Sortowanie
Źródło opisu
Biblioteka Muzeum Narodowego
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Magazyn
(4)
Autor
Bagińska Agnieszka (1985- ). „Wędrówki po pracowniach” polskich artystów u schyłku XIX wieku
(1)
Barański Marek (1943- ). Architectural monument researcher and his workshop
(1)
Barański Marek (1943- ). Badacz zabytków architektury i jego warsztat
(1)
Basiul Elżbieta. Próba określenia autentyczności obrazu pt. Nicea przypisywanego J. K. Ajwazowskiemu na podstawie badań techniki technologii oraz stanu zachowania dzieła malarskiego
(1)
Bisaga Ewelina. Konserwacja waliz w Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu
(1)
Bokum Anne-Marie ten. Art nouveau ladies at work: rediscovered women artists in the collection of Design museum Gent
(1)
Borowska Dorota. We see what we know. The meaning of geomatry in the creation of the composition of Jan van Eyck's painting The Arnolfini portrait
(1)
Borowska Dorota. Widzimy to co wiemy. Znaczenie geometrii w tworzeniu kompozycji obrazu Jana van Eycka Małżeństwo Arnolfinich
(1)
Buelinckx Erik. Henry van de Velde's use of concept of art nouveau in his early writings
(1)
Bąbiak Grzegorz Paweł. Almanachy literacko-artystyczne europejskiego fin de sieclu
(1)
Chasjanowa Lejła S. (1963- ). Dirce chrześcijańska Henryka Siemiradzkiego i Pojedynek Ilji Riepina na Drugim Biennale w Wenecji w 1897 roku
(1)
Chrudzimska-Uhera Katarzyna (1969- ). Secesja w Zakopanem?
(1)
Chylińska Marta
(1)
Chylińska Marta. Application of polymer materials for filling losses in brass alloys
(1)
Chylińska Marta. Implementacja mas plastycznych do uzupełniania ubytków w stopach mosiężnych
(1)
Ciechańska Marzenna. To czego Europa zapragnie - czyli bogactwo technik materiałów i treści w formie eksportowego orientalnego albumu fotograficznego
(1)
Cybulska-Jędraszek Katarzyna A. Zagadnienia techniczne i konserwatorskie na wybranych przykładach współczesnych obrazów na podobraziach tekturowych
(1)
Czajkowska-Wagner Ludmiła. Henryk Nitschmann - elbląski polonofil
(1)
Czarnecka Aneta (historia sztuki). Świątynia „Promienistego kamienia” – niezrealizowane projekty świątyń jako przykład Gesamtkunstwerk Hugona Hoppenera (Fidusa)
(1)
Czubińska Magdalena (1957- ). Najstarsze polskie plakaty komercyjne (wydane do 1914 roku) ze zbiorów Muzeum Narodowego w Krakowie
(1)
Czuczko Jolanta
(1)
Czuczko Jolanta. Bliżej prawdy o foksingu?
(1)
Czuczko Jolanta. Różnorodność podłoży papierowych
(1)
Czyż Piotr Paweł. Echa malarstwa polskiego modernizmu w nokturnach graficznych - inspiracje i autointerpretacje Zofii Stankiewiczówny i Feliksa Jabłczyńskiego
(1)
Dobrowolska Dorota (konserwacja zabytków). Konserwacja waliz w Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- )
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775)
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Wstępne badania podłoży w malarstwie olejnym Józefa Szermentowskiego (1833-1976)
(1)
Dymarek Anna. Ocena stanu zachowania zbioru fotografii autorstwa Alojzego Czarneckiego z Archiwum Państwowego w Toruniu
(1)
Dzendzeluk Lesa Stepanivna. Metody konserwacji-restauracji oleodruków
(1)
Feliks Anna. Pierwsze polskie autorskie meble wyplatane - projekt Franciszka Bruzdowicza dla Szkoły Koszykarskiej w Skołyszynie (1902 rok)
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Renaissance tomb monuments of the Pieniążek family Odrowąż coat of arms from Krużlowa and Skrzydlna
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Renesansowe pomniki nagrobne rodziny Pieniążków herbu Odrowąż z Krużlowej i Skrzydlnej
(1)
Frąckowiak Ewa
(1)
Fuks Irma. Problemy technologiczno-konserwatorsko-restauratorskie w projekcie ekspozycji zespołu XVIII-wiecznych precjozów z kości słoniowej z kolekcji Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
(1)
Fuks Irma. Technological conservation and restoration problems in the exhibition design of the 18th century ivory jewels from the collection of the Museum of King Jan III's Palace at Wilanów
(1)
Gajewska-Prorok Elżbieta. Engraved and cutting decoration techniques of baroque Silesian glass
(1)
Gajewska-Prorok Elżbieta. Techniki rytowanej i szlifowanej dekoracji barokowego szkła śląskiego
(1)
Garczewska-Semka Katarzyna. Sztambuchy - albumy romantyczne na przykładzie Marii Wodzińskiej i Zofii Ossolińskiej
(1)
Gawarecka Anna. Świat w chorobliwych barwach malowany - o czeskich powrotach do fin de siecle’u
(1)
Gondowicz Jan (1950- ). Monsieur Sans-Gene
(1)
Gryglewska Agnieszka. Wzory secesji na wrocławskich elewacjach – materiały i technologie
(1)
Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalithic creativuty of Zygmunt Wujek (1938-2018)
(1)
Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalityczna twórczość Zygmunta Wujka (1938–2018)
(1)
Guze Justyna. Późna twórczość artystów - uwagi na marginesie rysunku Henriego-Josepha Harpigniesa Pejzaż leśny (1907) ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie
(1)
Gwiazdowska Ewa. Młody artysta w drodze - Alfred Meister w poszukiwaniu prawdy sztuki
(1)
Hubner Milena. Analiza metodą fluoroscencyjnej spektometrii rentgenowskiej wytworów Pierre'a-Philippe'a Thomire'a w zbiorach Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
(1)
Hubner Milena. The X-ray fluoroscence spectroscopy analysis of artworks by Pierre-Philippe Thomire from the collection of Museum of King Jan III's Palace at Wilanów
(1)
Jabłońska Elżbieta (1958- )
(1)
Jamski Piotr (1972- ). Antique bells - condition conservation and restoration practices and protection perspectives
(1)
Jamski Piotr (1972- ). Zabytkowe dzwony - stan zachowania praktyki konserwatorskie restauratorskie i perspektywy ochrony
(1)
Jarmiłko Joanna. Bliżej prawdy o foksingu?
(1)
Jasiński Mateusz. Analiza technologiczna obrazu Sąd Midasa ze zbiorów Muzeum Lubelskiego w Lublinie – porównanie z warsztatem Gerrita van Honthorsta i innych caravaggionistów utrechckich
(1)
Jasiński Mateusz. Technological analysis of The Midas Court from the collection of the Lublin Museum in Lublin - comparision with the workshop of Gerrit van Honthorst and other Utrecht Caravaggionists
(1)
Jastrzębiowska Nel. Konserwacja waliz w Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu
(1)
Jutrzenka-Supryn Dorota. Henryk Nitschmann - elbląski polonofil
(1)
Kacprzak Dariusz (1971- ). „Szczecińskie walki o sztukę” czyli o pomorskim spotkaniu Polikleta z Vincentem van Goghiem u schyłku belle epoque
(1)
Kaczkiełło Piotr. Odlane ze spiżu białego i galwanicznie powleczone brązem about the technological process of the Metal Products Factory and Varnished Karol Minter operating in Warsaw in the years 1828-1881
(1)
Kaczkiełło Piotr. Odlane ze spiżu białego i galwanicznie powleczone brązem czyli o procesie technologicznym Fabryki Wyrobów Metalowych i Lakierowanych Karola Mintera działającej w Warszawie w latach 1828-1881
(1)
Kamiński Sławomir A. Obrazy kaligraficzne Aleksandra Kobzdeja w świetle prac i badań prowadzonych przy cyklu Pejzaże abstrakcyjne
(1)
Karasiński Jakub. Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775)
(1)
Karasiński Jakub. Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings
(1)
Karbowska-Berent Joanna (1965- ). Bliżej prawdy o foksingu?
(1)
Karpińska Karolina. Wszystko bowiem teraz było fin-de-siecle!
(1)
Kasprzak Aleksandra J. Engraved and cutting decoration techniques of baroque Silesian glass
(1)
Kasprzak Aleksandra J. Techniki rytowanej i szlifowanej dekoracji barokowego szkła śląskiego
(1)
Kasprzak Aleksandra J. Zjawisko polskich szkieł historyzujących wytwarzanych dla kolekcjonerów
(1)
Kesling Katarzyna Anna. Twórczość portretowa Marii Nostitz-Wasilkowskiej
(1)
Kibort Piotr (1980- ). Między metropolią a prowincją - tradycjonalizm i modernizm w projektach architekta Jarosława Wojciechowskiego (1874–1942)
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Sposób opracowania malarskiego obrazów o tematyce myśliwskiej Maksymiliana Gierymskiego
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. The way of painting in the portrayal of hunting in the works of Maksymilian Gierymski
(1)
Kopszak Piotr
(1)
Kopszak Piotr. Metafory życia konsekrowanego około 1900 roku
(1)
Kopszak Piotr. Wstęp
(1)
Koryciarz-Kitamikado Joanna. Traditional methods of the Japanese urushi lacquer conservation and restoration in modern Japan
(1)
Koryciarz-Kitamikado Joanna. Tradycyjne metody konserwacji i restauracji japońskiej laki urushi we współczesnej Japonii
(1)
Kowalska Joanna Regina. Secesyjne hafty aplikacje i inkrustacje w kolekcji Muzeum Narodowego w Krakowie
(1)
Kowalski Piotr C. (1951- ). My artistic workshop of the past and today
(1)
Kowalski Piotr C. (1951- ). Mój warsztat pracy dawniej i dziś
(1)
Kozakowska-Zaucha Urszula (1976- ). „No pierwsza porządna wystawa” - nowa przestrzeń dla sztuki – Raumkunst i salony sztuki
(1)
Kozielec Tomasz (1976- ). Autochromy - kolorowe fotografie na szkle - zagadnienia technologiczne i konserwatorskie
(1)
Kozielec Tomasz (1976- ). Ocena stanu zachowania zbioru fotografii autorstwa Alojzego Czarneckiego z Archiwum Państwowego w Toruniu
(1)
Kozielec Tomasz (1976- ). Zagadnienia techniczne i konserwatorskie na wybranych przykładach współczesnych obrazów na podobraziach tekturowych
(1)
Kozik Regina. Obrazy olejne na tekturze
(1)
Kozub Peter (1966- ). Application of 3D-models in the conservation and restoration of stone object
(1)
Kozub Peter (1966- ). Przykłady zastosowania 3D-modeli w konserwacji i restauracji obiektów kamiennych
(1)
Kubiak Szymon Piotr (1979- ). Deutsche Mannschaft - gmach paryskiego Theatre des Champs-Elysees oraz recepcja architektury niemieckiej u progu wielkiej wojny
(1)
Kudelska Dorota (1958- ). Między Secesją a Hagenbundem – artyści polscy w Wiedniu 1898–1914
(1)
Kulig-Janarek Krystyna. Od spraw narodowych do uciech doczesnych czyli o galicyjskich „swojskich” drukach użytkowych z początku XX wieku
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). Around the workshop of the provincial city planner. The example of Adolf Juliusz Stapf from Tarnów Galicia
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). Wokół warsztatu galicyjskiego urbanisty. Casus tarnowskiego architekta Adolfa Juliusza Stapfa
(1)
Liubov Loda. Metody konserwacji-restauracji oleodruków
(1)
Maciaszczyk Mirosław. Konserwacja waliz w Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu
(1)
Malinowski Jerzy (1950- ). Od redaktora
(1)
Maniakowska-Jazownik Zofia (1976-). Papier ulotny papier wartościowy obraz na papierze - jakość funkcja masowość w dziełach sztuki
(1)
Manicka Anna (1964- ). Pocałunki wiolonczela i cylinder. Nieznane aspekty grafiki Konstantego Brandla ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie
(1)
Markiewicz Zuzanna. „Ostatni błysk bohaterstwa w dekadencji” – dandys w walce o piękno nowoczesne
(1)
Markowski Dariusz (1964- ). Introduction
(1)
Markowski Dariusz (1964- ). Sztuka nowoczesna kogo to obchodzi?
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Konserwatorstwo
(2)
Malarstwo
(2)
Architektura
(1)
Budownictwo
(1)
Fotografia
(1)
Malarstwo (szt.plast.)
(1)
Oprawy książkowe
(1)
Papier
(1)
Rzemiosło artystyczne
(1)
Rzeźba
(1)
Secesja
(1)
Skóry
(1)
Szkło
(1)
Sztuka
(1)
Zbiory archiwalne
(1)
Zbiory specjalne
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(3)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Autor
Chylińska Marta. Niemcewicz Piotr (1960- ). Chylińska Marta. Application of polymer materials for filling losses in brass alloys Chylińska Marta. Implementacja mas plastycznych do uzupełniania ubytków w stopach mosiężnych Fuks Irma. Problemy technologiczno-konserwatorsko-restauratorskie w projekcie ekspozycji zespołu XVIII-wiecznych precjozów z kości słoniowej z kolekcji Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie Fuks Irma. Technological, conservation and restoration problems in the exhibition design of the 18th century ivory jewels from the collection of the Museum of King Jan III's Palace at Wilanów Gajewska-Prorok Elżbieta. Engraved and cutting decoration techniques of baroque Silesian glass Gajewska-Prorok Elżbieta. Techniki rytowanej i szlifowanej dekoracji barokowego szkła śląskiego Hübner Milena. Analiza metodą fluoroscencyjnej spektometrii rentgenowskiej wytworów Pierre'a-Philippe'a Thomire'a w zbiorach Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie Hübner Milena. The X-ray fluoroscence spectroscopy analysis of artworks by Pierre-Philippe Thomire from the collection of Museum of King Jan III's Palace at Wilanów Jamski Piotr (1972- ). Zabytkowe dzwony - stan zachowania, praktyki konserwatorskie, restauratorskie i perspektywy ochrony Jamski Piotr (1972- ). Antique bells - condition, conservation and restoration practices and protection perspectives Kaczkiełło Piotr. "Odlane ze spiżu białego i galwanicznie powleczone brązem", czyli o procesie technologicznym Fabryki Wyrobów Metalowych i Lakierowanych Karola Mintera działającej w Warszawie w latach 1828-1881 Kaczkiełło Piotr. "Odlane ze spiżu białego i galwanicznie powleczone brązem", about the technological process of the Metal Products Factory and Varnished Karol Minter operating in Warsaw in the years 1828-1881 Kasprzak Aleksandra J. Engraved and cutting decoration techniques of baroque Silesian glass Kasprzak Aleksandra J. Techniki rytowanej i szlifowanej dekoracji barokowego szkła śląskiego Koryciarz-Kitamikado Joanna. Traditional methods of the Japanese urushi lacquer conservation and restoration in modern Japan Koryciarz-Kitamikado Joanna. Tradycyjne metody konserwacji i restauracji japońskiej laki urushi we współczesnej Japonii Kozub Peter (1966- ). Application of 3D-models in the conservation and restoration of stone object Kozub Peter (1966- ). Przykłady zastosowania 3D-modeli w konserwacji i restauracji obiektów kamiennych Łuczak Tomasz. Antique bells - condition, conservation and restoration practices and protection perspectives Łuczak Tomasz. Zabytkowe dzwony - stan zachowania, praktyki konserwatorskie, restauratorskie i perspektywy ochrony Niemcewicz Piotr (1960- ). Preface Niemcewicz Piotr (1960- ). Przedmowa Podgórski Andrzej (chemia). Application of polymer materials for filling losses in brass alloys Podgórski Andrzej (chemia). Implementacja mas plastycznych do uzupełniania ubytków w stopach mosiężnych Rudy Maria. Artistic handicraft and conservation care Rudy Maria. Rzemiosło artystyczne a opieka konserwatorska Tomaszewska-Szewczyk Alina (1970-2021). "Odlane ze spiżu białego i galwanicznie powleczone brązem", czyli o procesie technologicznym Fabryki Wyrobów Metalowych i Lakierowanych Karola Mintera działającej w Warszawie w latach 1828-1881 Tomaszewska-Szewczyk Alina (1970-2021). "Odlane ze spiżu białego i galwanicznie powleczone brązem", about the technological process of the Metal Products Factory and Varnished Karol Minter operating in Warsaw in the years 1828-1881 Tomaszewska-Szewczyk Alina (1970-2021). Application of polymer materials for filling losses in brass alloys Tomaszewska-Szewczyk Alina (1970-2021). Implementacja mas plastycznych do uzupełniania ubytków w stopach mosiężnych Witkowska Karolina. Ceramika szkliwiona w architekturze i przestrzeni miejskiej, problematyka konserwatorska i restauratorska na przykładzie mozaiki autorstwa Stanisława Borysowskiego Witkowska Karolina. Glazed ceramic in architecture and urban space, conservation and restoration issue on the example of mosaic by Stanisław Borysowski Zaręba Anna Urszula. Ceramika szkliwiona w architekturze i przestrzeni miejskiej, problematyka konserwatorska i restauratorska na przykładzie mozaiki autorstwa Stanisława Borysowskiego Zaręba Anna Urszula. Glazed ceramic in architecture and urban space, conservation and restoration issue on the example of mosaic by Stanisław Borysowski
Indeks R0: BMNK
Materiały z konferencji naukowej, Toruń, 29 listopada 2019.
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 34741/1 sygn. II 34741/1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Jabłońska Elżbieta (1958- ). Czuczko Jolanta. Markowski Dariusz (1964- ). Wstęp Markowski Dariusz (1964- ). Introduction Basiul Elżbieta. Próba określenia autentyczności obrazu pt. "Nicea", przypisywanego J. K. Ajwazowskiemu na podstawie badań techniki, technologii oraz stanu zachowania dzieła malarskiego Rogóż Jarosław (1965- ). Próba określenia autentyczności obrazu pt. "Nicea", przypisywanego J. K. Ajwazowskiemu na podstawie badań techniki, technologii oraz stanu zachowania dzieła malarskiego Czuczko Jolanta. Różnorodność podłoży papierowych Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Wstępne badania podłoży w malarstwie olejnym Józefa Szermentowskiego (1833-1976) Dymarek Anna. Ocena stanu zachowania zbioru fotografii autorstwa Alojzego Czarneckiego z Archiwum Państwowego w Toruniu Kozielec Tomasz (1976- ). Ocena stanu zachowania zbioru fotografii autorstwa Alojzego Czarneckiego z Archiwum Państwowego w Toruniu Dzendzelûk Lesâ Stepanìvna. Metody konserwacji-restauracji oleodruków Liubov Loda. Metody konserwacji-restauracji oleodruków Garczewska-Semka Katarzyna. Sztambuchy - albumy romantyczne na przykładzie Marii Wodzińskiej i Zofii Ossolińskiej Jastrzębiowska Nel. Konserwacja waliz w Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu Bisaga Ewelina. Konserwacja waliz w Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu Dobrowolska Dorota (konserwacja zabytków). Konserwacja waliz w Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu Maciaszczyk Mirosław. Konserwacja waliz w Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu Jutrzenka-Supryn Dorota. Henryk Nitschmann - elbląski polonofil Czajkowska-Wagner Ludmiła. Henryk Nitschmann - elbląski polonofil Kamiński Sławomir A. Obrazy kaligraficzne Aleksandra Kobzdeja w świetle prac i badań prowadzonych przy cyklu "Pejzaże abstrakcyjne" Karbowska-Berent Joanna (1965- ). Bliżej prawdy o foksingu? Jarmiłko Joanna. Bliżej prawdy o foksingu? Czuczko Jolanta. Bliżej prawdy o foksingu? Kozielec Tomasz (1976- ). Autochromy - kolorowe fotografie na szkle - zagadnienia technologiczne i konserwatorskie Kozik Regina. Obrazy olejne na tekturze Maniakowska-Jazownik Zofia (1976-). Papier ulotny, papier wartościowy, obraz na papierze - jakość, funkcja, masowość w dziełach sztuki Markowski Dariusz (1964- ). Sztuka nowoczesna, kogo to obchodzi? Okrągła Dorota. Niezbędny drobiazg Olszewska-Świetlik Justyna. Zagadnienia techniczne i konserwatorskie na wybranych przykładach współczesnych obrazów na podobraziach tekturowych Cybulska-Jędraszek Katarzyna A. Zagadnienia techniczne i konserwatorskie na wybranych przykładach współczesnych obrazów na podobraziach tekturowych Kozielec Tomasz (1976- ). Zagadnienia techniczne i konserwatorskie na wybranych przykładach współczesnych obrazów na podobraziach tekturowych Popławska Sylwia (1988- ). Nietypowe wykorzystanie technologii XIX-wiecznego albumu na przykładzie artystycznego Zielnika Elizy Orzeszkowej Zając Izabela (konserwatorstwo). Nietypowe wykorzystanie technologii XIX-wiecznego albumu na przykładzie artystycznego Zielnika Elizy Orzeszkowej Pronobis-Gajdzis Małgorzata. Obiekty kolekcjonerskie i antykwaryczne w rękach konserwatora zabytków Rosa Halina (1946-2018). Zniszczenia XIX-wiecznych skór garbowanych roślinnie oraz tradycyjne i nowe środki w zabiegach ich stabilizacji Sitkiewicz Magdalena Aleksandra. Analiza wybranych aspektów technologii i techniki malarskiej czterech portretów autorstwa Konrada Krzyżanowskiego z Muzeum Narodowego we Wrocławiu Subocz Dariusz. Prasy do złoceń w zbiorach Muzeum Piśmiennictwa i Drukarstwa w Grębocinie Supruniuk Monika. Poruszyć przeszłość Szalla-Kleemann Aleksandra. Program konserwacji i kompleksowego zabezpieczenia unikatowych zbiorów specjalnych i czasopism XIX- i XX- wiecznych ze zbiorów Biblioteki Jagiellońskiej w ramach projektu "Jagiellońska Biblioteka Cyfrowa" Wachowiak Mirosław. Okres symboliczny w twórczości Józefa Pankiewicza - zagadnienia warsztatowe Wiercińska Magdalena. XX-wieczne archiwalia jako obiekty "multitechnologiczne" Witkowska Karolina. XIX-wieczne materiały budowlane i ich wpływ na efektywność działań konserwatorskich Łukaszewicz Jadwiga W. (1952- ). XIX-wieczne materiały budowlane i ich wpływ na efektywność działań konserwatorskich Wyszomirska-Noga Zofia. Zastosowanie funori w konserwacji sztuki współczesnej, na przykładzie konserwacji obrazu-tapety wykonanego przez Damiena Hirsta Zych Karolina. To, czego Europa zapragnie - czyli bogactwo technik, materiałów i treści w formie eksportowego orientalnego albumu fotograficznego Ciechańska Marzenna. To, czego Europa zapragnie - czyli bogactwo technik, materiałów i treści w formie eksportowego orientalnego albumu fotograficznego
Indeks R0: BMNK
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 30505 sygn. II 30505 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autor
Frąckowiak Ewa. Kopszak Piotr. Romeyko-Hurko Marcin (1978- ). Bagińska Agnieszka (1985- ). „Wędrówki po pracowniach” polskich artystów u schyłku XIX wieku Bąbiak Grzegorz Paweł. Almanachy literacko-artystyczne europejskiego fin de sièclu Bokum Anne-Marie ten. Art nouveau ladies at work: rediscovered women artists in the collection of Design museum Gent Buelinckx Erik. Henry van de Velde's use of concept of art nouveau in his early writings Chasjanowa Lejła S. (1963- ). Dirce chrześcijańska Henryka Siemiradzkiego i Pojedynek Ilji Riepina na Drugim Biennale w Wenecji w 1897 roku Chrudzimska-Uhera Katarzyna (1969- ). Secesja w Zakopanem? Czarnecka Aneta (historia sztuki). Świątynia „Promienistego kamienia” – niezrealizowane projekty świątyń jako przykład Gesamtkunstwerk Hugona Höppenera (Fidusa) Czubińska Magdalena (1957- ). Najstarsze polskie plakaty komercyjne (wydane do 1914 roku) ze zbiorów Muzeum Narodowego w Krakowie Czyż Piotr Paweł. Echa malarstwa polskiego modernizmu w nokturnach graficznych - inspiracje i autointerpretacje Zofii Stankiewiczówny i Feliksa Jabłczyńskiego Feliks Anna. Pierwsze polskie autorskie meble wyplatane - projekt Franciszka Bruzdowicza dla Szkoły Koszykarskiej w Skołyszynie (1902 rok) Gawarecka Anna. Świat w chorobliwych barwach malowany - o czeskich powrotach do fin de siècle’u Gondowicz Jan (1950- ). Monsieur Sans-Gêne Gryglewska Agnieszka. Wzory secesji na wrocławskich elewacjach – materiały i technologie Guze Justyna. Późna twórczość artystów - uwagi na marginesie rysunku Henriego-Josepha Harpignièsa Pejzaż leśny (1907) ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie Gwiazdowska Ewa. Młody artysta w drodze - Alfred Meister w poszukiwaniu prawdy sztuki Kacprzak Dariusz (1971- ). „Szczecińskie walki o sztukę”, czyli o pomorskim spotkaniu Polikleta z Vincentem van Goghiem u schyłku belle époque Karpińska Karolina. "Wszystko bowiem teraz było fin-de-siècle!" Kasprzak Aleksandra J. Zjawisko polskich szkieł historyzujących wytwarzanych dla kolekcjonerów Kesling Katarzyna Anna. Twórczość portretowa Marii Nostitz-Wasilkowskiej Kibort Piotr (1980- ). Między metropolią a prowincją - tradycjonalizm i modernizm w projektach architekta Jarosława Wojciechowskiego (1874–1942) Kopszak Piotr. Metafory życia konsekrowanego około 1900 roku Kopszak Piotr. Wstęp Kowalska Joanna Regina. Secesyjne hafty, aplikacje i inkrustacje w kolekcji Muzeum Narodowego w Krakowie Kozakowska-Zaucha Urszula (1976- ). „No, pierwsza porządna wystawa” - nowa przestrzeń dla sztuki – Raumkunst i salony sztuki Kudelska Dorota (1958- ). Między Secesją a Hagenbundem – artyści polscy w Wiedniu 1898–1914 Kulig-Janarek Krystyna. Od spraw narodowych do uciech doczesnych, czyli o galicyjskich „swojskich” drukach użytkowych z początku XX wieku Łomnicka Katarzyna. Józef Sperling (1884–1949) – przedsiębiorca i innowator Malinowski Jerzy (1950- ). Od redaktora Manicka Anna (1964- ). Pocałunki, wiolonczela i cylinder. Nieznane aspekty grafiki Konstantego Brandla ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie Markiewicz Zuzanna. „Ostatni błysk bohaterstwa w dekadencji” – dandys w walce o piękno nowoczesne Matyaszewska Elżbieta. Przestrzeń kawiarni i przestrzeń sztuki - Jama Michalika w Krakowie, fin de siècle i Młoda Polska Mieleszkiewicz Stefan. Europejskie stolarstwo i meblarstwo przełomu XIX i XX wieku Milewska Wacława. Autosakralizacja w sztuce Jacka Malczewskiego – ortodoksja, świętokradztwo czy akt genezyjskiej „wiary widzącej” Juliusza Słowackiego? Musson Jeremy (1965- ). "Snatched from Time's effacement" - Sargent's portrait of the Sitwells and the embers of aristocratic life... Okulicz-Kozaryn Radosław (1961- ). Samowywyższenie i strącenie w śmiech - wędrówka ducha myśli Bolesława Biegasa i Mistrz Kłębek Henryka Piątkowskiego Overčuk Oleksandr (1960- ). Witraż świecki we Lwowie na początku XX wieku Pawlikowska Aleksandra (1988- ). Kwiaty Jana Bulasa Pawłowska Aneta (historia sztuki). Czy istnieje południowoafrykańska belle époque? Peukert Arlene. Hidden treasures rediscovered – the Bigot Pavilion in the collection of the Museum of Applied Arts Budapest Piątkowska Renata (historia sztuki). „Otworzyć nowe niebo” - artyści i żydowska nowoczesność w Polsce Pisarzewski Łukasz. Z Chopinem w godle - Młoda Polska w Paryżu Podniesińska Katarzyna (1961- ). Ekslibris młodopolski – wizytówka właściciela, wizytówka twórcy (zbiory Muzeum Narodowego w Krakowie) Powalska Izabella. Twórczość łódzkich malarzy przełomu XIX i XX stulecia Prymlewicz Karolina. „Krzesło do siedzenia” - o secesyjnej sztuce stosowanej w karykaturze niemieckiej Rachlewicz Marta. Between Art, Craft and Industry - porcelain techniques of Fanny Garde and Effie Hegermann-Lindencrone Reuckl Julia C. Between dilettantism and independent art - the situation of women at the Vienna School of Arts and Crafts exemplified by the case of Adele von Stark Rosset Tomasz Feliks de (1958- ). Niezborni nowatorzy końca wieku (wieków) Salamon-Radecka Agnieszka (1971- ). Zapomniany wielkopolski artysta Jan Kazimierz Mycielski (1864–1913) i początki polskiej grafiki artystycznej Schwenke Karoline. Arthur Wakerley - businessman, politician, architect and Turkey lover Seweryn-Puchalska Dorota. „Miejski zapach ludzki! Znienawidzona rzecz!” - kolonie artystyczne – w poszukiwaniu Heimatu Smith Katie Ann. Arthur Wakerley - businessman, politician, architect and Turkey lover Stopyra Maria. Inspiracje młodopolskich rzeźbiarzy w kontekście wystawy „Polska rzeźba fin de siècle’u” Śliwczyńska Emilia. Dandys ponowoczesny – powrót czy reinterpretacja? Szczerski Andrzej (1971- ). Esperanto and the national style c. 1900 Szeląg Adam. Źródło życiodajnej energii czy narzędzie lucyferycznej siły? - symbolika światła słonecznego w dobie fin de siècle’u na przykładzie „dyptyku bretońskiego” Ludwika de Laveaux Kubiak Szymon Piotr (1979- ). Deutsche Mannschaft - gmach paryskiego Théâtre des Champs-Élysées oraz recepcja architektury niemieckiej u progu wielkiej wojny Witkowska Agnieszka (architektura). Wzory secesji na wrocławskich elewacjach – materiały i technologie Wójcik Agata (1981- ). Odaliski, Persjanki, Superby… - wizja kobiety orientalnej w twórczości Pantaleona Szyndlera Ziembińska Ewa. Nabiści i bracia Natansonowie - historia paryskiej kolekcji Zwierz Maria (1954- ). Poszukiwania nowych idei i form życia duchowego – symptomy tego zjawiska na wrocławskiej Wystawie Rzemiosła i Rzemiosła Artystycznego w 1904 roku Żakiewicz Anna. Demon seksu czy intelektu? - wizerunek femme fatale w młodzieńczej twórczości Stanisława Ignacego Witkiewicza
Temat
Indeks R0: BMNK
T. monogr.: Pamiętnik Sztuk Pięknych. Nowa seria. Nr 10 (2015).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Zapytaj bibliotekarza: sygn. Czas. III 1424/10 sygn. Czas. III 1424/10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Mączyński Ryszard (1954- ). Barański Marek (1943- ). Architectural monument researcher and his workshop Barański Marek (1943- ). Badacz zabytków architektury i jego warsztat Borowska Dorota. We see, what we know. The meaning of geomatry in the creation of the composition of Jan van Eyck's painting The Arnolfini portrait Borowska Dorota. Widzimy to, co wiemy. Znaczenie geometrii w tworzeniu kompozycji obrazu Jana van Eycka Małżeństwo Arnolfinich Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775) Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings Forczek-Sajdak Anna. Renaissance tomb monuments of the Pieniążek family, Odrowąż coat of arms, from Krużlowa and Skrzydlna Forczek-Sajdak Anna. Renesansowe pomniki nagrobne rodziny Pieniążków herbu Odrowąż z Krużlowej i Skrzydlnej Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalithic creativuty of Zygmunt Wujek (1938-2018) Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalityczna twórczość Zygmunta Wujka (1938–2018) Jasiński Mateusz. Analiza technologiczna obrazu Sąd Midasa ze zbiorów Muzeum Lubelskiego w Lublinie – porównanie z warsztatem Gerrita van Honthorsta i innych caravaggionistów utrechckich Jasiński Mateusz. Technological analysis of The Midas Court from the collection of the Lublin Museum in Lublin - comparision with the workshop of Gerrit van Honthorst and other Utrecht Caravaggionists Karasiński Jakub. Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775) Karasiński Jakub. Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings Klisińska-Kopacz Anna. Sposób opracowania malarskiego obrazów o tematyce myśliwskiej Maksymiliana Gierymskiego Klisińska-Kopacz Anna. The way of painting in the portrayal of hunting in the works of Maksymilian Gierymski Kowalski Piotr C. (1951- ). Mój warsztat pracy dawniej i dziś Kowalski Piotr C. (1951- ). My artistic workshop of the past and today Laskowski Andrzej (1973- ). Around the workshop of the provincial city planner. The example of Adolf Juliusz Stapf from Tarnów, Galicia Laskowski Andrzej (1973- ). Wokół warsztatu galicyjskiego urbanisty. Casus tarnowskiego architekta Adolfa Juliusza Stapfa Novljaković Katarzyna. A double-sided painting by Lippo d'Andrea di Lippo from the Czartoryski Princes Collection as an example of the traditional quattrocento workshop Novljaković Katarzyna. Dwustronnie malowany obraz Lippa d’Andrei di Lippo z kolekcji książąt Czartoryskich jako przykład tradycyjnego warsztatu quattrocenta Nowalińska Małgorzata. The workshop of a medieval master. Mechanical techniques of the copying and transferring of drawings Nowalińska Małgorzata. Warsztat średniowiecznego mistrza. Sposoby mechanicznego kopiowania rysunku Owsiański Szymon Piotr. Straight out of the workshop of the designer and artist Yves Saint Laurent: creative space and font of inspiration Owsiański Szymon Piotr. Z pracowni projektanta i artysty, Yves’a Saint Laurenta. Przestrzeń twórcza i źródła inspiracji Pręgowski Filip (1973- ). Pracownia jako przestrzeń ideologiczna. O dyskursie wokół przemian artystycznych w amerykańskiej sztuce lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych XX wieku w kontekście medium i warsztatu Pręgowski Filip (1973- ). The studio as an ideological space. On the discourse concerning the changes in the American art of the 1970s. and 1980s within the context of the medium and the technique Rosiejka Karolina. Artist's studio as a metaphor of art. The case of Georgia O'Keeffe Rosiejka Karolina. Studio artystki jako metafora dla sztuki. Przypadek Georgii O’Keeffe Rudenko Oleg. Book thinking. Philosophy of Fedir Lukavyi's artistic legacy Rudenko Oleg. Myśleć książką. Filozofia twórczości Fedora Łukawego Saar-Kozłowska Alicja (1958- ). Remarks on workshop of baroque sculptor in stone between cut-out, unfinished and deepened polichromy Saar-Kozłowska Alicja (1958- ). Uwagi na temat warsztatu barokowego rzeźbiarza w kamieniu. Między formą wyciętą, nieukończoną a pogłębioną polichromią Stenka Szymon Jan (1991- ). Jerzy Hoppen's copperplate engravings and etchings in the context of his unpublished manuscript from 1941 Stenka Szymon Jan (1991- ). Miedzioryty i akwaforty Jerzego Hoppena w kontekście jego nieopublikowanego rękopisu z 1941 roku Svorová Pawełkowicz Syliwa (1977- ). Smalta - production and trade in the light of archival and physicochemical investigations Svorová Pawełkowicz Syliwa (1977- ). Smalta - produkcja i handel w świetle badań archiwalnych i fizykochemicznych Viegas Wesolowska Cátia Lamerton. Enamel on steel paintings in architecture from an historical persepective. Contextualising the early work of Stefan Knapp Viegas Wesolowska Cátia Lamerton. Malarstwo emalią na stali w architekturze z perspektywy historycznej w kontekście wczesnych prac Stefana Knappa Waszak Przemysław (historia sztuki). Art historical reconstructions and literary vision of a Biedemeier style workshop of a painter Carl Spitzweg Waszak Przemysław (historia sztuki). Kreślony słowami w wyobraźni świat sztuki w prozie Stanisława Lema Waszak Przemysław (historia sztuki). Rekonstrukcje z zakresu historii sztuki a wizja literacka warsztatu biedermeierowskiego malarza Carla Spitzwega Waszak Przemysław (historia sztuki). The world of art in the prose of Stanisław Lem. Pictured with words in one's imagination Witkowski Michał (historia sztuki). Smalta - production and trade in the light of archival and physicochemical investigations Witkowski Michał (historia sztuki). Smalta - produkcja i handel w świetle badań archiwalnych i fizykochemicznych Ziółkowska-Ganc Emilia. Realia pracy architektów-urzędników Królestwa Polskiego w okresie międzypowstaniowym Ziółkowska-Ganc Emilia. Work realities of architects-officials in inter-uprising Kindgom of Poland Zygier Elżbieta. Sposób opracowania malarskiego obrazów o tematyce myśliwskiej Maksymiliana Gierymskiego Zygier Elżbieta. The way of painting in the portrayal of hunting in the works of Maksymilian Gierymski
Indeks R0: BMNK
Materiały konferencyjne: Toruń, 21-22 listopada 2019 r.
Bibliogr. w przypisach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 34697/2 sygn. II 34697/2 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej