of modernity or nowhere? Subjective remarks across the post-war history of art in Poland
(1)
Soczyńska Agata. Marek Oberlander – a painter undesired by the time
(1)
Solewski Rafał (1969- ). Romantyzm w epoce zwrotów
(1)
Speare Jed. Washing up memories: some strategies of Milan Kohout’s performance activism
(1)
Stano Bernadeta (1971- )
(1)
Stec Anna (1987- ). Anish Kapoor Memory
(1)
Storz Kamila. Wartość wzorcotwórcza niemieckiego budownictwa wiejskiego na Warmii i Mazurach a lokalny regionalizm i jego idea
(1)
Sumorok Aleksandra (1980- ). Geografia a wnętrze socrealistyczne - między obfitością a wykluczeniem
(1)
Szczepaniak Barbara. Strategy of erasing manipulation and destruction in photography – interpretation Aneta Grzeszykowska’s Album
(1)
Szkopek Agnieszka. „Nie jestem rzemieślnikiem architektem szewcem i ogrodnikiem” – Zdzisław Jurkiewicz w poszukiwaniu roli artysty
(1)
Szmitkowska Agata. Architektura wybranych ośrodków wczasowych Pojezierza Mazurskiego w latach 1945–1980
(1)
Todoroska Małgorzata. Stary Sopot i nowi sopocianie - przewartościowanie miasta i jego architektury po 1945 r
(1)
Tomczak Karolina (sztuka). Pomnik Czynu Powstańczego Xawerego Dunikowskiego z lat 1946–1955 – artystyczna interpretacja historii Ziem Zachodnich wobec komunistycznej władzy
(1)
Tomczak Karolina (sztuka). Rzeczy kobiece - mini-słownik sztuki wrocławskiej widzianej poprzez przedmioty
(1)
Tsiftsi Xanthi. Void the art of erasure. Representing absence in the Jewish Museum Berlin
(1)
Worłowska Magdalena. Let self-effacement be my way of blazing – erasure in the vegetal works of Philippe Jaccottet and Bob Verschueren
(1)
Worłowska Magdalena. Oddzielne ścieżki tego samego ekosystemu
(1)
Worłowska Magdalena. Sztuka zaangażowana ekologicznie na sympozjach i plenerach na Ziemiach Zachodnich i Północnych w latach 60. i 70. (Opolno Osieki Zielona Góra)
(1)
Wątroba Joanna. Interpretacje kobiecości w twórczości trzech artystek wrocławskich
(1)
Wątroba Joanna. Rzeczy kobiece - mini-słownik sztuki wrocławskiej widzianej poprzez przedmioty
(1)
Wędzina Dariusz. Kierunek „awangarda” – koncepcje odbudowy miast historycznych po II wojnie światowej na Dolnym Śląsku - casus Legnicy i Lwówka Śląskiego
(1)
Zarzycki Jakub (1988- ). Polish history painting in the second half of the nineteenth century as a quasi-metanarrative. Visible tyranny of Idea?
(1)
Zawada Michał (1985- ). Imaging iconoclasm
(1)
Zelmańska-Lipnicka Anna. Franciszek Duszeńko – uczeń Mariana Wnuka - podmiotowość miejsc
(1)
Zięba Magdalena (1985- ). Authenticity (aura) recycled. Erasing originality in appropriation art
(1)
Zięba Magdalena (1985- ). Sztuka jako narzędzie propagandy? - biennale i sympozja na tzw. Ziemiach Odzyskanych
(1)
Ziębińska-Witek Anna (1971- ). Historical museums: between representation and illusion
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(2)
angielski
(1)
Temat
Architektura polska
(1)
Awangarda (lit., szt.)
(1)
Pamięć
(1)
Sztuka
(1)
Sztuka polska
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
Temat: miejsce
Pomorze
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(2)
Dokumenty elektroniczne
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autor
Markowska Anna (1962- ). Reznik Zofia. Baworowska Barbara. Cwenarski, Rosołowicz. Bardzo wrocławska historia windowania sztuki wzwyż Dziewiecka Emilia. Wędrujące pomniki - przeniesienie trzech lwowskich monumentów do Wrocławia, Szczecina i Gdańska w latach 1956–1965 Filipczyk-Topolnicka Joanna (1969- ). Bez oparcia o dawne tradycje… - wystawa Plastyki Ziem Nadodrzańskich Gładkowska Ewa. Powojenne środowisko artystów plastyków Olsztyna - między ludowością, socrealizmem a polską racją stanu Gołaczyńska Magdalena. Międzynarodowe Festiwale Teatru Otwartego - Wrocław jako forum dla Europy Howorus-Czajka Magdalena (1973- ). Mitologia piastowska – forma, funkcja, kontekst w pomnikach okresu PRL na Ziemiach Odzyskanych Janisio-Pawłowska Dorota. Rozwój architektury sakralnej na Pomorzu Zachodnim w latach 1945–1981 na przykładzie archidiecezji szczecińsko-kamieńskiej Jarosz Andrzej (1971-2019). Nowa Ruda na kulturalnej mapie PRL-u Kaczmarek Romuald (1959- ). Metaloplastyka wernakularna na Dolnym Śląsku - wstęp do problematyki Kal Elżbieta (1962- ). Od dialogu do powtórzenia - malarze szkoły sopockiej u źródeł swoich obrazów Kubiak Szymon Piotr (1979- ). Organizmy pionierskie - kultura wizualna Szczecina w pierwszych latach po II wojnie światowej Lewandowski Roman (1960- ). „W Polsce Ludowej, o którą walczyłem, przeżyłem piekło” - szkic o współzałożycielu Grupy Krakowskiej, Bolesławie Stawińskim Markowska Anna (1962- ). Czy nowa historia sztuki "Ziem Odzyskanych" jest nam potrzebna? Markowska Anna (1962- ). Rzeczy kobiece - mini-słownik sztuki wrocławskiej widzianej poprzez przedmioty Matelski Dariusz (1963- ). Działania prof. Karola Estreichera jr. dla kształcenia młodzieży we Wrocławiu w latach 1951–1961 i rewindykacji dziedzictwa kultury Ziem Zachodnich i Północnych Polski Mikołajczak Tomasz. Wrocławskie wnętrza Władysława Winczego Ochendowska-Grzelak Barbara. „Ożywił się i zaludnił odtąd kościół i nabrał wyglądu katolickiego” Pietrzak Anna (kulturoznawstwo). Sympozjum – plener Szlak Kopernika Reznik Zofia. Czy nowa historia sztuki "Ziem Odzyskanych" jest nam potrzebna? Reznik Zofia. Rzeczy kobiece - mini-słownik sztuki wrocławskiej widzianej poprzez przedmioty Storz Kamila. Wartość wzorcotwórcza niemieckiego budownictwa wiejskiego na Warmii i Mazurach a lokalny regionalizm i jego idea Sumorok Aleksandra (1980- ). Geografia a wnętrze socrealistyczne - między obfitością a wykluczeniem Szkopek Agnieszka. „Nie jestem rzemieślnikiem, architektem, szewcem i ogrodnikiem” – Zdzisław Jurkiewicz w poszukiwaniu roli artysty Szmitkowska Agata. Architektura wybranych ośrodków wczasowych Pojezierza Mazurskiego w latach 1945–1980 Todoroska Małgorzata. Stary Sopot i nowi sopocianie - przewartościowanie miasta i jego architektury po 1945 r. Tomczak Karolina (sztuka). Pomnik Czynu Powstańczego Xawerego Dunikowskiego z lat 1946–1955 – artystyczna interpretacja historii Ziem Zachodnich wobec komunistycznej władzy Tomczak Karolina (sztuka). Rzeczy kobiece - mini-słownik sztuki wrocławskiej widzianej poprzez przedmioty Wątroba Joanna. Rzeczy kobiece - mini-słownik sztuki wrocławskiej widzianej poprzez przedmioty Wątroba Joanna. Interpretacje kobiecości w twórczości trzech artystek wrocławskich Wędzina Dariusz. Kierunek „awangarda” – koncepcje odbudowy miast historycznych po II wojnie światowej na Dolnym Śląsku - casus Legnicy i Lwówka Śląskiego Worłowska Magdalena. Sztuka zaangażowana ekologicznie na sympozjach i plenerach na Ziemiach Zachodnich i Północnych w latach 60. i 70. (Opolno, Osieki, Zielona Góra) Hanak Lucjan. Ignacy Bogdanowicz nowator – organizator i artysta Zelmańska-Lipnicka Anna. Franciszek Duszeńko – uczeń Mariana Wnuka - podmiotowość miejsc Zięba Magdalena (1985- ). Sztuka jako narzędzie propagandy? - biennale i sympozja na tzw. Ziemiach Odzyskanych
Indeks R0: BMNK
T. monogr.: Pamiętnik Sztuk Pięknych. Nowa seria. Nr 11 (2016).
Bibliogr. przy art.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Zapytaj bibliotekarza: sygn. Czas. III 1424/11 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Conferences and Studies of the Polish Institute of World Art Studies / editorial board Agnieszka Kluczewska-Wójcik & Jerzy Malinowski ; vol. 13)
Autor
Markowska Anna (1962- ). Bandura Agnieszka. Politics of replacing in New Romanticism Bernatowicz Piotr (1973- ). Removal of Communist monuments: obliteration of the past or healing the memory? Bojarska Katarzyna (1981- ). Spectrality and the possibility of seeing (loss). Photography against the referentiality of history Eysymontt Rafał (1959- ). The town as a palimpsest. Erasing and recovering the medieval town Filipczyk-Topolnicka Joanna (1969- ). Fine arts in the context of the "degermanization" in the region of Opolian Silesia after 1945 Gradinaru Camelia. Visual tyranny as autopoiesis Gut Anna (1984- ). The condemnation of memory in the modern epitaphs of Central Pomerania Ilnicka Zuzanna. Gerhard Richter’s failing memory. The October 18, 1977 and the need to allow doubt Ilnicki Rafał (1984- ). Digital Lethe of transhumanism: weak mind uploading as erasure of individual and collective memory Jarosz Andrzej (1971-2019). The absent ones – placing the post-war Wrocław painting in the context of Polish art Jedlińska Eleonora (1954- ). A nook at Wolborska Street, or expunged remains of Jewish culture in Łódź Klimczak-Dobrzaniecka Alicja. Erasure. Memory Exercises Kłos Agnieszka. The disappearing memory of Birkenau. A story of the power of nature Krzyżanowska Małgorzata Ksenia. "Nothing is getting as old as modernity" – i.e. why the trend for Nine Graphic Artists Group has passed Kubala Agata. Damnatio memoriae and Roman imperial art Markowska Anna (1962- ). Conspicuously absent Jews, alien environments: Polish artists Mirosław Bałka and Rafał Jakubowicz on the Holocaust Morawiecka Maria Magdalena (1986- ). Terra incognita. On cartographic silence on old maps (Middle Ages and the beginning of the Early Modern Period) Narušytė Agnė (1970- ). Memory of erased time in The Soldier’s Diary by Lithuanian artist Gintaras Zinkevičius Niemira Konrad (1989- ). Isolation / Erasure / Oblivion. An artwork in Marcel Proust’s "A la recherche de temps perdu" Nieszczerzewska Małgorzata. Erasure of time. Photographs of abandoned places Palęcka Alicja. Visualizing the other: ethnographic film as thick description Popa Lucia. Removing Romania: the Western art world colonized by the "East" Scheflan-Katzav Hadara (1963- ). Re-representation – critical art and the return of the repressed Sikora Patrycja (1978- ). Erasure. Memory Exercises Sikora-Sabat Anna. Romantic creation and socialist erasure: representation of Vincent van Gogh in the printed media of the People’s Republic of Poland Sinicka Agnieszka. Wilhem Sasnal’s photophobia Smolińska Marta (1975- ). Jan Berdyszak. Between paradigms of modernity or nowhere? Subjective remarks across the post-war history of art in Poland Soczyńska Agata. Marek Oberländer – a painter undesired by the time Speare Jed. Washing up memories: some strategies of Milan Kohout’s performance activism Stec Anna (1987- ). Anish Kapoor, "Memory" Szczepaniak Barbara. Strategy of erasing, manipulation and destruction in photography – interpretation Aneta Grzeszykowska’s "Album" Tsiftsi Xanthi. Void, the art of erasure. Representing absence in the Jewish Museum Berlin Worłowska Magdalena. "Let self-effacement be my way of blazing" – erasure in the vegetal works of Philippe Jaccottet and Bob Verschueren Zarzycki Jakub (1988- ). Polish history painting in the second half of the nineteenth century as a "quasi-metanarrative". Visible tyranny of Idea? Zawada Michał (1985- ). Imaging iconoclasm Zięba Magdalena (1985- ). Authenticity (aura) recycled. Erasing originality in appropriation art Ziębińska-Witek Anna (1971- ). Historical museums: between representation and illusion
Indeks R0: BMNK
Tyt. grzbietowy: Politics of erasure
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III 23426, III 23601 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej