Arciszewska Barbara (1962- ). Between Dutch embarrassment and English pride: Barbon Mandeville and the ascendancy of classicism
(1)
Baraniewski Waldemar (1953- )
(1)
Bryl Mariusz (1959- )
(1)
Bryl Mariusz (1959- ). Wizerunek i tło w obrazie kultowym: znaczące relacje
(1)
Bryl Mariusz. Instalacja jako forma krytyczna. B.H. i O. Roberta Rumasa
(1)
Czekalski Stanisław (1967- )
(1)
Czekalski Stanisław (1967- ). Artysta kurator i spektakl dzieła sztuki w narratologii Mieke Bal
(1)
Czekalski Stanisław (1967- ). Obraz jako intryga
(1)
Czekalski Stanisław (1967- ). Obraz teoretyzujący obraz teoretyzowany i historia sztuki
(1)
Czekalski Stanisław (1967- ). Powierzchnia obrazu - między antynomią a tautologią. Metodologiczny wymiar teorii Michaela Frieda
(1)
Czekalski Stanisław (1967- ). Symptom Galatei
(1)
Czekalski Stanisław (1967- ). The artist the curator and the spectacle of an art work in Mieke Bal's narratology
(1)
Czekalski Stanisław (1967- ). Zjawy wspólnej sprawy - sztuka według radykalnej demokracji
(1)
Czerzniewska Jolanta. Zabytki dawnej Francji które mówią
(1)
Deptuła Bogusław (1965- ). Kuratorem bywać
(1)
Deptuła Bogusław (1965- ). To be an occasional curator
(1)
Drabarczyk Paweł. A history of insanity in the age of the curatorial turn
(1)
Drabarczyk Paweł. Historia szaleństwa w dobie kuratoringu
(1)
Drabarczyk Paweł. Paranoja kontrolowana? - historia sztuki przegląda się w apokryfie Jakuba Woynarowskiego
(1)
Długosz Magdalena (1981- ). Zaklinanie Worringerowskiej empatii czyli o transcendencji i immanencji w historii sztuki
(1)
Grzesiuk Ewa (1962- ). Pożegnanie z horacjańskim ut pictura poesis. Kilka refleksji o Laokoonie Gottholda Ephraima Lessinga
(1)
Haake Michał (1974- )
(1)
Haake Michał (1974- ). Figura - tło - granica obrazu. Studium porównawcze obrazów przedstawiających martwego Chrystusa autorstwa Andrei Mantegni Annibalego Carracciego Paola Veronesego i Orazia Borgianiego
(1)
Haake Michał (1974- ). Targ za Żelazną Bramą Józefa Pankiewicza - utracona alegoria?
(1)
Haake Michał. A meeting of old and contemporary art as a subject of curatorial practice
(1)
Haake Michał. Spotkanie sztuki dawnej i współczesnej jako temat praktyki kuratorskiej
(1)
Haake Michał. Ścięcie św. Jana Caravaggia - ożywianie obrazów a teoria dzieła sztuki
(1)
Jarosz Andrzej (1971-2019). Obraz obdarzony świadomością
(1)
Jaźwierski Jacek (1970- ). Anton Raphael Mengs o pięknie i smaku w malarstwie
(1)
Jaźwierski Jacek (1970- ). Franciscus Junius on the response to pictures: phantasia ekphrasis and enargeia
(1)
Jaźwierski Jacek (1970- ). Nie-artyści o sztuce
(1)
Jaźwierski Jacek (1970- ). Non-artists on art
(1)
Jaźwierski Jacek (1970- ). Ożywcza jasność wyobraźni: retoryczna enargeia i neoplatońska prawda wizji
(1)
Jaźwierski Jacek (1970- ). Powierzchnia przestrzeń i wyobraźnia w Leonardowskiej koncepcji obrazowania
(1)
Jaźwierski Jacek (1970- ). Problem powierzchni w koncepcji kompozycji historii Leona Battisty Albertiego
(1)
Jaźwierski Jacek (1970- ). Widzieć więcej - Williama Blake'a sztuka przeciw historii
(1)
Juszczak Wiesław (1932-2021)
(1)
Juszczak Wiesław (1932-2021). Dzieło wyklęte według Bergmana
(1)
Juszkiewicz Piotr (1959- )
(1)
Juszkiewicz Piotr (1959- ). Aktywne tło (ostatni plan?) w filmowych obrazach polskiej szkoły filmowej. Od Pokolenia (1954) do Nikt nie woła (1960) i Jak być kochaną (1962)
(1)
Juszkiewicz Piotr (1959- ). Anioł regeneracji
(1)
Juszkiewicz Piotr (1959- ). Carl Einstein's Negerplastik (1915) and exhibitions of primitive art
(1)
Juszkiewicz Piotr (1959- ). Negerplastik Carla Einsteina (1915) i wystawy sztuki prymitywnej
(1)
Juszkiewicz Piotr (1959- ). Obraz żywy żywego obrazu
(1)
Juszkiewicz Piotr (1959- ). Ucho i oko - muzyka przeciw historii w polskim filmie o sztuce
(1)
Kaczmarek Adrianna. Powierzchnia odcisku. Mikrohaptyka grafiki na przykładach prac polskich artystów współczesnych
(1)
Kargul Aleksandra. Było ale nie było - cykl Poor thing Agnieszki Polskiej
(1)
Kasperowicz Ryszard (1968- ). Bracia Schleglowie czyli idealny kurator romantyczny
(1)
Kasperowicz Ryszard (1968- ). Burckhardt and his Lecture on Rembrandt (1877)
(1)
Kasperowicz Ryszard (1968- ). Die Brueder Schlegels - or the perfect art curator
(1)
Kasperowicz Ryszard (1968- ). Egzystencja estetyczna kontra historia
(1)
Kasperowicz Ryszard (1968- ). Esteta na wakacjach. Aby Warburg i spór o zadania historii sztuki
(1)
Kasperowicz Ryszard (1968- ). Indian Jugglers : żywy obraz w krytyce Williama Hazlitta
(1)
Kasperowicz Ryszard (1968- ). Powrót do Riegla. Między płaszczyzną formy a płaszczyzną znaczenia
(1)
Kasperowicz Ryszard (1968- ). Sofista - teoria obrazu poza granicami obrazowania?
(1)
Kern Ulrike. Warm and cold colours in Reynold's Eight Discourse (1778)
(1)
Kiepuszewski Łukasz (1971- ). Argument obrazu. Wprowadzenie
(1)
Kiepuszewski Łukasz (1971- ). Autoportret po dekonstrukcji. Nancy i Derrida
(1)
Kiepuszewski Łukasz (1971- ). Czas powierzchni. Giorgio Morandi
(1)
Kiepuszewski Łukasz (1971- ). Głębia powierzchni
(1)
Kiepuszewski Łukasz (1971- ). Kurator i artysta - Kępiński i Potworowski
(1)
Kiepuszewski Łukasz (1971- ). Mark Rothko i kwestia autoekspresji
(1)
Kiepuszewski Łukasz (1971- ). The curator and the artist - Kępiński and Potworowski
(1)
Kiepuszewski Łukasz (1971- ). Working space - doświadczenie obrazu i historia sztuki według Franka Stelli
(1)
Kiepuszewski Łukasz (1971- ). Żywotność : Apollo i Marsjasz Tycjana
(1)
Kownacka-Rogulska Dorota. Das Allomatische. O koncepcji przestrzeni żyjącej mistycznie w rozumieniu Hugona von Hofmannsthala
(1)
Kownacka-Rogulska Dorota. Opowiadane z pamięci. Obraz jako narzędzie metody „kontrfaktualnej”. Wilhelm Worringer i George Augustus Moore - rozważania paraobrazowe
(1)
Kozioł Wiktoria. Aleja gwiazd Rondudy i Dawickiego z Mistrzami Libery w tle - przewartościowania neoawangardy sztuki krytycznej i kino-sztuki
(1)
Król Anna (1958- ). I a curator
(1)
Król Anna (1958- ). Ja kurator(ka)
(1)
Kunińska Magdalena. Żywe - nieruchome martwe - ożywione
(1)
Kunińska Magdalena. „I nie wierzę by jakiś duch żył w starych pudłach...”
(1)
Leśniak Andrzej (1978- ). Poetyka hiperboliczna Rema Koolhaasa - dlaczego i jak pisać heteronomiczną historię sztuki?
(1)
Leśniak Andrzej (1978- ). Refleksyjne życie obrazów
(1)
Leśniakowska Marta. An artist as a self-curator
(1)
Leśniakowska Marta. Artysta jako self-kurator
(1)
Leśniakowska Marta. Obraz żywy
(1)
Leśniakowska Marta. Sztuka dzisiaj pośród gęstych mroków czyli co nawiedza sztukę współczesną
(1)
Lipiński Filip (1979- ). Exposition value: Louise Lawler's practice as the artist and the curator
(1)
Lipiński Filip (1979- ). Sherrie Levine przepisywanie historii sztuki
(1)
Lipiński Filip (1979- ). Wartość ekspozycyjna: artystyczno-kuratorskie praktyki Louise Lawler
(1)
Lipiński Filip (1979- ). Życie obrazów w polskim filmie o sztuce
(1)
Markowska Anna (1962- ). Malarstwo w poszerzonym polu. Sala Neoplastyczna jako suplement i obraz szkatułkowy
(1)
Markowska Anna (1962- ). Wyobraźnia akwatyczna. Rozkosz niepewność i groza rozpłynięcia się w tle
(1)
Michałowicz Monika. Die schone Seele in der Schattenwelt. Fryderyka Schillera wizja artysty
(1)
Morawińska Agnieszka (1944- ). Agnieszka Morawińska interviewed by Maria Poprzęcka
(1)
Morawińska Agnieszka (1944- ). Z Agnieszką Morawińską rozmawia Maria Poprzęcka
(1)
Mount Harry. A warning to the curious: Shaftesbury and Van der Werff in 1712
(1)
Nader Luiza. Konfederacja rzeczy czyli przeciw-historia sztuki Zbigniewa Libery
(1)
Okoń Waldemar (1953- ). Dlaczego nasi artyści nie czytają pism historyków sztuki i co z tego wynika
(1)
Okoń Waldemar (1953- ). Format i ekspresja
(1)
Okoń Waldemar (1953- ). Hrabia Stanisław Tarnowski pyta o obrazy
(1)
Pieńkos Andrzej (1962- )
(1)
Pieńkos Andrzej (1962- ). From Fragonard to Goethe
(1)
Pieńkos Andrzej (1962- ). Zaczęło się w Zurychu. Fussli Gessler i inni
(1)