Sortowanie
Źródło opisu
Biblioteka Muzeum Narodowego
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Dostępność
dostępne
(10)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Magazyn
(11)
Dział
(1)
Autor
Nowalińska Małgorzata
(2)
Adamowicz Jarosław
(1)
Adamowicz Jarosław. Painting techniques in the St. Mary's altar by Veit Stoss in the light of former and present studies
(1)
Adamowicz Jarosław. Techniki malarskie w ołtarzu mariackim Wita Stwosza w świetle dawnych i nowych badań
(1)
Ainsworth Maryan Wynn. The Middendorf altarpiece by a follower of Hugo van der Goes
(1)
Allart Dominique. A case of mistaken identity - a version of the Good Shepherd by Pieter Brueghel the Younger
(1)
Arenthals Jeannette van (1963- )
(1)
Baum Katja von. Master or assistant? – painted alterations in the Pleydenwurff workshop
(1)
Betlej Andrzej (1971- ). Jeszcze raz o Antonim Osińskim w Leżajsku
(1)
Betlej Andrzej (1971- ). Once again about Antoni Osiński's work in Leżajsk
(1)
Białek-Kostecka Dorota
(1)
Bijsterveld Arnoud-Jan A. (1962- )
(1)
Bijsterveld Arnoud-Jan A. (1962- ). Royal burial places in Western Europe
(1)
Billinge Rachel. The Beaune last judgement - sorting out Rogier van der Weyden and his assistants
(1)
Boer Dick E. H. de (1947- ). Metra de Morte
(1)
Bogdanowska Monika (1962- )
(1)
Boggild Johannsen Birgitte (1948- ). Cum tota posteritas digne ut meruit simul honorare nequeat
(1)
Boluk Oleg Mikolajovic. Christian ideograms in churches of Western Ukraine: the repertoire and plasticity of items of wooden carvings
(1)
Boluk Oleg Mikolajovic. Chrześcijańskie ideogramy w cerkwiach Zachodniej Ukrainy: różnorodność oraz plastyka dzieł snycerstwa
(1)
Borchert Till-Holger (1967- )
(1)
Borowska Magdalena (sztuka). Easel painting on canvas Madonna with the Child from the collection of the Museum of the John Paul II Catholic University of Lublin
(1)
Borowska Magdalena (sztuka). Obraz sztalugowy na płótnie Matka Boża z Dzieciątkiem ze zbiorów Muzeum Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
(1)
Brandys Iwona. In the workshop of Wincenty Drabik - scenography painter and pedagogue. Introduction to the research
(1)
Brandys Iwona. W pracowni Wincentego Drabika – malarza scenicznego i pedagoga. Przyczynek do badań
(1)
Breure Leendert (1949- ). The richness of Memoria and the Web
(1)
Brink Peter van den (1956- ). Two “new” paintings by Jan de Beer – technical studies connoisseurship and provenance research
(1)
Bruyn Eric C. H. de (1961- ). Hieronymus Bosch's Lisbon Temptations of Saint Anthony triptych and its written sources
(1)
Bruździński Andrzej Mirosław (1950- ). Novitiate in the Bernardine friary in the second half of the 17th century
(1)
Bruździński Andrzej Mirosław (1950- ). Nowicjat w klasztorze bernardynów w Leżajsku w drugiej połowie XVII wieku
(1)
Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Some remarks concering the art of painter Gebhard Flatz
(1)
Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Uwagi na temat warsztatu artystycznego malarza Gebharda Flatza
(1)
Bucken Veronique. Le Triptyque de l'Adoration des Mages (Turin-Genes) et le mecenat d'Hendrik Keddekin abbe de Ter Doest
(1)
Budziaszek Barbara. Rozwarstwienie i przeniesienie polichromii z rzeźby drewnianej z zastosowaniem metod opracowanych dla malowideł sztalugowych na drewnie
(1)
Budziaszek Barbara. The separation and transferral of polychromy from a wooden sculpture with the implementation of the layer separation treatment used in painting
(1)
Busse Krzysztof. Franciscan character of Marian devotioj in Leżajsk the Sanctuary of Our Lady of Consolation
(1)
Busse Krzysztof. Franciszkański charakter kultu i pobożności maryjnej w leżajskim sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia
(1)
Buttner Nils (1967- )
(1)
Błaszczyk Marcin (konserwacja zabytków). Malowidła ścienne w prezbiterium dawnego kościoła parafialnego pod wezwaniem Matki Boskiej Gromnicznej w Siemiechowie
(1)
Błaszczyk Marcin (konserwacja zabytków). Wall paintings from the presbytery of the former parish church of Our Lady of the Thunder Candle in Siemiechów
(1)
Carter Tom
(1)
Chmielewska Małgorzata (konserwator). Characteristics if icon painting from the Cretan School using the example of the post-byzantine triptych from the Princes Czartoryski Collection in Kraków
(1)
Chmielewska Małgorzata (konserwator). Charakterystyka malarstwa ikonowego szkoły kreteńskiej na przykładzie pobizantyńskiego tryptyku ze zbiorów Muzeum Książąt Czartoryskich w Krakowie
(1)
Chodacka Magdalena. An attempt to reconstruct the technology and technique of the 15th century Venetian panel painting through creating a copy of the painting presenting St. Anthony the Great
(1)
Chodacka Magdalena. Próba rekonstrukcji technologii i techniki XV-wiecznego weneckiego malarstwa tablicowego poprzez wykonanie kopii malowidła z przedstawieniem św. Antoniego Pustelnika
(1)
Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Tools techniques and signatures of Persian Shamshir makers. Hidden meanings of inscriptions and of the magic square. Issues of artibution
(1)
Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Warsztaty i sygnatury twórców perskich szamszirów. Ukryte znaczenia napisów i magicznego kwadratu. Problemy atrybucji
(1)
Chomentowska Edyta. Klasztor w Leżajsku w pierwszych latach zjednoczenia Zakonu Braci Mniejszych w świetle schematy zmów zakonnych
(1)
Chomentowska Edyta. Monastery in Leżajsk in the first years of the unification of the Order of Friars Minor in the light of the religious schematism
(1)
Chorley Claire. Hans Holbein Hans of Antwerp - findings from the recent examination cleaning and restoration
(1)
Christie Nicola. The Calling of Saint Matthew attributed to the Master of the Abbey of Dielegem
(1)
Ciepielewska Dominika. Conservation and reconstruction of the missing fragments of the 19th century painting on canvas
(1)
Ciepielewska Dominika. Konserwacja wraz z rekonstrukcją utraconych fragmentów XIX-wiecznego malowidła na podobraziu płóciennym
(1)
Ciesielska Tanita. Problematyka konserwacji rzeźby alabastrowej na przykładzie Zwiastowania Jana Michałowicza z Muzeum XX. Czartoryskich
(1)
Ciesielska Tanita. The issue of conservation treatment of alabaster sculpture as exemplified by Jan Michalowicz's The Annunciation from the XX Czartoryscy Museum
(1)
Ciulisova Ingrid (1960- ). The Saint Michael altarpiece in Spisska Kapitula - a preliminary report
(1)
Couvert Jacqueline
(1)
Cseto Georgina
(1)
Currie Christina. A case of mistaken identity - a version of the Good Shepherd by Pieter Brueghel the Younger
(1)
Daranowska-Łukaszewska Joanna (1949- ). A few remarks about thr 17th-century painting Fainting of Saint Francis in the altar of the chapel of his call in the Basilica of the Annunciation of thr Blessed Virgin Mary in Leżajsk
(1)
Daranowska-Łukaszewska Joanna (1949- ). Kilka uwag na temat siedemnastowiecznego obrazu Omdlenie świętego Franciszka w ołtarzu kaplicy pod jego wezwaniem w Bazylice Zwiastowania Najświętszej Maryi Pannie w Leżajsku
(1)
Debaene Marjan (1978- ). Reading between the lines... - attribution problems regarding early sixteenth century Louvain painters
(1)
Defoer Henri L. M. (1936- ). The Triptych of the Pauw-Sas Family from the Utrecht Charterhouse
(1)
Dikken Charlotte (1984- ). A monument to a glorious past and a questionable future?
(1)
Dmytrenko Alla. Lviv collection of theatre sketches by Andrzej Pronaszko: the problem of attribution
(1)
Dmytrenko Alla. Lwowska kolekcja szkiców teatralnych Andrzeja Pronaszki - problem artybucji
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- )
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). The painting workshop of Szymon Czechowicz (1689-1775) - selected issues
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Warsztat Szymona Czechowicza (1689–1775) – wybrane zagadnienia
(1)
Dubois Anne
(1)
Dubois Anne. XRF analysis of pigments in the Donne Hours (Louvain-la-Neuve Archives de l’Universite ms. A2)
(1)
Dworzak Agata (1988- )
(1)
Dworzak Agata (1988- ). Jeszcze raz o Antonim Osińskim w Leżajsku
(1)
Dworzak Agata (1988- ). Once again about Antoni Osiński's work in Leżajsk
(1)
Dyballa Katrin. The oeuvre of Jan Swart van Groningen reconsidered
(1)
Eckstein Lisa. Master or assistant? – painted alterations in the Pleydenwurff workshop
(1)
Engen Hildo van (1972- ). Memor esto mei
(1)
Ewing Dan. Two new paintings by Jan de Beer – technical studies connoisseurship and provenance research
(1)
Falkenburg Reindert (1952- ). In conversation with the Garden of earthly delights
(1)
Faries Molly (1940- ). Identifying two family members in Jacob Cornelisz's Amsterdam workshop: Cornelis Buys and Cornelis Anthonisz
(1)
Feliks Anna. The plaques with portraits of famous people by Kazimierz Chodziński (1861-1921) on the background of the collection from the Coins Cabinet of the National Museum in Warsaw
(1)
Fitta-Spelina Agnieszka. Architect's workshop. A new object and a historic building - similarities and differences in project work
(1)
Fitta-Spelina Agnieszka. Warsztat architekta. Obiekt nowy a obiekt zabytkowy – podobieństwa i różnice w pracy projektowej
(1)
Fleischer Martina
(1)
Fraiture Pascale. A case of mistaken identity - a version of the Good Shepherd by Pieter Brueghel the Younger
(1)
Fransen Bart (1973- ). The Polyptych of the Seven Sorrows of the Virgin in the Museu Frederic Mares - as unusual altarpiece
(1)
Fucker Beate. Master or assistant? – painted alterations in the Pleydenwurff workshop
(1)
Gadomski Jerzy (1934-2015)
(1)
Galassi Maria Clelia (1954- ). Revising Friedlander - the underdrawing connoisseurship” and the Master of the Turin Adoration
(1)
Gebhard Zofia (1947- ). Yellow triptych
(1)
Gebhard Zofia (1947- ). Żółty tryptyk
(1)
Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Around the didactic aspects of the artist's workshop carving in wood
(1)
Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Wokół zagadnień dydaktyki warsztatu artysty rzeźbiącego w drewnie
(1)
Gifford E. Melanie. Keynotlecture - Willem van Aelst and the market for still-life painting in Paris - reattribution of an aarly work
(1)
Gniecki Czesław (1953- )
(1)
Goch Marcin. Forgotten painted Polonica in the collections of Ukrainian museums
(1)
Goch Marcin. Zapomniane malarskie polonika w zbiorach muzeów Ukrainy
(1)
Goudriaan Koen (1950- ). Geert Grote: a founder fading into oblivion?
(1)
Grochowska-Angelus Anna. Obrazy i ich ramy. Rola artysty w wyborze opraw
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(7)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Austria
(1)
Belgia
(1)
Francja
(1)
Węgry
(1)
Holandia
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(8)
angielski
(3)
niemiecki
(1)
Temat
Konserwatorstwo
(3)
Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki (Kraków)
(2)
Bosch, Hieronymus (ok. 1450-1516)
(2)
Malarstwo niderlandzkie
(2)
Rzeźba
(2)
Architektura
(1)
Barwy
(1)
Bueren, Truus van (1946- )
(1)
Fotografia
(1)
Galeria Ego (Poznań)
(1)
Galeria Sztuki Artemis (Kraków)
(1)
Gemäldegalerie der Akademie der bildenden Künste (Wiedeń)
(1)
Holocaust
(1)
Instalacja (szt.plast.)
(1)
Klasztory
(1)
Kolaż polski
(1)
Kościoły i kaplice
(1)
Kuryluk, Ewa (1946- )
(1)
Malarstwo
(1)
Malarstwo (szt.plast.)
(1)
Malarstwo europejskie
(1)
Malarstwo monumentalne
(1)
Malarstwo sakralne europejskie
(1)
Malarstwo sakralne polskie
(1)
Muzyka fortepianowa
(1)
Muzyka polska
(1)
Ochrona zabytków
(1)
Ołtarze polskie
(1)
Piekło
(1)
Portrety
(1)
Prace dyplomowe
(1)
Raj
(1)
Rysunek niderlandzki
(1)
Sztuka europejska
(1)
Sztuka polska
(1)
Szépművészeti Múzeum (Budapeszt)
(1)
Tyszkiewicz (rodzina)
(1)
Van Schoute, Roger (1930-2017)
(1)
Temat: dzieło
Sąd Ostateczny
(1)
Temat: czas
1401-
(4)
1501-
(4)
1601-
(2)
1701-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Kraków
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Leżajsk
(1)
Łącko
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(4)
Katalogi wystaw
(2)
Księgi pamiątkowe
(2)
12 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Per Pianoforte)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział
Zapytaj bibliotekarza: sygn. Muzeum Karola Szymanowskiego w willi Atma w Zakopanem sygn. Muz. 34 (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 28427 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Katalog wystawy: Szépművészeti Múzeum, Budapest, 8.04. - 17.07.2022.
Bibliogr. s. 305-317. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III 26636 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 33253 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Middeleeuwse Studies en Bronnen ; 137)
Autor
Arenthals Jeannette van (1963- ). Bijsterveld Arnoud-Jan A. (1962- ). Ragetli Kim (1982- ). Weijert Rolf de. Bijsterveld Arnoud-Jan A. (1962- ). Royal burial places in Western Europe Boer Dick E. H. de (1947- ). Metra de Morte Bøggild Johannsen Birgitte (1948- ). "Cum tota posteritas digne ut meruit simul honorare nequeat" Breure Leendert (1949- ). The richness of Memoria and the Web Defoer Henri L. M. (1936- ). The Triptych of the Pauw-Sas Family from the Utrecht Charterhouse Dikken Charlotte (1984- ). A monument to a glorious past and a questionable future? Engen Hildo van (1972- ). Memor esto mei Goudriaan Koen (1950- ). Geert Grote: a founder fading into oblivion? Horch Caroline (1959- ). Das steinerne Festbuch als "Memorialbild" Hoven van Genderen Bram van den (1957- ). Memoria and Amende Honorable in the Utrecht Collegiate Chapter of St Mary Leerdam Andrea van (1981- ). The Last Judgement with Christian II of Denmark and Isabella of Austria Meuwissen Daantje (1970- ). The Last Judgement with Christian II of Denmark and Isabella of Austria Oexle Otto Gerhard (1939-2016). Fama und memoria der Wissenschaft in der Kunst der Frühen Neuzeit Oosterwijk Sophie (1959- ). Babes on brackets on medieval tomb monuments: a meaningful distinction or an iconographic oddity? Ragetli Kim (1982- ). In word and deed Ragetli Kim (1982- ). Living memoria Schilp Thomas (1953- ). Memoria in der Dunkelheit der Nacht Schleif Corine. Mapping the social topography of memorials Speetjens Annemarie (1971- ). The Founder, the Chaplain and the ecclesiastical authorities Trio Paul (1958- ). Obituaries or anniversary books: handle with care! Weijert Rolf de. Gift-giving practises in the Utrecht Charterhouse Weijert Rolf de. Living memoria Wüstefeld Wilhelmina C.M. (1953- ). Clavicula Salomonis or: occult affairs in Amsterdam's Kalverstraat?
Indeks R0: BMNK
Bibliogr. s. 379-413.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 31951 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dessin Sous-Jacent et la Technologie dans la Peinture = Underdrawing and Technology in Painting ; symposium 19)
Autor
Borchert Till-Holger (1967- ). Couvert Jacqueline. Dubois Anne. Ainsworth Maryan Wynn. The Middendorf altarpiece by a follower of Hugo van der Goes Allart Dominique. A case of mistaken identity - a version of the Good Shepherd by Pieter Brueghel the Younger Baum Katja von. Master or assistant? – painted alterations in the Pleydenwurff workshop Billinge Rachel. The Beaune last judgement - sorting out Rogier van der Weyden and his assistants Brink Peter van den (1956- ). Two “new” paintings by Jan de Beer – technical studies, connoisseurship and provenance research Bücken Véronique. Le Triptyque de l'Adoration des Mages (Turin-Gênes) et le mecenat d'Hendrik Keddekin, abbe de Ter Doest Ciulisová Ingrid (1960- ). The Saint Michael altarpiece in Spišská Kapitula - a preliminary report Chorley Claire. Hans Holbein Hans of Antwerp - findings from the recent examination, cleaning and restoration Christie Nicola. The Calling of Saint Matthew attributed to the Master of the Abbey of Dielegem Currie Christina. A case of mistaken identity - a version of the Good Shepherd by Pieter Brueghel the Younger Debaene Marjan (1978- ). Reading between the lines... - attribution problems regarding early sixteenth century Louvain painters Dubois Anne. XRF analysis of pigments in the Donne Hours (Louvain-la-Neuve, Archives de l’Université, ms. A2) Dyballa Katrin. The oeuvre of Jan Swart van Groningen reconsidered Eckstein Lisa. Master or assistant? – painted alterations in the Pleydenwurff workshop Ewing Dan. Two "new" paintings by Jan de Beer – technical studies, connoisseurship and provenance research Faries Molly (1940- ). Identifying two family members in Jacob Cornelisz's Amsterdam workshop: Cornelis Buys and Cornelis Anthonisz Fraiture Pascale. A case of mistaken identity - a version of the Good Shepherd by Pieter Brueghel the Younger Fransen Bart (1973- ). The Polyptych of the Seven Sorrows of the Virgin in the Museu Frederic Mares - as unusual altarpiece Fücker Beate. Master or assistant? – painted alterations in the Pleydenwurff workshop Galassi Maria Clelia (1954- ). Revising Friedländer - the "underdrawing connoisseurship” and the Master of the Turin Adoration Gifford E. Melanie. Keynotlecture - Willem van Aelst and the market for still-life painting in Paris - reattribution of an aarly work Hartwieg Babette (1958- ). The Goldene Tafel from Liineburg, c. 1420 - new findings about painting process and characteristics Henderiks Valentine. Albrecht Bouts in Sibiu: a unique self-portrait in "Memento mori" Hirschfelder Dagmar (1973- ). Master or assistant? – painted alterations in the Pleydenwurff workshop Kemperdick Stephan (1960- ). Philip the Good bare-headed - in search for original and copy Kempski Mary. Who is the man in red and who painted him? Lainé David. Reading between the lines... - attribution problems regarding early sixteenth century Louvain painters Limentani Virdis Caterina (1940-2018). A new Virgo Lactans of the Gold Brocade group Meuwissen Daantje (1970- ). Identifying two family members in Jacob Cornelisz's Amsterdam workshop: Cornelis Buys and Cornelis Anthonisz Niessen Judith (1971- ). The triptych of the True Cross in Veurne in connection to a drawing in Rotterdam - working process and attribution Oosterwijk Anne van. The contribution of technical art history to the reconstruction of the oeuvre of Pieter I Claeissens Périer-D'Ieteren Catheline (1944- ). The painted wings of the Passion Altarpiece of Giistrow - a vast collective enterprise Sandalinas Linares Carmen. The Polyptych of the Seven Sorrows of the Virgin in the Museu Frederic Mares - as unusual altarpiece Saverwyns Steven. A case of mistaken identity - a version of the Good Shepherd by Pieter Brueghel the Younger Steyaert Griet (1965- ). The Beaune last judgement - sorting out Rogier van der Weyden and his assistants Van Eyck Elisabeth. The Polyptych of the Seven Sorrows of the Virgin in the Museu Frederic Marés - as unusual altarpiece Waterman Joshua P. (1974- ). Master or assistant? – painted alterations in the Pleydenwurff workshop Whitaker Lucy. The Calling of Saint Matthew attributed to the Master of the Abbey of Dielegem Whitaker Lucy. Who is the man in red and who painted him? Wolters Margreet (1958- ). The triptych of the True Cross in Veurne in connection to a drawing in Rotterdam - working process and attribution
Indeks R0: BMNK
Konferencja zorganizowana przez: Université catholique de Louvain, Musée de Louvain-la-Neuve, and Musea Brugge in collaboration with KIK-IRPA, Royal Institute for Cultural Heritage, Illuminare - Centre for Study of Medieval Art - KULeuven - University of Leuven.
Druk. dedyk.: In memoriam Roger Van Schoute.
Bibliogr. s. 351-369.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III 24321 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zachowanie Polskiego Dziedzictwa Narodowego ; 15)
Autor
Walczak Wojciech (1980?- ). Łopatecki Karol (1979- ). Bolûk Oleg Mikolajovič. Christian ideograms in churches of Western Ukraine: the repertoire and plasticity of items of wooden carvings Bolûk Oleg Mikolajovič. Chrześcijańskie ideogramy w cerkwiach Zachodniej Ukrainy: różnorodność oraz plastyka dzieł snycerstwa Dmytrenko Alla. Lviv collection of theatre sketches by Andrzej Pronaszko: the problem of attribution Dmytrenko Alla. Lwowska kolekcja szkiców teatralnych Andrzeja Pronaszki - problem artybucji Feliks Anna. The plaques with portraits of famous people by Kazimierz Chodziński (1861-1921) on the background of the collection from the Coins Cabinet of the National Museum in Warsaw Goch Marcin. Forgotten painted Polonica in the collections of Ukrainian museums Goch Marcin. Zapomniane malarskie polonika w zbiorach muzeów Ukrainy Górecka Katarzyna (1978- ). Mierzyć znaczy badać Górecka Katarzyna (1978- ). To measure is to study Kałamajska-Saeed Maria (1941- ). Grodzieńska rzeźba Jezusa Nazareńskiego Kałamajska-Saeed Maria (1941- ). The sculpture of Jesus the Nazarene in Grodno Krupska Aleksandra. Technika i technologia XVIII-wiecznego portretu staropolskiego na przykładzie imaginacyjnego portretu Leona Tyszkiewicza, kasztelana lubelskiego, z kolekcji rodowej ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie Krupska Aleksandra. Techniques and technologies of 18th-century Old Polish portraits illustrated with the example of imaginery portrait of Leo Tyszkiewicz the Castellan of Lublin from the Lohoysk family collection kept in the National Museum of Warsaw Łopatecki Karol (1979- ). Stan badań nad oceną wiarygodności grafik autorstwa Erika Dahlbergha Łopatecki Karol (1979- ). The state of research on the evaluation of reliability of prints by Erik Dahlbergh Mieleszkiewicz Stefan. Carpenters from Łachwa and Czuczewice Mieleszkiewicz Stefan. Stolarze łachewscy i czuczewiccy Ochnio Monika. Relikty galerii rodowych polskich w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie Ochnio Monika. The rest of Polish portrait family collections in the National Museum in Warsaw Ogle Kristīne (1974- ). Our Lady of Victory of Jeglava Omieczyńska Lucyna. Initial diagnosis of conservation and historical issues concerning the stone triptych of 1470, originally fixed in a wall of the Cathedral dedicated to the Dormition of the Virgin Mary (Uspenski Cathedral), and currently in the Great Lavra Belltower of Kiev Pechersk Lavra in Ukraine Omieczyńska Lucyna. Wstępne rozpoznanie problematyki konserwatorskiej i historycznej kamiennego tryptyku z 1470 r. pierwotnie wmurowanego w ścianę Katedry Zaśnięcia Bogurodzicy - Soboru Uspieńskiego (obecnie w wielką dzwonnicę) Ławry Peczerskiej w Kijowie, Ukraina Orkowska Anna. Technika i technologia XVIII-wiecznego portretu staropolskiego na przykładzie imaginacyjnego portretu Leona Tyszkiewicza, kasztelana lubelskiego, z kolekcji rodowej ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie Orkowska Anna. Techniques and technologies of 18th-century Old Polish portraits illustrated with the example of imaginery portrait of Leo Tyszkiewicz the Castellan of Lublin from the Lohoysk family collection kept in the National Museum of Warsaw Potocka Anna Dorota. Problematyka deformacji portretów z kolekcji Tyszkiewiczów z Łohojska jako przyczynek do badań nad malarstwem staropolskim z końca XVIII wieku Potocka Anna Dorota. The problem of deformation of portraits from the collection of Lohoysk Tyszkiewicz family as a contribution to the study of Old Polish painting of the late 18th century Rudzka Maria Anna (1952- ). Polish association of artists - "The Capitol" in Rome during the reign of Mussolini Rudzka Maria Anna (1952- ). Polska grupa Kapitol w Rzymie Mussoliniego Rzeszutek Aleksandra. Problematyka deformacji portretów z kolekcji Tyszkiewiczów z Łohojska jako przyczynek do badań nad malarstwem staropolskim z końca XVIII wieku Rzeszutek Aleksandra. The problem of deformation of portraits from the collection of Lohoysk Tyszkiewicz family as a contribution to the study of Old Polish painting of the late 18th century Szałygin Jerzy (1962- ). Conservation of the equipment of a Roman Catholic Church of Saints Peter and Paul in Tbilisi, Georgia Szałygin Jerzy (1962- ). Prace konserwatorskie przy wyposażeniu kościoła rzymskokatolickiego pw. św. św. Piotra i Pawła w Tbilisi, Gruzja Szpor Joanna. Odkształcone w formie płaskorzeźby portrety Tyszkiewiczów z Łohojska Szpor Joanna. Technika i technologia XVIII-wiecznego portretu staropolskiego na przykładzie imaginacyjnego portretu Leona Tyszkiewicza, kasztelana lubelskiego, z kolekcji rodowej ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie Szpor Joanna. Techniques and technologies of 18th-century Old Polish portraits illustrated with the example of imaginery portrait of Leo Tyszkiewicz the Castellan of Lublin from the Lohoysk family collection kept in the National Museum of Warsaw Szpor Joanna. Relief portraits of Tyszkiewicz family from Lahoysk Tomalska-Więcek Joanna (1953- ). Association of West Belarusian Artists in Białystok Tomalska-Więcek Joanna (1953- ). Związek Artystów Zachodniej Białorusi w Białymstoku
Indeks R0: BMNK
Materiały przedstawione na III Międzynarodowym Kongresie Naukowym pt."Stan badań nad wielokulturowym dziedzictwem dawnej Rzeczypospolitej" zorganizowanym w dniach 30 września - 2 października 2015 r. w Białymstoku.
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 31941/9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Materiały Wydziału Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie / red. serii Małgorzata Nowalińska, ISSN 1230-0128 ; t. 24)
Autor
Bogdanowska Monika (1962- ). Carter Tom. Nowalińska Małgorzata. Rola Maria. Błaszczyk Marcin (konserwacja zabytków). Malowidła ścienne w prezbiterium dawnego kościoła parafialnego pod wezwaniem Matki Boskiej Gromnicznej w Siemiechowie Błaszczyk Marcin (konserwacja zabytków). Wall paintings from the presbytery of the former parish church of Our Lady of the Thunder Candle in Siemiechów Budziaszek Barbara. Rozwarstwienie i przeniesienie polichromii z rzeźby drewnianej z zastosowaniem metod opracowanych dla malowideł sztalugowych na drewnie Budziaszek Barbara. The separation and transferral of polychromy from a wooden sculpture with the implementation of the layer separation treatment used in painting Głowacz Tomasz. Problematyka konserwacji markieterii w stylu Boulle'a Głowacz Tomasz. Restoration-conservation of Boullework Jakubowska-Szarska Agnieszka. Transfer fragmentu gotyckiego malowidła z Domu Długosza w Wiślicy Jakubowska-Szarska Agnieszka. The transfer of the fragment of a gothic painting from the House of Długosz in Wiślica Kaszowska Zofia. A study of the technology and technique of the "berliner lackvasen" from the collection of the Jagiellonian University Museum : developing methods of conservation Kaszowska Zofia. Badania technologii i techniki lakierowanych waz berlińskich ze zbiorów Muzeum UJ oraz opracowanie metody ich konserwacji Kisiel Maria (1989- ). Easel painting separation treatment - The St. Apollonia and St. Rosalie panels from the Łącko triptych Kisiel Maria (1989- ). Rozwarstwienie i osadzenie na nowym podłożu dwóch malowideł sztalugowych z awersów "małych" skrzydeł tryptyku z Łącka - Św. Apolonia i Św. Rozalia Kociuba Ewa. Konserwacja obrazu z przedstawieniem Matki Boskiej z Dzieciątkiem w typie hodegetrii małopolskiej z Muzeum Archidiecezjalnego w Przemyślu, z uwzględnieniem doświadczeń konserwatorskich przy obrazach tego typu Kociuba Ewa. The conservation-restoration of the małopolska hodegetria from the Archdiocese Museum in Przemyśl based on experience garnered in the restoration of similar artefacts Kozik Regina. Identyfikacja zniszczeń typu biochemicznego oraz opracowanie metody regeneracji warstwy malarskiej na przykładzie konserwacji malowidła olejnego na tekturze Portret kobiety, 1906, pędzla Zygmunta Ajdukiewicza Kozik Regina. The identification of biochemical deterioration and establishing a method of regeneration for the painting layer - the case of the oil painting on cardboard by Zygmunt Ajdukiewicz - "Portrait of a woman", 1906 Krawczyk Ewelina. Gipsowe modele anatomiczne w programie nauczania rysunku i malarstwa w Akademii Sztuk Pięknych oraz ich problematyka konserwatorska Krawczyk Ewelina. Gypsum anatomical models in the process of teaching drawing and painting at the Academy of Fine Arts : issues connected to preservation of the models Kurzeja Bartłomiej. Easel painting separation treatment - The St. Apollonia and St. Rosalie panels from the Łącko triptych Kurzeja Bartłomiej. Rozwarstwienie i osadzenie na nowym podłożu dwóch malowideł sztalugowych z awersów "małych" skrzydeł tryptyku z Łącka - Św. Apolonia i Św. Rozalia Kwiatkowska Magdalena (konserwatorstwo). Issues regarding the restoration of classicism polychromy and the digital redesign of wall paintings restored in the 1970s. - the case of the House under the Angel in Kraków Kwiatkowska Magdalena (konserwatorstwo). Problemy współczesnej restauracji polichromii klasycystycznej oraz powtórnej komputerowej aranżacji malowideł konserwowanych w latach 70. XX w. - na podstawie prac w pomieszczeniu na II piętrze Kamienicy pod Aniołkiem w Krakowie Lempart-Geratowska Marta (1962- ). Easel painting separation treatment - The St. Apollonia and St. Rosalie panels from the Łącko triptych Lempart-Geratowska Marta (1962- ). Konserwacja obrazu z przedstawieniem Matki Boskiej z Dzieciątkiem w typie hodegetrii małopolskiej z Muzeum Archidiecezjalnego w Przemyślu, z uwzględnieniem doświadczeń konserwatorskich przy obrazach tego typu Lempart-Geratowska Marta (1962- ). Rozwarstwienie i osadzenie na nowym podłożu dwóch malowideł sztalugowych z awersów "małych" skrzydeł tryptyku z Łącka - Św. Apolonia i Św. Rozalia Lempart-Geratowska Marta (1962- ). The conservation-restoration of the małopolska hodegetria from the Archdiocese Museum in Przemyśl based on experience garnered in the restoration of similar artefacts Olesiejuk Kinga. Inconsistent materiality of the contemporary Vanitas Olesiejuk Kinga. Niekonsekwentna materialność współczesnej Vanitas Opalińska Agnieszka. Issues arising from the conservation of one of the boards of an etching calendar from the monastery of the benedictine sisters in Staniątki Opalińska Agnieszka. Problematyka konserwacji jednej z tablic kalendarza sztychowego z klasztoru sióstr benedyktynek w Staniątkach Piotrowska Monika (konserwatorstwo). A study of the technology and technique of the "ber liner lackvasen" from the collection of the Jagiellonian University Museum : developing methods of conservation Piotrowska Monika (konserwatorstwo). Badania technologii i techniki lakierowanych waz berlińskich ze zbiorów Muzeum UJ oraz opracowanie metody ich konserwacji Płuska Ireneusz (1943- ). Gipsowe modele anatomiczne w programie nauczania rysunku i malarstwa w Akademii Sztuk Pięknych oraz ich problematyka konserwatorska Płuska Ireneusz (1943- ). Gypsum anatomical models in the process of teaching drawing and painting at the Academy of Fine Arts : issues connected to preservation of the models Płuska Ireneusz (1943- ). Technique and technology of the reconstruction of a monumental marble sculpture - the case of the Zofia Sapieżanka gravestone Płuska Ireneusz (1943- ). Techniki i technologie rekonstrukcji wielkogabarytowych rzeźb marmurowych na przykładzie płyty nagrobnej Zofii Sapieżanki Poleska-Zawadzińska Anna. Rozdzielenie malowideł ściennych zdjętych w jednym płacie z powierzchni sferycznej Poleska-Zawadzińska Anna. The separation of wall paintings detached from a spherical surface Schulze-Głazik Grażyna. Issues regarding the restoration of classicism polychromy and the digital redesign of wall paintings restored in the 1970s. - the case of the House under the Angel in Kraków Schulze-Głazik Grażyna. Problemy współczesnej restauracji polichromii klasycystycznej oraz powtórnej komputerowej aranżacji malowideł konserwowanych w latach 70. XX w. - na podstawie prac w pomieszczeniu na II piętrze Kamienicy pod Aniołkiem w Krakowie Sowińska Hanna. Initial dating of the stained glass "St. Wolfgang" from the "Grodziec Panels" group from the collection of the Jagiellonian University Museum Sowińska Hanna. Próba datowania witrażu Św. Wolfgang z grupy "Witraże z Grodźca" z Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie Stępień Katarzyna. Konserwacja XIX-wiecznej kopii cudownego obrazu Matka Boska Dzikowska z kapliczki w Tarnobrzegu Stępień Katarzyna. The restoration of a 19th century copy of the miraculous painting Our Lady of Dzików from the chapel-shrine in Tarnobrzeg Woś Jucker Agnieszka. Issues regarding the verification of artwork authenticity on the basis of the restoration of the painting Portrait of the venetian doge Woś Jucker Agnieszka. Zagadnienia związane z problematyką weryfikacji autentyczności dzieł sztuki w odniesieniu do konserwacji obrazu Portret doży weneckiego Wójcik Izabela (konserwatorstwo). Rozwarstwienie i przeniesienie polichromii z rzeźby drewnianej z zastosowaniem metod opracowanych dla malowideł sztalugowych na drewnie Wójcik Izabela (konserwatorstwo). The separation and transferral of polychromy from a wooden sculpture with the implementation of the layer separation treatment used in painting Wrona Mariusz. Techniki i technologie rekonstrukcji wielkogabarytowych rzeźb marmurowych na przykładzie płyty nagrobnej Zofii Sapieżanki Wrona Mariusz. Technique and technology of the reconstruction of a monumental marble sculpture - the case of the Zofia Sapieżanka gravestone Wyszyńska Jadwiga. Identyfikacja zniszczeń typu biochemicznego oraz opracowanie metody regeneracji warstwy malarskiej na przykładzie konserwacji malowidła olejnego na tekturze Portret kobiety, 1906, pędzla Zygmunta Ajdukiewicza Wyszyńska Jadwiga. Konserwacja XIX-wiecznej kopii cudownego obrazu Matka Boska Dzikowska z kapliczki w Tarnobrzegu Wyszyńska Jadwiga. The identification of biochemical deterioration and establishing a method of regeneration for the painting layer - the case of the oil painting on cardboard by Zygmunt Ajdukiewicz - "Portrait of a woman", 1906 Wyszyńska Jadwiga. The restoration of a 19th century copy of the miraculous painting Our Lady of Dzików from the chapel-shrine in Tarnobrzeg Zajadacz Karina. Characteristic of modern injection grouts - tests and assessment of their usefulness Zajadacz Karina. Charakterystyka współczesnych zapraw iniekcyjnych - badanie i ocena przydatności
Indeks R0: BMNK
Na grzb. wyłącznie tyt. serii.
Tom prezentuje dziewiętnaście prac magisterskich, które powstały w ciągu ostatnich killkunastu lat na WKiRDS ASP w Krakowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II 31470 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Dworzak Agata (1988- ). Sitnik Aleksander Krzysztof (1971- ). Betlej Andrzej (1971- ). Jeszcze raz o Antonim Osińskim w Leżajsku Betlej Andrzej (1971- ). Once again about Antoni Osiński's work in Leżajsk Bruździński Andrzej Mirosław (1950- ). Novitiate in the Bernardine friary in the second half of the 17th century Bruździński Andrzej Mirosław (1950- ). Nowicjat w klasztorze bernardynów w Leżajsku w drugiej połowie XVII wieku Busse Krzysztof. Franciscan character of Marian devotioj in Leżajsk the Sanctuary of Our Lady of Consolation Busse Krzysztof. Franciszkański charakter kultu i pobożności maryjnej w leżajskim sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia Chomentowska Edyta. Klasztor w Leżajsku w pierwszych latach zjednoczenia Zakonu Braci Mniejszych w świetle schematy zmów zakonnych Chomentowska Edyta. Monastery in Leżajsk in the first years of the unification of the Order of Friars Minor in the light of the religious schematism Daranowska-Łukaszewska Joanna (1949- ). A few remarks about thr 17th-century painting "Fainting of Saint Francis" in the altar of the chapel of his call in the Basilica of the Annunciation of thr Blessed Virgin Mary in Leżajsk Daranowska-Łukaszewska Joanna (1949- ). Kilka uwag na temat siedemnastowiecznego obrazu "Omdlenie świętego Franciszka" w ołtarzu kaplicy pod jego wezwaniem w Bazylice Zwiastowania Najświętszej Maryi Pannie w Leżajsku Dworzak Agata (1988- ). Jeszcze raz o Antonim Osińskim w Leżajsku Dworzak Agata (1988- ). Once again about Antoni Osiński's work in Leżajsk Gąsiorowska Patrycja. Family circle of Łukasz Opaliński, founder of the Bernardine church and monastery in Leżajsk Gąsiorowska Patrycja. Krąg rodzinny Łukasza Opalińskiego, fundatora kościoła i klasztoru bernardynów Gąsiorowski Stefan (1966- ). In the shadow of the Bernardine monastery Gąsiorowski Stefan (1966- ). W cieniu bernardyńskiego klasztoru Gniecki Czesław (1953- ). Gniecki Czesław (1953- ). Hryniewski Leonard. Monastic life or pastoral care in a parish? Hryniewski Leonard. Życie zakonne czy duszpasterstwo parafialne? Janusz Iwo Mirosław (1974- ). Objawienia Matki Bożej Leżajskiej w relacji świadków wydarzeń Janusz Iwo Mirosław (1974- ). The apparitions of the Mother of God in the accounts of witenesses of events Jusiak Oktawian Roman (1946- ). Geneza i historia duszpasterstwa parafialnego przy sanktuarium Matki Bożej w Leżajsku Jusiak Oktawian Roman (1946- ). History of parish pastoral care at the Shrine of The Mother of God in Leżajsk Kłosowski Stanisław. Atrybucja i proweniencja planu bazyliki ojców Bernardynów w Leżajsku Kłosowski Stanisław. The attribution and the provenance of the plan of the Bernardine Father's Basilica in Lezajsk Lisignoli Gianni. Antonio Pelacini, da Pituro a Leżajsk Lisignoli Gianni. Antonio Pelacini, z Pituro do Leżajska Ludera Magdalena. Malarstwo monumentalne w kościele Bernardynów w Leżajsku a grafika augsburska i wiedeńska Ludera Magdalena. Monumental painting in the Bernardine church in Leżajsk and Augsburg and Viennese graphics Moisan-Jabłońska Krystyna (1958- ). Staropolska "chorda" czyli sznur św. Franciszka jako narzędzie wybawienia dusz z czyśca w sztuce doby baroku Moisan-Jabłońska Krystyna (1958- ). The Cord of St Francis as an instrument for delivering souls out of Purgatory in Polish art of the Baroque era Moryc Cyprian (1968- ). Malarski cykl "Siedem sakramentów" Dydaka Baturiny w klasztorze bernardynów w Leżajsku Moryc Cyprian (1968- ). The cycle of paintings titled "Seven sacraments" by Dydak Baturina in the Bernardine monastery in Leżajsk Moskal Tomasz (1972- ). Bernardines in Leżajsk Old Polish in the "Liber Mortuorum" monastery cards Moskal Tomasz (1972- ). Bernardyni w Leżajsku staropolskim na kartach klasztornych "Liber Mortuorum" Obruśnik Andrzej Efrem (1955- ). "Kawaleria leżajska" Obruśnik Andrzej Efrem (1955- ). "Leżajsk Calvary" Pańczak Alojzy Marian (1955- ). Third Franciscan Order at the Bernardine Father's Church in Lezajsk from 1885-1957 Pańczak Alojzy Marian (1955- ). Trzeci Zakon Franciszkański przy kościele OO. Bernardynów w Leżajsku w latach 1885-1957 Półćwiartek Józef (1935- ). From the history of Leżajsk in Old Polish Times Półćwiartek Józef (1935- ). Z dziejów Leżajska czasów staropolskich Prejs Roland (1956- ). Bernardine Fathers in Galicia at the times of partitions Prejs Roland (1956- ). Bernardyni w Galicji w czasach zaborów Rouba Bogumiła Jadwiga (1947- ). Heating - the problem of the church's guardian Rouba Bogumiła Jadwiga (1947- ). Ogrzewanie - problem opiekuna kościoła Sitnik Aleksander Krzysztof (1971- ). Detached archival documents of the Bernardine monastery in Leżajsk, stored in the Provincial Archives of the Province of Bernardine in Krakow Sitnik Aleksander Krzysztof (1971- ). Dokumenty luźne dotyczące klasztoru bernardynów w Leżajsku, przechowywane w Archiwum Prowicji oo. Bernardynów w Krakowie Sitnik Aleksander Krzysztof (1971- ). Klasztor oo. Bernardynów w Leżajsku w czasie II wojny światowej, 1939-1944 Sitnik Aleksander Krzysztof (1971- ). The monastery of Bernardine Fathers in Leżajsk during World War II, 1939-1944 Śmierciak Mieczysław Julian (1965- ). Organ triptych in Leżajsk Basilica - analysis of the sound and influence of church acoustic Śmierciak Mieczysław Julian (1965- ). Tryptyk organowy w bazylice leżajskiej - analiza brzmienia i wpływu akustyki kościoła Wilk Szymon (historia). Indulgence solemnities as a case of pastoral activity of Bernardine Fathers in Leżajsk in 1944-1969 Wilk Szymon (historia). Uroczystości odpustowe jako przejaw działalności duszpasterskiej bernardynów leżajskich w latach 1944-1969 Wołyniec Bartłomiej M. Dzieje klasztoru OO. Bernardynów w Leżajsku w okresie staropolskim Wołyniec Bartłomiej M. The history of Bernardine's Monastery in Leżajsk in early modern period
Indeks R0: BMNK
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 34154 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Mączyński Ryszard (1954- ). Adamowicz Jarosław. Techniki malarskie w ołtarzu mariackim Wita Stwosza w świetle dawnych i nowych badań Adamowicz Jarosław. Painting techniques in the St. Mary's altar by Veit Stoss in the light of former and present studies Brandys Iwona. In the workshop of Wincenty Drabik - scenography painter and pedagogue. Introduction to the research Brandys Iwona. W pracowni Wincentego Drabika – malarza scenicznego i pedagoga. Przyczynek do badań Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Some remarks concering the art of painter Gebhard Flatz Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Uwagi na temat warsztatu artystycznego malarza Gebharda Flatza Chmielewska Małgorzata (konserwator). Characteristics if icon painting from the Cretan School using the example of the post-byzantine triptych from the Princes Czartoryski Collection in Kraków Chmielewska Małgorzata (konserwator). Charakterystyka malarstwa ikonowego szkoły kreteńskiej na przykładzie pobizantyńskiego tryptyku ze zbiorów Muzeum Książąt Czartoryskich w Krakowie Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Tools, techniques and signatures of Persian Shamshir makers. Hidden meanings of inscriptions and of the magic square. Issues of artibution Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Warsztaty i sygnatury twórców perskich szamszirów. Ukryte znaczenia napisów i magicznego kwadratu. Problemy atrybucji Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Warsztat Szymona Czechowicza (1689–1775) – wybrane zagadnienia Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). The painting workshop of Szymon Czechowicz (1689-1775) - selected issues Fitta-Spelina Agnieszka. Architect's workshop. A new object and a historic building - similarities and differences in project work Fitta-Spelina Agnieszka. Warsztat architekta. Obiekt nowy a obiekt zabytkowy – podobieństwa i różnice w pracy projektowej Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Around the didactic aspects of the artist's workshop carving in wood Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Wokół zagadnień dydaktyki warsztatu artysty rzeźbiącego w drewnie Grochowska-Angelus Anna. Obrazy i ich ramy. Rola artysty w wyborze opraw Grochowska-Angelus Anna. Paintings and their frames. The role of artists in choosing them Jasiński Mateusz. Caravaggistic revolution in the way of building the picture Jasiński Mateusz. Rewolucja caravaggionistyczna w sposobie budowania obrazu Kaczmarska Małgorzata. Impact of new technologies on the practice of an artist based on David Hockney's work and the author's own experience as a painter Kaczmarska Małgorzata. Wpływ nowych technologii na praktykę artysty malarza na podstawie twórczości Davida Hockneya i działalności artystycznej autorki Kata Eurydyka. Material typography, or tools in the work of a typographer and designer Kata Eurydyka. Typografia materialna, czyli narzędzia w pracy typografa i projektanta Klisińska-Kopacz Anna. Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research Klisińska-Kopacz Anna. Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych Korpała Małgorzata. Nietypowe rozwiązania barokowego malarstwa ściennego na wybranych przykładach z terenu Mazowsza Korpała Małgorzata. Unusual solutions in baroque wall paintings on selected examples from Mazovia Kowalewska Marta (historia sztuki). Budowniczowie sukcesu Kowalewska Marta (historia sztuki). The makers of success Kuś-Joachimiak Hanna (1982- ). Get in the engraver's house. The peculiarity of Eugeniusz Get Stankiewicz's technique on the example of collection from Museum of the Lubomirski Princes Kuś-Joachimiak Hanna (1982- ). Get w Domku Miedziorytnika. Specyfika warsztatu Eugeniusza Stankiewicza na przykładzie zbiorów Muzeum Książąt Lubomirskich Kwaśny Marek. Tajniki warsztatu malarskiego Johanna Jacoba Eybelwiesera (1666–1744), wrocławskiego mistrza doby baroku Kwaśny Marek. The secrets of painting workshop of Johann Jacob Eybelwieser (1666-1744) - Wrocław master of the baroque era Laskowski Andrzej (1973- ). XIXth-century stained-glass workshop. A case study of Carl Geyling's Erben in Vienna Laskowski Andrzej (1973- ). Warsztat dziewiętnastowiecznego witrażownika. Próba rekonstrukcji na przykładzie wiedeńskiej firmy Carl Geyling’s Erben Lenartowicz Światosław. Malarstwo Zofii Stryjeńskiej (1891–1976) – warsztat a ewolucja formy Lenartowicz Światosław. The painting of Zofia Stryjeńska (1891-1976) - technique and evolution of form Łabądź Justyna Weronika. Matrices, 3D modeling, fxes and rendering - the set of video mapping tools in the work of new media artist Łabądź Justyna Weronika. Matryce, modeling 3D, FX-y i renderowanie – zestaw narzędzi video mappingowych w warsztacie nowomedialnego artysty Martynowicz Iwona. Techniki malarskie w ołtarzu mariackim Wita Stwosza w świetle dawnych i nowych badań Martynowicz Iwona. Painting techniques in the St. Mary's altar by Veit Stoss in the light of former and present studies Masłowska Anna. Malarz i fotografia. O obecności nowego medium w warsztacie twórczym malarza w drugiej połowie XIX wieku Masłowska Anna. Painter and photography. The presence of a new medium in the painter's workshop in the second half of the 19th century Mączewska Katarzyna. In the search of the professional fulfillment. Alexander Lesser - a Calendar of Journeys, the artist's interests and workshop seen from the perspective of his iconographic legacy Mączewska Katarzyna. W poszukiwaniu spełnienia zawodowego. Aleksander Lesser – kalendarium podróży, zainteresowania i warsztat artysty z perspektywy jego ikonograficznej spuścizny Misztal Małgorzata (konserwatorstwo). Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research Misztal Małgorzata (konserwatorstwo). Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych Niemira Izabella. „Alchemia” fotografii, czyli warsztat fotografa gumisty Niemira Izabella. "Alchemy" of photography that means a method of photographer using the gum bichromate technique Novljaković Katarzyna. Bernardo Strozzi, workshop if an Italian Caravaggionist. A restorer's considerations over the recognition of an author's replica Novljaković Katarzyna. Trzej filozofowie Bernarda Strozziego ze zbiorów Muzeum Narodowego w Krakowie jako przykład warsztatu włoskiego carravagionisty. Rozważania konserwatora nad rozpoznaniem autorskiej repliki Paś Monika. Paintbrushes, palettes, easels. Painting accessories from legacies of artists kept in the collection of the Department of Applied Art, Material Culture and Militaria of the National Museum in Krakow Paś Monika. Pędzle, palety, sztalugi. Akcesoria malarskie ze spuścizn po artystach przechowywane w zbiorach Działu Rzemiosła Artystycznego, Kultury Materialnej i Militariów Muzeum Narodowego w Krakowie Pawelska-Jagniątkowska Irmina. A new perspective on the so-called "Dominican workshop" Pawelska-Jagniątkowska Irmina. Nowe spojrzenie na „warsztat dominikański” Szustakiewicz Iwona. System weryfikacji umiejętności warsztatowych architektów w Królestwie Polskim w XIX wieku Szustakiewicz Iwona. The system of verifying professional skills of architects in the Kindgom of Poland in the 19th century Waszak Przemysław (historia sztuki). Rekonstruowanie i kontekstualizowanie warsztatu Tilmana Riemenschneidera na polu literatury naukowej i fikcji literackiej Waszak Przemysław (historia sztuki). The reconstruction and contextualization of Tilman Riemenschneider's practice in the context of academic literature and fiction Winterhagen Marc Tobias. CTRL+Z – (nie)korzyść komputera w procesie twórczym Winterhagen Marc Tobias. CTRL+Z: the (dis)adventage of computers in the creative process Wrana Jan (1946- ). Architect's workshop. A new object and a historic building - similarities and differences in project work Wrana Jan (1946- ). Warsztat architekta. Obiekt nowy a obiekt zabytkowy – podobieństwa i różnice w pracy projektowej Zaguła Artur. Analog techniques in the workshop of architects of the new classicism trend Zaguła Artur. Techniki analogowe w warsztacie architektów nurtu nowego klasycyzmu Zygier Elżbieta. Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research Zygier Elżbieta. Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych
Indeks R0: BMNK
Materiały konferencyjne: Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, 19-21 października 2017 r.
Bibliogr. w przypisach do ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 34697/1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Adamowicz Jarosław. Białek-Kostecka Dorota. Hola Aleksandra. Kieferling Roman Jacek. Korpal Grażyna (1945- ). Kosakowski Edward (sztuki piękne). Lempart-Geratowska Marta (1962- ). Płuska Ireneusz (1943- ). Sękowska Anna (1975- ). Borowska Magdalena (sztuka). Easel painting on canvas "Madonna with the Child" from the collection of the Museum of the John Paul II Catholic University of Lublin Borowska Magdalena (sztuka). Obraz sztalugowy na płótnie "Matka Boża z Dzieciątkiem" ze zbiorów Muzeum Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II Chodacka Magdalena. An attempt to reconstruct the technology and technique of the 15th century Venetian panel painting through creating a copy of the painting presenting St. Anthony the Great Chodacka Magdalena. Próba rekonstrukcji technologii i techniki XV-wiecznego weneckiego malarstwa tablicowego poprzez wykonanie kopii malowidła z przedstawieniem św. Antoniego Pustelnika Ciepielewska Dominika. Conservation and reconstruction of the missing fragments of the 19th century painting on canvas Ciepielewska Dominika. Konserwacja wraz z rekonstrukcją utraconych fragmentów XIX-wiecznego malowidła na podobraziu płóciennym Ciesielska Tanita. Problematyka konserwacji rzeźby alabastrowej na przykładzie "Zwiastowania" Jana Michałowicza z Muzeum XX. Czartoryskich Ciesielska Tanita. The issue of conservation treatment of alabaster sculpture as exemplified by Jan Michalowicz's "The Annunciation" from the XX Czartoryscy Museum Głowacka Monika. Recognition of a painting technique on a silk surface by painting a copy of a painting decoration from the first half of the 19th century Głowacka Monika. Rozpoznanie techniki malowania na podłożu jedwabnym poprzez namalowanie kopii dekoracji malarskiej pochodzącej z 1. połowy XIX wieku Gurtat Angelika. Problematyka konserwacji i rekonstrukcji ubytków zabytkowej ceramiki fajansowej szkliwionej na przykładzie japońskiej kadzielnicy z ok. 1880 roku Gurtat Angelika. The issue of conservation and reconstruction of losses in antique earthenware glazed ceramic as exemplified by a Japan censer from ca. 1880 Jeneralczyk-Fiołek Katarzyna. The issue of antique gothic objects arrangement in new space, as exemplified by the sculpture depicting Saint Anne from ca. 1410 from the All Saints Church in Kolbuszowa Jeneralczyk-Fiołek Katarzyna. Zagadnienie aranżacji zabytkowych obiektów gotyckich w nowej przestrzeni na przykładzie rzeźby przedstawiającej św. Annę Samotrzeć z ok. 1410 roku z kościoła pw. Wszystkich Świętych w Kolbuszowej Korta Kamila. Conservation of the 17th-century stained glass of St. James from the collection of the Jagiellonian University Museum Collegium Maius in Kraków Korta Kamila. Konserwacja XVII-wiecznego witrażu św. Jakub ze zbiorów Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Maius w Krakowie Krawczyk Martyna. Malowidła ścienne przeniesione z pałacu Sarny w Ścinawce Górnej Krawczyk Martyna. Murals transferred from the Sarny Palace in Ścinawka Górna Krzaklewska-Friso Barbara. Conservation and restoration of a violated painting of Madonna and Child of the Cracovian Hodegetria type from Iłża Krzaklewska-Friso Barbara. Konserwacja i restauracja sprofanowanego obrazu z przedstawieniem Matki Boskiej z Dzieciątkiem w typie Hodegetrii Krakowskiej z Iłży Kucharzyk Patrycja. Badania i konserwacja obrazu "Sacra Conversazione ze św. Mikołajem i św. Stanisławem" pochodzącego z gotyckiego kościoła pw. św. Michała Archanioła w Łękawicy koło Żywca Kucharzyk Patrycja. Research and conservation of the painting "Sacra Conversazione with St. Nicholas and St. Stanislaus" from the gothic church of St. Michael the Archangel in Łękawica near Żywiec Malczewski Maciej. Historical technology of making wavy and ripple mouldings and modern methods of their reconstruction Malczewski Maciej. Historyczna technologia wykonywania listew falistych i płomienistych oraz współczesne metody ich rekonstrukcji Mielcarek Jerzy. Conservation of a figure of Saint Florian from the Kraków Saint Mary's Basilica collection in the context of the character of damages of the wooden polychrome sculpture resultant from the place of exposition and storage Mielcarek Jerzy. Konserwacja figury św. Floriana ze zbiorów Bazyliki Mariackiej w Krakowie w kontekście specyfiki zniszczeń rzeźby drewnianej, polichromowanej, wynikającej z miejsca ekspozycji i przechowywania Milewska Sonia. Drugie życie dzieła sztuki Milewska Sonia. The second life of a work of art Sawoniuk Alicja. Reconstruction of the fragment of a baroque mural by Franciszek Eckstein from the southern part of the presbytery ceiling of the Jesuit church dedicated to Sts. Peter and Paul in Lviv Sawoniuk Alicja. Rekonstrukcja fragmentu barokowego malowidła ściennego autorstwa Franciszka Ecksteina z południowego spływu sklepiennego prezbiterium pojezuickiego kościoła pw. śś. Piotra i Pawła we Lwowie Skowronek Katarzyna. Conservation and arrangement of retable elements from the Chapel of Our Lady of the Rosary in the Basilica of Holy Trinity of the Dominican Order in Krakow: the painting "Man of Sorrows", reliquary frame in the form of a floral wreath, metal applications and a frame Skowronek Katarzyna. Konserwacja i aranżacja elementów nastawy ołtarzowej z kaplicy Matki Boskiej Różańcowej w kościele oo. Dominikanów w Krakowie: obrazu "Chrystus Boleściwy", oprawy relikwiarzowej w formie wieńca roślinnego, metalowych aplikacji oraz ramy Skubała Katarzyna. Conservation and restoration of the right wing of triptych "Holy Trinity - the Throne of Grace" from the parish church of St. Margaret in Dębno (district Brzesko) based on detailed technological research Skubała Katarzyna. Konserwacja i restauracja prawego skrzydła tryptyku "Świętej Trójcy - Tron Łaski" z kościoła parafialnego pw. św. Małgorzaty w Dębnie, pow. Brzeski, w oparciu o szczegółowe badania technologiczne Szalast-Dao Quy Gabriela. Double-sided painting of a processional banner from the collection of the Jagiellonian University Museum, dating back to the second quarter of the 19th century - conservation and exhibition issues Szalast-Dao Quy Gabriela. Dwustronne malowidło chorągwi procesyjnej ze zbiorów Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego, datowanej na 2. ćwierć XIX wieku - problemy konserwatorskie i ekspozycyjne Szegda Joanna. Badania i konserwacja krzesła z 1. ćwierci XVIII wieku krytego kurdybanem ze zbiorów Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Maius w Krakowie Szegda Joanna. Research and conservation of a chair from the firts quarter of the 18th century, covered with cordwain, from the Jagiellonian University Museum collection in Kraków Szmit Monika. Konserwacja obrazu "Matki Boskiej Częstochowskiej" z Hecznarowic Szmit Monika. The conservation of "The Black Madonna of Czestochowa" painting from Hecznarowice Trysła Wojciech. Aesthetic conservation concept of polychrome wooden sculpture in the context of later overpaints on the example of gothic "Pietà" from the collection of the Jagiellonian University Museum Collegium Maius in Kraków Trysła Wojciech. Koncepcja konserwacji estetycznej polichromowanej rzeźby drewnianej w kontekście późniejszych nawarstwień na przykładzie gotyckiej "Piety" ze zbiorów Muzeum Collegium Maius Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie Zielińska Kamila. Możliwości i ograniczenia wybranych technik analitycznych w identyfikacji spoiw białkowych w malowidłach ściennych Zielińska Kamila. Possibilities and limitations of selected analytical techniques in the identification of protein binders in wall paintings Żygadło Andrzej. The impact of oil soaps and linoxides, filling the spaces between the painting and the support, on the process of preserving a double-sided painting on the galvanised steel support with the representation of "Our Lady of the Scapular of Mount Carmel" on the obverse and "The Christ blessing the children" on the reverse, owned by parish under the invocation of St Fabian and St Sebastian and Our Lady of the Scapular of Mount Carmel in Ostrów near Przeworsk Żygadło Andrzej. Wpływ mydeł olejowych i linoksydu, wypełniających przestrzenie pomiędzy malowidłem a podobraziem, na proces konserwacji dwustronnego obrazu na podobraziu ze stali ocynkowanej z przedstawieniem "Matki Boskiej Szkaplerznej z Góry Karmel" na awersie i "Chrystusa błogosławiącego dzieci" na rewersie, własność parafii pw. śś. Fabiana i Sebastiana oraz Matki Boskiej Szkaplerznej z Góry Karmel w Ostrowie koło Przeworska
Indeks R0: BMNK
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 28806/6 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej