Sortowanie
Źródło opisu
Biblioteka Muzeum Narodowego
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Magazyn
(3)
Autor
Asperen de Boer Johan Rudolph Justus van (1935- ). Maarten van Heemskerck and Jan van Scorel’s Haarlem workshop
(1)
Barrett Sylvana. An integrated approach for the study of painting techniques
(1)
Bell Peter. Cygan - Otto Mueller
(1)
Berrie Barbara Hepburn. Gerard David’s St. Anne altarpiece: evidence for workshop participation
(1)
Birkmaier Ulrich. Technical examinations of Titian’s Venus and Adonis: a note on early Italian oil painting technique
(1)
Bornscheuer Marion. Otto Mueller i Wilhelm Lehmbruck
(1)
Brade Johanna (1960- ). Akademia Sztuk Pięknych i Rzemiosła Artystycznego we Wrocławiu
(1)
Brade Johanna (1960- ). Studentki i studenci Ottona Muellera
(1)
Carlyle Leslie. Beyond a collection of data: what we can learn from documentary sources on artists' materials and techniques
(1)
Choldere Dace. A technical study of the materials and methods used by the painters of the Latvian churches in the seventeenth century
(1)
Darrah Josephine A. Connections and coincidences: three pigments
(1)
Debien Genevieve. Johny Friedlaender - student-buntownik i odnowiciel barwnej akwaforty
(1)
Debien Genevieve. Marg Moll - rzeźbiarka graficzka i jej międzynarodowe kontakty artystyczne
(1)
Droste Magdalena (1948- ). Przeklęte lata
(1)
Duffy Kate I. An investigation of palette and color notations used to ceate a set of Tibetan thangkas
(1)
Elgar Jacki A. An investigation of palette and color notations used to ceate a set of Tibetan thangkas
(1)
Faries Molly (1940- ). Maarten van Heemskerck and Jan van Scorel’s Haarlem workshop
(1)
Federspiel Beate Knuth. Questions about medieval gesso grounds
(1)
Fischer Isabel. Sztuka to rzecz magiczna
(1)
Gayer John R. Painting on a photographic substrate: notes regarding materials and techniques over the past 100 years
(1)
Gifford E. Melanie. Style and technique in Dutch landscape painting in the 1620s
(1)
Glanville Helen. Varnish grounds viewing distance and lighting: some notes on seventeenth-century Italian painting technique
(1)
Głuchowska Lidia (1973- )
(1)
Głuchowska Lidia (1973- ). Ekspresjonizm w sztuce polskiej - przegląd najważniejszych zjawisk
(1)
Głuchowska Lidia (1973- ). Sztuka polityka i eskapizm
(1)
Hackney Stephen. Art for art's sake: the materials and techniques of James McNeill Whistler (1834-1903)
(1)
Hermens Erma (1958- )
(1)
Hermens Erma (1958- ). A seventeenth-century Italian treatise on miniature painting and its author(s)
(1)
Howard Helen. Techniques of the Romanesque and Gothic wall paintings in the Holy Sepulchre Chapel Winchester Cathedral
(1)
Ilkosz Barbara. Alexander Kanoldt a środowisko artystyczne Wrocławia
(1)
Janeck Axel (1937- )
(1)
Karsch Florian (1925-2015). Refleksje o metodach pracy Ottona Muellera
(1)
Katz Melissa R. William Holman Hunt and the Pre-Raphaelite technique
(1)
Kawalec Urszula
(1)
Kern Agnes
(1)
Kern Agnes. Bauhaus barok i wrocławski błękit
(1)
Kern Agnes. Krąg się domyka
(1)
Kern Agnes. Ludwig Peter Kowalski
(1)
Kirby Jo. Paul Delaroche: a case study of academic painting
(1)
Knopke Caroline. Horst Strempel - malarz polityczny i artysta-oskarżyciel
(1)
Kuhnhold Jenny. Ekspresja poprzez kolor
(1)
Kuster Babette. Perspektywa heroiczna bez perspektywy?
(1)
Laudert Teresa. Ekspresja poprzez kolor
(1)
Laudert Teresa. Horst Strempel - malarz polityczny i artysta-oskarżyciel
(1)
Laudert Teresa. Ilse Molzahn we Wrocławiu
(1)
Laudert Teresa. Otto Mueller i aura wolności na wrocławskiej Akademii
(1)
Laudert Teresa. Portrety Inge z lat 1926-1932
(1)
Laudert Teresa. Wrocławska Akademia - najpiękniejszy okres życia
(1)
Leistner Gerhard (1955- ). Oskar Moll jako spiritus movens modernizmu we wrocławskiej Akademii
(1)
Luba Iwona. Późne echo wczesnych inspiracji
(1)
Massing Ann. From books of secrets to encyclopedias: painting techniques in France between 1600 and 1800
(1)
Metzger Catherine A. Gerard David’s St. Anne altarpiece: evidence for workshop participation
(1)
Palica Magdalena (1980- ). Erich Wiese i nowa sztuka w Śląskim Muzeum Sztuk Pięknych we Wrocławiu
(1)
Palica Magdalena (1980- ). Zbiory muzealne i wielkie żydowskie kolekcje sztuki nowoczesnej we Wrocławiu
(1)
Peek Marja F. J. (1961- )
(1)
Pirsig-Marshall Tanja (1973- ). Berliński okres twórczości Ottona Muellera
(1)
Pirsig-Marshall Tanja (1973- ). Otto Mueller jako profesor wrocławskiej Akademii
(1)
Poprawska Urszula (1954- )
(1)
Poriete Ilze. A technical study of the materials and methods used by the painters of the Latvian churches in the seventeenth century
(1)
Quinkenstein Małgorzata A. (1974- ). O sile sprzeczności czyli Wrocław jako centrum artystyczne
(1)
Reisse Hans Peter. Perspektywa heroiczna bez perspektywy?
(1)
Remm Christiane. Otto Mueller i jego rola w grupie artystów Brucke
(1)
Rok Barbara
(1)
Rothe Andrea (1936- ). Andrea Mantegna's Adoration of the Magi
(1)
Rothe Andrea (1936- ). Technical examinations of Titian’s Venus and Adonis: a note on early Italian oil painting technique
(1)
Rothe Barbara
(1)
Rothe Sarah. W szczęśliwym czasie
(1)
Roy Ashok. Paul Delaroche: a case study of academic painting
(1)
Schlachetzki Sarah M. ... tak no i znaczenie Karkonoszy!
(1)
Schlachetzki Sarah M. Całkiem spory lecz i zaskakująco prowincjonalny - Wrocław lat 20. XX wieku
(1)
Schmengler Dagmar
(1)
Schmengler Dagmar. Erich Wiese i nowa sztuka w Śląskim Muzeum Sztuk Pięknych we Wrocławiu
(1)
Schmengler Dagmar. Jak opowiadać o malarzu?
(1)
Schmengler Dagmar. Krąg się domyka
(1)
Schoddert Wolfgang (1964- ). Ferdinand Moller we Wrocławiu (1913-1920)
(1)
Scholz Dieter (1960- ). Teoria optycznego minimum
(1)
Sinclair Eddie. The polychromy of Exeter and Salisbury Cathedrals: a preliminary comparison
(1)
Skalova Zuzana. New evidence for the medieval production of icons in the Nile Valley
(1)
Sprengel Peter. Rodzinna integracja czy symboliczne wykluczenie?
(1)
Steinbuchel Christa. Maarten van Heemskerck and Jan van Scorel’s Haarlem workshop
(1)
Stolarska-Fronia Małgorzata. Isidor Ascheim - artysta chaotycznej płynności
(1)
Stolarska-Fronia Małgorzata. Otto Mueller i artyści żydowscy z Wrocławia
(1)
Stulik Dusan (1956- ). An integrated approach for the study of painting techniques
(1)
Tamaschke Elisa (1985- ). Otto Meyer-Amden a Wrocław
(1)
Townsend Joyce H. Painting techniques and materials of Turner and other British artists 1775–1875
(1)
Wadum Jorgen. Johannes Vermeer (1632–1675) and his use of perspective
(1)
Wallert Arie (1950- )
(1)
Wallert Arie (1950- ). Libro Secondo de Diversi Colori e Sise da Mettere a Oro: a fifteenth-century technical treatise on manuscript illumination
(1)
Wallert Arie (1950- ). Technical examinations of Titian’s Venus and Adonis: a note on early Italian oil painting technique
(1)
Wenzel Kai (1978- ). Willy Schmidt - ekspresjonista z Gorlitz
(1)
Wetering Ernst van de (1938-2021). Reflections on the relation between technique and style: the use of the palette by the seventeenth-century painter
(1)
Winkler Kurt (1956- ). Ludwig Justi a modernizm w Galerii Narodowej w Berlinie
(1)
Winter Petra (1972- ). Galeria Narodowa w Berlinie i Śląskie Muzeum Sztuk Pięknych w latach 1919-1933
(1)
Woodcock Sally. The Roberson Archive: content and significance
(1)
Woudhuysen-Keller Renate (1944-2012). Aspects of painting technique in the use of verdigris and copper resinate
(1)
Łukaszewicz Piotr (1940- ). Twórczość Ottona Muellera w świetle wrocławskiej prasy w czasach Republiki Weimarskiej
(1)
Śnieciński Marek (1958- ). Kontynuacja i nowe impulsy - współczesne dialogi artystyczne z malarstwem modernizmu
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Niemcy
(2)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
angielski
(1)
niemiecki
(1)
polski
(1)
Temat
Germanisches Nationalmuseum (Norymberga)
(1)
Krytyka artystyczna niemiecka
(1)
Malarstwo
(1)
Modernizm
(1)
Mueller, Otto (1874-1930)
(1)
Prätorius, Ludwig Max (1813-1887)
(1)
Sztuka niemiecka
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
Temat: miejsce
Wrocław
(1)
Gatunek
Katalogi wystaw
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: Kat. 13035 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autor
Hermens Erma (1958- ). Peek Marja F. J. (1961- ). Wallert Arie (1950- ). Asperen de Boer Johan Rudolph Justus van (1935- ). Maarten van Heemskerck and Jan van Scorel’s Haarlem workshop Barrett Sylvana. An integrated approach for the study of painting techniques Berrie Barbara Hepburn. Gerard David’s St. Anne altarpiece: evidence for workshop participation Birkmaier Ulrich. Technical examinations of Titian’s Venus and Adonis: a note on early Italian oil painting technique Carlyle Leslie. Beyond a collection of data: what we can learn from documentary sources on artists' materials and techniques Choldere Dace. A technical study of the materials and methods used by the painters of the Latvian churches in the seventeenth century Darrah Josephine A. Connections and coincidences: three pigments Duffy Kate I. An investigation of palette and color notations used to ceate a set of Tibetan thangkas Elgar Jacki A. An investigation of palette and color notations used to ceate a set of Tibetan thangkas Faries Molly (1940- ). Maarten van Heemskerck and Jan van Scorel’s Haarlem workshop Federspiel Beate Knuth. Questions about medieval gesso grounds Gayer John R. Painting on a photographic substrate: notes regarding materials and techniques over the past 100 years Gifford E. Melanie. Style and technique in Dutch landscape painting in the 1620s Glanville Helen. Varnish, grounds, viewing distance, and lighting: some notes on seventeenth-century Italian painting technique Hackney Stephen. Art for art's sake: the materials and techniques of James McNeill Whistler (1834-1903) Hermens Erma (1958- ). A seventeenth-century Italian treatise on miniature painting and its author(s) Howard Helen. Techniques of the Romanesque and Gothic wall paintings in the Holy Sepulchre Chapel, Winchester Cathedral Katz Melissa R. William Holman Hunt and the "Pre-Raphaelite technique" Kirby Jo. Paul Delaroche: a case study of academic painting Massing Ann. From books of secrets to encyclopedias: painting techniques in France between 1600 and 1800 Metzger Catherine A. Gerard David’s St. Anne altarpiece: evidence for workshop participation Poriete Ilze. A technical study of the materials and methods used by the painters of the Latvian churches in the seventeenth century Rothe Andrea (1936- ). Andrea Mantegna's Adoration of the Magi Rothe Andrea (1936- ). Technical examinations of Titian’s Venus and Adonis: a note on early Italian oil painting technique Roy Ashok. Paul Delaroche: a case study of academic painting Sinclair Eddie. The polychromy of Exeter and Salisbury Cathedrals: a preliminary comparison Skalová Zuzana. New evidence for the medieval production of icons in the Nile Valley Steinbüchel Christa. Maarten van Heemskerck and Jan van Scorel’s Haarlem workshop Stulik Dusan (1956- ). An integrated approach for the study of painting techniques Townsend Joyce H. Painting techniques and materials of Turner and other British artists 1775–1875 Wadum Jørgen. Johannes Vermeer (1632–1675) and his use of perspective Wallert Arie (1950- ). Libro Secondo de Diversi Colori e Sise da Mettere a Oro: a fifteenth-century technical treatise on manuscript illumination Wallert Arie (1950- ). Technical examinations of Titian’s Venus and Adonis: a note on early Italian oil painting technique Wetering Ernst van de (1938-2021). Reflections on the relation between technique and style: the use of the palette by the seventeenth-century painter Woodcock Sally. The Roberson Archive: content and significance Woudhuysen-Keller Renate (1944-2012). Aspects of painting technique in the use of verdigris and copper resinate
Temat
Indeks R0: BMNK
Bibliogr. przy ref. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: III 26406 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Głuchowska Lidia (1973- ). Kawalec Urszula. Kern Agnes. Poprawska Urszula (1954- ). Schmengler Dagmar. Bell Peter. "Cygan - Otto Mueller" Bornscheuer Marion. Otto Mueller i Wilhelm Lehmbruck Brade Johanna (1960- ). Akademia Sztuk Pięknych i Rzemiosła Artystycznego we Wrocławiu Brade Johanna (1960- ). Studentki i studenci Ottona Muellera Debien Genevieve. Johny Friedlaender - student-buntownik i odnowiciel "barwnej" akwaforty Debien Genevieve. Marg Moll - rzeźbiarka, graficzka i jej międzynarodowe kontakty artystyczne Droste Magdalena (1948- ). "Przeklęte lata" Fischer Isabel. Sztuka to rzecz "magiczna" Głuchowska Lidia (1973- ). Ekspresjonizm w sztuce polskiej - przegląd najważniejszych zjawisk Głuchowska Lidia (1973- ). Sztuka, polityka i eskapizm Ilkosz Barbara. Alexander Kanoldt a środowisko artystyczne Wrocławia Karsch Florian (1925-2015). Refleksje o metodach pracy Ottona Muellera Kern Agnes. Bauhaus, barok i "wrocławski błękit" Kern Agnes. "Krąg się domyka" Kern Agnes. Ludwig Peter Kowalski Knopke Caroline. Horst Strempel - malarz polityczny i artysta-oskarżyciel Kuhnhold Jenny. Ekspresja poprzez kolor Küster Babette. Perspektywa heroiczna bez perspektywy? Laudert Teresa. Ekspresja poprzez kolor Laudert Teresa. Horst Strempel - malarz polityczny i artysta-oskarżyciel Laudert Teresa. Ilse Molzahn we Wrocławiu Laudert Teresa. Otto Mueller i aura wolności na wrocławskiej Akademii Laudert Teresa. Portrety Inge z lat 1926-1932 Laudert Teresa. Wrocławska Akademia - "najpiękniejszy okres życia" Leistner Gerhard (1955- ). Oskar Moll jako "spiritus movens" modernizmu we wrocławskiej Akademii Luba Iwona. Późne echo wczesnych inspiracji Łukaszewicz Piotr (1940- ). Twórczość Ottona Muellera w świetle wrocławskiej prasy w czasach Republiki Weimarskiej Palica Magdalena (1980- ). Erich Wiese i "nowa sztuka" w Śląskim Muzeum Sztuk Pięknych we Wrocławiu Palica Magdalena (1980- ). Zbiory muzealne i wielkie żydowskie kolekcje sztuki nowoczesnej we Wrocławiu Pirsig-Marshall Tanja (1973- ). Berliński okres twórczości Ottona Muellera Pirsig-Marshall Tanja (1973- ). Otto Mueller jako profesor wrocławskiej Akademii Quinkenstein Małgorzata A. (1974- ). O "sile sprzeczności", czyli Wrocław jako centrum artystyczne Reisse Hans Peter. Perspektywa heroiczna bez perspektywy? Remm Christiane. Otto Mueller i jego rola w grupie artystów Brücke Rothe Sarah. "W szczęśliwym czasie" Schlachetzki Sarah M. "... tak, no i znaczenie Karkonoszy!" Schlachetzki Sarah M. Całkiem spory, lecz i zaskakująco prowincjonalny - Wrocław lat 20. XX wieku Schmengler Dagmar. Erich Wiese i "nowa sztuka" w Śląskim Muzeum Sztuk Pięknych we Wrocławiu Schmengler Dagmar. Jak opowiadać o malarzu? Schmengler Dagmar. "Krąg się domyka" Schöddert Wolfgang (1964- ). Ferdinand Möller we Wrocławiu (1913-1920) Scholz Dieter (1960- ). Teoria "optycznego minimum" Sprengel Peter. Rodzinna integracja czy symboliczne wykluczenie? Stolarska-Fronia Małgorzata. Isidor Ascheim - artysta "chaotycznej płynności" Stolarska-Fronia Małgorzata. Otto Mueller i artyści żydowscy z Wrocławia Śnieciński Marek (1958- ). Kontynuacja i nowe impulsy - współczesne dialogi artystyczne z malarstwem modernizmu Tamaschke Elisa (1985- ). Otto Meyer-Amden a Wrocław Wenzel Kai (1978- ). Willy Schmidt - ekspresjonista z Görlitz Winkler Kurt (1956- ). Ludwig Justi a modernizm w Galerii Narodowej w Berlinie Winter Petra (1972- ). Galeria Narodowa w Berlinie i Śląskie Muzeum Sztuk Pięknych w latach 1919-1933
Indeks R0: BMNK
Tyt. oryg.: Maler, Mentor, Magier : Otto Mueller und sein Netzwerk in Breslau
Publikacja polska jest przejrzaną, uzupełnioną i zaktualizowaną wersją wydania niemieckiego.
Katalog wystawy prezentowanej w Neue Galerie im Hamburger Bahnhof - Museum für Gegenwart - Berlin, 12 października 2018 - 3 marca 2019 r. oraz w Muzeum Narodowym we Wrocławiu, 8 kwietnia 2019 - 30 czerwca 2019 r.
Bibliogr. s. 423-424 i w przypisach. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: III 25607 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej