Bała Sonia. Maswerki kościoła Mariackiego w Krakowie w świetle zachowanej ikonografii
(1)
Bednarek Anna (muzealnictwo). „Rzecz to zapewne niełatwa gdzie mało światła słonecznego a pełno zawsze pobożnych”. O najstarszych fotografiach ołtarza mariackiego Wita Stwosza
(1)
Biedrońska-Słotowa Beata. Niekonwencjonalne dary dla kościoła Mariackiego i sposoby ich zastosowania
(1)
Borowik-Pieniek Grażyna (1952- ). Porwanie w Tiutiurlistanie - Adam Marczyński ilustrator
(1)
Brandys Iwona. In the workshop of Wincenty Drabik - scenography painter and pedagogue. Introduction to the research
(1)
Brandys Iwona. W pracowni Wincentego Drabika – malarza scenicznego i pedagoga. Przyczynek do badań
(1)
Brincken Adam (1951- ). Im mniej tym lepiej
(1)
Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Some remarks concering the art of painter Gebhard Flatz
(1)
Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Uwagi na temat warsztatu artystycznego malarza Gebharda Flatza
(1)
Budzałek Anna. Adam Marczyński
(1)
Błotnicka-Mazur Elżbieta (1973- ). Adama Marczyńskiego optyczność przestrzeni
(1)
Chmielewska Małgorzata (konserwator). Characteristics if icon painting from the Cretan School using the example of the post-byzantine triptych from the Princes Czartoryski Collection in Kraków
(1)
Chmielewska Małgorzata (konserwator). Charakterystyka malarstwa ikonowego szkoły kreteńskiej na przykładzie pobizantyńskiego tryptyku ze zbiorów Muzeum Książąt Czartoryskich w Krakowie
(1)
Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Tools techniques and signatures of Persian Shamshir makers. Hidden meanings of inscriptions and of the magic square. Issues of artibution
(1)
Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Warsztaty i sygnatury twórców perskich szamszirów. Ukryte znaczenia napisów i magicznego kwadratu. Problemy atrybucji
(1)
Czapczyńska-Kleszczyńska Danuta. Przyczynek do biografii artystycznej ks. Bronisława Mazura ostatniego projektanta witraży do kościoła Mariackiego w Krakowie
(1)
Czyżewski Krzysztof (1963- ). „Jako serce pośrodku ciała”. Wprowadzenie do problematyki historycznoartystycznej kościoła Mariackiego w Krakowie
(1)
Daranowska-Łukaszewska Joanna (1949- ). Źródła dekoracji stropu w pomieszczeniu reprezentacyjnym na drugim piętrze kamienicy penitencjarzy mariackich w Krakowie
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- )
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). The painting workshop of Szymon Czechowicz (1689-1775) - selected issues
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Warsztat Szymona Czechowicza (1689–1775) – wybrane zagadnienia
(1)
Dworzak Agata (1988- ). Uroczystości rocznicowe fundacji kościoła Mariackiego w 1726 roku
(1)
Fedorowicz Szymon (1958- ). Służba Boża w kościele Mariackim w Krakowie na przestrzeni wieków na przykładzie wybranych zagadnień
(1)
Felczyńska Agata. Dzwony bazyliki Mariackiej - pozornie dobrze znany zespół dzieł dawnego ludwisarstwa
(1)
Fitta-Spelina Agnieszka. Architect's workshop. A new object and a historic building - similarities and differences in project work
(1)
Fitta-Spelina Agnieszka. Warsztat architekta. Obiekt nowy a obiekt zabytkowy – podobieństwa i różnice w pracy projektowej
(1)
Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Around the didactic aspects of the artist's workshop carving in wood
(1)
Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Wokół zagadnień dydaktyki warsztatu artysty rzeźbiącego w drewnie
(1)
Godek Andrzej Edward. Repertuar osiemnastowiecznych mansjonarskich ksiąg liturgicznych z Archiwum Bazyliki Mariackiej w Krakowie
(1)
Grochowska-Angelus Anna. Obrazy i ich ramy. Rola artysty w wyborze opraw
(1)
Grochowska-Angelus Anna. Paintings and their frames. The role of artists in choosing them
(1)
Głuszcz-Zwolińska Elżbieta (1945- ). Salve sancta Parens. O dźwiękowej oprawie liturgii w krakowskiej świątyni Mariackiej w pierwszej połowie XVI wieku
(1)
Hola Aleksandra. Badania sześciu obrazów Hansa Sussa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej: przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu
(1)
Hola Aleksandra. Konserwacja cyklu obrazów z ołtarza z kamienicy księży penitencjarzy
(1)
Horzela Dobrosława (1976- ). „Szyby kolorowe”. Akwarelowa dokumentacja średniowiecznych witraży kościoła Mariackiego
(1)
Howorus-Czajka Magdalena (1973- ). Adam Marczyński - artysta poszerzający pole
(1)
Jakubek-Raczkowska Monika (1976- ). Średniowieczne fary wielkich miast pruskich - współczesne problemy badawcze i konserwatorskie
(1)
Jasiński Mateusz. Caravaggistic revolution in the way of building the picture
(1)
Jasiński Mateusz. Rewolucja caravaggionistyczna w sposobie budowania obrazu
(1)
Jóźwiak-Moskal Katarzyna (1960- ). „Krzyż staroświeckiey roboty szyty”. Gotyckie haftowane preteksty w skarbcu kościoła Mariackiego w Krakowie jako źródło informacji o parafii i mieszczanach
(1)
Kaczmarska Małgorzata. Impact of new technologies on the practice of an artist based on David Hockney's work and the author's own experience as a painter
(1)
Kaczmarska Małgorzata. Wpływ nowych technologii na praktykę artysty malarza na podstawie twórczości Davida Hockneya i działalności artystycznej autorki
(1)
Kata Eurydyka. Material typography or tools in the work of a typographer and designer
(1)
Kata Eurydyka. Typografia materialna czyli narzędzia w pracy typografa i projektanta
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych
(1)
Knapek Elżbieta. Świętosław Milczący i jego ikonografia w świetle nowych źródeł
(1)
Komorowski Waldemar (1952- ). Kamienica spowiedników i inne domy duchowieństwa mariackiego
(1)
Korpal Grażyna (1945- ). Badania sześciu obrazów Hansa Sussa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej: przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu
(1)
Korpała Małgorzata. Nietypowe rozwiązania barokowego malarstwa ściennego na wybranych przykładach z terenu Mazowsza
(1)
Korpała Małgorzata. Unusual solutions in baroque wall paintings on selected examples from Mazovia
(1)
Kowalewska Marta (historia sztuki). Budowniczowie sukcesu
(1)
Kowalewska Marta (historia sztuki). The makers of success
(1)
Kowalska Bożena (1930- ). Marczyński - zawsze ten sam
(1)
Koziara-Ochęduszko Natalia. Realizacje malarskie Andrzeja Radwańskiego dla kościoła Mariackiego
(1)
Kołpak Piotr. Znaczenie średniowiecznych witraży w prezbiterium kościoła Mariackiego w Krakowie na przestrzeni dziejów
(1)
Królikowski Janusz (1962- ). Nieznane kazanie Jacka Mijakowskiego OP wygłoszone w kościele Mariackim w Krakowie w Wielki Piątek 1630 roku
(1)
Kurzej Michał (1981- ). Uwagi o aranżacji kościoła Mariackiego w czasach ks. Jacka Łopackiego
(1)
Kuś-Joachimiak Hanna (1982- ). Get in the engraver's house. The peculiarity of Eugeniusz Get Stankiewicz's technique on the example of collection from Museum of the Lubomirski Princes
(1)
Kuś-Joachimiak Hanna (1982- ). Get w Domku Miedziorytnika. Specyfika warsztatu Eugeniusza Stankiewicza na przykładzie zbiorów Muzeum Książąt Lubomirskich
(1)
Kwaśny Marek. Tajniki warsztatu malarskiego Johanna Jacoba Eybelwiesera (1666–1744) wrocławskiego mistrza doby baroku
(1)
Kwaśny Marek. The secrets of painting workshop of Johann Jacob Eybelwieser (1666-1744) - Wrocław master of the baroque era
(1)
Kęder Iwona (1955- ). Kościół Mariacki w dziewiętnastowiecznej ikonografii
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). Warsztat dziewiętnastowiecznego witrażownika. Próba rekonstrukcji na przykładzie wiedeńskiej firmy Carl Geyling’s Erben
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). XIXth-century stained-glass workshop. A case study of Carl Geyling's Erben in Vienna
(1)
Lenartowicz Światosław. Malarstwo Zofii Stryjeńskiej (1891–1976) – warsztat a ewolucja formy
(1)
Lenartowicz Światosław. The painting of Zofia Stryjeńska (1891-1976) - technique and evolution of form
(1)
Marczyński Piotr. Adam Marczyński - biografia rodzinna
(1)
Martynowicz Iwona. Painting techniques in the St. Mary's altar by Veit Stoss in the light of former and present studies
(1)
Martynowicz Iwona. Techniki malarskie w ołtarzu mariackim Wita Stwosza w świetle dawnych i nowych badań
(1)
Masłowska Anna. Malarz i fotografia. O obecności nowego medium w warsztacie twórczym malarza w drugiej połowie XIX wieku
(1)
Masłowska Anna. Painter and photography. The presence of a new medium in the painter's workshop in the second half of the 19th century
(1)
Mikocka-Rachubowa Katarzyna (1952- ). Nagrobek Marcina Leśniowolskiego w kościele Mariackim w Krakowie
(1)
Misztal Małgorzata (konserwatorstwo). Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research
(1)
Misztal Małgorzata (konserwatorstwo). Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych
(1)
Mączewska Katarzyna. In the search of the professional fulfillment. Alexander Lesser - a Calendar of Journeys the artist's interests and workshop seen from the perspective of his iconographic legacy
(1)
Mączewska Katarzyna. W poszukiwaniu spełnienia zawodowego. Aleksander Lesser – kalendarium podróży zainteresowania i warsztat artysty z perspektywy jego ikonograficznej spuścizny
(1)
Mączyński Ryszard (1954- )
(1)
Niemira Izabella. Alchemy of photography that means a method of photographer using the gum bichromate technique
(1)
Niemira Izabella. „Alchemia” fotografii czyli warsztat fotografa gumisty
(1)
Noga Zdzisław (1961- ). Krakowska gmina miejska a kościół farny w okresie przedindustrialnym
(1)
Novljaković Katarzyna. Bernardo Strozzi workshop if an Italian Caravaggionist. A restorer's considerations over the recognition of an author's replica
(1)
Novljaković Katarzyna. Trzej filozofowie Bernarda Strozziego ze zbiorów Muzeum Narodowego w Krakowie jako przykład warsztatu włoskiego carravagionisty. Rozważania konserwatora nad rozpoznaniem autorskiej repliki
(1)
Nowalińska Małgorzata. Badania i konserwacja obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem (po połowie XV wieku) w typie Hodegetrii Krakowskiej w ołtarzu kaplicy Loretańskiej kościoła archiprezbiterialnego Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny w Krakowie
(1)
Oramus Romuald (1953- )
(1)
Oramus Romuald (1953- ). Uczniowie Adama Marczyńskiego
(1)
Orzech Lucjan (1946- ). Dystans i smak
(1)
Ostafin Barbara A. Fundacje kościelne Tadeusza Polaczka-Korneckiego (1885–1942) dla kaplicy św. Łazarza w kościele Mariackim w Krakowie
(1)
Pajor Piotr (1988- ). Co wiemy o pierwszym gotyckim kościele Mariackim? Rekonstrukcja fazy budowy styl
(1)
Pakuła-Major Katarzyna. Konserwacja cyklu obrazów z ołtarza z kamienicy księży penitencjarzy
(1)
Pamuła Jan (1944-2022). Kilka uwag dotyczących problemów i funkcjonowania twórczości Adama Marczyńskiego
(1)
Parketny Jerzy. Refleksy światła i barw w kompozycjach Adama Marczyńskiego jako zapowiedź nadchodzących zjawisk w sztukach wizualnych
(1)
Pawelska-Jagniątkowska Irmina. A new perspective on the so-called Dominican workshop
(1)