Sortowanie
Źródło opisu
Biblioteka Muzeum Narodowego
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Magazyn
(5)
Autor
Brink Peter van den (1956- )
(2)
Ackermann Marion (1965- ). Kunstmuseum Stuttgart. Videoarbeiten
(1)
Adamski Jakub (1985- ). O podobieństwie chórów gotyckich kościołów farnych w Stargardzie i Nysie. Przyczynek do badań nad interregionalnym transferem form w architekturze Europy Środkowej przełomu XIV i XV wieku
(1)
Adolphs Volker. Kunstmuseum Bonn. Expressionisten
(1)
Ahrens Carsten (1961- ). Weserburg Museum fur moderne Kunst Bremen. Moderne Plastik Fotografie
(1)
Aikema Bernard (1949- ). Giorgione’s Vecchia: The Northern connection
(1)
Ainsworth Maryan Wynn. The Middendorf altarpiece by a follower of Hugo van der Goes
(1)
Allart Dominique. A case of mistaken identity - a version of the Good Shepherd by Pieter Brueghel the Younger
(1)
Badach Artur (1969- ). Późnorenesansowa plakieta ze sceną sądu nad św. Szczepanem na tle ikonografii męczennika
(1)
Baert Barbara (1967- ). Gib mir auf einer Schussel das Haupt Johannes des Taufers: die Passion des Johannes zwischen Skulptur und Malerei
(1)
Barmann Stefan (1950- )
(1)
Bastek Grażyna (historia sztuki). Caravaggio i iluzja realizmu
(1)
Baum Katja von. Master or assistant? – painted alterations in the Pleydenwurff workshop
(1)
Baumstark Reinhold (1944- ). Bayerische Staatsgemaldesammlungen Pinakotheken. Munchen. Alte Pinakothek Masolino da Panicale Anton van Dyck. Neue Pinakotherk Jean-Louis Laneuville Eugene Delacroix. Pinakothek der Moderne John Cage
(1)
Becker Heinrich (historia sztuki)
(1)
Berg Stephan (1959- ). Kunstmuseum Bonn. Expressionisten
(1)
Billinge Rachel. The Beaune last judgement - sorting out Rogier van der Weyden and his assistants
(1)
Bohmer Sylvia. Suermondt-Ludwig-Museum Aachen. Gemalde des 17. Jahrhunderts
(1)
Borchert Till-Holger (1967- )
(1)
Borchert Till-Holger (1967- ). Pictor Hubertus eeyck maior quo nemo repertus – neue Gedanken zu einem alten Problem
(1)
Borowski Andrzej (1945- ). Książka o dworzaninie Baltazara Castiglionego po niderlandzku i po polsku
(1)
Borusowski Piotr (1980- )
(1)
Borusowski Piotr (1980- ). Nowe spojrzenie na rysunkowe euvre Jana Miense Molenaera
(1)
Brink Peter van den (1956- ). A tale of two drawings: Albrecht Durer and Gossart’s lost Middelburg Altarpiece
(1)
Brink Peter van den (1956- ). Suermondt-Ludwig-Museum Aachen. Gemalde des 17. Jahrhunderts
(1)
Brink Peter van den (1956- ). Two “new” paintings by Jan de Beer – technical studies connoisseurship and provenance research
(1)
Bucken Veronique. Le Triptyque de l'Adoration des Mages (Turin-Genes) et le mecenat d'Hendrik Keddekin abbe de Ter Doest
(1)
Buhlmann Britta E. Museum Pfalzgalerie Kaiserslautern. Max Slevogt
(1)
Buschhoff Anne (1967- )
(1)
Cegielski Tadeusz (1948- ). Cenniejsze niż Sokół maltański - zabytki historycy sztuki i muzealnicy w powieści i filmie kryminalnym PRL
(1)
Chapuis Julien. An almost-impossible acquisition: Michel Erhart’s Virgin and Child at the Bode Museum
(1)
Chorley Claire. Hans Holbein Hans of Antwerp - findings from the recent examination cleaning and restoration
(1)
Christie Nicola. The Calling of Saint Matthew attributed to the Master of the Abbey of Dielegem
(1)
Cieślińska Nawojka. Wystawa której nie było
(1)
Ciulisova Ingrid (1960- ). The Saint Michael altarpiece in Spisska Kapitula - a preliminary report
(1)
Couvert Jacqueline
(1)
Currie Christina. A case of mistaken identity - a version of the Good Shepherd by Pieter Brueghel the Younger
(1)
Czapelski Marek. Nowoczesne budownictwo Holandii w oczach polskiego środowiska architektonicznego dwudziestolecia międzywojennego
(1)
Debaene Marjan (1978- ). Reading between the lines... - attribution problems regarding early sixteenth century Louvain painters
(1)
Dekiert Marcus. Foreword
(1)
Diederich Stephan (1961- ). Museum Ludwig Koln. Max Beckmann
(1)
Dubois Anne
(1)
Dubois Anne. XRF analysis of pigments in the Donne Hours (Louvain-la-Neuve Archives de l’Universite ms. A2)
(1)
Dumas Charles (1949- ). 18th-century Dutch drawings in the 17th-century manner: examples by Paulus Constantijn la Fargue
(1)
Dyballa Katrin. The oeuvre of Jan Swart van Groningen reconsidered
(1)
Eckstein Lisa. Master or assistant? – painted alterations in the Pleydenwurff workshop
(1)
Ewing Dan. Two new paintings by Jan de Beer – technical studies connoisseurship and provenance research
(1)
Faass Martin (1963- ). Liebermann-Villa am Wannsee Berlin. Max Liebermann
(1)
Faries Molly (1940- ). Identifying two family members in Jacob Cornelisz's Amsterdam workshop: Cornelis Buys and Cornelis Anthonisz
(1)
Fraiture Pascale. A case of mistaken identity - a version of the Good Shepherd by Pieter Brueghel the Younger
(1)
Franits Wayne E. (1956- ). Rembrandt and the convention of the scholar in Dutch genre painting
(1)
Fransen Bart (1973- ). The Polyptych of the Seven Sorrows of the Virgin in the Museu Frederic Mares - as unusual altarpiece
(1)
Friedrich Jacek (1965- ). Van Eyck Vermeer i inni. Późnośredniowieczne i nowożytne inspiracje w twórczości ilustratorskiej Wiesława Majchrzaka
(1)
Friese Peter (1952- ). Weserburg Museum fur moderne Kunst Bremen. Moderne Plastik Fotografie
(1)
Fucker Beate. Master or assistant? – painted alterations in the Pleydenwurff workshop
(1)
Galassi Maria Clelia (1954- ). Revising Friedlander - the underdrawing connoisseurship” and the Master of the Turin Adoration
(1)
Gifford E. Melanie. Keynotlecture - Willem van Aelst and the market for still-life painting in Paris - reattribution of an aarly work
(1)
Giltaij Jeroen (1947- ). The painting by Rembrandt and Studio portrait of Marten Soolmans of 1634 in the National Museum in Warsaw reconsidered
(1)
Gross Detlev G. (1957- ). Dom-Museum Bremen. Religiose Kunst des 18. bis 19. Jahrhunderts
(1)
Guse Ernst-Gerhard (1944- ). Klassik Stiftung Weimer Schlossmuseum. Otto Modersohn
(1)
Guze Justyna. Beccafumi czy nie Beccafumi? - rysunek w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie
(1)
Gyalókay Zoltan. Kilka uwag o transgranicznej działalności malarza Jakuba z Sącza
(1)
Haist Iris
(1)
Hammer Karen E. (1959- ). Grose Kunstschau Worpswede. Worpsweder Kunstlerkolonie
(1)
Hartwieg Babette (1958- ). The Goldene Tafel from Liineburg c. 1420 - new findings about painting process and characteristics
(1)
Henderiks Valentine. Albrecht Bouts in Sibiu: a unique self-portrait in Memento mori
(1)
Henderiks Valentine. Die Werkstatt von Albrecht Bouts ein florierendes Unternehmen im Dienst der Frommigkeit: die spatmittelalterliche Devotio moderna in den Sudlichen Niederlanden
(1)
Henderiks Valentine. Im Namen des Vaters und des Sohnes : die Dynastie der Bouts in Lowen
(1)
Herman-Templewicz Zofia. Obraz Maria Służebnica w Świątyni z Galerii Sztuki Średniowiecznej Muzeum Narodowego w Warszawie - dewocja obrazowa a tajemnica Wcielenia
(1)
Herzogenrath Wulf (1944- )
(1)
Hirschfelder Dagmar (1973- ). Master or assistant? – painted alterations in the Pleydenwurff workshop
(1)
Horzela Dobrosława (1976- ). Nieznane dzieła z kręgu Jacoba Beinharta? - glosa do badań nad śląską rzeźbą drewnianą w początku XVI wieku
(1)
Janiszewska Aleksandra (1983- ). Il Contento Adriaena van Stalbemta ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie
(1)
Jurkowlaniec Grażyna. Ptaki reformatorów
(1)
Juszczak Dorota. Obrazy Norblina dla Stanisława Augusta w świetle źródeł
(1)
Kacprzak Dariusz (1971- ). Spełnione marzenie Heinricha Dohrna – kolekcja antyczna dla Muzeum Miejskiego w Szczecinie - współczesne wyzwania badawcze
(1)
Kaminska Barbara A. But for the Voice the Likeness is Alive: portraits of Erasmus of Rotterdam and their reception among Renaissance humanists
(1)
Kasperowicz Ryszard (1968- ). Rembrandt Juliusa Langbehna – fantazmat postaci
(1)
Kazlepka Zdenek (1962- )
(1)
Kemperdick Stephan (1960- ). Philip the Good bare-headed - in search for original and copy
(1)
Kempski Mary. Who is the man in red and who painted him?
(1)
Kilian Michieletti Joanna (1965- ). Ukarana lekkomyślność - Gra w karty Caravaggia
(1)
Klompenhouwer Kees J. R. Foreword
(1)
Kozak Anna. Stosunek nazareńczyków do dawnych mistrzów
(1)
Kreul Andreas (1961- ). Zur aktuellen Baugeschichte der Kunsthalle Bremen
(1)
Kubikova Blanka. Rembrandt's graphic art
(1)
Kuster Bernd (1952- ). Landesmuseum fur Kunst und Kulturgeschichte Prinzenpalais Oldenburg. Malerei des Informel
(1)
Lahnemann Ingmar (1974- )
(1)
Laine David. Reading between the lines... - attribution problems regarding early sixteenth century Louvain painters
(1)
Lange Justus (1968- )
(1)
Lejman Beata (1964- ). Tim’s Vermeer – kilka śmiałych słów o filmie malarzu oraz polityce nauce i sztuce
(1)
Limentani Virdis Caterina (1940-2018). A new Virgo Lactans of the Gold Brocade group
(1)
Lipińska Aleksandra (1973- ). Między kontestacją a nowym początkiem – ołtarz niderlandzki około 1530–1600
(1)
Majewski Paweł (1978- ). Blizna po Antinousie
(1)
Meuwissen Daantje (1970- ). Identifying two family members in Jacob Cornelisz's Amsterdam workshop: Cornelis Buys and Cornelis Anthonisz
(1)
Mieleszkiewicz Stefan. Biurko księdza Antoniego Kanteckiego – pamiątka „wojny kulturalnej” i przykład poznańskiego meblarstwa doby historyzmu
(1)
Mossinger Ingrid. Kunstsammlungen Chemnitz. Lovis Corinth
(1)
Mrozowski Przemysław (1958- ). Tablica fundacyjna zamku w Szamotułach i pierwsze ślady „renesansu” w Wielkopolsce
(1)
Muller Markus (1965- ). Graphikmuseum Pablo Picasso Munster. Pablo Picasso die Kubisten Andre Masson
(1)
Muller-Haas Marlene (1948- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Niemcy
(2)
Belgia
(1)
Francja
(1)
Polska
(1)
Czechy
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
angielski
(2)
niemiecki
(2)
polski
(1)
Temat
Malarstwo europejskie
(2)
Bouts, Albrecht (1451/55-1549)
(1)
Fotografia europejska
(1)
Grafika holenderska
(1)
Jezus Chrystus
(1)
Kunsthalle Bremen
(1)
Malarstwo holenderskie
(1)
Malarstwo sakralne europejskie
(1)
Musée national d'histoire et d'art (Luksemburg)
(1)
Národní galerie (Praga)
(1)
Przedstawienia pasyjne (szt.plast.)
(1)
Rembrandt, Harmenszoon van Rijn (1606-1669)
(1)
Rysunek holenderski
(1)
Rzemiosło artystyczne europejskie
(1)
Rzeźba europejska
(1)
Suermondt-Ludwig-Museum (Akwizgran)
(1)
Sztuka europejska
(1)
Sztuka niderlandzka
(1)
Van Schoute, Roger (1930-2017)
(1)
Videoart
(1)
Ziemba, Antoni (1960- )
(1)
Temat: czas
1401-
(3)
1501-
(3)
1601-
(3)
2001-
(2)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Księgi pamiątkowe
(2)
Katalogi wystaw
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III 22975 sygn. III 22975 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Katalog wystawy: Rembrandt: Portrét člověka w Galerii Narodowej w Pradze, od 25 września 2020 do 22 marca 2021 (pierwotnie zaplanowanej od 17 kwietnia do 30 sierpnia 2020).
Bibliogr. s. 320-332.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III 26029 sygn. III 26029 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Herzogenrath Wulf (1944- ). Lähnemann Ingmar (1974- ). Ackermann Marion (1965- ). Kunstmuseum Stuttgart. Videoarbeiten Adolphs Volker. Kunstmuseum Bonn. Expressionisten Ahrens Carsten (1961- ). Weserburg, Museum für moderne Kunst, Bremen. Moderne Plastik, Fotografie Baumstark Reinhold (1944- ). Bayerische Staatsgemäldesammlungen, Pinakotheken. München. Alte Pinakothek, Masolino da Panicale, Anton van Dyck. Neue Pinakotherk, Jean-Louis Laneuville, Eugène Delacroix. Pinakothek der Moderne, John Cage Berg Stephan (1959- ). Kunstmuseum Bonn. Expressionisten Böhmer Sylvia. Suermondt-Ludwig-Museum, Aachen. Gemälde des 17. Jahrhunderts Brink Peter van den (1956- ). Suermondt-Ludwig-Museum, Aachen. Gemälde des 17. Jahrhunderts Buhlmann Britta E. Museum Pfalzgalerie, Kaiserslautern. Max Slevogt Diederich Stephan (1961- ). Museum Ludwig, Köln. Max Beckmann Faass Martin (1963- ). Liebermann-Villa am Wannsee, Berlin. Max Liebermann Friese Peter (1952- ). Weserburg, Museum für moderne Kunst, Bremen. Moderne Plastik, Fotografie Gross Detlev G. (1957- ). Dom-Museum Bremen. Religiöse Kunst des 18. bis 19. Jahrhunderts Güse Ernst-Gerhard (1944- ). Klassik Stiftung Weimer, Schlossmuseum. Otto Modersohn Hammer Karen E. (1959- ). Große Kunstschau Worpswede. Worpsweder Künstlerkolonie Kreul Andreas (1961- ). Zur aktuellen Baugeschichte der Kunsthalle Bremen Küster Bernd (1952- ). Landesmuseum für Kunst und Kulturgeschichte, Prinzenpalais, Oldenburg. Malerei des Informel Mössinger Ingrid. Kunstsammlungen Chemnitz. Lovis Corinth Müller Markus (1965- ). Graphikmuseum Pablo Picasso Münster. Pablo Picasso, die Kubisten, André Masson Plank Annika. Kunstmuseum Stuttgart. Videoarbeiten Reich Annette. Museum Pfalzgalerie, Kaiserslautern. Max Slevogt Ring Christian (1976- ). Hamburger Kunsthalle. Der französische Impressionismus: Erwerbungen durch Gustav Pauli Schmidt Hans-Werner (1951- ). Museum der bildenden Künste Lepizig. Künstlergruppe Nabis Schrenk Klaus (1949- ). Staatliche Kunsthalle Karlsruhe. Deutsche Renaissancemalerei Schwarz Isabelle. Sprengel Museum Hannover. Nam June Paik Stamm Rainer. Kunstsammlungen Böttcherstraße, Bremen. Lucas Cranach, Paula Modersohn-Becker Thurmann Peter. Kunsthalle zu Kiel. Deutsche Malerei des 19. Jahrhunderts
Indeks R0: BMNK
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III 24992 sygn. III 24992 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dessin Sous-Jacent et la Technologie dans la Peinture = Underdrawing and Technology in Painting ; symposium 19)
Autor
Borchert Till-Holger (1967- ). Couvert Jacqueline. Dubois Anne. Ainsworth Maryan Wynn. The Middendorf altarpiece by a follower of Hugo van der Goes Allart Dominique. A case of mistaken identity - a version of the Good Shepherd by Pieter Brueghel the Younger Baum Katja von. Master or assistant? – painted alterations in the Pleydenwurff workshop Billinge Rachel. The Beaune last judgement - sorting out Rogier van der Weyden and his assistants Brink Peter van den (1956- ). Two “new” paintings by Jan de Beer – technical studies, connoisseurship and provenance research Bücken Véronique. Le Triptyque de l'Adoration des Mages (Turin-Gênes) et le mecenat d'Hendrik Keddekin, abbe de Ter Doest Ciulisová Ingrid (1960- ). The Saint Michael altarpiece in Spišská Kapitula - a preliminary report Chorley Claire. Hans Holbein Hans of Antwerp - findings from the recent examination, cleaning and restoration Christie Nicola. The Calling of Saint Matthew attributed to the Master of the Abbey of Dielegem Currie Christina. A case of mistaken identity - a version of the Good Shepherd by Pieter Brueghel the Younger Debaene Marjan (1978- ). Reading between the lines... - attribution problems regarding early sixteenth century Louvain painters Dubois Anne. XRF analysis of pigments in the Donne Hours (Louvain-la-Neuve, Archives de l’Université, ms. A2) Dyballa Katrin. The oeuvre of Jan Swart van Groningen reconsidered Eckstein Lisa. Master or assistant? – painted alterations in the Pleydenwurff workshop Ewing Dan. Two "new" paintings by Jan de Beer – technical studies, connoisseurship and provenance research Faries Molly (1940- ). Identifying two family members in Jacob Cornelisz's Amsterdam workshop: Cornelis Buys and Cornelis Anthonisz Fraiture Pascale. A case of mistaken identity - a version of the Good Shepherd by Pieter Brueghel the Younger Fransen Bart (1973- ). The Polyptych of the Seven Sorrows of the Virgin in the Museu Frederic Mares - as unusual altarpiece Fücker Beate. Master or assistant? – painted alterations in the Pleydenwurff workshop Galassi Maria Clelia (1954- ). Revising Friedländer - the "underdrawing connoisseurship” and the Master of the Turin Adoration Gifford E. Melanie. Keynotlecture - Willem van Aelst and the market for still-life painting in Paris - reattribution of an aarly work Hartwieg Babette (1958- ). The Goldene Tafel from Liineburg, c. 1420 - new findings about painting process and characteristics Henderiks Valentine. Albrecht Bouts in Sibiu: a unique self-portrait in "Memento mori" Hirschfelder Dagmar (1973- ). Master or assistant? – painted alterations in the Pleydenwurff workshop Kemperdick Stephan (1960- ). Philip the Good bare-headed - in search for original and copy Kempski Mary. Who is the man in red and who painted him? Lainé David. Reading between the lines... - attribution problems regarding early sixteenth century Louvain painters Limentani Virdis Caterina (1940-2018). A new Virgo Lactans of the Gold Brocade group Meuwissen Daantje (1970- ). Identifying two family members in Jacob Cornelisz's Amsterdam workshop: Cornelis Buys and Cornelis Anthonisz Niessen Judith (1971- ). The triptych of the True Cross in Veurne in connection to a drawing in Rotterdam - working process and attribution Oosterwijk Anne van. The contribution of technical art history to the reconstruction of the oeuvre of Pieter I Claeissens Périer-D'Ieteren Catheline (1944- ). The painted wings of the Passion Altarpiece of Giistrow - a vast collective enterprise Sandalinas Linares Carmen. The Polyptych of the Seven Sorrows of the Virgin in the Museu Frederic Mares - as unusual altarpiece Saverwyns Steven. A case of mistaken identity - a version of the Good Shepherd by Pieter Brueghel the Younger Steyaert Griet (1965- ). The Beaune last judgement - sorting out Rogier van der Weyden and his assistants Van Eyck Elisabeth. The Polyptych of the Seven Sorrows of the Virgin in the Museu Frederic Marés - as unusual altarpiece Waterman Joshua P. (1974- ). Master or assistant? – painted alterations in the Pleydenwurff workshop Whitaker Lucy. The Calling of Saint Matthew attributed to the Master of the Abbey of Dielegem Whitaker Lucy. Who is the man in red and who painted him? Wolters Margreet (1958- ). The triptych of the True Cross in Veurne in connection to a drawing in Rotterdam - working process and attribution
Indeks R0: BMNK
Konferencja zorganizowana przez: Université catholique de Louvain, Musée de Louvain-la-Neuve, and Musea Brugge in collaboration with KIK-IRPA, Royal Institute for Cultural Heritage, Illuminare - Centre for Study of Medieval Art - KULeuven - University of Leuven.
Druk. dedyk.: In memoriam Roger Van Schoute.
Bibliogr. s. 351-369.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III 24321 sygn. III 24321 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Borusowski Piotr (1980- ). Rosales Rodríguez Agnieszka (1974- ). Sarnecka Zuzanna. Sikorska Joanna (1981?- ). Sulikowska-Bełczowska Aleksandra (1974- ). Adamski Jakub (1985- ). O podobieństwie chórów gotyckich kościołów farnych w Stargardzie i Nysie. Przyczynek do badań nad interregionalnym transferem form w architekturze Europy Środkowej przełomu XIV i XV wieku Aikema Bernard (1949- ). Giorgione’s Vecchia: The Northern connection Badach Artur (1969- ). Późnorenesansowa plakieta ze sceną sądu nad św. Szczepanem na tle ikonografii męczennika Bastek Grażyna (historia sztuki). Caravaggio i iluzja realizmu Borchert Till-Holger (1967- ). Pictor Hubertus eeyck maior quo nemo repertus – neue Gedanken zu einem alten Problem Borowski Andrzej (1945- ). Książka o dworzaninie Baltazara Castiglionego po niderlandzku i po polsku Borusowski Piotr (1980- ). Nowe spojrzenie na rysunkowe œuvre Jana Miense Molenaera Brink Peter van den (1956- ). A tale of two drawings: Albrecht Dürer and Gossart’s lost Middelburg Altarpiece Cegielski Tadeusz (1948- ). Cenniejsze niż Sokół maltański - zabytki, historycy sztuki i muzealnicy w powieści i filmie kryminalnym PRL Chapuis Julien. An almost-impossible acquisition: Michel Erhart’s Virgin and Child at the Bode Museum Cieślińska Nawojka. Wystawa, której nie było Czapelski Marek. Nowoczesne budownictwo Holandii w oczach polskiego środowiska architektonicznego dwudziestolecia międzywojennego Dumas Charles (1949- ). 18th-century Dutch drawings in the 17th-century manner: examples by Paulus Constantijn la Fargue Friedrich Jacek (1965- ). Van Eyck, Vermeer i inni. Późnośredniowieczne i nowożytne inspiracje w twórczości ilustratorskiej Wiesława Majchrzaka Giltaij Jeroen (1947- ). The painting by Rembrandt and Studio, portrait of Marten Soolmans, of 1634, in the National Museum in Warsaw, reconsidered Gyalókay Zoltán. Kilka uwag o transgranicznej działalności malarza Jakuba z Sącza Guze Justyna. Beccafumi, czy nie Beccafumi? - rysunek w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie Herman-Templewicz Zofia. Obraz Maria Służebnica w Świątyni z Galerii Sztuki Średniowiecznej Muzeum Narodowego w Warszawie - dewocja obrazowa a tajemnica Wcielenia Horzela Dobrosława (1976- ). Nieznane dzieła z kręgu Jacoba Beinharta? - glosa do badań nad śląską rzeźbą drewnianą w początku XVI wieku Janiszewska Aleksandra (1983- ). Il Contento Adriaena van Stalbemta ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie Jurkowlaniec Grażyna. Ptaki reformatorów Juszczak Dorota. Obrazy Norblina dla Stanisława Augusta w świetle źródeł Kacprzak Dariusz (1971- ). Spełnione marzenie Heinricha Dohrna – kolekcja antyczna dla Muzeum Miejskiego w Szczecinie - współczesne wyzwania badawcze Kaminska Barbara A. "But for the Voice, the Likeness is Alive": portraits of Erasmus of Rotterdam and their reception among Renaissance humanists Kasperowicz Ryszard (1968- ). Rembrandt Juliusa Langbehna – fantazmat postaci Kilian Michieletti Joanna (1965- ). Ukarana lekkomyślność - Gra w karty Caravaggia Kozak Anna. Stosunek nazareńczyków do dawnych mistrzów Lejman Beata (1964- ). Tim’s Vermeer – kilka śmiałych słów o filmie, malarzu oraz polityce, nauce i sztuce Lipińska Aleksandra (1973- ). Między kontestacją a nowym początkiem – ołtarz niderlandzki około 1530–1600 Majewski Paweł (1978- ). Blizna po Antinousie Mieleszkiewicz Stefan. Biurko księdza Antoniego Kanteckiego – pamiątka „wojny kulturalnej” i przykład poznańskiego meblarstwa doby historyzmu Mrozowski Przemysław (1958- ). Tablica fundacyjna zamku w Szamotułach i pierwsze ślady „renesansu” w Wielkopolsce Nowak Magdalena Anna (1985- ). Andachtsbilder a potęga empatii - sztuka dewocyjna XV wieku w północnej Europie i współczesne do niej nawiązania Oczko Piotr (1973- ). Frisia non cantat? - o dawnej sztuce i kulturze Fryzji niderlandzkiej Omilanowska-Kiljańczyk Małgorzata (1960- ). Łańcuckie drzwi z dekoracjami Franciszka Smuglewicza Ostrowski Jan K. (1947- ). „Wniebowzięcie Matki Boskiej na wozie tryumfalnym” - przyczynek do ikonografii maryjnej i dziejów historii sztuki Oszczanowski Piotr (1965- ). Mistrz Ambony Bolkowskiej, domniemany uczeń Gerharda Hendrika z Amsterdamu - przyczynek do historii rzeźby manierystycznej na Śląsku Patała Agnieszka (1986-). „Stary śląski mistrz w nowym blasku” – manipulacje i konteksty konserwacji Poliptyku Zwiastowania z Jednorożcem w latach trzydziestych XX wieku Pieńkos Andrzej (1962- ). Malarze w poszukiwaniu pracy? - nadal nierozpoznane narodziny profesji muzealnika Płonka-Bałus Katarzyna. Surge […] et transfer me ultra flumen…” - Święty Julian w Godzinkach 3025 I z Biblioteki Książąt Czartoryskich w Krakowie Płuciniczak Marek. Między imitacją a interpretacją - rysunkowe i malarskie powtórzenia miedziorytu Adam i Ewa Albrechta Dürera Pokorny Erwin (1959- ). "Vnnd ain Trumytarj sol das ziehen" - zur Bedeutung der ungewöhnlichen Zugtiere im Triumphzug Kaiser Maximilians I. Pomian Krzysztof (1934- ). Museums’ art exhibitions between aesthetics and history Poprzęcka Maria (1942- ). „…Podobała się nam jako przedmiot…” Ptaszyński Maciej (1978- ). Ptaki reformatorów Rosales Rodríguez Agnieszka (1974- ). Miłość, śmierć, sztuka – modernistyczny Narcyz Ludwiga von Hofmanna Sarnecka Zuzanna. Dewocja i sprawczość - interakcje z rzeźbami we włoskim domu 1450–1550 Seelig Gero (1960- ). Quizzing the sentry: Cues, Clues, and connotations in Carel Fabritius Seifert Christian Tico (1968- ). A rediscovered italianate landscape by Pieter Lastman Sikorska Joanna (1981?- ). Nicolò Nelli i (przewrotne?) wybory szesnastowiecznego wydawcy rycin Skwierczyński Krzysztof (1971- ). Bose, nagie, udręczone - ciało w duchowości jedenastowiecznych eremitów Sulewska Renata. Kamienne zawieszenie - o zaskakującej recepcji wzorów w Bejscach? Sulikowska-Bełczowska Aleksandra (1974- ). Święte miasto – góra, krzyż i ogień - przyczynek do ikonografii Jerozolimy Sutkowska Dorota. Ad Illustrissimum et Magnificum Dominum Szymański Wojciech (1932- ). Powrót do Strawberry Hill - księżna Izabela Czartoryska w gościnie u Horace’a Walpole’a? Talbierska Jolanta (1956- ). Rysunki niderlandzkie z kolekcji Józefa Sierakowskiego w Gabinecie Rycin Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie Tomicka Joanna A. Catalepton – drobiazgi - między Boschem a Brueglem Tylicki Jacek (1962- ). Nieznana martwa natura Florisa van Schooten w zbiorach prywatnych Verschoor Gerdien (1963- ). Oda do szala Walczak Marek (1965- ). Nieznane dzieła z kręgu Jacoba Beinharta? - glosa do badań nad śląską rzeźbą drewnianą w początku XVI wieku Wardzyński Michał (1975- ). Uczeń Polikleta znad Amstel w Wilanowie? - o holenderskich korzeniach twórczości rzeźbiarskiej Stephana (?) Schwanera Weniger Matthias (1962- ). Some additional notes on Crucifixi Dolorosi and 14th-century Pietàs: works in Nonnberg, Fulpmes, Freising, and Zürich Wetering Ernst van de (1938- ). Rembrandt’s demonstration of the genera dicendi
Indeks R0: BMNK
Bibliogr. w przypisach do art.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III 25370 sygn. III 25370 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej