Borowska Dorota. We see what we know. The meaning of geomatry in the creation of the composition of Jan van Eyck's painting The Arnolfini portrait
(1)
Borowska Dorota. Widzimy to co wiemy. Znaczenie geometrii w tworzeniu kompozycji obrazu Jana van Eycka Małżeństwo Arnolfinich
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- )
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775)
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings
(1)
Ehrl Franziska (1984- ). Bewahren und Erneuern. Restaurierungsmasnahmen an Totenschilden vom Spatmittelalter bis zur Gegenwart
(1)
Ehrl Franziska (1984- ). Dekoration und Prasentation. Beobachtungen zur formalen Entwicklung der Nurnberger Totenschilde
(1)
Ehrl Franziska (1984- ). Quellen und Literatur
(1)
Ehrl Franziska (1984- ). Totenschilde im Germanischen Nationalmuseum. Eine Bestandsgeschichte
(1)
Ehrl Franziska (1984- ). Vom Unikat zum Derivat. Zur quantitativen Verdichtung der Familiengedachtnisse seitdem 16. Jahrhundert
(1)
Eysymontt Rafał (1959- ). The town as a palimpsest. Erasing and recovering the medieval town
(1)
Filipczyk-Topolnicka Joanna (1969- ). Fine arts in the context of the degermanization in the region of Opolian Silesia after 1945
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Renaissance tomb monuments of the Pieniążek family Odrowąż coat of arms from Krużlowa and Skrzydlna
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Renesansowe pomniki nagrobne rodziny Pieniążków herbu Odrowąż z Krużlowej i Skrzydlnej
(1)
Gradinaru Camelia. Visual tyranny as autopoiesis
(1)
Gut Anna (1984- ). The condemnation of memory in the modern epitaphs of Central Pomerania
(1)
Gut-Czerwonka Anna (1984- )
(1)
Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalithic creativuty of Zygmunt Wujek (1938-2018)
(1)
Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalityczna twórczość Zygmunta Wujka (1938–2018)
(1)
Ilnicka Zuzanna. Gerhard Richter’s failing memory. The October 18 1977 and the need to allow doubt
(1)
Ilnicki Rafał (1984- ). Digital Lethe of transhumanism: weak mind uploading as erasure of individual and collective memory
(1)
Jarosz Andrzej (1971-2019). The absent ones – placing the post-war Wrocław painting in the context of Polish art
(1)
Jasiński Mateusz. Analiza technologiczna obrazu Sąd Midasa ze zbiorów Muzeum Lubelskiego w Lublinie – porównanie z warsztatem Gerrita van Honthorsta i innych caravaggionistów utrechckich
(1)
Jasiński Mateusz. Technological analysis of The Midas Court from the collection of the Lublin Museum in Lublin - comparision with the workshop of Gerrit van Honthorst and other Utrecht Caravaggionists
(1)
Jedlińska Eleonora (1954- ). A nook at Wolborska Street or expunged remains of Jewish culture in Łódź
(1)
Kammel Frank Matthias (1961- )
(1)
Kammel Frank Matthias (1961- ). Totenschilde. Der Gegenstand eines Forschungsprojekts Grundlagen
(1)
Karasiński Jakub. Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775)
(1)
Karasiński Jakub. Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings
(1)
Klimczak-Dobrzaniecka Alicja. Erasure. Memory Exercises
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Sposób opracowania malarskiego obrazów o tematyce myśliwskiej Maksymiliana Gierymskiego
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. The way of painting in the portrayal of hunting in the works of Maksymilian Gierymski
(1)
Kowalski Piotr C. (1951- ). My artistic workshop of the past and today
(1)
Kowalski Piotr C. (1951- ). Mój warsztat pracy dawniej i dziś
(1)
Krzyżanowska Małgorzata Ksenia. Nothing is getting as old as modernity – i.e. why the trend for Nine Graphic Artists Group has passed
(1)
Kubala Agata. Damnatio memoriae and Roman imperial art
(1)
Kłos Agnieszka. The disappearing memory of Birkenau. A story of the power of nature
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). Around the workshop of the provincial city planner. The example of Adolf Juliusz Stapf from Tarnów Galicia
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). Wokół warsztatu galicyjskiego urbanisty. Casus tarnowskiego architekta Adolfa Juliusza Stapfa
(1)
Markowska Anna (1962- )
(1)
Markowska Anna (1962- ). Conspicuously absent Jews alien environments: Polish artists Mirosław Bałka and Rafał Jakubowicz on the Holocaust
(1)
Morawiecka Maria Magdalena (1986- ). Terra incognita. On cartographic silence on old maps (Middle Ages and the beginning of the Early Modern Period)
(1)
Mączyński Ryszard (1954- )
(1)
Narusyte Agne (1970- ). Memory of erased time in The Soldier’s Diary by Lithuanian artist Gintaras Zinkevicius
(1)
Niemira Konrad (1989- ). Isolation / Erasure / Oblivion. An artwork in Marcel Proust’s A la recherche de temps perdu
(1)
Nieszczerzewska Małgorzata. Erasure of time. Photographs of abandoned places
(1)
Novljaković Katarzyna. A double-sided painting by Lippo d'Andrea di Lippo from the Czartoryski Princes Collection as an example of the traditional quattrocento workshop
(1)
Novljaković Katarzyna. Dwustronnie malowany obraz Lippa d’Andrei di Lippo z kolekcji książąt Czartoryskich jako przykład tradycyjnego warsztatu quattrocenta
(1)
Nowalińska Małgorzata. The workshop of a medieval master. Mechanical techniques of the copying and transferring of drawings
(1)
Nowalińska Małgorzata. Warsztat średniowiecznego mistrza. Sposoby mechanicznego kopiowania rysunku
(1)
Owsiański Szymon Piotr. Straight out of the workshop of the designer and artist Yves Saint Laurent: creative space and font of inspiration
(1)
Owsiański Szymon Piotr. Z pracowni projektanta i artysty Yves’a Saint Laurenta. Przestrzeń twórcza i źródła inspiracji
(1)
Palęcka Alicja. Visualizing the other: ethnographic film as thick description
(1)
Pawlik Anna (1983- ). Bewahren und Erneuern. Restaurierungsmasnahmen an Totenschilden vom Spatmittelalter bis zur Gegenwart
(1)
Pawlik Anna (1983- ). Definition und Terminologie
(1)
Pawlik Anna (1983- ). Dekoration und Prasentation. Beobachtungen zur formalen Entwicklung der Nurnberger Totenschilde
(1)
Pawlik Anna (1983- ). Der Totenschild als Memorialort. Zur Historie des Gedenkens
(1)
Pawlik Anna (1983- ). Gut gewappnet in die Ewigkeit? Das Wappen im Kirchenraum
(1)
Pawlik Anna (1983- ). Quellen und Literatur
(1)
Pawlik Anna (1983- ). Ruckblick und Neuerung. Wandel der Erinnerungskultur
(1)
Popa Lucia. Removing Romania: the Western art world colonized by the East
(1)
Pręgowski Filip (1973- ). Pracownia jako przestrzeń ideologiczna. O dyskursie wokół przemian artystycznych w amerykańskiej sztuce lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych XX wieku w kontekście medium i warsztatu
(1)
Pręgowski Filip (1973- ). The studio as an ideological space. On the discourse concerning the changes in the American art of the 1970s. and 1980s within the context of the medium and the technique
(1)
Putzer Katja (1980- )
(1)
Putzer Katja (1980- ). Bewahren und Erneuern. Restaurierungsmasnahmen an Totenschilden vom Spatmittelalter bis zur Gegenwart
(1)
Putzer Katja (1980- ). Einen schilt in die kirchen zu hencken. Vom Auftrag bis zur Aufhangung
(1)
Putzer Katja (1980- ). Herrschaft und Memoria. Der Nurnberger Rat und sein Einfluss auf Reprasentation und Erinnerungskultur
(1)
Putzer Katja (1980- ). Quellen und Literatur
(1)
Putzer Katja (1980- ). Wer bekam einen Totenschild? Voraussetzungen Berechtigung Ausschlusskriterien
(1)
Rosiejka Karolina. Artist's studio as a metaphor of art. The case of Georgia O'Keeffe
(1)
Rosiejka Karolina. Studio artystki jako metafora dla sztuki. Przypadek Georgii O’Keeffe
(1)
Roth Astrid. Bewahren und Erneuern. Restaurierungsmasnahmen an Totenschilden vom Spatmittelalter bis zur Gegenwart
(1)
Roth Astrid. Taube Leder Blech und Rosshaar. Materialien und Techniken der Nurnberger Totenschilde des Spatmittelalters
(1)
Rudenko Oleg. Book thinking. Philosophy of Fedir Lukavyi's artistic legacy
(1)
Rudenko Oleg. Myśleć książką. Filozofia twórczości Fedora Łukawego
(1)
Saar-Kozłowska Alicja (1958- ). Remarks on workshop of baroque sculptor in stone between cut-out unfinished and deepened polichromy
(1)
Saar-Kozłowska Alicja (1958- ). Uwagi na temat warsztatu barokowego rzeźbiarza w kamieniu. Między formą wyciętą nieukończoną a pogłębioną polichromią
(1)
Scheflan-Katzav Hadara (1963- ). Re-representation – critical art and the return of the repressed
(1)
Sikora Patrycja (1978- ). Erasure. Memory Exercises
(1)
Sikora-Sabat Anna. Romantic creation and socialist erasure: representation of Vincent van Gogh in the printed media of the People’s Republic of Poland
(1)
Sinicka Agnieszka. Wilhem Sasnal’s photophobia
(1)
Smolińska Marta (1975- ). Jan Berdyszak. Between paradigms of modernity or nowhere? Subjective remarks across the post-war history of art in Poland
(1)
Soczyńska Agata. Marek Oberlander – a painter undesired by the time
(1)
Speare Jed. Washing up memories: some strategies of Milan Kohout’s performance activism
(1)
Stec Anna (1987- ). Anish Kapoor Memory
(1)
Stenka Szymon Jan (1991- ). Jerzy Hoppen's copperplate engravings and etchings in the context of his unpublished manuscript from 1941
(1)
Stenka Szymon Jan (1991- ). Miedzioryty i akwaforty Jerzego Hoppena w kontekście jego nieopublikowanego rękopisu z 1941 roku
(1)
Svorova Pawełkowicz Syliwa (1977- ). Smalta - production and trade in the light of archival and physicochemical investigations
(1)
Svorova Pawełkowicz Syliwa (1977- ). Smalta - produkcja i handel w świetle badań archiwalnych i fizykochemicznych
(1)
Szczepaniak Barbara. Strategy of erasing manipulation and destruction in photography – interpretation Aneta Grzeszykowska’s Album
(1)
Taube Elisabeth. Bewahren und Erneuern. Restaurierungsmasnahmen an Totenschilden vom Spatmittelalter bis zur Gegenwart
(1)
Taube Elisabeth. Taube Leder Blech und Rosshaar. Materialien und Techniken der Nurnberger Totenschilde des Spatmittelalters
(1)
Tsiftsi Xanthi. Void the art of erasure. Representing absence in the Jewish Museum Berlin
(1)