Sortowanie
Źródło opisu
Biblioteka Muzeum Narodowego
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Magazyn
(3)
Autor
Nowalińska Małgorzata
(2)
Adamowicz Jarosław. Program badawczo-konserwatorski wielkiego ołtarza Wita Stwosza w bazylice Mariackiej w Krakowie realizowany w latach 2015-2021/21 w kontekście jego historii konserwacji
(1)
Bagniuk Jacek. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer
(1)
Bagniuk Jacek. Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie
(1)
Barański Marek (1943- ). Architectural monument researcher and his workshop
(1)
Barański Marek (1943- ). Badacz zabytków architektury i jego warsztat
(1)
Bartova Katerina (1987- ). Restoration of book torsos
(1)
Beczyczko Agnieszka. Conservation of a 16th century fresco painting in the Sucevita Monastery church in Romania
(1)
Bernady Edyta. Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: Throne of Grace from the Dominican Monastery in Cracow
(1)
Bernady Edyta. Technologie cyfrowe jako uzupełnienie procesu konserwacji dzieł sztuki witrażowej
(1)
Bernard Gabriel. International Klein Blue a reconstruction
(1)
Białek-Kostecka Dorota. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer
(1)
Białek-Kostecka Dorota. Wyzwania współczesnej konserwacji dzieł sztuki - z doświadczeń Pracowni Przenoszenia i Rozwarstwiania Malowideł Ściennych
(1)
Bizoń Katarzyna. Riddles of the Greek Catholic church
(1)
Bogdanowska Monika (1962- )
(1)
Borowska Dorota. We see what we know. The meaning of geomatry in the creation of the composition of Jan van Eyck's painting The Arnolfini portrait
(1)
Borowska Dorota. Widzimy to co wiemy. Znaczenie geometrii w tworzeniu kompozycji obrazu Jana van Eycka Małżeństwo Arnolfinich
(1)
Botz Alexandra. Restoration of the Salviati Chandelier
(1)
Ciesielska Tanita. Conservation and preparation for a new edition of the 18th c. Viennese copper printing plates from a private collection in Cracow
(1)
Decrion-Lanta Gabrielle. Conservation of wallpaper: from handicraft o digital technology
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- )
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775)
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings
(1)
Esquivel Alvarez Astrid. NANOforART project and the use of nanomaterials in the restoration of pre-Columbian wall paintings in a museum enviroment
(1)
Fekete Dóra. Trinity with Saints formerly attributed to Jacopo Palma the Younger
(1)
Fiam Judit. Trinity with Saints formerly attributed to Jacopo Palma the Younger
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Historia kościoła filialnego pw. św. Mikołaja Biskupa w Skrzydlnej w świetle źródeł archiwalnych oraz najnowszych badań i prac konserwatorskich
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Renaissance tomb monuments of the Pieniążek family Odrowąż coat of arms from Krużlowa and Skrzydlna
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Renesansowe pomniki nagrobne rodziny Pieniążków herbu Odrowąż z Krużlowej i Skrzydlnej
(1)
Gmińska-Nowak Barbara. Wood in the architecture of the Upper Mustang KunSan Chholing Gompa - dendrochronology wood identification and state of preservation
(1)
Gonzales Hurtado Amaranta. NANOforART project and the use of nanomaterials in the restoration of pre-Columbian wall paintings in a museum enviroment
(1)
Goryl Maria. Określenie technologii i techniki wykonania gotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Kończycach Małych na podstawie badań fizykochemicznych towarzyszących konserwacji dzieła
(1)
Grabowska Joanna. Moisture in historical architectural structures
(1)
Grachyova Ekaterina. Conservation of the icon Baptism
(1)
Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalithic creativuty of Zygmunt Wujek (1938-2018)
(1)
Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalityczna twórczość Zygmunta Wujka (1938–2018)
(1)
Główczak Regina (1989- ). Problem powstania odbicia warstwy malarskiej na odwrociu późniejszych nawarstwień. Opracowanie metody przywrócenia pozytywowej postaci malowidła
(1)
Hanusek Oskar. Wyzwania współczesnej konserwacji dzieł sztuki - z doświadczeń Pracowni Przenoszenia i Rozwarstwiania Malowideł Ściennych
(1)
Hola Aleksandra. Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie
(1)
Jarek Ewelina. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer
(1)
Jasiński Mateusz. Analiza technologiczna obrazu Sąd Midasa ze zbiorów Muzeum Lubelskiego w Lublinie – porównanie z warsztatem Gerrita van Honthorsta i innych caravaggionistów utrechckich
(1)
Jasiński Mateusz. Canvases used by Caravaggisti and preparation of the ground layer - research based on the paintings in Polish collections
(1)
Jasiński Mateusz. Technological analysis of The Midas Court from the collection of the Lublin Museum in Lublin - comparision with the workshop of Gerrit van Honthorst and other Utrecht Caravaggionists
(1)
Jędrusik Agnieszka. Art of gilding - a case study on the textile gilding technique
(1)
Jędrusik Aldona. Art of gilding - a case study on the textile gilding technique
(1)
Kamińska Marta. Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: Throne of Grace from the Dominican Monastery in Cracow
(1)
Karasiński Jakub. Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775)
(1)
Karasiński Jakub. Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings
(1)
Karska Renata. Development of research methodology of historical firearms with an example of the maintenance process: Turkish Rifle (17th/18th) from the collection of the Military Museum in Budapest
(1)
Kaszowska Zofia. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer
(1)
Kaszowska Zofia. Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: Throne of Grace from the Dominican Monastery in Cracow
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Sposób opracowania malarskiego obrazów o tematyce myśliwskiej Maksymiliana Gierymskiego
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. The way of painting in the portrayal of hunting in the works of Maksymilian Gierymski
(1)
Korpal Grażyna (1945- ). Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie
(1)
Korpal Grażyna (1945- ). Sztuka konserwacji wobec procesu przemijania. Refleksja z dedykacją
(1)
Korza Eugine. Conservation of the icon Baptism
(1)
Kostecki Grzegorz. Elastyczna konstrukcja stabilizująca ścienione podobrazia drewniane
(1)
Kot Marcin. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer
(1)
Kowalik Anna (sztuka). Taxidermy in contemporary art
(1)
Kowalski Piotr C. (1951- ). My artistic workshop of the past and today
(1)
Kowalski Piotr C. (1951- ). Mój warsztat pracy dawniej i dziś
(1)
Krupa Paulina. Introducing polychromy and patination of the plaster portrait sculptures and the frieze Christ Enters Jerusalem vy Alojzy Bunsch from the Franciscan Basilica in Cracow as a stage of a pending restoration project
(1)
Krysiak Dagna. Comparison of various compositions of Araldite 2020 filling putty for losses in a black hyalith vase
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). Around the workshop of the provincial city planner. The example of Adolf Juliusz Stapf from Tarnów Galicia
(1)
Laskowski Andrzej (1973- ). Wokół warsztatu galicyjskiego urbanisty. Casus tarnowskiego architekta Adolfa Juliusza Stapfa
(1)
Lempart-Geratowska Marta (1962- ). Określenie technologii i techniki wykonania gotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Kończycach Małych na podstawie badań fizykochemicznych towarzyszących konserwacji dzieła
(1)
Ludwiczak Hanna. Conservation of a 16th century fresco painting in the Sucevita Monastery church in Romania
(1)
Magrysiewicz-Dobrzańska Katarzyna. Określenie technologii i techniki wykonania gotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Kończycach Małych na podstawie badań fizykochemicznych towarzyszących konserwacji dzieła
(1)
Magrysiewicz-Dobrzańska Katarzyna. Reconstruction of a historical beeswax painting technique with a water-soluble emulsion of beeswax and linseed oil potassium soap
(1)
Marecka Agnieszka. Asortyment materiałów artystycznych dostępnych pod koniec XIX i na początku XX wieku dla polskich pastelistów
(1)
Marecka Agnieszka. Pastel - an object with specific needs
(1)
Masalska Aleksandra. Danger of using acrylic resins in oil painting
(1)
Mederal Mirna. In Kraljević's shoes: research and conservation treatments conducted on the painting The Satyr and the Peasant by Miroslav Kraljević
(1)
Michalik Izabela. Role of a conservator-restorer and the reconstruction treatment in the restoration of works of art at the base of the conservation-restoration of the murals in St. Francis de Sales church in Cracow
(1)
Mikołajska Anna. Badania stanu zachowania gotyckich rzeźb drewnianych z wykorzystaniem dwuźródłowej tomografii komputerowej
(1)
Mikó Edit. Trinity with Saints formerly attributed to Jacopo Palma the Younger
(1)
Mączyński Ryszard (1954- )
(1)
Novljaković Katarzyna. A double-sided painting by Lippo d'Andrea di Lippo from the Czartoryski Princes Collection as an example of the traditional quattrocento workshop
(1)
Novljaković Katarzyna. Dwustronnie malowany obraz Lippa d’Andrei di Lippo z kolekcji książąt Czartoryskich jako przykład tradycyjnego warsztatu quattrocenta
(1)
Nowalińska Małgorzata. Konserwacja późnogotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. św. Katarzyny w Będzinie-Grodźcu wstępem do poznania dziejów zabytku
(1)
Nowalińska Małgorzata. The workshop of a medieval master. Mechanical techniques of the copying and transferring of drawings
(1)
Nowalińska Małgorzata. Warsztat średniowiecznego mistrza. Sposoby mechanicznego kopiowania rysunku
(1)
Nowalińska Małgorzata. Wprowadzenie
(1)
Owczarek Piotr. Conservation of the baroque stone sculpture of the Virgin Mary from the Sanctuary of Świetorodzinna Mother of God in Miedniewice Mazowieckie voivodeship
(1)
Owsiański Szymon Piotr. Straight out of the workshop of the designer and artist Yves Saint Laurent: creative space and font of inspiration
(1)
Owsiański Szymon Piotr. Z pracowni projektanta i artysty Yves’a Saint Laurenta. Przestrzeń twórcza i źródła inspiracji
(1)
Potrawiak Maja. Reconstruction of a historical beeswax painting technique with a water-soluble emulsion of beeswax and linseed oil potassium soap
(1)
Pręgowski Filip (1973- ). Pracownia jako przestrzeń ideologiczna. O dyskursie wokół przemian artystycznych w amerykańskiej sztuce lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych XX wieku w kontekście medium i warsztatu
(1)
Pręgowski Filip (1973- ). The studio as an ideological space. On the discourse concerning the changes in the American art of the 1970s. and 1980s within the context of the medium and the technique
(1)
Płotek Michał (1988- ). Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: Throne of Grace from the Dominican Monastery in Cracow
(1)
Płotek Michał (1988- ). Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie
(1)
Płuska Ireneusz (1943- ). Historia sztuki i konserwacja wobec zabytku
(1)
Radoi Elena. To fill or not to fill
(1)
Robert Hortense. Fading of the geranium lake in Vincent Van Gogh's portrait Dr. Paul Gachet (1890 Paris Musee d'Orsay)
(1)
Rodzik-Czałka Łucja. Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie
(1)
Rosiejka Karolina. Artist's studio as a metaphor of art. The case of Georgia O'Keeffe
(1)
Rosiejka Karolina. Studio artystki jako metafora dla sztuki. Przypadek Georgii O’Keeffe
(1)
Rudenko Oleg. Book thinking. Philosophy of Fedir Lukavyi's artistic legacy
(1)
Rudenko Oleg. Myśleć książką. Filozofia twórczości Fedora Łukawego
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Konserwatorstwo
(3)
Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki (Kraków)
(1)
Architektura
(1)
Kultura
(1)
Malarstwo
(1)
Malarstwo (szt.plast.)
(1)
Rzeźba
(1)
Sztuka
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(2)
Księgi pamiątkowe
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Autor
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Mączyński Ryszard (1954- ). Barański Marek (1943- ). Architectural monument researcher and his workshop Barański Marek (1943- ). Badacz zabytków architektury i jego warsztat Borowska Dorota. We see, what we know. The meaning of geomatry in the creation of the composition of Jan van Eyck's painting The Arnolfini portrait Borowska Dorota. Widzimy to, co wiemy. Znaczenie geometrii w tworzeniu kompozycji obrazu Jana van Eycka Małżeństwo Arnolfinich Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775) Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings Forczek-Sajdak Anna. Renaissance tomb monuments of the Pieniążek family, Odrowąż coat of arms, from Krużlowa and Skrzydlna Forczek-Sajdak Anna. Renesansowe pomniki nagrobne rodziny Pieniążków herbu Odrowąż z Krużlowej i Skrzydlnej Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalithic creativuty of Zygmunt Wujek (1938-2018) Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalityczna twórczość Zygmunta Wujka (1938–2018) Jasiński Mateusz. Analiza technologiczna obrazu Sąd Midasa ze zbiorów Muzeum Lubelskiego w Lublinie – porównanie z warsztatem Gerrita van Honthorsta i innych caravaggionistów utrechckich Jasiński Mateusz. Technological analysis of The Midas Court from the collection of the Lublin Museum in Lublin - comparision with the workshop of Gerrit van Honthorst and other Utrecht Caravaggionists Karasiński Jakub. Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775) Karasiński Jakub. Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings Klisińska-Kopacz Anna. Sposób opracowania malarskiego obrazów o tematyce myśliwskiej Maksymiliana Gierymskiego Klisińska-Kopacz Anna. The way of painting in the portrayal of hunting in the works of Maksymilian Gierymski Kowalski Piotr C. (1951- ). Mój warsztat pracy dawniej i dziś Kowalski Piotr C. (1951- ). My artistic workshop of the past and today Laskowski Andrzej (1973- ). Around the workshop of the provincial city planner. The example of Adolf Juliusz Stapf from Tarnów, Galicia Laskowski Andrzej (1973- ). Wokół warsztatu galicyjskiego urbanisty. Casus tarnowskiego architekta Adolfa Juliusza Stapfa Novljaković Katarzyna. A double-sided painting by Lippo d'Andrea di Lippo from the Czartoryski Princes Collection as an example of the traditional quattrocento workshop Novljaković Katarzyna. Dwustronnie malowany obraz Lippa d’Andrei di Lippo z kolekcji książąt Czartoryskich jako przykład tradycyjnego warsztatu quattrocenta Nowalińska Małgorzata. The workshop of a medieval master. Mechanical techniques of the copying and transferring of drawings Nowalińska Małgorzata. Warsztat średniowiecznego mistrza. Sposoby mechanicznego kopiowania rysunku Owsiański Szymon Piotr. Straight out of the workshop of the designer and artist Yves Saint Laurent: creative space and font of inspiration Owsiański Szymon Piotr. Z pracowni projektanta i artysty, Yves’a Saint Laurenta. Przestrzeń twórcza i źródła inspiracji Pręgowski Filip (1973- ). Pracownia jako przestrzeń ideologiczna. O dyskursie wokół przemian artystycznych w amerykańskiej sztuce lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych XX wieku w kontekście medium i warsztatu Pręgowski Filip (1973- ). The studio as an ideological space. On the discourse concerning the changes in the American art of the 1970s. and 1980s within the context of the medium and the technique Rosiejka Karolina. Artist's studio as a metaphor of art. The case of Georgia O'Keeffe Rosiejka Karolina. Studio artystki jako metafora dla sztuki. Przypadek Georgii O’Keeffe Rudenko Oleg. Book thinking. Philosophy of Fedir Lukavyi's artistic legacy Rudenko Oleg. Myśleć książką. Filozofia twórczości Fedora Łukawego Saar-Kozłowska Alicja (1958- ). Remarks on workshop of baroque sculptor in stone between cut-out, unfinished and deepened polichromy Saar-Kozłowska Alicja (1958- ). Uwagi na temat warsztatu barokowego rzeźbiarza w kamieniu. Między formą wyciętą, nieukończoną a pogłębioną polichromią Stenka Szymon Jan (1991- ). Jerzy Hoppen's copperplate engravings and etchings in the context of his unpublished manuscript from 1941 Stenka Szymon Jan (1991- ). Miedzioryty i akwaforty Jerzego Hoppena w kontekście jego nieopublikowanego rękopisu z 1941 roku Svorová Pawełkowicz Syliwa (1977- ). Smalta - production and trade in the light of archival and physicochemical investigations Svorová Pawełkowicz Syliwa (1977- ). Smalta - produkcja i handel w świetle badań archiwalnych i fizykochemicznych Viegas Wesolowska Cátia Lamerton. Enamel on steel paintings in architecture from an historical persepective. Contextualising the early work of Stefan Knapp Viegas Wesolowska Cátia Lamerton. Malarstwo emalią na stali w architekturze z perspektywy historycznej w kontekście wczesnych prac Stefana Knappa Waszak Przemysław (historia sztuki). Art historical reconstructions and literary vision of a Biedemeier style workshop of a painter Carl Spitzweg Waszak Przemysław (historia sztuki). Kreślony słowami w wyobraźni świat sztuki w prozie Stanisława Lema Waszak Przemysław (historia sztuki). Rekonstrukcje z zakresu historii sztuki a wizja literacka warsztatu biedermeierowskiego malarza Carla Spitzwega Waszak Przemysław (historia sztuki). The world of art in the prose of Stanisław Lem. Pictured with words in one's imagination Witkowski Michał (historia sztuki). Smalta - production and trade in the light of archival and physicochemical investigations Witkowski Michał (historia sztuki). Smalta - produkcja i handel w świetle badań archiwalnych i fizykochemicznych Ziółkowska-Ganc Emilia. Realia pracy architektów-urzędników Królestwa Polskiego w okresie międzypowstaniowym Ziółkowska-Ganc Emilia. Work realities of architects-officials in inter-uprising Kindgom of Poland Zygier Elżbieta. Sposób opracowania malarskiego obrazów o tematyce myśliwskiej Maksymiliana Gierymskiego Zygier Elżbieta. The way of painting in the portrayal of hunting in the works of Maksymilian Gierymski
Indeks R0: BMNK
Materiały konferencyjne: Toruń, 21-22 listopada 2019 r.
Bibliogr. w przypisach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 34697/2 sygn. II 34697/2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Nowalińska Małgorzata. Sobita Weronika. Adamowicz Jarosław. Program badawczo-konserwatorski wielkiego ołtarza Wita Stwosza w bazylice Mariackiej w Krakowie realizowany w latach 2015-2021/21 w kontekście jego historii konserwacji Bagniuk Jacek. Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej, ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie Bernady Edyta. Technologie cyfrowe jako uzupełnienie procesu konserwacji dzieł sztuki witrażowej Białek-Kostecka Dorota. Wyzwania współczesnej konserwacji dzieł sztuki - z doświadczeń Pracowni Przenoszenia i Rozwarstwiania Malowideł Ściennych Forczek-Sajdak Anna. Historia kościoła filialnego pw. św. Mikołaja Biskupa w Skrzydlnej w świetle źródeł archiwalnych oraz najnowszych badań i prac konserwatorskich Główczak Regina (1989- ). Problem powstania odbicia warstwy malarskiej na odwrociu późniejszych nawarstwień. Opracowanie metody przywrócenia pozytywowej postaci malowidła Goryl Maria. Określenie technologii i techniki wykonania gotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Kończycach Małych na podstawie badań fizykochemicznych towarzyszących konserwacji dzieła Hanusek Oskar. Wyzwania współczesnej konserwacji dzieł sztuki - z doświadczeń Pracowni Przenoszenia i Rozwarstwiania Malowideł Ściennych Hola Aleksandra. Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej, ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie Korpal Grażyna (1945- ). Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej, ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie Korpal Grażyna (1945- ). Sztuka konserwacji wobec procesu przemijania. Refleksja z dedykacją Kostecki Grzegorz. Elastyczna konstrukcja stabilizująca ścienione podobrazia drewniane Lempart-Geratowska Marta (1962- ). Określenie technologii i techniki wykonania gotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Kończycach Małych na podstawie badań fizykochemicznych towarzyszących konserwacji dzieła Magrysiewicz-Dobrzańska Katarzyna. Określenie technologii i techniki wykonania gotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Kończycach Małych na podstawie badań fizykochemicznych towarzyszących konserwacji dzieła Marecka Agnieszka. Asortyment materiałów artystycznych dostępnych pod koniec XIX i na początku XX wieku dla polskich pastelistów Mikołajska Anna. Badania stanu zachowania gotyckich rzeźb drewnianych z wykorzystaniem dwuźródłowej tomografii komputerowej Nowalińska Małgorzata. Konserwacja późnogotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. św. Katarzyny w Będzinie-Grodźcu wstępem do poznania dziejów zabytku Nowalińska Małgorzata. Wprowadzenie Płotek Michał (1988- ). Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej, ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie Płuska Ireneusz (1943- ). Historia sztuki i konserwacja wobec zabytku Rodzik-Czałka Łucja. Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej, ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie Różańska Katarzyna. Kościany stelaż XVIII-wiecznego wachlarza ze zbiorów Muzeum Okręgowego w Tarnowie. Rozpoznanie technologii, konserwacja i rekonstrukcja Schulze-Głazik Grażyna. Joseph Langer - konserwator z przełomu wieków XIX i XX Sękowska Anna (1975- ). Konserwacja późnogotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. św. Katarzyny w Będzinie-Grodźcu wstępem do poznania dziejów zabytku Stępień Katarzyna. Modelowanie 3D na podstawie archiwalnych fotografii. Odtwarzanie formy i przestrzeni nieistniejącego obiektu na podstawie sekwencji ujęć filmowych z zarejestrowanym obrazem wnętrza kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Libuszy Walczak Małgorzata (chemia). Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej, ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie Wawrzkiewicz Marek. Gotycka katedra w Opolu
Indeks R0: BMNK
Bibliogr. przy art.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III 25585 sygn. III 25585 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Bogdanowska Monika (1962- ). Nowalińska Małgorzata. Bagniuk Jacek. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer Bártová Kateřina (1987- ). Restoration of book torsos Beczyczko Agnieszka. Conservation of a 16th century fresco painting in the Suceviţa Monastery church in Romania Bernady Edyta. Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: "Throne of Grace" from the Dominican Monastery in Cracow Bernard Gabriel. International Klein Blue, a reconstruction Białek-Kostecka Dorota. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer Bizoń Katarzyna. Riddles of the Greek Catholic church Botz Alexandra. Restoration of the Salviati Chandelier Ciesielska Tanita. Conservation and preparation for a new edition of the 18th c. Viennese copper printing plates from a private collection in Cracow Decrion-Lanta Gabrielle. Conservation of wallpaper: from handicraft o digital technology Magrysiewicz-Dobrzańska Katarzyna. Reconstruction of a historical beeswax painting technique with a water-soluble emulsion of beeswax and linseed oil potassium soap Esquivel Álvarez Astrid. NANOforART project and the use of nanomaterials in the restoration of pre-Columbian wall paintings in a museum enviroment Fekete Dóra. "Trinity with Saints" formerly attributed to Jacopo Palma the Younger Fiam Judit. "Trinity with Saints" formerly attributed to Jacopo Palma the Younger Forczek-Sajdak Anna. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer Gmińska-Nowak Barbara. Wood in the architecture of the Upper Mustang KunSan Chholing Gompa - dendrochronology, wood identification and state of preservation Gonzáles Hurtado Amaranta. NANOforART project and the use of nanomaterials in the restoration of pre-Columbian wall paintings in a museum enviroment Grabowska Joanna. Moisture in historical architectural structures Grachyova Ekaterina. Conservation of the icon "Baptism" Jarek Ewelina. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer Jasiński Mateusz. Canvases used by Caravaggisti and preparation of the ground layer - research based on the paintings in Polish collections Jędrusik Agnieszka. Art of gilding - a case study on the textile gilding technique Jędrusik Aldona. Art of gilding - a case study on the textile gilding technique Kamińska Marta. Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: "Throne of Grace" from the Dominican Monastery in Cracow Karska Renata. Development of research methodology of historical firearms with an example of the maintenance process: Turkish Rifle (17th/18th) from the collection of the Military Museum in Budapest Kaszowska Zofia. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer Kaszowska Zofia. Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: "Throne of Grace" from the Dominican Monastery in Cracow Korza Eugine. Conservation of the icon "Baptism" Kot Marcin. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer Kowalik Anna (sztuka). Taxidermy in contemporary art Krupa Paulina. Introducing polychromy and patination of the plaster portrait sculptures and the frieze "Christ Enters Jerusalem" vy Alojzy Bunsch from the Franciscan Basilica in Cracow as a stage of a pending restoration project Krysiak Dagna. Comparison of various compositions of Araldite 2020 filling putty for losses in a black hyalith vase Ludwiczak Hanna. Conservation of a 16th century fresco painting in the Suceviţa Monastery church in Romania Marecka Agnieszka. Pastel - an object with specific needs Masalska Aleksandra. Danger of using acrylic resins in oil painting Međeral Mirna. In Kraljević's shoes: research and conservation treatments conducted on the painting "The Satyr and the Peasant" by Miroslav Kraljević Michalik Izabela. Role of a conservator-restorer and the reconstruction treatment in the restoration of works of art at the base of the conservation-restoration of the murals in St. Francis de Sales church in Cracow Mikó Edit. "Trinity with Saints" formerly attributed to Jacopo Palma the Younger Owczarek Piotr. Conservation of the baroque stone sculpture of the Virgin Mary from the Sanctuary of Świetorodzinna Mother of God in Miedniewice, Mazowieckie voivodeship Płotek Michał (1988- ). Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: "Throne of Grace" from the Dominican Monastery in Cracow Potrawiak Maja. Reconstruction of a historical beeswax painting technique with a water-soluble emulsion of beeswax and linseed oil potassium soap Rădoi Elena. To fill or not to fill Robert Hortense. Fading of the geranium lake in Vincent Van Gogh's portrait Dr. Paul Gachet (1890, Paris Musée d'Orsay) Sitnik Joanna. Straightening of curled negative film strips Skarżyńska Magdalena. Conservation of a 16th century fresco painting in the Suceviţa Monastery church in Romania Skarżyńska Magdalena. New exposition and conservation of the wall painting "Bishop Marianos under he protection the Mother of God and a Child" from the Faras cathedrall Skóra Magdalena. Research of lightfastness and qality of digital prints Skrzelowska Justyna. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer Slouková Lenka. Consolidation effects of lime nanosols and silicic acid ester mixtures for wall paintings Stryczak Mateusz. Regeneration of varnish and binders used in painting Tauchmanova Renata. Adhesives in conservation of stone finishes Tiszai Rebeka. "Trinity with Saints" formerly attributed to Jacopo Palma the Younger Walczak Małgorzata (chemia). Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: "Throne of Grace" from the Dominican Monastery in Cracow Żarnowiecka Jagoda. Riddles of the Greek Catholic church Żygadło Andrzej. Riddles of the Greek Catholic church
Indeks R0: BMNK
Dod. s. tyt.: 3rd International Student Conference of Conservation and Restoration of Woorks of Art, Cracow, 17th - 19th March 2016
Tyt. z okł.
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 31402 sygn. II 31402 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej