Sortowanie
Źródło opisu
Biblioteka Muzeum Narodowego
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Magazyn
(4)
Autor
Białkowski Łukasz (1981- )
(2)
Bandura Agnieszka. Politics of replacing in New Romanticism
(1)
Bernatowicz Piotr (1973- ). Removal of Communist monuments: obliteration of the past or healing the memory?
(1)
Białkowski Łukasz (1981- ). Real geopolitical challenge
(1)
Białkowski Łukasz (1981- ). Realne wyzwanie geopolityczne
(1)
Bojarska Katarzyna (1981- ). Spectrality and the possibility of seeing (loss). Photography against the referentiality of history
(1)
Bożek Sebastian. Social and aesthetic aspects of art practices in public space in Poland and Europe
(1)
Bożek Sebastian. Społeczny i estetyczny aspekt działań artystycznych w przestrzeni publicznej w Polsce i Europie Zachodniej
(1)
Eysymontt Rafał (1959- ). The town as a palimpsest. Erasing and recovering the medieval town
(1)
Filanowski Błażej (1987- ). Pustostan jako katalizator działań artystycznych w przestrzeni publicznej na przykładzie Łodzi po 2000 roku
(1)
Filanowski Błażej (1987- ). Uninhabited building as catalyst of artistic actions in public space on the example of Łódź after 2000
(1)
Filipczyk-Topolnicka Joanna (1969- ). Fine arts in the context of the degermanization in the region of Opolian Silesia after 1945
(1)
Gradinaru Camelia. Visual tyranny as autopoiesis
(1)
Gut Anna (1984- ). The condemnation of memory in the modern epitaphs of Central Pomerania
(1)
Ilnicka Zuzanna. Gerhard Richter’s failing memory. The October 18 1977 and the need to allow doubt
(1)
Ilnicki Rafał (1984- ). Digital Lethe of transhumanism: weak mind uploading as erasure of individual and collective memory
(1)
Jakubaszek Jakub (1986- ). Narzędzia modernizacji reprezentacje nowoczesności
(1)
Jarosz Andrzej (1971-2019). The absent ones – placing the post-war Wrocław painting in the context of Polish art
(1)
Jaworska Justyna. Rozkosze Hygeopola
(1)
Jedlińska Eleonora (1954- ). A nook at Wolborska Street or expunged remains of Jewish culture in Łódź
(1)
Kałuża Maciej. The distance between reality and fiction: Roland Barthes reading Albert Camus
(1)
Kaźmierczak Małgorzata. The network of performance art festivals as an independent art institution - a historical survey
(1)
Klimczak-Dobrzaniecka Alicja. Erasure. Memory Exercises
(1)
Kolenda Karolina (1982- )
(1)
Kolenda Karolina (1982- ). The political (in) landscape and post-Occupy art practices
(1)
Koprowicz Agata. Tryptyk z pejzażem miejskim w tle
(1)
Krzyżanowska Małgorzata Ksenia. Nothing is getting as old as modernity – i.e. why the trend for Nine Graphic Artists Group has passed
(1)
Kubala Agata. Damnatio memoriae and Roman imperial art
(1)
Kubicka Joanna (1979- ). Polski rzemieślnik w Paryżu
(1)
Kubkowski Piotr (1985- ). Półnadzy cykliści na Wystawie Sportowej
(1)
Kurz Iwona (1972- )
(1)
Kurz Iwona (1972- ). Ekspozycja albo świat w ramach zatrzymany
(1)
Kłos Agnieszka. The disappearing memory of Birkenau. A story of the power of nature
(1)
Litwinowicz-Droździel Małgorzata
(1)
Litwinowicz-Droździel Małgorzata. Ekspozycje nowoczesności czyli wystawy w centrum uwagi
(1)
Litwinowicz-Droździel Małgorzata. Widoki polskości
(1)
Markowska Anna (1962- )
(1)
Markowska Anna (1962- ). Conspicuously absent Jews alien environments: Polish artists Mirosław Bałka and Rafał Jakubowicz on the Holocaust
(1)
Mazur Adam (1977- ). Real geopolitical challenge
(1)
Mazur Adam (1977- ). Realne wyzwanie geopolityczne
(1)
Morawiecka Maria Magdalena (1986- ). Terra incognita. On cartographic silence on old maps (Middle Ages and the beginning of the Early Modern Period)
(1)
Narusyte Agne (1970- ). Memory of erased time in The Soldier’s Diary by Lithuanian artist Gintaras Zinkevicius
(1)
Niemira Konrad (1989- ). Isolation / Erasure / Oblivion. An artwork in Marcel Proust’s A la recherche de temps perdu
(1)
Nieszczerzewska Małgorzata. Erasure of time. Photographs of abandoned places
(1)
Oczkowska Katarzyna (1989- ). The corps perversity or The Academy full of all knowledge
(1)
Oczkowska Katarzyna (1989- ). Trupia perwersyjność albo Akademia wszelkiej sciencyi pełna
(1)
Palęcka Alicja. Visualizing the other: ethnographic film as thick description
(1)
Petri Jakub. Aesthetic aspects of underestimated industrial architecture
(1)
Petri Jakub. Estetyczne aspekty zdeklasowanej architektury przemysłowej
(1)
Piotrowski Igor (1979- ). Tryptyk z pejzażem miejskim w tle (1)
(1)
Piotrowski Igor (1979- ). Tryptyk z pejzażem miejskim w tle (2)
(1)
Polak Marcin (1979- ). Monumentalna przestrzeń pomnika Pomordowanych Żydów Europy
(1)
Polak Marcin (1979- ). The monumental space of the Memorial to the Murdered Jews of Europe
(1)
Popa Lucia. Removing Romania: the Western art world colonized by the East
(1)
Rodak Paweł (1967- )
(1)
Rodak Paweł (1967- ). Świat wystawiony w książce
(1)
Rojek Paweł (1981- ). Imperium Słowiańskie
(1)
Rojek Paweł (1981- ). Slavic empire
(1)
Scheflan-Katzav Hadara (1963- ). Re-representation – critical art and the return of the repressed
(1)
Sikora Agata (1983- ). Jak należy oglądać wystawę
(1)
Sikora Patrycja (1978- ). Erasure. Memory Exercises
(1)
Sikora Piotr (1986- )
(1)
Sikora Piotr (1986- ). Critique of Judgement - Critique of View
(1)
Sikora Piotr (1986- ). Real geopolitical challenge
(1)
Sikora Piotr (1986- ). Realne wyzwanie geopolityczne
(1)
Sikora Piotr (1986- ). Władza sądzenia - władza spojrzenia
(1)
Sikora-Sabat Anna. Romantic creation and socialist erasure: representation of Vincent van Gogh in the printed media of the People’s Republic of Poland
(1)
Sinicka Agnieszka. Wilhem Sasnal’s photophobia
(1)
Smolińska Marta (1975- ). Jan Berdyszak. Between paradigms of modernity or nowhere? Subjective remarks across the post-war history of art in Poland
(1)
Soczyńska Agata. Marek Oberlander – a painter undesired by the time
(1)
Sowa Jan (1976- ). From sea to sea or delusional polyamory
(1)
Sowa Jan (1976- ). Od morza do morza czyli poliamoria urojona
(1)
Speare Jed. Washing up memories: some strategies of Milan Kohout’s performance activism
(1)
Stano Bernadeta (1971- ). A muralist's (Mona Tusz) and a photographer's (Arkadiusz Gola) attitude toward negative effects o revitalization of Silesia
(1)
Stano Bernadeta (1971- ). Muralistka (Mona Tusz) i fotograf (Arkadiusz Gola) wobec zjawisk negatywnych po restrukturyzacji gospodarczej na Śląsku
(1)
Stec Anna (1987- ). Anish Kapoor Memory
(1)
Sułek Ewa (historia sztuki). Aesthetic of revolution or a new form of nationalism?
(1)
Sułek Ewa (historia sztuki). Estetyka rewolucyjna czy nowa forma nacjonalizmu?
(1)
Szabłowski Stach (1973- ). Intermarium czyli marzenie o (nie)szczęściu
(1)
Szabłowski Stach (1973- ). Intermarium or a dream of (un)happiness
(1)
Szczepaniak Barbara. Strategy of erasing manipulation and destruction in photography – interpretation Aneta Grzeszykowska’s Album
(1)
Szczerek Ziemowit (1978- ). In-betweenness
(1)
Szczerek Ziemowit (1978- ). Pomiędzość
(1)
Tsiftsi Xanthi. Void the art of erasure. Representing absence in the Jewish Museum Berlin
(1)
Urbanik-Kopeć Alicja (1990- ). Polska kobieta nie tylko marzyć i entuzjazmować się - ale także pracować potrafi
(1)
Wasilewska Diana. Art lovers vs. critics and artists : the battle against Zachęta Art Gallery in the Interwar Period in Poland
(1)
Wasilewska Diana. Miłośnicy kontra krytycy i artyści czyli spory wokół Zachęty w międzywojennej Polsce
(1)
Wincenciak Katarzyna (1986- ). Between a folk art propaganda and Surrealism
(1)
Wincenciak Katarzyna (1986- ). Pomiędzy sztuką ludową propagandą a surrealizmem
(1)
Worłowska Magdalena. Let self-effacement be my way of blazing – erasure in the vegetal works of Philippe Jaccottet and Bob Verschueren
(1)
Zarzycki Jakub (1988- ). Polish history painting in the second half of the nineteenth century as a quasi-metanarrative. Visible tyranny of Idea?
(1)
Zawada Michał (1985- ). Imaging iconoclasm
(1)
Zięba Magdalena (1985- ). Authenticity (aura) recycled. Erasing originality in appropriation art
(1)
Ziębińska-Witek Anna (1971- ). Historical museums: between representation and illusion
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(3)
angielski
(1)
Temat
Sztuka
(2)
Centrum Sztuki Współczesnej Futura (Praga)
(1)
Chimera-Project (Budapeszt)
(1)
Galeria Plusmínusnula (Żylina)
(1)
Galeria Sztuki Współczesnej BWA "Sokół" (Nowy Sącz)
(1)
Pamięć
(1)
Sztuka europejska
(1)
Targi i wystawy
(1)
Wystawiennictwo
(1)
Wystawy przemysłowe
(1)
Świadomość narodowa
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Gatunek
Katalogi wystaw
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Katalog wystawy prezentowanej w Galerii Sztuki Współczesnej BWA "Sokół", Nowy Sącz, 30.09-4.12.2016, w Centrum Sztuki Współczesnej FUTURA w Pradze, 26.01.-27.03.2016, Chimera Project w Budapeszcie, 16.06-27.07.2016, oraz w Galerii Plusmínusnula w Žylinie, 27-28.08.2016.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 31510 sygn. II 31510 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis ; 243)
Autor
Białkowski Łukasz (1981- ). Bożek Sebastian. Social and aesthetic aspects of art practices in public space in Poland and Europe Bożek Sebastian. Społeczny i estetyczny aspekt działań artystycznych w przestrzeni publicznej w Polsce i Europie Zachodniej Filanowski Błażej (1987- ). Pustostan jako katalizator działań artystycznych w przestrzeni publicznej na przykładzie Łodzi po 2000 roku Filanowski Błażej (1987- ). Uninhabited building as catalyst of artistic actions in public space on the example of Łódź after 2000 Kałuża Maciej. The distance between reality and fiction: Roland Barthes reading Albert Camus Kaźmierczak Małgorzata. The network of performance art festivals as an independent art institution - a historical survey Kolenda Karolina (1982- ). The political (in) landscape and post-Occupy art practices Oczkowska Katarzyna (1989- ). The corps perversity or The Academy full of all knowledge Oczkowska Katarzyna (1989- ). Trupia perwersyjność albo Akademia wszelkiej sciencyi pełna Polak Marcin (1979- ). Monumentalna przestrzeń pomnika Pomordowanych Żydów Europy Polak Marcin (1979- ). The monumental space of the Memorial to the Murdered Jews of Europe Petri Jakub. Aesthetic aspects of underestimated industrial architecture Petri Jakub. Estetyczne aspekty zdeklasowanej architektury przemysłowej Sikora Piotr (1986- ). Critique of Judgement - Critique of View Sikora Piotr (1986- ). Władza sądzenia - władza spojrzenia Stano Bernadeta (1971- ). A muralist's (Mona Tusz) and a photographer's (Arkadiusz Gola) attitude toward negative effects o revitalization of Silesia Stano Bernadeta (1971- ). Muralistka (Mona Tusz) i fotograf (Arkadiusz Gola) wobec zjawisk negatywnych po restrukturyzacji gospodarczej na Śląsku Sułek Ewa (historia sztuki). Aesthetic of revolution or a new form of nationalism? Sułek Ewa (historia sztuki). Estetyka rewolucyjna czy nowa forma nacjonalizmu? Wasilewska Diana. "Art lovers" vs. critics and artists : the battle against Zachęta Art Gallery in the Interwar Period in Poland Wasilewska Diana. Miłośnicy kontra krytycy i artyści, czyli spory wokół Zachęty w międzywojennej Polsce Wincenciak Katarzyna (1986- ). Between a folk art, propaganda and Surrealism Wincenciak Katarzyna (1986- ). Pomiędzy sztuką ludową, propagandą a surrealizmem
Temat
Indeks R0: BMNK
T. monogr.: Studia de Arte et Educatione. 12
Bibliogr. przy art.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Zapytaj bibliotekarza: sygn. Czas. II 1497/12 sygn. Czas. II 1497/12 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 31221 sygn. II 31221 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Conferences and Studies of the Polish Institute of World Art Studies / editorial board Agnieszka Kluczewska-Wójcik & Jerzy Malinowski ; vol. 13)
Autor
Markowska Anna (1962- ). Bandura Agnieszka. Politics of replacing in New Romanticism Bernatowicz Piotr (1973- ). Removal of Communist monuments: obliteration of the past or healing the memory? Bojarska Katarzyna (1981- ). Spectrality and the possibility of seeing (loss). Photography against the referentiality of history Eysymontt Rafał (1959- ). The town as a palimpsest. Erasing and recovering the medieval town Filipczyk-Topolnicka Joanna (1969- ). Fine arts in the context of the "degermanization" in the region of Opolian Silesia after 1945 Gradinaru Camelia. Visual tyranny as autopoiesis Gut Anna (1984- ). The condemnation of memory in the modern epitaphs of Central Pomerania Ilnicka Zuzanna. Gerhard Richter’s failing memory. The October 18, 1977 and the need to allow doubt Ilnicki Rafał (1984- ). Digital Lethe of transhumanism: weak mind uploading as erasure of individual and collective memory Jarosz Andrzej (1971-2019). The absent ones – placing the post-war Wrocław painting in the context of Polish art Jedlińska Eleonora (1954- ). A nook at Wolborska Street, or expunged remains of Jewish culture in Łódź Klimczak-Dobrzaniecka Alicja. Erasure. Memory Exercises Kłos Agnieszka. The disappearing memory of Birkenau. A story of the power of nature Krzyżanowska Małgorzata Ksenia. "Nothing is getting as old as modernity" – i.e. why the trend for Nine Graphic Artists Group has passed Kubala Agata. Damnatio memoriae and Roman imperial art Markowska Anna (1962- ). Conspicuously absent Jews, alien environments: Polish artists Mirosław Bałka and Rafał Jakubowicz on the Holocaust Morawiecka Maria Magdalena (1986- ). Terra incognita. On cartographic silence on old maps (Middle Ages and the beginning of the Early Modern Period) Narušytė Agnė (1970- ). Memory of erased time in The Soldier’s Diary by Lithuanian artist Gintaras Zinkevičius Niemira Konrad (1989- ). Isolation / Erasure / Oblivion. An artwork in Marcel Proust’s "A la recherche de temps perdu" Nieszczerzewska Małgorzata. Erasure of time. Photographs of abandoned places Palęcka Alicja. Visualizing the other: ethnographic film as thick description Popa Lucia. Removing Romania: the Western art world colonized by the "East" Scheflan-Katzav Hadara (1963- ). Re-representation – critical art and the return of the repressed Sikora Patrycja (1978- ). Erasure. Memory Exercises Sikora-Sabat Anna. Romantic creation and socialist erasure: representation of Vincent van Gogh in the printed media of the People’s Republic of Poland Sinicka Agnieszka. Wilhem Sasnal’s photophobia Smolińska Marta (1975- ). Jan Berdyszak. Between paradigms of modernity or nowhere? Subjective remarks across the post-war history of art in Poland Soczyńska Agata. Marek Oberländer – a painter undesired by the time Speare Jed. Washing up memories: some strategies of Milan Kohout’s performance activism Stec Anna (1987- ). Anish Kapoor, "Memory" Szczepaniak Barbara. Strategy of erasing, manipulation and destruction in photography – interpretation Aneta Grzeszykowska’s "Album" Tsiftsi Xanthi. Void, the art of erasure. Representing absence in the Jewish Museum Berlin Worłowska Magdalena. "Let self-effacement be my way of blazing" – erasure in the vegetal works of Philippe Jaccottet and Bob Verschueren Zarzycki Jakub (1988- ). Polish history painting in the second half of the nineteenth century as a "quasi-metanarrative". Visible tyranny of Idea? Zawada Michał (1985- ). Imaging iconoclasm Zięba Magdalena (1985- ). Authenticity (aura) recycled. Erasing originality in appropriation art Ziębińska-Witek Anna (1971- ). Historical museums: between representation and illusion
Indeks R0: BMNK
Tyt. grzbietowy: Politics of erasure
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III 23601 sygn. III 23601, III 23426 sygn. III 23426 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej