Sortowanie
Źródło opisu
Biblioteka Muzeum Narodowego
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Magazyn
(5)
Autor
Nowalińska Małgorzata
(2)
Adamowicz Jarosław
(1)
Adamowicz Jarosław. Program badawczo-konserwatorski wielkiego ołtarza Wita Stwosza w bazylice Mariackiej w Krakowie realizowany w latach 2015-2021/21 w kontekście jego historii konserwacji
(1)
Andrzejewska Agnieszka (tłumacz)
(1)
Bagniuk Jacek. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer
(1)
Bagniuk Jacek. Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie
(1)
Bartova Katerina (1987- ). Restoration of book torsos
(1)
Beczyczko Agnieszka. Conservation of a 16th century fresco painting in the Sucevita Monastery church in Romania
(1)
Bereś Bettina. Prawdziwa sztuka jest gdzie indziej. O Marii Pinińskiej-Bereś z Bettiną Bereś rozmawia Iwona Demko
(1)
Bereś Bettina. Trzy kobiety. Z Marią Sokół-Augustyńską rozmawia Bettina Bereś
(1)
Bernady Edyta. Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: Throne of Grace from the Dominican Monastery in Cracow
(1)
Bernady Edyta. Technologie cyfrowe jako uzupełnienie procesu konserwacji dzieł sztuki witrażowej
(1)
Bernard Gabriel. International Klein Blue a reconstruction
(1)
Białek-Kostecka Dorota
(1)
Białek-Kostecka Dorota. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer
(1)
Białek-Kostecka Dorota. Marysia działała zawodowo. O Marii Ostaszewskiej z Edwardem Kosakowskim i Mieczysławem Stecem rozmawia Dorota Białek-Kostecka
(1)
Białek-Kostecka Dorota. Wyzwania współczesnej konserwacji dzieł sztuki - z doświadczeń Pracowni Przenoszenia i Rozwarstwiania Malowideł Ściennych
(1)
Bizoń Katarzyna. Riddles of the Greek Catholic church
(1)
Boba-Dyga Bożena. Bene Tibi. O Wandzie Macedońskiej z Pawłem i Joanną Zalewskimi rozmawia Bożena Boba-Dyga
(1)
Bogdanowska Monika (1962- )
(1)
Borowska Magdalena (sztuka). Easel painting on canvas Madonna with the Child from the collection of the Museum of the John Paul II Catholic University of Lublin
(1)
Borowska Magdalena (sztuka). Obraz sztalugowy na płótnie Matka Boża z Dzieciątkiem ze zbiorów Muzeum Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
(1)
Botz Alexandra. Restoration of the Salviati Chandelier
(1)
Bożek-Mach Magdalena (1972- ). Tak mam że sobie coś wymyślam przyjeżdżam zarządzam i działam. Z Marią Dziedzic rozmawia Magdalena Mach
(1)
Bożyk Marta (1973- ). Nowe pokolenie wypracuje w przyszłości inne wartości. Z Małgorzatą Malwiną Niespodziewaną rozmawia Marta Bożyk
(1)
Bujak-Dobowolska Joanna. Nie wszędzie są highwaye. Z Joanną Bujak-Dobrowolską rozmawia Jacek Dembosz
(1)
Chodacka Magdalena. An attempt to reconstruct the technology and technique of the 15th century Venetian panel painting through creating a copy of the painting presenting St. Anthony the Great
(1)
Chodacka Magdalena. Próba rekonstrukcji technologii i techniki XV-wiecznego weneckiego malarstwa tablicowego poprzez wykonanie kopii malowidła z przedstawieniem św. Antoniego Pustelnika
(1)
Ciepielewska Dominika. Conservation and reconstruction of the missing fragments of the 19th century painting on canvas
(1)
Ciepielewska Dominika. Konserwacja wraz z rekonstrukcją utraconych fragmentów XIX-wiecznego malowidła na podobraziu płóciennym
(1)
Ciesielska Tanita. Conservation and preparation for a new edition of the 18th c. Viennese copper printing plates from a private collection in Cracow
(1)
Ciesielska Tanita. Problematyka konserwacji rzeźby alabastrowej na przykładzie Zwiastowania Jana Michałowicza z Muzeum XX. Czartoryskich
(1)
Ciesielska Tanita. The issue of conservation treatment of alabaster sculpture as exemplified by Jan Michalowicz's The Annunciation from the XX Czartoryscy Museum
(1)
Decrion-Lanta Gabrielle. Conservation of wallpaper: from handicraft o digital technology
(1)
Dembosz Jacek (1946- )
(1)
Dembosz Jacek (1946- ). Nie wszędzie są highwaye. Z Joanną Bujak-Dobrowolską rozmawia Jacek Dembosz
(1)
Dembosz Jacek (1946- ). Praca w teatrze to jest coś rewelacyjnego. Z Dorotą Krakowską rozmawia Jacek Dembosz
(1)
Demko Iwona (1974- )
(1)
Demko Iwona (1974- ). Kobiety często się kameleonią. Z Iwoną Demko o tym jak powstała ta książka rozmawia Sylwia Góra
(1)
Demko Iwona (1974- ). Prawdziwa sztuka jest gdzie indziej. O Marii Pinińskiej-Bereś z Bettiną Bereś rozmawia Iwona Demko
(1)
Demko Iwona (1974- ). Wszyscy zbiegli sie zobaczyć co robię. Z Anna Praxmayer rozmawia Iwona Demko
(1)
Drożyńska Monika (1979- ). Dostałam dużo wsparcia od różnych osób. Z Karoliną Jabłońską rozmawia Monika Drożyńska
(1)
Durkacz-Foremska Anna (1980- )
(1)
Dziedzic Maria (1948- ). Tak mam że sobie coś wymyślam przyjeżdżam zarządzam i działam. Z Marią Dziedzic rozmawia Magdalena Mach
(1)
Dziura Małgorzata
(1)
Esquivel Alvarez Astrid. NANOforART project and the use of nanomaterials in the restoration of pre-Columbian wall paintings in a museum enviroment
(1)
Fekete Dóra. Trinity with Saints formerly attributed to Jacopo Palma the Younger
(1)
Fiam Judit. Trinity with Saints formerly attributed to Jacopo Palma the Younger
(1)
Figiela Bożena (1963- )
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Historia kościoła filialnego pw. św. Mikołaja Biskupa w Skrzydlnej w świetle źródeł archiwalnych oraz najnowszych badań i prac konserwatorskich
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer
(1)
Gmińska-Nowak Barbara. Wood in the architecture of the Upper Mustang KunSan Chholing Gompa - dendrochronology wood identification and state of preservation
(1)
Godyń-Skoczylas Katarzyna. Słone jeziora. Z Kolektywem Space Start (Małgorzatą Kaczmarską i Katarzyną Godyń-Skoczylas) rozmawia Renata Kopyto
(1)
Gonzales Hurtado Amaranta. NANOforART project and the use of nanomaterials in the restoration of pre-Columbian wall paintings in a museum enviroment
(1)
Goryl Maria. Określenie technologii i techniki wykonania gotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Kończycach Małych na podstawie badań fizykochemicznych towarzyszących konserwacji dzieła
(1)
Grabowska Joanna (historia). Mało atrakcyjne dokumenty skrywają pasjonujace historie. Z Joanną Grabowską rozmawia Paulina Tendera
(1)
Grabowska Joanna. Moisture in historical architectural structures
(1)
Grachyova Ekaterina. Conservation of the icon Baptism
(1)
Grin-Piszczek Ewa (1979- )
(1)
Gurtat Angelika. Problematyka konserwacji i rekonstrukcji ubytków zabytkowej ceramiki fajansowej szkliwionej na przykładzie japońskiej kadzielnicy z ok. 1880 roku
(1)
Gurtat Angelika. The issue of conservation and reconstruction of losses in antique earthenware glazed ceramic as exemplified by a Japan censer from ca. 1880
(1)
Góra Sylwia (1988- ). Kobiety często się kameleonią. Z Iwoną Demko o tym jak powstała ta książka rozmawia Sylwia Góra
(1)
Głowacka Monika. Recognition of a painting technique on a silk surface by painting a copy of a painting decoration from the first half of the 19th century
(1)
Głowacka Monika. Rozpoznanie techniki malowania na podłożu jedwabnym poprzez namalowanie kopii dekoracji malarskiej pochodzącej z 1. połowy XIX wieku
(1)
Główczak Regina (1989- ). Problem powstania odbicia warstwy malarskiej na odwrociu późniejszych nawarstwień. Opracowanie metody przywrócenia pozytywowej postaci malowidła
(1)
Hanusek Oskar. Wyzwania współczesnej konserwacji dzieł sztuki - z doświadczeń Pracowni Przenoszenia i Rozwarstwiania Malowideł Ściennych
(1)
Hapchenko Veronica. Niebezpieczny zakręt. Z Alicją Pakosz rozmawia Veronika Hapchenko
(1)
Hola Aleksandra
(1)
Hola Aleksandra. Moja przygoda ze sztuką. Z Marią Rogóż rozmawia Aleksandra Hola
(1)
Hola Aleksandra. Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie
(1)
Jabłońska Karolina (1991- ). Dostałam dużo wsparcia od różnych osób. Z Karoliną Jabłońską rozmawia Monika Drożyńska
(1)
Jagodzińska Katarzyna (1981- ). Tam i z powrotem stając się peintresse-graveuse. Z Agnieszką Łakomą rozmawia Katarzyna Jagodzińska
(1)
Jarek Ewelina. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer
(1)
Jasiński Mateusz. Canvases used by Caravaggisti and preparation of the ground layer - research based on the paintings in Polish collections
(1)
Jeneralczyk-Fiołek Katarzyna. The issue of antique gothic objects arrangement in new space as exemplified by the sculpture depicting Saint Anne from ca. 1410 from the All Saints Church in Kolbuszowa
(1)
Jeneralczyk-Fiołek Katarzyna. Zagadnienie aranżacji zabytkowych obiektów gotyckich w nowej przestrzeni na przykładzie rzeźby przedstawiającej św. Annę Samotrzeć z ok. 1410 roku z kościoła pw. Wszystkich Świętych w Kolbuszowej
(1)
Jędrusik Agnieszka. Art of gilding - a case study on the textile gilding technique
(1)
Jędrusik Aldona. Art of gilding - a case study on the textile gilding technique
(1)
Kaczmarska Małgorzata. Proszę Państwa co my wiemy o Chile? Z Dagmarą Wyskiel rozmawia Małgorzata Kaczmarska
(1)
Kaczmarska Małgorzata. Słone jeziora. Z Kolektywem Space Start (Małgorzatą Kaczmarską i Katarzyną Godyń-Skoczylas) rozmawia Renata Kopyto
(1)
Kamińska Marta. Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: Throne of Grace from the Dominican Monastery in Cracow
(1)
Karska Renata. Development of research methodology of historical firearms with an example of the maintenance process: Turkish Rifle (17th/18th) from the collection of the Military Museum in Budapest
(1)
Kaszowska Zofia. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer
(1)
Kaszowska Zofia. Maria Ligęza - fizyk w Akademii
(1)
Kaszowska Zofia. Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: Throne of Grace from the Dominican Monastery in Cracow
(1)
Kieferling Roman Jacek
(1)
Koperski Andrzej (1943- )
(1)
Kopyto Renata. Słone jeziora. Z Kolektywem Space Start (Małgorzatą Kaczmarską i Katarzyną Godyń-Skoczylas) rozmawia Renata Kopyto
(1)
Korpal Grażyna (1945- )
(1)
Korpal Grażyna (1945- ). Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie
(1)
Korpal Grażyna (1945- ). Sztuka konserwacji wobec procesu przemijania. Refleksja z dedykacją
(1)
Korta Kamila. Conservation of the 17th-century stained glass of St. James from the collection of the Jagiellonian University Museum Collegium Maius in Kraków
(1)
Korta Kamila. Konserwacja XVII-wiecznego witrażu św. Jakub ze zbiorów Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Maius w Krakowie
(1)
Korza Eugine. Conservation of the icon Baptism
(1)
Kosakowski Edward (sztuki piękne)
(1)
Kosakowski Edward (sztuki piękne). Marysia działała zawodowo. O Marii Ostaszewskiej z Edwardem Kosakowskim i Mieczysławem Stecem rozmawia Dorota Białek-Kostecka
(1)
Kosakowski Edward (sztuki piękne). Medwecka idzie!
(1)
Kostecka Katarzyna (historia)
(1)
Kostecki Grzegorz. Elastyczna konstrukcja stabilizująca ścienione podobrazia drewniane
(1)
Kostecki Grzegorz. Medwecka idzie!
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki (Kraków)
(3)
Konserwatorstwo
(2)
Kobieta
(1)
Kultura
(1)
Muzealnictwo
(1)
Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej (Przemyśl)
(1)
Ochrona zabytków
(1)
Osiński, Kazimierz (1883-1956)
(1)
Prace dyplomowe
(1)
Szkolnictwo artystyczne
(1)
Towarzystwo Przyjaciół Nauk (Przemyśl)
(1)
Zbiory muzealne
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
2001-0
(2)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Kraków
(1)
Przemyśl
(1)
Gatunek
Katalogi wystaw
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
U dołu k. tyt.: 110-lecie Muzeum Narodowego Ziemi Przemyskiej.
Katalog wystawy prezentowanej w Muzeum Narodowym Ziemi Przemyskiej, od 26 listopada 2020 do 28 lutego 2021.
Data wyd. wg daty wystawy.
Bibliogr. przy notach katalogowych i w przypisach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III 25519 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka 200-lecia ; t. 12)
Autor
Dembosz Jacek (1946- ). Demko Iwona (1974- ). Wsiołkowski Adam (1949- ). Bereś Bettina. Prawdziwa sztuka jest gdzie indziej. O Marii Pinińskiej-Bereś z Bettiną Bereś rozmawia Iwona Demko Bereś Bettina. Trzy kobiety. Z Marią Sokół-Augustyńską rozmawia Bettina Bereś Boba-Dyga Bożena. Bene Tibi. O Wandzie Macedońskiej z Pawłem i Joanną Zalewskimi rozmawia Bożena Boba-Dyga Bożek-Mach Magdalena (1972- ). Tak mam, że sobie coś wymyślam, przyjeżdżam, zarządzam i działam. Z Marią Dziedzic rozmawia Magdalena Mach Białek-Kostecka Dorota. Marysia działała zawodowo. O Marii Ostaszewskiej z Edwardem Kosakowskim i Mieczysławem Stecem rozmawia Dorota Białek-Kostecka Bożyk Marta (1973- ). Nowe pokolenie wypracuje w przyszłości inne wartości. Z Małgorzatą Malwiną Niespodziewaną rozmawia Marta Bożyk Bujak-Dobowolska Joanna. Nie wszędzie są highwaye. Z Joanną Bujak-Dobrowolską rozmawia Jacek Dembosz Dembosz Jacek (1946- ). Nie wszędzie są highwaye. Z Joanną Bujak-Dobrowolską rozmawia Jacek Dembosz Dembosz Jacek (1946- ). Praca w teatrze to jest coś rewelacyjnego. Z Dorotą Krakowską rozmawia Jacek Dembosz Demko Iwona (1974- ). Prawdziwa sztuka jest gdzie indziej. O Marii Pinińskiej-Bereś z Bettiną Bereś rozmawia Iwona Demko Demko Iwona (1974- ). Kobiety często się kameleonią. Z Iwoną Demko o tym, jak powstała ta książka, rozmawia Sylwia Góra Demko Iwona (1974- ). Wszyscy zbiegli sie zobaczyć, co robię. Z Anna Praxmayer rozmawia Iwona Demko Drożyńska Monika (1979- ). Dostałam dużo wsparcia od różnych osób. Z Karoliną Jabłońską rozmawia Monika Drożyńska Dziedzic Maria (1948- ). Tak mam, że sobie coś wymyślam, przyjeżdżam, zarządzam i działam. Z Marią Dziedzic rozmawia Magdalena Mach Godyń-Skoczylas Katarzyna. Słone jeziora. Z Kolektywem Space Start (Małgorzatą Kaczmarską i Katarzyną Godyń-Skoczylas) rozmawia Renata Kopyto Góra Sylwia (1988- ). Kobiety często się kameleonią. Z Iwoną Demko o tym, jak powstała ta książka, rozmawia Sylwia Góra Grabowska Joanna (historia). Mało atrakcyjne dokumenty skrywają pasjonujace historie. Z Joanną Grabowską rozmawia Paulina Tendera Hapchenko Veronica. Niebezpieczny zakręt. Z Alicją Pakosz rozmawia Veronika Hapchenko Hola Aleksandra. Moja przygoda ze sztuką. Z Marią Rogóż rozmawia Aleksandra Hola Jabłońska Karolina (1991- ). Dostałam dużo wsparcia od różnych osób. Z Karoliną Jabłońską rozmawia Monika Drożyńska Jagodzińska Katarzyna (1981- ). Tam i z powrotem stając się peintresse-graveuse. Z Agnieszką Łakomą rozmawia Katarzyna Jagodzińska Kaczmarska Małgorzata. Proszę Państwa, co my wiemy o Chile? Z Dagmarą Wyskiel rozmawia Małgorzata Kaczmarska Kaczmarska Małgorzata. Słone jeziora. Z Kolektywem Space Start (Małgorzatą Kaczmarską i Katarzyną Godyń-Skoczylas) rozmawia Renata Kopyto Kaszowska Zofia. Maria Ligęza - fizyk w Akademii Kopyto Renata. Słone jeziora. Z Kolektywem Space Start (Małgorzatą Kaczmarską i Katarzyną Godyń-Skoczylas) rozmawia Renata Kopyto Kosakowski Edward (sztuki piękne). Marysia działała zawodowo. O Marii Ostaszewskiej z Edwardem Kosakowskim i Mieczysławem Stecem rozmawia Dorota Białek-Kostecka Kosakowski Edward (sztuki piękne). Medwecka idzie! Kostecki Grzegorz. Medwecka idzie! Krakowska Dorota (1955- ). Praca w teatrze to jest coś rewelacyjnego. Z Dorotą Krakowską rozmawia Jacek Dembosz Krawczyk Lidia (1979- ). Jestem artystką z niepełnosprawnością. Z Joanną Pawlik rozmawia Lidia Krawczyk Leszczyńska Renata (1940- ). Medwecka idzie! Lisok Marta (1983- ). Upór. Z Małgorzatą Markiewicz rozmawia Marta Lisok Łakoma Agnieszka. Tam i z powrotem stając się peintresse-graveuse. Z Agnieszką Łakomą rozmawia Katarzyna Jagodzińska Marecka Agnieszka. Bez mojego podipsu "dama" nie mogła nigdzie wyjechać. Wspomienia o Marii Niedzielskiej zebrały Agnieszka Marecka i Katarzyna Różańska Markiewicz Małgorzata (1979-). Upór. Z Małgorzatą Markiewicz rozmawia Marta Lisok Misiak Krystyna (1949- ). W tkaninie jest coś pierwotnego. Z Krystyną Misiak rozmawia Olga Ząbroń Niespodziewana-Rados Małgorzata. Talent z mlekiem nam nie spłynął. Z artystkami z Grupy 13 rozmawia Małgorzata Malwina Niespodziewana Niespodziewana-Rados Małgorzata. Nowe pokolenie wypracuje w przyszłości inne wartości. Z Małgorzatą Malwiną Niespodziewaną rozmawia Marta Bożyk Nowakowska Krystyna (1953- ). Dzień bez obecności w pracowni uważam za stracony. Z Krystyną Nowakowską rozmawia Dorota Włosowicz Nowalińska Małgorzata. Co masz zrobić jutro - zrób wczoraj. Z Małgorzatą Schuster-Gawłowską rozmawia Małgorzata Nowalińska Pakosz Alicja (1996- ). Niebezpieczny zakręt. Z Alicją Pakosz rozmawia Veronika Hapchenko Pawlik Joanna (1974- ). Jestem artystką z niepełnosprawnością. Z Joanną Pawlik rozmawia Lidia Krawczyk Praxmayer Anna (1937- ). Wszyscy zbiegli sie zobaczyć, co robię. Z Anna Praxmayer rozmawia Iwona Demko Rogóż Maria. Moja przygoda ze sztuką. Z Marią Rogóż rozmawia Aleksandra Hola Schuster-Gawłowska Małgorzata (1938- ). Co masz zrobić jutro - zrób wczoraj. Z Małgorzatą Schuster-Gawłowską rozmawia Małgorzata Nowalińska Sokołowska Małgorzata (1952- ). Tu jest coś niematerialnego, ale niesłychanie ważnego. Z Małgorzatą Sokołowską rozmawia Paulina Tendera Sokół-Augustyńska Maria (1954- ). Trzy kobiety. Z Marią Sokół-Augustyńską rozmawia Bettina Bereś Stec Mieczysław. Marysia działała zawodowo. O Marii Ostaszewskiej z Edwardem Kosakowskim i Mieczysławem Stecem rozmawia Dorota Białek-Kostecka Stopka Tadeusz (1942- ). Medwecka idzie! Tendera Paulina. Mało atrakcyjne dokumenty skrywają pasjonujace historie. Z Joanną Grabowską rozmawia Paulina Tendera Tendera Paulina. Tu jest coś niematerialnego, ale niesłychanie ważnego. Z Małgorzatą Sokołowską rozmawia Paulina Tendera Waligórska Barbara (1948- ). Odkąd sięgam pamięcią... Wawrzusiak Mariola (1971- ). Drucik obok drucika. Z Mariolą Wawrzusiak rozmawia Maria (Maja) Woźniak Wielgut-Walczak Jadwiga. O książkach w świecie sztuki. Z Jadwigą Wielgut-Walczak rozmawia Monika Żarnowska Włosowicz Dorota. Dzień bez obecności w pracowni uważam za stracony. Z Krystyną Nowakowską rozmawia Dorota Włosowicz Woźniak Maja (1989- ). Drucik obok drucika. Z Mariolą Wawrzusiak rozmawia Maria (Maja) Woźniak Wyskiel Dagmara (1974- ). Proszę Państwa, co my wiemy o Chile? Z Dagmarą Wyskiel rozmawia Małgorzata Kaczmarska Wyszyńska Jadwiga. Medwecka idzie! Zalewski Władysław (1931-2020). Medwecka idzie! Ząbroń Olga (1985- ). W tkaninie jest coś pierwotnego. Z Krystyną Misiak rozmawia Olga Ząbroń Żarnowska Monika. O książkach w świecie sztuki. Z Jadwigą Wielgut-Walczak rozmawia Monika Żarnowska
Indeks R0: BMNK
Inny tyt: Wspominając Akademię : wysłuchane, zapisane, okazane : Iwona Demko, Maria Pinińska-Bereś, Małgorzata Malwina Niespodziewana, Krystyna Misiak, Grupa 13, Małgorzata Schuster-Gawłowska, Maria Rogóż, Jadwiga Wielgut-Walczak, Agnieszka Łakoma, Maria Sokół-Augustyńska, Alicja Pakosz, Zofia Medwecka, Maria Dziedzic, Joanna Pawlik, Krystyna Nowakowska, Maria Ostaszewska, Barbara Waligórska, Mariola Wawrzusiak, Joanna Bujak-Dobrowolska, Karolina Jabłońska, Dagmara Wyskiel, Joanna Grabowska, Małgorzata Markiewicz, Anna Praxmayer, Kolektyw Space Start, Małgorzata Sokołowska, Dorota Krakowska, Wanda Macedońska, Maria Ligęza, Maria Niedzielska, Justyna Łuczaj-Salej, Monika Drożyńska, Beata Bigaj-Zwonek, Pamela Bożek, Janina Jeleńska-Papp, Marta Kocyłowska, Dorota Hadrian, Paulina Górniak, Małgorzata Szczęśniak, Justyna Kieresińska, Ewa Potocka, Małgorzata Olkuska, Gabriela Buzek-Garzyńska, Paulina Taranek, Agata Rościecha, Lilla Kulka
Opis wg okł.
Na okł. i k. tyt.: Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie - 200-lecie, 1818-2018.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 31400/12 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Nowalińska Małgorzata. Sobita Weronika. Adamowicz Jarosław. Program badawczo-konserwatorski wielkiego ołtarza Wita Stwosza w bazylice Mariackiej w Krakowie realizowany w latach 2015-2021/21 w kontekście jego historii konserwacji Bagniuk Jacek. Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej, ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie Bernady Edyta. Technologie cyfrowe jako uzupełnienie procesu konserwacji dzieł sztuki witrażowej Białek-Kostecka Dorota. Wyzwania współczesnej konserwacji dzieł sztuki - z doświadczeń Pracowni Przenoszenia i Rozwarstwiania Malowideł Ściennych Forczek-Sajdak Anna. Historia kościoła filialnego pw. św. Mikołaja Biskupa w Skrzydlnej w świetle źródeł archiwalnych oraz najnowszych badań i prac konserwatorskich Główczak Regina (1989- ). Problem powstania odbicia warstwy malarskiej na odwrociu późniejszych nawarstwień. Opracowanie metody przywrócenia pozytywowej postaci malowidła Goryl Maria. Określenie technologii i techniki wykonania gotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Kończycach Małych na podstawie badań fizykochemicznych towarzyszących konserwacji dzieła Hanusek Oskar. Wyzwania współczesnej konserwacji dzieł sztuki - z doświadczeń Pracowni Przenoszenia i Rozwarstwiania Malowideł Ściennych Hola Aleksandra. Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej, ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie Korpal Grażyna (1945- ). Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej, ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie Korpal Grażyna (1945- ). Sztuka konserwacji wobec procesu przemijania. Refleksja z dedykacją Kostecki Grzegorz. Elastyczna konstrukcja stabilizująca ścienione podobrazia drewniane Lempart-Geratowska Marta (1962- ). Określenie technologii i techniki wykonania gotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Kończycach Małych na podstawie badań fizykochemicznych towarzyszących konserwacji dzieła Magrysiewicz-Dobrzańska Katarzyna. Określenie technologii i techniki wykonania gotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Kończycach Małych na podstawie badań fizykochemicznych towarzyszących konserwacji dzieła Marecka Agnieszka. Asortyment materiałów artystycznych dostępnych pod koniec XIX i na początku XX wieku dla polskich pastelistów Mikołajska Anna. Badania stanu zachowania gotyckich rzeźb drewnianych z wykorzystaniem dwuźródłowej tomografii komputerowej Nowalińska Małgorzata. Konserwacja późnogotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. św. Katarzyny w Będzinie-Grodźcu wstępem do poznania dziejów zabytku Nowalińska Małgorzata. Wprowadzenie Płotek Michał (1988- ). Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej, ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie Płuska Ireneusz (1943- ). Historia sztuki i konserwacja wobec zabytku Rodzik-Czałka Łucja. Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej, ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie Różańska Katarzyna. Kościany stelaż XVIII-wiecznego wachlarza ze zbiorów Muzeum Okręgowego w Tarnowie. Rozpoznanie technologii, konserwacja i rekonstrukcja Schulze-Głazik Grażyna. Joseph Langer - konserwator z przełomu wieków XIX i XX Sękowska Anna (1975- ). Konserwacja późnogotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. św. Katarzyny w Będzinie-Grodźcu wstępem do poznania dziejów zabytku Stępień Katarzyna. Modelowanie 3D na podstawie archiwalnych fotografii. Odtwarzanie formy i przestrzeni nieistniejącego obiektu na podstawie sekwencji ujęć filmowych z zarejestrowanym obrazem wnętrza kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Libuszy Walczak Małgorzata (chemia). Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej, ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie Wawrzkiewicz Marek. Gotycka katedra w Opolu
Indeks R0: BMNK
Bibliogr. przy art.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III 25585 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Adamowicz Jarosław. Białek-Kostecka Dorota. Hola Aleksandra. Kieferling Roman Jacek. Korpal Grażyna (1945- ). Kosakowski Edward (sztuki piękne). Lempart-Geratowska Marta (1962- ). Płuska Ireneusz (1943- ). Sękowska Anna (1975- ). Borowska Magdalena (sztuka). Easel painting on canvas "Madonna with the Child" from the collection of the Museum of the John Paul II Catholic University of Lublin Borowska Magdalena (sztuka). Obraz sztalugowy na płótnie "Matka Boża z Dzieciątkiem" ze zbiorów Muzeum Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II Chodacka Magdalena. An attempt to reconstruct the technology and technique of the 15th century Venetian panel painting through creating a copy of the painting presenting St. Anthony the Great Chodacka Magdalena. Próba rekonstrukcji technologii i techniki XV-wiecznego weneckiego malarstwa tablicowego poprzez wykonanie kopii malowidła z przedstawieniem św. Antoniego Pustelnika Ciepielewska Dominika. Conservation and reconstruction of the missing fragments of the 19th century painting on canvas Ciepielewska Dominika. Konserwacja wraz z rekonstrukcją utraconych fragmentów XIX-wiecznego malowidła na podobraziu płóciennym Ciesielska Tanita. Problematyka konserwacji rzeźby alabastrowej na przykładzie "Zwiastowania" Jana Michałowicza z Muzeum XX. Czartoryskich Ciesielska Tanita. The issue of conservation treatment of alabaster sculpture as exemplified by Jan Michalowicz's "The Annunciation" from the XX Czartoryscy Museum Głowacka Monika. Recognition of a painting technique on a silk surface by painting a copy of a painting decoration from the first half of the 19th century Głowacka Monika. Rozpoznanie techniki malowania na podłożu jedwabnym poprzez namalowanie kopii dekoracji malarskiej pochodzącej z 1. połowy XIX wieku Gurtat Angelika. Problematyka konserwacji i rekonstrukcji ubytków zabytkowej ceramiki fajansowej szkliwionej na przykładzie japońskiej kadzielnicy z ok. 1880 roku Gurtat Angelika. The issue of conservation and reconstruction of losses in antique earthenware glazed ceramic as exemplified by a Japan censer from ca. 1880 Jeneralczyk-Fiołek Katarzyna. The issue of antique gothic objects arrangement in new space, as exemplified by the sculpture depicting Saint Anne from ca. 1410 from the All Saints Church in Kolbuszowa Jeneralczyk-Fiołek Katarzyna. Zagadnienie aranżacji zabytkowych obiektów gotyckich w nowej przestrzeni na przykładzie rzeźby przedstawiającej św. Annę Samotrzeć z ok. 1410 roku z kościoła pw. Wszystkich Świętych w Kolbuszowej Korta Kamila. Conservation of the 17th-century stained glass of St. James from the collection of the Jagiellonian University Museum Collegium Maius in Kraków Korta Kamila. Konserwacja XVII-wiecznego witrażu św. Jakub ze zbiorów Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Maius w Krakowie Krawczyk Martyna. Malowidła ścienne przeniesione z pałacu Sarny w Ścinawce Górnej Krawczyk Martyna. Murals transferred from the Sarny Palace in Ścinawka Górna Krzaklewska-Friso Barbara. Conservation and restoration of a violated painting of Madonna and Child of the Cracovian Hodegetria type from Iłża Krzaklewska-Friso Barbara. Konserwacja i restauracja sprofanowanego obrazu z przedstawieniem Matki Boskiej z Dzieciątkiem w typie Hodegetrii Krakowskiej z Iłży Kucharzyk Patrycja. Badania i konserwacja obrazu "Sacra Conversazione ze św. Mikołajem i św. Stanisławem" pochodzącego z gotyckiego kościoła pw. św. Michała Archanioła w Łękawicy koło Żywca Kucharzyk Patrycja. Research and conservation of the painting "Sacra Conversazione with St. Nicholas and St. Stanislaus" from the gothic church of St. Michael the Archangel in Łękawica near Żywiec Malczewski Maciej. Historical technology of making wavy and ripple mouldings and modern methods of their reconstruction Malczewski Maciej. Historyczna technologia wykonywania listew falistych i płomienistych oraz współczesne metody ich rekonstrukcji Mielcarek Jerzy. Conservation of a figure of Saint Florian from the Kraków Saint Mary's Basilica collection in the context of the character of damages of the wooden polychrome sculpture resultant from the place of exposition and storage Mielcarek Jerzy. Konserwacja figury św. Floriana ze zbiorów Bazyliki Mariackiej w Krakowie w kontekście specyfiki zniszczeń rzeźby drewnianej, polichromowanej, wynikającej z miejsca ekspozycji i przechowywania Milewska Sonia. Drugie życie dzieła sztuki Milewska Sonia. The second life of a work of art Sawoniuk Alicja. Reconstruction of the fragment of a baroque mural by Franciszek Eckstein from the southern part of the presbytery ceiling of the Jesuit church dedicated to Sts. Peter and Paul in Lviv Sawoniuk Alicja. Rekonstrukcja fragmentu barokowego malowidła ściennego autorstwa Franciszka Ecksteina z południowego spływu sklepiennego prezbiterium pojezuickiego kościoła pw. śś. Piotra i Pawła we Lwowie Skowronek Katarzyna. Conservation and arrangement of retable elements from the Chapel of Our Lady of the Rosary in the Basilica of Holy Trinity of the Dominican Order in Krakow: the painting "Man of Sorrows", reliquary frame in the form of a floral wreath, metal applications and a frame Skowronek Katarzyna. Konserwacja i aranżacja elementów nastawy ołtarzowej z kaplicy Matki Boskiej Różańcowej w kościele oo. Dominikanów w Krakowie: obrazu "Chrystus Boleściwy", oprawy relikwiarzowej w formie wieńca roślinnego, metalowych aplikacji oraz ramy Skubała Katarzyna. Conservation and restoration of the right wing of triptych "Holy Trinity - the Throne of Grace" from the parish church of St. Margaret in Dębno (district Brzesko) based on detailed technological research Skubała Katarzyna. Konserwacja i restauracja prawego skrzydła tryptyku "Świętej Trójcy - Tron Łaski" z kościoła parafialnego pw. św. Małgorzaty w Dębnie, pow. Brzeski, w oparciu o szczegółowe badania technologiczne Szalast-Dao Quy Gabriela. Double-sided painting of a processional banner from the collection of the Jagiellonian University Museum, dating back to the second quarter of the 19th century - conservation and exhibition issues Szalast-Dao Quy Gabriela. Dwustronne malowidło chorągwi procesyjnej ze zbiorów Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego, datowanej na 2. ćwierć XIX wieku - problemy konserwatorskie i ekspozycyjne Szegda Joanna. Badania i konserwacja krzesła z 1. ćwierci XVIII wieku krytego kurdybanem ze zbiorów Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Maius w Krakowie Szegda Joanna. Research and conservation of a chair from the firts quarter of the 18th century, covered with cordwain, from the Jagiellonian University Museum collection in Kraków Szmit Monika. Konserwacja obrazu "Matki Boskiej Częstochowskiej" z Hecznarowic Szmit Monika. The conservation of "The Black Madonna of Czestochowa" painting from Hecznarowice Trysła Wojciech. Aesthetic conservation concept of polychrome wooden sculpture in the context of later overpaints on the example of gothic "Pietà" from the collection of the Jagiellonian University Museum Collegium Maius in Kraków Trysła Wojciech. Koncepcja konserwacji estetycznej polichromowanej rzeźby drewnianej w kontekście późniejszych nawarstwień na przykładzie gotyckiej "Piety" ze zbiorów Muzeum Collegium Maius Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie Zielińska Kamila. Możliwości i ograniczenia wybranych technik analitycznych w identyfikacji spoiw białkowych w malowidłach ściennych Zielińska Kamila. Possibilities and limitations of selected analytical techniques in the identification of protein binders in wall paintings Żygadło Andrzej. The impact of oil soaps and linoxides, filling the spaces between the painting and the support, on the process of preserving a double-sided painting on the galvanised steel support with the representation of "Our Lady of the Scapular of Mount Carmel" on the obverse and "The Christ blessing the children" on the reverse, owned by parish under the invocation of St Fabian and St Sebastian and Our Lady of the Scapular of Mount Carmel in Ostrów near Przeworsk Żygadło Andrzej. Wpływ mydeł olejowych i linoksydu, wypełniających przestrzenie pomiędzy malowidłem a podobraziem, na proces konserwacji dwustronnego obrazu na podobraziu ze stali ocynkowanej z przedstawieniem "Matki Boskiej Szkaplerznej z Góry Karmel" na awersie i "Chrystusa błogosławiącego dzieci" na rewersie, własność parafii pw. śś. Fabiana i Sebastiana oraz Matki Boskiej Szkaplerznej z Góry Karmel w Ostrowie koło Przeworska
Indeks R0: BMNK
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 28806/6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Bogdanowska Monika (1962- ). Nowalińska Małgorzata. Bagniuk Jacek. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer Bártová Kateřina (1987- ). Restoration of book torsos Beczyczko Agnieszka. Conservation of a 16th century fresco painting in the Suceviţa Monastery church in Romania Bernady Edyta. Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: "Throne of Grace" from the Dominican Monastery in Cracow Bernard Gabriel. International Klein Blue, a reconstruction Białek-Kostecka Dorota. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer Bizoń Katarzyna. Riddles of the Greek Catholic church Botz Alexandra. Restoration of the Salviati Chandelier Ciesielska Tanita. Conservation and preparation for a new edition of the 18th c. Viennese copper printing plates from a private collection in Cracow Decrion-Lanta Gabrielle. Conservation of wallpaper: from handicraft o digital technology Magrysiewicz-Dobrzańska Katarzyna. Reconstruction of a historical beeswax painting technique with a water-soluble emulsion of beeswax and linseed oil potassium soap Esquivel Álvarez Astrid. NANOforART project and the use of nanomaterials in the restoration of pre-Columbian wall paintings in a museum enviroment Fekete Dóra. "Trinity with Saints" formerly attributed to Jacopo Palma the Younger Fiam Judit. "Trinity with Saints" formerly attributed to Jacopo Palma the Younger Forczek-Sajdak Anna. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer Gmińska-Nowak Barbara. Wood in the architecture of the Upper Mustang KunSan Chholing Gompa - dendrochronology, wood identification and state of preservation Gonzáles Hurtado Amaranta. NANOforART project and the use of nanomaterials in the restoration of pre-Columbian wall paintings in a museum enviroment Grabowska Joanna. Moisture in historical architectural structures Grachyova Ekaterina. Conservation of the icon "Baptism" Jarek Ewelina. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer Jasiński Mateusz. Canvases used by Caravaggisti and preparation of the ground layer - research based on the paintings in Polish collections Jędrusik Agnieszka. Art of gilding - a case study on the textile gilding technique Jędrusik Aldona. Art of gilding - a case study on the textile gilding technique Kamińska Marta. Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: "Throne of Grace" from the Dominican Monastery in Cracow Karska Renata. Development of research methodology of historical firearms with an example of the maintenance process: Turkish Rifle (17th/18th) from the collection of the Military Museum in Budapest Kaszowska Zofia. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer Kaszowska Zofia. Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: "Throne of Grace" from the Dominican Monastery in Cracow Korza Eugine. Conservation of the icon "Baptism" Kot Marcin. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer Kowalik Anna (sztuka). Taxidermy in contemporary art Krupa Paulina. Introducing polychromy and patination of the plaster portrait sculptures and the frieze "Christ Enters Jerusalem" vy Alojzy Bunsch from the Franciscan Basilica in Cracow as a stage of a pending restoration project Krysiak Dagna. Comparison of various compositions of Araldite 2020 filling putty for losses in a black hyalith vase Ludwiczak Hanna. Conservation of a 16th century fresco painting in the Suceviţa Monastery church in Romania Marecka Agnieszka. Pastel - an object with specific needs Masalska Aleksandra. Danger of using acrylic resins in oil painting Međeral Mirna. In Kraljević's shoes: research and conservation treatments conducted on the painting "The Satyr and the Peasant" by Miroslav Kraljević Michalik Izabela. Role of a conservator-restorer and the reconstruction treatment in the restoration of works of art at the base of the conservation-restoration of the murals in St. Francis de Sales church in Cracow Mikó Edit. "Trinity with Saints" formerly attributed to Jacopo Palma the Younger Owczarek Piotr. Conservation of the baroque stone sculpture of the Virgin Mary from the Sanctuary of Świetorodzinna Mother of God in Miedniewice, Mazowieckie voivodeship Płotek Michał (1988- ). Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: "Throne of Grace" from the Dominican Monastery in Cracow Potrawiak Maja. Reconstruction of a historical beeswax painting technique with a water-soluble emulsion of beeswax and linseed oil potassium soap Rădoi Elena. To fill or not to fill Robert Hortense. Fading of the geranium lake in Vincent Van Gogh's portrait Dr. Paul Gachet (1890, Paris Musée d'Orsay) Sitnik Joanna. Straightening of curled negative film strips Skarżyńska Magdalena. Conservation of a 16th century fresco painting in the Suceviţa Monastery church in Romania Skarżyńska Magdalena. New exposition and conservation of the wall painting "Bishop Marianos under he protection the Mother of God and a Child" from the Faras cathedrall Skóra Magdalena. Research of lightfastness and qality of digital prints Skrzelowska Justyna. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer Slouková Lenka. Consolidation effects of lime nanosols and silicic acid ester mixtures for wall paintings Stryczak Mateusz. Regeneration of varnish and binders used in painting Tauchmanova Renata. Adhesives in conservation of stone finishes Tiszai Rebeka. "Trinity with Saints" formerly attributed to Jacopo Palma the Younger Walczak Małgorzata (chemia). Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: "Throne of Grace" from the Dominican Monastery in Cracow Żarnowiecka Jagoda. Riddles of the Greek Catholic church Żygadło Andrzej. Riddles of the Greek Catholic church
Indeks R0: BMNK
Dod. s. tyt.: 3rd International Student Conference of Conservation and Restoration of Woorks of Art, Cracow, 17th - 19th March 2016
Tyt. z okł.
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 31402 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej