Sortowanie
Źródło opisu
Biblioteka Muzeum Narodowego
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Magazyn
(3)
Autor
Nowalińska Małgorzata
(2)
Adamowicz Jarosław. Program badawczo-konserwatorski wielkiego ołtarza Wita Stwosza w bazylice Mariackiej w Krakowie realizowany w latach 2015-2021/21 w kontekście jego historii konserwacji
(1)
Bagniuk Jacek. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer
(1)
Bagniuk Jacek. Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie
(1)
Bartova Katerina (1987- ). Restoration of book torsos
(1)
Beczyczko Agnieszka. Conservation of a 16th century fresco painting in the Sucevita Monastery church in Romania
(1)
Bereś Bettina. Prawdziwa sztuka jest gdzie indziej. O Marii Pinińskiej-Bereś z Bettiną Bereś rozmawia Iwona Demko
(1)
Bereś Bettina. Trzy kobiety. Z Marią Sokół-Augustyńską rozmawia Bettina Bereś
(1)
Bernady Edyta. Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: Throne of Grace from the Dominican Monastery in Cracow
(1)
Bernady Edyta. Technologie cyfrowe jako uzupełnienie procesu konserwacji dzieł sztuki witrażowej
(1)
Bernard Gabriel. International Klein Blue a reconstruction
(1)
Białek-Kostecka Dorota. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer
(1)
Białek-Kostecka Dorota. Marysia działała zawodowo. O Marii Ostaszewskiej z Edwardem Kosakowskim i Mieczysławem Stecem rozmawia Dorota Białek-Kostecka
(1)
Białek-Kostecka Dorota. Wyzwania współczesnej konserwacji dzieł sztuki - z doświadczeń Pracowni Przenoszenia i Rozwarstwiania Malowideł Ściennych
(1)
Bizoń Katarzyna. Riddles of the Greek Catholic church
(1)
Boba-Dyga Bożena. Bene Tibi. O Wandzie Macedońskiej z Pawłem i Joanną Zalewskimi rozmawia Bożena Boba-Dyga
(1)
Bogdanowska Monika (1962- )
(1)
Botz Alexandra. Restoration of the Salviati Chandelier
(1)
Bożek-Mach Magdalena (1972- ). Tak mam że sobie coś wymyślam przyjeżdżam zarządzam i działam. Z Marią Dziedzic rozmawia Magdalena Mach
(1)
Bożyk Marta (1973- ). Nowe pokolenie wypracuje w przyszłości inne wartości. Z Małgorzatą Malwiną Niespodziewaną rozmawia Marta Bożyk
(1)
Bujak-Dobowolska Joanna. Nie wszędzie są highwaye. Z Joanną Bujak-Dobrowolską rozmawia Jacek Dembosz
(1)
Ciesielska Tanita. Conservation and preparation for a new edition of the 18th c. Viennese copper printing plates from a private collection in Cracow
(1)
Decrion-Lanta Gabrielle. Conservation of wallpaper: from handicraft o digital technology
(1)
Dembosz Jacek (1946- )
(1)
Dembosz Jacek (1946- ). Nie wszędzie są highwaye. Z Joanną Bujak-Dobrowolską rozmawia Jacek Dembosz
(1)
Dembosz Jacek (1946- ). Praca w teatrze to jest coś rewelacyjnego. Z Dorotą Krakowską rozmawia Jacek Dembosz
(1)
Demko Iwona (1974- )
(1)
Demko Iwona (1974- ). Kobiety często się kameleonią. Z Iwoną Demko o tym jak powstała ta książka rozmawia Sylwia Góra
(1)
Demko Iwona (1974- ). Prawdziwa sztuka jest gdzie indziej. O Marii Pinińskiej-Bereś z Bettiną Bereś rozmawia Iwona Demko
(1)
Demko Iwona (1974- ). Wszyscy zbiegli sie zobaczyć co robię. Z Anna Praxmayer rozmawia Iwona Demko
(1)
Drożyńska Monika (1979- ). Dostałam dużo wsparcia od różnych osób. Z Karoliną Jabłońską rozmawia Monika Drożyńska
(1)
Dziedzic Maria (1948- ). Tak mam że sobie coś wymyślam przyjeżdżam zarządzam i działam. Z Marią Dziedzic rozmawia Magdalena Mach
(1)
Esquivel Alvarez Astrid. NANOforART project and the use of nanomaterials in the restoration of pre-Columbian wall paintings in a museum enviroment
(1)
Fekete Dóra. Trinity with Saints formerly attributed to Jacopo Palma the Younger
(1)
Fiam Judit. Trinity with Saints formerly attributed to Jacopo Palma the Younger
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Historia kościoła filialnego pw. św. Mikołaja Biskupa w Skrzydlnej w świetle źródeł archiwalnych oraz najnowszych badań i prac konserwatorskich
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer
(1)
Gmińska-Nowak Barbara. Wood in the architecture of the Upper Mustang KunSan Chholing Gompa - dendrochronology wood identification and state of preservation
(1)
Godyń-Skoczylas Katarzyna. Słone jeziora. Z Kolektywem Space Start (Małgorzatą Kaczmarską i Katarzyną Godyń-Skoczylas) rozmawia Renata Kopyto
(1)
Gonzales Hurtado Amaranta. NANOforART project and the use of nanomaterials in the restoration of pre-Columbian wall paintings in a museum enviroment
(1)
Goryl Maria. Określenie technologii i techniki wykonania gotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Kończycach Małych na podstawie badań fizykochemicznych towarzyszących konserwacji dzieła
(1)
Grabowska Joanna (historia). Mało atrakcyjne dokumenty skrywają pasjonujace historie. Z Joanną Grabowską rozmawia Paulina Tendera
(1)
Grabowska Joanna. Moisture in historical architectural structures
(1)
Grachyova Ekaterina. Conservation of the icon Baptism
(1)
Góra Sylwia (1988- ). Kobiety często się kameleonią. Z Iwoną Demko o tym jak powstała ta książka rozmawia Sylwia Góra
(1)
Główczak Regina (1989- ). Problem powstania odbicia warstwy malarskiej na odwrociu późniejszych nawarstwień. Opracowanie metody przywrócenia pozytywowej postaci malowidła
(1)
Hanusek Oskar. Wyzwania współczesnej konserwacji dzieł sztuki - z doświadczeń Pracowni Przenoszenia i Rozwarstwiania Malowideł Ściennych
(1)
Hapchenko Veronica. Niebezpieczny zakręt. Z Alicją Pakosz rozmawia Veronika Hapchenko
(1)
Hola Aleksandra. Moja przygoda ze sztuką. Z Marią Rogóż rozmawia Aleksandra Hola
(1)
Hola Aleksandra. Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie
(1)
Jabłońska Karolina (1991- ). Dostałam dużo wsparcia od różnych osób. Z Karoliną Jabłońską rozmawia Monika Drożyńska
(1)
Jagodzińska Katarzyna (1981- ). Tam i z powrotem stając się peintresse-graveuse. Z Agnieszką Łakomą rozmawia Katarzyna Jagodzińska
(1)
Jarek Ewelina. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer
(1)
Jasiński Mateusz. Canvases used by Caravaggisti and preparation of the ground layer - research based on the paintings in Polish collections
(1)
Jędrusik Agnieszka. Art of gilding - a case study on the textile gilding technique
(1)
Jędrusik Aldona. Art of gilding - a case study on the textile gilding technique
(1)
Kaczmarska Małgorzata. Proszę Państwa co my wiemy o Chile? Z Dagmarą Wyskiel rozmawia Małgorzata Kaczmarska
(1)
Kaczmarska Małgorzata. Słone jeziora. Z Kolektywem Space Start (Małgorzatą Kaczmarską i Katarzyną Godyń-Skoczylas) rozmawia Renata Kopyto
(1)
Kamińska Marta. Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: Throne of Grace from the Dominican Monastery in Cracow
(1)
Karska Renata. Development of research methodology of historical firearms with an example of the maintenance process: Turkish Rifle (17th/18th) from the collection of the Military Museum in Budapest
(1)
Kaszowska Zofia. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer
(1)
Kaszowska Zofia. Maria Ligęza - fizyk w Akademii
(1)
Kaszowska Zofia. Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: Throne of Grace from the Dominican Monastery in Cracow
(1)
Kopyto Renata. Słone jeziora. Z Kolektywem Space Start (Małgorzatą Kaczmarską i Katarzyną Godyń-Skoczylas) rozmawia Renata Kopyto
(1)
Korpal Grażyna (1945- ). Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie
(1)
Korpal Grażyna (1945- ). Sztuka konserwacji wobec procesu przemijania. Refleksja z dedykacją
(1)
Korza Eugine. Conservation of the icon Baptism
(1)
Kosakowski Edward (sztuki piękne). Marysia działała zawodowo. O Marii Ostaszewskiej z Edwardem Kosakowskim i Mieczysławem Stecem rozmawia Dorota Białek-Kostecka
(1)
Kosakowski Edward (sztuki piękne). Medwecka idzie!
(1)
Kostecki Grzegorz. Elastyczna konstrukcja stabilizująca ścienione podobrazia drewniane
(1)
Kostecki Grzegorz. Medwecka idzie!
(1)
Kot Marcin. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer
(1)
Kowalik Anna (sztuka). Taxidermy in contemporary art
(1)
Krakowska Dorota (1955- ). Praca w teatrze to jest coś rewelacyjnego. Z Dorotą Krakowską rozmawia Jacek Dembosz
(1)
Krawczyk Lidia (1979- ). Jestem artystką z niepełnosprawnością. Z Joanną Pawlik rozmawia Lidia Krawczyk
(1)
Krupa Paulina. Introducing polychromy and patination of the plaster portrait sculptures and the frieze Christ Enters Jerusalem vy Alojzy Bunsch from the Franciscan Basilica in Cracow as a stage of a pending restoration project
(1)
Krysiak Dagna. Comparison of various compositions of Araldite 2020 filling putty for losses in a black hyalith vase
(1)
Lempart-Geratowska Marta (1962- ). Określenie technologii i techniki wykonania gotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Kończycach Małych na podstawie badań fizykochemicznych towarzyszących konserwacji dzieła
(1)
Leszczyńska Renata (1940- ). Medwecka idzie!
(1)
Lisok Marta (1983- ). Upór. Z Małgorzatą Markiewicz rozmawia Marta Lisok
(1)
Ludwiczak Hanna. Conservation of a 16th century fresco painting in the Sucevita Monastery church in Romania
(1)
Magrysiewicz-Dobrzańska Katarzyna. Określenie technologii i techniki wykonania gotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Kończycach Małych na podstawie badań fizykochemicznych towarzyszących konserwacji dzieła
(1)
Magrysiewicz-Dobrzańska Katarzyna. Reconstruction of a historical beeswax painting technique with a water-soluble emulsion of beeswax and linseed oil potassium soap
(1)
Marecka Agnieszka. Asortyment materiałów artystycznych dostępnych pod koniec XIX i na początku XX wieku dla polskich pastelistów
(1)
Marecka Agnieszka. Bez mojego podipsu dama nie mogła nigdzie wyjechać. Wspomienia o Marii Niedzielskiej zebrały Agnieszka Marecka i Katarzyna Różańska
(1)
Marecka Agnieszka. Pastel - an object with specific needs
(1)
Markiewicz Małgorzata (1979-). Upór. Z Małgorzatą Markiewicz rozmawia Marta Lisok
(1)
Masalska Aleksandra. Danger of using acrylic resins in oil painting
(1)
Mederal Mirna. In Kraljević's shoes: research and conservation treatments conducted on the painting The Satyr and the Peasant by Miroslav Kraljević
(1)
Michalik Izabela. Role of a conservator-restorer and the reconstruction treatment in the restoration of works of art at the base of the conservation-restoration of the murals in St. Francis de Sales church in Cracow
(1)
Mikołajska Anna. Badania stanu zachowania gotyckich rzeźb drewnianych z wykorzystaniem dwuźródłowej tomografii komputerowej
(1)
Mikó Edit. Trinity with Saints formerly attributed to Jacopo Palma the Younger
(1)
Misiak Krystyna (1949- ). W tkaninie jest coś pierwotnego. Z Krystyną Misiak rozmawia Olga Ząbroń
(1)
Niespodziewana-Rados Małgorzata. Nowe pokolenie wypracuje w przyszłości inne wartości. Z Małgorzatą Malwiną Niespodziewaną rozmawia Marta Bożyk
(1)
Niespodziewana-Rados Małgorzata. Talent z mlekiem nam nie spłynął. Z artystkami z Grupy 13 rozmawia Małgorzata Malwina Niespodziewana
(1)
Nowakowska Krystyna (1953- ). Dzień bez obecności w pracowni uważam za stracony. Z Krystyną Nowakowską rozmawia Dorota Włosowicz
(1)
Nowalińska Małgorzata. Co masz zrobić jutro - zrób wczoraj. Z Małgorzatą Schuster-Gawłowską rozmawia Małgorzata Nowalińska
(1)
Nowalińska Małgorzata. Konserwacja późnogotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. św. Katarzyny w Będzinie-Grodźcu wstępem do poznania dziejów zabytku
(1)
Nowalińska Małgorzata. Wprowadzenie
(1)
Owczarek Piotr. Conservation of the baroque stone sculpture of the Virgin Mary from the Sanctuary of Świetorodzinna Mother of God in Miedniewice Mazowieckie voivodeship
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki (Kraków)
(2)
Konserwatorstwo
(2)
Kobieta
(1)
Kultura
(1)
Szkolnictwo artystyczne
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Kraków
(1)
Gatunek
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka 200-lecia ; t. 12)
Autor
Dembosz Jacek (1946- ). Demko Iwona (1974- ). Wsiołkowski Adam (1949- ). Bereś Bettina. Prawdziwa sztuka jest gdzie indziej. O Marii Pinińskiej-Bereś z Bettiną Bereś rozmawia Iwona Demko Bereś Bettina. Trzy kobiety. Z Marią Sokół-Augustyńską rozmawia Bettina Bereś Boba-Dyga Bożena. Bene Tibi. O Wandzie Macedońskiej z Pawłem i Joanną Zalewskimi rozmawia Bożena Boba-Dyga Bożek-Mach Magdalena (1972- ). Tak mam, że sobie coś wymyślam, przyjeżdżam, zarządzam i działam. Z Marią Dziedzic rozmawia Magdalena Mach Białek-Kostecka Dorota. Marysia działała zawodowo. O Marii Ostaszewskiej z Edwardem Kosakowskim i Mieczysławem Stecem rozmawia Dorota Białek-Kostecka Bożyk Marta (1973- ). Nowe pokolenie wypracuje w przyszłości inne wartości. Z Małgorzatą Malwiną Niespodziewaną rozmawia Marta Bożyk Bujak-Dobowolska Joanna. Nie wszędzie są highwaye. Z Joanną Bujak-Dobrowolską rozmawia Jacek Dembosz Dembosz Jacek (1946- ). Nie wszędzie są highwaye. Z Joanną Bujak-Dobrowolską rozmawia Jacek Dembosz Dembosz Jacek (1946- ). Praca w teatrze to jest coś rewelacyjnego. Z Dorotą Krakowską rozmawia Jacek Dembosz Demko Iwona (1974- ). Prawdziwa sztuka jest gdzie indziej. O Marii Pinińskiej-Bereś z Bettiną Bereś rozmawia Iwona Demko Demko Iwona (1974- ). Kobiety często się kameleonią. Z Iwoną Demko o tym, jak powstała ta książka, rozmawia Sylwia Góra Demko Iwona (1974- ). Wszyscy zbiegli sie zobaczyć, co robię. Z Anna Praxmayer rozmawia Iwona Demko Drożyńska Monika (1979- ). Dostałam dużo wsparcia od różnych osób. Z Karoliną Jabłońską rozmawia Monika Drożyńska Dziedzic Maria (1948- ). Tak mam, że sobie coś wymyślam, przyjeżdżam, zarządzam i działam. Z Marią Dziedzic rozmawia Magdalena Mach Godyń-Skoczylas Katarzyna. Słone jeziora. Z Kolektywem Space Start (Małgorzatą Kaczmarską i Katarzyną Godyń-Skoczylas) rozmawia Renata Kopyto Góra Sylwia (1988- ). Kobiety często się kameleonią. Z Iwoną Demko o tym, jak powstała ta książka, rozmawia Sylwia Góra Grabowska Joanna (historia). Mało atrakcyjne dokumenty skrywają pasjonujace historie. Z Joanną Grabowską rozmawia Paulina Tendera Hapchenko Veronica. Niebezpieczny zakręt. Z Alicją Pakosz rozmawia Veronika Hapchenko Hola Aleksandra. Moja przygoda ze sztuką. Z Marią Rogóż rozmawia Aleksandra Hola Jabłońska Karolina (1991- ). Dostałam dużo wsparcia od różnych osób. Z Karoliną Jabłońską rozmawia Monika Drożyńska Jagodzińska Katarzyna (1981- ). Tam i z powrotem stając się peintresse-graveuse. Z Agnieszką Łakomą rozmawia Katarzyna Jagodzińska Kaczmarska Małgorzata. Proszę Państwa, co my wiemy o Chile? Z Dagmarą Wyskiel rozmawia Małgorzata Kaczmarska Kaczmarska Małgorzata. Słone jeziora. Z Kolektywem Space Start (Małgorzatą Kaczmarską i Katarzyną Godyń-Skoczylas) rozmawia Renata Kopyto Kaszowska Zofia. Maria Ligęza - fizyk w Akademii Kopyto Renata. Słone jeziora. Z Kolektywem Space Start (Małgorzatą Kaczmarską i Katarzyną Godyń-Skoczylas) rozmawia Renata Kopyto Kosakowski Edward (sztuki piękne). Marysia działała zawodowo. O Marii Ostaszewskiej z Edwardem Kosakowskim i Mieczysławem Stecem rozmawia Dorota Białek-Kostecka Kosakowski Edward (sztuki piękne). Medwecka idzie! Kostecki Grzegorz. Medwecka idzie! Krakowska Dorota (1955- ). Praca w teatrze to jest coś rewelacyjnego. Z Dorotą Krakowską rozmawia Jacek Dembosz Krawczyk Lidia (1979- ). Jestem artystką z niepełnosprawnością. Z Joanną Pawlik rozmawia Lidia Krawczyk Leszczyńska Renata (1940- ). Medwecka idzie! Lisok Marta (1983- ). Upór. Z Małgorzatą Markiewicz rozmawia Marta Lisok Łakoma Agnieszka. Tam i z powrotem stając się peintresse-graveuse. Z Agnieszką Łakomą rozmawia Katarzyna Jagodzińska Marecka Agnieszka. Bez mojego podipsu "dama" nie mogła nigdzie wyjechać. Wspomienia o Marii Niedzielskiej zebrały Agnieszka Marecka i Katarzyna Różańska Markiewicz Małgorzata (1979-). Upór. Z Małgorzatą Markiewicz rozmawia Marta Lisok Misiak Krystyna (1949- ). W tkaninie jest coś pierwotnego. Z Krystyną Misiak rozmawia Olga Ząbroń Niespodziewana-Rados Małgorzata. Talent z mlekiem nam nie spłynął. Z artystkami z Grupy 13 rozmawia Małgorzata Malwina Niespodziewana Niespodziewana-Rados Małgorzata. Nowe pokolenie wypracuje w przyszłości inne wartości. Z Małgorzatą Malwiną Niespodziewaną rozmawia Marta Bożyk Nowakowska Krystyna (1953- ). Dzień bez obecności w pracowni uważam za stracony. Z Krystyną Nowakowską rozmawia Dorota Włosowicz Nowalińska Małgorzata. Co masz zrobić jutro - zrób wczoraj. Z Małgorzatą Schuster-Gawłowską rozmawia Małgorzata Nowalińska Pakosz Alicja (1996- ). Niebezpieczny zakręt. Z Alicją Pakosz rozmawia Veronika Hapchenko Pawlik Joanna (1974- ). Jestem artystką z niepełnosprawnością. Z Joanną Pawlik rozmawia Lidia Krawczyk Praxmayer Anna (1937- ). Wszyscy zbiegli sie zobaczyć, co robię. Z Anna Praxmayer rozmawia Iwona Demko Rogóż Maria. Moja przygoda ze sztuką. Z Marią Rogóż rozmawia Aleksandra Hola Schuster-Gawłowska Małgorzata (1938- ). Co masz zrobić jutro - zrób wczoraj. Z Małgorzatą Schuster-Gawłowską rozmawia Małgorzata Nowalińska Sokołowska Małgorzata (1952- ). Tu jest coś niematerialnego, ale niesłychanie ważnego. Z Małgorzatą Sokołowską rozmawia Paulina Tendera Sokół-Augustyńska Maria (1954- ). Trzy kobiety. Z Marią Sokół-Augustyńską rozmawia Bettina Bereś Stec Mieczysław. Marysia działała zawodowo. O Marii Ostaszewskiej z Edwardem Kosakowskim i Mieczysławem Stecem rozmawia Dorota Białek-Kostecka Stopka Tadeusz (1942- ). Medwecka idzie! Tendera Paulina. Mało atrakcyjne dokumenty skrywają pasjonujace historie. Z Joanną Grabowską rozmawia Paulina Tendera Tendera Paulina. Tu jest coś niematerialnego, ale niesłychanie ważnego. Z Małgorzatą Sokołowską rozmawia Paulina Tendera Waligórska Barbara (1948- ). Odkąd sięgam pamięcią... Wawrzusiak Mariola (1971- ). Drucik obok drucika. Z Mariolą Wawrzusiak rozmawia Maria (Maja) Woźniak Wielgut-Walczak Jadwiga. O książkach w świecie sztuki. Z Jadwigą Wielgut-Walczak rozmawia Monika Żarnowska Włosowicz Dorota. Dzień bez obecności w pracowni uważam za stracony. Z Krystyną Nowakowską rozmawia Dorota Włosowicz Woźniak Maja (1989- ). Drucik obok drucika. Z Mariolą Wawrzusiak rozmawia Maria (Maja) Woźniak Wyskiel Dagmara (1974- ). Proszę Państwa, co my wiemy o Chile? Z Dagmarą Wyskiel rozmawia Małgorzata Kaczmarska Wyszyńska Jadwiga. Medwecka idzie! Zalewski Władysław (1931-2020). Medwecka idzie! Ząbroń Olga (1985- ). W tkaninie jest coś pierwotnego. Z Krystyną Misiak rozmawia Olga Ząbroń Żarnowska Monika. O książkach w świecie sztuki. Z Jadwigą Wielgut-Walczak rozmawia Monika Żarnowska
Indeks R0: BMNK
Inny tyt: Wspominając Akademię : wysłuchane, zapisane, okazane : Iwona Demko, Maria Pinińska-Bereś, Małgorzata Malwina Niespodziewana, Krystyna Misiak, Grupa 13, Małgorzata Schuster-Gawłowska, Maria Rogóż, Jadwiga Wielgut-Walczak, Agnieszka Łakoma, Maria Sokół-Augustyńska, Alicja Pakosz, Zofia Medwecka, Maria Dziedzic, Joanna Pawlik, Krystyna Nowakowska, Maria Ostaszewska, Barbara Waligórska, Mariola Wawrzusiak, Joanna Bujak-Dobrowolska, Karolina Jabłońska, Dagmara Wyskiel, Joanna Grabowska, Małgorzata Markiewicz, Anna Praxmayer, Kolektyw Space Start, Małgorzata Sokołowska, Dorota Krakowska, Wanda Macedońska, Maria Ligęza, Maria Niedzielska, Justyna Łuczaj-Salej, Monika Drożyńska, Beata Bigaj-Zwonek, Pamela Bożek, Janina Jeleńska-Papp, Marta Kocyłowska, Dorota Hadrian, Paulina Górniak, Małgorzata Szczęśniak, Justyna Kieresińska, Ewa Potocka, Małgorzata Olkuska, Gabriela Buzek-Garzyńska, Paulina Taranek, Agata Rościecha, Lilla Kulka
Opis wg okł.
Na okł. i k. tyt.: Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie - 200-lecie, 1818-2018.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: II 31400/12 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Nowalińska Małgorzata. Sobita Weronika. Adamowicz Jarosław. Program badawczo-konserwatorski wielkiego ołtarza Wita Stwosza w bazylice Mariackiej w Krakowie realizowany w latach 2015-2021/21 w kontekście jego historii konserwacji Bagniuk Jacek. Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej, ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie Bernady Edyta. Technologie cyfrowe jako uzupełnienie procesu konserwacji dzieł sztuki witrażowej Białek-Kostecka Dorota. Wyzwania współczesnej konserwacji dzieł sztuki - z doświadczeń Pracowni Przenoszenia i Rozwarstwiania Malowideł Ściennych Forczek-Sajdak Anna. Historia kościoła filialnego pw. św. Mikołaja Biskupa w Skrzydlnej w świetle źródeł archiwalnych oraz najnowszych badań i prac konserwatorskich Główczak Regina (1989- ). Problem powstania odbicia warstwy malarskiej na odwrociu późniejszych nawarstwień. Opracowanie metody przywrócenia pozytywowej postaci malowidła Goryl Maria. Określenie technologii i techniki wykonania gotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Kończycach Małych na podstawie badań fizykochemicznych towarzyszących konserwacji dzieła Hanusek Oskar. Wyzwania współczesnej konserwacji dzieł sztuki - z doświadczeń Pracowni Przenoszenia i Rozwarstwiania Malowideł Ściennych Hola Aleksandra. Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej, ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie Korpal Grażyna (1945- ). Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej, ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie Korpal Grażyna (1945- ). Sztuka konserwacji wobec procesu przemijania. Refleksja z dedykacją Kostecki Grzegorz. Elastyczna konstrukcja stabilizująca ścienione podobrazia drewniane Lempart-Geratowska Marta (1962- ). Określenie technologii i techniki wykonania gotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Kończycach Małych na podstawie badań fizykochemicznych towarzyszących konserwacji dzieła Magrysiewicz-Dobrzańska Katarzyna. Określenie technologii i techniki wykonania gotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Kończycach Małych na podstawie badań fizykochemicznych towarzyszących konserwacji dzieła Marecka Agnieszka. Asortyment materiałów artystycznych dostępnych pod koniec XIX i na początku XX wieku dla polskich pastelistów Mikołajska Anna. Badania stanu zachowania gotyckich rzeźb drewnianych z wykorzystaniem dwuźródłowej tomografii komputerowej Nowalińska Małgorzata. Konserwacja późnogotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. św. Katarzyny w Będzinie-Grodźcu wstępem do poznania dziejów zabytku Nowalińska Małgorzata. Wprowadzenie Płotek Michał (1988- ). Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej, ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie Płuska Ireneusz (1943- ). Historia sztuki i konserwacja wobec zabytku Rodzik-Czałka Łucja. Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej, ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie Różańska Katarzyna. Kościany stelaż XVIII-wiecznego wachlarza ze zbiorów Muzeum Okręgowego w Tarnowie. Rozpoznanie technologii, konserwacja i rekonstrukcja Schulze-Głazik Grażyna. Joseph Langer - konserwator z przełomu wieków XIX i XX Sękowska Anna (1975- ). Konserwacja późnogotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. św. Katarzyny w Będzinie-Grodźcu wstępem do poznania dziejów zabytku Stępień Katarzyna. Modelowanie 3D na podstawie archiwalnych fotografii. Odtwarzanie formy i przestrzeni nieistniejącego obiektu na podstawie sekwencji ujęć filmowych z zarejestrowanym obrazem wnętrza kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Libuszy Walczak Małgorzata (chemia). Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej, ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie Wawrzkiewicz Marek. Gotycka katedra w Opolu
Indeks R0: BMNK
Bibliogr. przy art.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: III 25585 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Bogdanowska Monika (1962- ). Nowalińska Małgorzata. Bagniuk Jacek. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer Bártová Kateřina (1987- ). Restoration of book torsos Beczyczko Agnieszka. Conservation of a 16th century fresco painting in the Suceviţa Monastery church in Romania Bernady Edyta. Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: "Throne of Grace" from the Dominican Monastery in Cracow Bernard Gabriel. International Klein Blue, a reconstruction Białek-Kostecka Dorota. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer Bizoń Katarzyna. Riddles of the Greek Catholic church Botz Alexandra. Restoration of the Salviati Chandelier Ciesielska Tanita. Conservation and preparation for a new edition of the 18th c. Viennese copper printing plates from a private collection in Cracow Decrion-Lanta Gabrielle. Conservation of wallpaper: from handicraft o digital technology Magrysiewicz-Dobrzańska Katarzyna. Reconstruction of a historical beeswax painting technique with a water-soluble emulsion of beeswax and linseed oil potassium soap Esquivel Álvarez Astrid. NANOforART project and the use of nanomaterials in the restoration of pre-Columbian wall paintings in a museum enviroment Fekete Dóra. "Trinity with Saints" formerly attributed to Jacopo Palma the Younger Fiam Judit. "Trinity with Saints" formerly attributed to Jacopo Palma the Younger Forczek-Sajdak Anna. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer Gmińska-Nowak Barbara. Wood in the architecture of the Upper Mustang KunSan Chholing Gompa - dendrochronology, wood identification and state of preservation Gonzáles Hurtado Amaranta. NANOforART project and the use of nanomaterials in the restoration of pre-Columbian wall paintings in a museum enviroment Grabowska Joanna. Moisture in historical architectural structures Grachyova Ekaterina. Conservation of the icon "Baptism" Jarek Ewelina. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer Jasiński Mateusz. Canvases used by Caravaggisti and preparation of the ground layer - research based on the paintings in Polish collections Jędrusik Agnieszka. Art of gilding - a case study on the textile gilding technique Jędrusik Aldona. Art of gilding - a case study on the textile gilding technique Kamińska Marta. Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: "Throne of Grace" from the Dominican Monastery in Cracow Karska Renata. Development of research methodology of historical firearms with an example of the maintenance process: Turkish Rifle (17th/18th) from the collection of the Military Museum in Budapest Kaszowska Zofia. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer Kaszowska Zofia. Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: "Throne of Grace" from the Dominican Monastery in Cracow Korza Eugine. Conservation of the icon "Baptism" Kot Marcin. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer Kowalik Anna (sztuka). Taxidermy in contemporary art Krupa Paulina. Introducing polychromy and patination of the plaster portrait sculptures and the frieze "Christ Enters Jerusalem" vy Alojzy Bunsch from the Franciscan Basilica in Cracow as a stage of a pending restoration project Krysiak Dagna. Comparison of various compositions of Araldite 2020 filling putty for losses in a black hyalith vase Ludwiczak Hanna. Conservation of a 16th century fresco painting in the Suceviţa Monastery church in Romania Marecka Agnieszka. Pastel - an object with specific needs Masalska Aleksandra. Danger of using acrylic resins in oil painting Međeral Mirna. In Kraljević's shoes: research and conservation treatments conducted on the painting "The Satyr and the Peasant" by Miroslav Kraljević Michalik Izabela. Role of a conservator-restorer and the reconstruction treatment in the restoration of works of art at the base of the conservation-restoration of the murals in St. Francis de Sales church in Cracow Mikó Edit. "Trinity with Saints" formerly attributed to Jacopo Palma the Younger Owczarek Piotr. Conservation of the baroque stone sculpture of the Virgin Mary from the Sanctuary of Świetorodzinna Mother of God in Miedniewice, Mazowieckie voivodeship Płotek Michał (1988- ). Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: "Throne of Grace" from the Dominican Monastery in Cracow Potrawiak Maja. Reconstruction of a historical beeswax painting technique with a water-soluble emulsion of beeswax and linseed oil potassium soap Rădoi Elena. To fill or not to fill Robert Hortense. Fading of the geranium lake in Vincent Van Gogh's portrait Dr. Paul Gachet (1890, Paris Musée d'Orsay) Sitnik Joanna. Straightening of curled negative film strips Skarżyńska Magdalena. Conservation of a 16th century fresco painting in the Suceviţa Monastery church in Romania Skarżyńska Magdalena. New exposition and conservation of the wall painting "Bishop Marianos under he protection the Mother of God and a Child" from the Faras cathedrall Skóra Magdalena. Research of lightfastness and qality of digital prints Skrzelowska Justyna. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer Slouková Lenka. Consolidation effects of lime nanosols and silicic acid ester mixtures for wall paintings Stryczak Mateusz. Regeneration of varnish and binders used in painting Tauchmanova Renata. Adhesives in conservation of stone finishes Tiszai Rebeka. "Trinity with Saints" formerly attributed to Jacopo Palma the Younger Walczak Małgorzata (chemia). Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: "Throne of Grace" from the Dominican Monastery in Cracow Żarnowiecka Jagoda. Riddles of the Greek Catholic church Żygadło Andrzej. Riddles of the Greek Catholic church
Indeks R0: BMNK
Dod. s. tyt.: 3rd International Student Conference of Conservation and Restoration of Woorks of Art, Cracow, 17th - 19th March 2016
Tyt. z okł.
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: II 31402 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej