Sortowanie
Źródło opisu
Biblioteka Muzeum Narodowego
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Magazyn
(4)
Autor
Nowalińska Małgorzata
(2)
Schulze-Głazik Grażyna
(2)
Sobita Weronika
(2)
Adamowicz Jarosław. Program badawczo-konserwatorski wielkiego ołtarza Wita Stwosza w bazylice Mariackiej w Krakowie realizowany w latach 2015-2021/21 w kontekście jego historii konserwacji
(1)
Antoniak Blanka. Stained glass painting on paper - the conservation and restoration of the cartoon for the stained glass window entitled The Virgin and St John Evangelist by Stefan Witold Matejko
(1)
Antoniak Blanka. Witraż na papierze - konserwacja i restauracja kartonu do witrażu Matka Boża z Janem Ewangelistą Stefana Witolda Matejki
(1)
Bagniuk Jacek. Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie
(1)
Bednarczyk Daniel. Conservation and restoration aspects of a set of paintings: The Adoration of the Holy Name of Jesus The Virgin and Child and Dominican Saints from the church of SS Peter and Paul in Jaworowo
(1)
Bednarczyk Daniel. Zagadnienia konserwatorskie i restauratorskie zespołu malowideł: Adoracja Imienia Jezus Matka Boska z Dzieciątkiem oraz Święci dominikanie z kościoła pw. św. św. Apostołów Piotra i Pawła w Jaworowie
(1)
Bernady Edyta. Technologie cyfrowe jako uzupełnienie procesu konserwacji dzieł sztuki witrażowej
(1)
Białek-Kostecka Dorota. Wyzwania współczesnej konserwacji dzieł sztuki - z doświadczeń Pracowni Przenoszenia i Rozwarstwiania Malowideł Ściennych
(1)
Bogdanowska Monika (1962- )
(1)
Boliński Paweł
(1)
Brud Magdalena. Opracowanie metody przeniesienia fragmentu malowidła ze stropu pałacu w Łagowie ze skorygowaniem deformacji jego powierzchni
(1)
Brud Magdalena. The development of a painting transfer method with adjustments to surface deformations to transfer a painting from the ceiling of a palace in Łagów
(1)
Budziaszek Barbara
(1)
Budziaszek Barbara. Rozwarstwienie i przeniesienie polichromii z rzeźby drewnianej z zastosowaniem metod opracowanych dla malowideł sztalugowych na drewnie
(1)
Budziaszek Barbara. The separation and transferral of polychromy from a wooden sculpture with the implementation of the layer separation treatment used in painting
(1)
Błaszczyk Marcin (konserwacja zabytków). Malowidła ścienne w prezbiterium dawnego kościoła parafialnego pod wezwaniem Matki Boskiej Gromnicznej w Siemiechowie
(1)
Błaszczyk Marcin (konserwacja zabytków). Wall paintings from the presbytery of the former parish church of Our Lady of the Thunder Candle in Siemiechów
(1)
Carter Tom
(1)
Czarnecka Agnieszka. Problematyka konserwacji malowanych chorągwi jedwabnych na przykładzie chorągwi nagrobnej Katarzyny Żarczyńskiej z klasztoru oo. Franciszkanów w Krakowie
(1)
Czarnecka Agnieszka. The conservation of painted silk banners - the case of the sepulchral banner of Katarzyna Żarczyńska from the Franciscan Monastery in Kraków
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Historia kościoła filialnego pw. św. Mikołaja Biskupa w Skrzydlnej w świetle źródeł archiwalnych oraz najnowszych badań i prac konserwatorskich
(1)
Giżycka Barbara. Konserwacja obrazu Pożar miasta w nocy ze zbiorów Zamku Królewskiego na Wawelu oraz uwarunkowania dotyczące jego oprawy
(1)
Giżycka Barbara. The conservation treatment of a painting entitled The city on fire at night from the collection of the Wawel Royal Castle and the specificity of its framing
(1)
Goryl Maria. Określenie technologii i techniki wykonania gotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Kończycach Małych na podstawie badań fizykochemicznych towarzyszących konserwacji dzieła
(1)
Grzyb Anna. Konserwacja dwóch woskowo-tekstylnych figurek z XIX w. z klasztoru ss. Benedyktynek w Staniątkach
(1)
Grzyb Anna. The conservation of two 19th-century wax and textile figures from the Monastery of Benedictine Nuns in Staniątki
(1)
Głaz Joanna. The application of interdisciplinary research methods with the aim of confirming the common provenance of sculptures attributed to the Passion group from the church of the Exaltation of the Holy Cross in Szymocin
(1)
Głaz Joanna. Zastosowanie interdyscyplinarnych metod badawczych w celu potwierdzenia wspólnej proweniencji rzeźb przypisywanych do grupy pasyjnej z kościoła pw. Podwyższenia Krzyża Świętego w Szymocinie
(1)
Głowacz Tomasz. Problematyka konserwacji markieterii w stylu Boulle'a
(1)
Głowacz Tomasz. Restoration-conservation of Boullework
(1)
Główczak Regina (1989- ). Opracowanie metody przywrócenia pozytywowej postaci malowidła odbitego na odwrociu płatów na przykładzie malowideł z Pałacu Spiskiego przy Rynku Głównym 34 w Krakowie
(1)
Główczak Regina (1989- ). Problem powstania odbicia warstwy malarskiej na odwrociu późniejszych nawarstwień. Opracowanie metody przywrócenia pozytywowej postaci malowidła
(1)
Główczak Regina (1989- ). The development of the method for restoring the positive image of the painting imprinted on the verso of sheets - the case of paintings from the Spiski Palace at Rynek Główny 34 in Kraków
(1)
Halota Angelika. Conservation reconstruction and rearrangement of the plaster cast of the tombstone of Filip Kallimach from the National Museum in Kraków within the context of the internal metal reinforcement structure of the object
(1)
Halota Angelika. Konserwacja rekonstrukcja i dekompozycja gipsowego odlewu płyty nagrobnej Filipa Kallimacha z Muzeum Narodowego w Krakowie w kontekście problematyki metalowej konstrukcji wewnętrznej wzmacniającej obiekt
(1)
Hanusek Oskar. Wyzwania współczesnej konserwacji dzieł sztuki - z doświadczeń Pracowni Przenoszenia i Rozwarstwiania Malowideł Ściennych
(1)
Hebda Katarzyna. An attempt to reconstruct the painted layer of the choir loft parapet from the Church of the Visitation of the Blessed Virgin Mary in Tłuczań
(1)
Hebda Katarzyna. Próba rekonstrukcji warstwy malarskiej parapetu chóru muzycznego z kościoła pw. Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny na Nowsiu w Tłuczani
(1)
Hola Aleksandra
(1)
Hola Aleksandra. Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie
(1)
Jagiełka Aleksandra. Aranżacje konserwatorskie zabytkowych rzeźb drewnianych w kontekście ekspozycji muzealnej na przykładzie konserwacji XVI-wiecznej rzeźby drewnianej polichromowanej tzw. Złotej Katarzyny z Katternecke przypisywanej warsztatowi Jacoba Beinharta
(1)
Jagiełka Aleksandra. Conservational arrangements of monumental wooden sculptures within the context of the museum exhibition on the example of the conservation of the 16th-century wooden polychrome sculpture known as The Golden Catherine of Katternecke attributed to the workshop of Jacob Beinhart
(1)
Jakubowska-Szarska Agnieszka. The transfer of the fragment of a gothic painting from the House of Długosz in Wiślica
(1)
Jakubowska-Szarska Agnieszka. Transfer fragmentu gotyckiego malowidła z Domu Długosza w Wiślicy
(1)
Kaszowska Zofia
(1)
Kaszowska Zofia. A study of the technology and technique of the berliner lackvasen from the collection of the Jagiellonian University Museum : developing methods of conservation
(1)
Kaszowska Zofia. Badania technologii i techniki lakierowanych waz berlińskich ze zbiorów Muzeum UJ oraz opracowanie metody ich konserwacji
(1)
Kisiel Maria (1989- ). Easel painting separation treatment - The St. Apollonia and St. Rosalie panels from the Łącko triptych
(1)
Kisiel Maria (1989- ). Rozwarstwienie i osadzenie na nowym podłożu dwóch malowideł sztalugowych z awersów małych skrzydeł tryptyku z Łącka - Św. Apolonia i Św. Rozalia
(1)
Kociuba Ewa. Konserwacja obrazu z przedstawieniem Matki Boskiej z Dzieciątkiem w typie hodegetrii małopolskiej z Muzeum Archidiecezjalnego w Przemyślu z uwzględnieniem doświadczeń konserwatorskich przy obrazach tego typu
(1)
Kociuba Ewa. The conservation-restoration of the małopolska hodegetria from the Archdiocese Museum in Przemyśl based on experience garnered in the restoration of similar artefacts
(1)
Korpal Grażyna (1945- )
(1)
Korpal Grażyna (1945- ). Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie
(1)
Korpal Grażyna (1945- ). Sztuka konserwacji wobec procesu przemijania. Refleksja z dedykacją
(1)
Korzeniowska Agnieszka. Odtworzenie zaginionej kwatery Ścięcie Świętej Katarzyny Aleksandryjskiej autorstwa Hansa Sussa z Kulmbachu w aspekcie dzieł sztuki zrabowanych podczas II wojny światowej
(1)
Korzeniowska Agnieszka. The reconstruction of The Beheading of St Catherine a lost section of a cycle by Hans Suss of Kulmbach in the context of works stolen during World War II
(1)
Kosakowski Edward (sztuki piękne)
(1)
Kostecki Grzegorz. Elastyczna konstrukcja stabilizująca ścienione podobrazia drewniane
(1)
Kozik Regina
(1)
Kozik Regina. Identyfikacja zniszczeń typu biochemicznego oraz opracowanie metody regeneracji warstwy malarskiej na przykładzie konserwacji malowidła olejnego na tekturze Portret kobiety 1906 pędzla Zygmunta Ajdukiewicza
(1)
Kozik Regina. The identification of biochemical deterioration and establishing a method of regeneration for the painting layer - the case of the oil painting on cardboard by Zygmunt Ajdukiewicz - Portrait of a woman 1906
(1)
Krawczyk Ewelina. Gipsowe modele anatomiczne w programie nauczania rysunku i malarstwa w Akademii Sztuk Pięknych oraz ich problematyka konserwatorska
(1)
Krawczyk Ewelina. Gypsum anatomical models in the process of teaching drawing and painting at the Academy of Fine Arts : issues connected to preservation of the models
(1)
Kurzeja Bartłomiej. Easel painting separation treatment - The St. Apollonia and St. Rosalie panels from the Łącko triptych
(1)
Kurzeja Bartłomiej. Rozwarstwienie i osadzenie na nowym podłożu dwóch malowideł sztalugowych z awersów małych skrzydeł tryptyku z Łącka - Św. Apolonia i Św. Rozalia
(1)
Kwiatkowska Magdalena (konserwatorstwo). Issues regarding the restoration of classicism polychromy and the digital redesign of wall paintings restored in the 1970s. - the case of the House under the Angel in Kraków
(1)
Kwiatkowska Magdalena (konserwatorstwo). Problemy współczesnej restauracji polichromii klasycystycznej oraz powtórnej komputerowej aranżacji malowideł konserwowanych w latach 70. XX w. - na podstawie prac w pomieszczeniu na II piętrze Kamienicy pod Aniołkiem w Krakowie
(1)
Lempart-Geratowska Marta (1962- )
(1)
Lempart-Geratowska Marta (1962- ). Easel painting separation treatment - The St. Apollonia and St. Rosalie panels from the Łącko triptych
(1)
Lempart-Geratowska Marta (1962- ). Konserwacja obrazu z przedstawieniem Matki Boskiej z Dzieciątkiem w typie hodegetrii małopolskiej z Muzeum Archidiecezjalnego w Przemyślu z uwzględnieniem doświadczeń konserwatorskich przy obrazach tego typu
(1)
Lempart-Geratowska Marta (1962- ). Określenie technologii i techniki wykonania gotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Kończycach Małych na podstawie badań fizykochemicznych towarzyszących konserwacji dzieła
(1)
Lempart-Geratowska Marta (1962- ). Rozwarstwienie i osadzenie na nowym podłożu dwóch malowideł sztalugowych z awersów małych skrzydeł tryptyku z Łącka - Św. Apolonia i Św. Rozalia
(1)
Lempart-Geratowska Marta (1962- ). The conservation-restoration of the małopolska hodegetria from the Archdiocese Museum in Przemyśl based on experience garnered in the restoration of similar artefacts
(1)
Magrysiewicz-Dobrzańska Katarzyna. Określenie technologii i techniki wykonania gotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Kończycach Małych na podstawie badań fizykochemicznych towarzyszących konserwacji dzieła
(1)
Marecka Agnieszka. Asortyment materiałów artystycznych dostępnych pod koniec XIX i na początku XX wieku dla polskich pastelistów
(1)
Meysztowicz Anna
(1)
Mikołajska Anna. Badania stanu zachowania gotyckich rzeźb drewnianych z wykorzystaniem dwuźródłowej tomografii komputerowej
(1)
Nowalińska Małgorzata. Konserwacja późnogotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. św. Katarzyny w Będzinie-Grodźcu wstępem do poznania dziejów zabytku
(1)
Nowalińska Małgorzata. Wprowadzenie
(1)
Olesiejuk Kinga. Inconsistent materiality of the contemporary Vanitas
(1)
Olesiejuk Kinga. Niekonsekwentna materialność współczesnej Vanitas
(1)
Opalińska Agnieszka. Issues arising from the conservation of one of the boards of an etching calendar from the monastery of the benedictine sisters in Staniątki
(1)
Opalińska Agnieszka. Problematyka konserwacji jednej z tablic kalendarza sztychowego z klasztoru sióstr benedyktynek w Staniątkach
(1)
Piotrowska Monika (konserwatorstwo). A study of the technology and technique of the ber liner lackvasen from the collection of the Jagiellonian University Museum : developing methods of conservation
(1)
Piotrowska Monika (konserwatorstwo). Badania technologii i techniki lakierowanych waz berlińskich ze zbiorów Muzeum UJ oraz opracowanie metody ich konserwacji
(1)
Poleska-Zawadzińska Anna. Rozdzielenie malowideł ściennych zdjętych w jednym płacie z powierzchni sferycznej
(1)
Poleska-Zawadzińska Anna. The separation of wall paintings detached from a spherical surface
(1)
Płotek Michał (1988- ). Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie
(1)
Płuska Ireneusz (1943- ). Gipsowe modele anatomiczne w programie nauczania rysunku i malarstwa w Akademii Sztuk Pięknych oraz ich problematyka konserwatorska
(1)
Płuska Ireneusz (1943- ). Gypsum anatomical models in the process of teaching drawing and painting at the Academy of Fine Arts : issues connected to preservation of the models
(1)
Płuska Ireneusz (1943- ). Historia sztuki i konserwacja wobec zabytku
(1)
Płuska Ireneusz (1943- ). Techniki i technologie rekonstrukcji wielkogabarytowych rzeźb marmurowych na przykładzie płyty nagrobnej Zofii Sapieżanki
(1)
Płuska Ireneusz (1943- ). Technique and technology of the reconstruction of a monumental marble sculpture - the case of the Zofia Sapieżanka gravestone
(1)
Rodzik-Czałka Łucja. Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie
(1)
Rola Maria
(1)
Różańska Katarzyna. Kościany stelaż XVIII-wiecznego wachlarza ze zbiorów Muzeum Okręgowego w Tarnowie. Rozpoznanie technologii konserwacja i rekonstrukcja
(1)
Różańska Katarzyna. Paul and Virginia - rococo illustrations on a painted fan identification of technology conservation and reconstruction of the 18th-century paper folding fan on a bone handle from the collection of the Regional Museum in Tarnów
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki (Kraków)
(3)
Konserwatorstwo
(3)
Malarstwo monumentalne
(2)
Bentum, Philip Christian (ca 1696-1757)
(1)
Malarstwo
(1)
Malarstwo monumentalne europejskie
(1)
Ochrona zabytków
(1)
Prace dyplomowe
(1)
Rzeźba
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Temat: miejsce
Kraków
(1)
Lubiąż
(1)
Gatunek
Księgi pamiątkowe
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Autor
Nowalińska Małgorzata. Sobita Weronika. Adamowicz Jarosław. Program badawczo-konserwatorski wielkiego ołtarza Wita Stwosza w bazylice Mariackiej w Krakowie realizowany w latach 2015-2021/21 w kontekście jego historii konserwacji Bagniuk Jacek. Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej, ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie Bernady Edyta. Technologie cyfrowe jako uzupełnienie procesu konserwacji dzieł sztuki witrażowej Białek-Kostecka Dorota. Wyzwania współczesnej konserwacji dzieł sztuki - z doświadczeń Pracowni Przenoszenia i Rozwarstwiania Malowideł Ściennych Forczek-Sajdak Anna. Historia kościoła filialnego pw. św. Mikołaja Biskupa w Skrzydlnej w świetle źródeł archiwalnych oraz najnowszych badań i prac konserwatorskich Główczak Regina (1989- ). Problem powstania odbicia warstwy malarskiej na odwrociu późniejszych nawarstwień. Opracowanie metody przywrócenia pozytywowej postaci malowidła Goryl Maria. Określenie technologii i techniki wykonania gotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Kończycach Małych na podstawie badań fizykochemicznych towarzyszących konserwacji dzieła Hanusek Oskar. Wyzwania współczesnej konserwacji dzieł sztuki - z doświadczeń Pracowni Przenoszenia i Rozwarstwiania Malowideł Ściennych Hola Aleksandra. Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej, ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie Korpal Grażyna (1945- ). Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej, ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie Korpal Grażyna (1945- ). Sztuka konserwacji wobec procesu przemijania. Refleksja z dedykacją Kostecki Grzegorz. Elastyczna konstrukcja stabilizująca ścienione podobrazia drewniane Lempart-Geratowska Marta (1962- ). Określenie technologii i techniki wykonania gotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Kończycach Małych na podstawie badań fizykochemicznych towarzyszących konserwacji dzieła Magrysiewicz-Dobrzańska Katarzyna. Określenie technologii i techniki wykonania gotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Kończycach Małych na podstawie badań fizykochemicznych towarzyszących konserwacji dzieła Marecka Agnieszka. Asortyment materiałów artystycznych dostępnych pod koniec XIX i na początku XX wieku dla polskich pastelistów Mikołajska Anna. Badania stanu zachowania gotyckich rzeźb drewnianych z wykorzystaniem dwuźródłowej tomografii komputerowej Nowalińska Małgorzata. Konserwacja późnogotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. św. Katarzyny w Będzinie-Grodźcu wstępem do poznania dziejów zabytku Nowalińska Małgorzata. Wprowadzenie Płotek Michał (1988- ). Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej, ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie Płuska Ireneusz (1943- ). Historia sztuki i konserwacja wobec zabytku Rodzik-Czałka Łucja. Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej, ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie Różańska Katarzyna. Kościany stelaż XVIII-wiecznego wachlarza ze zbiorów Muzeum Okręgowego w Tarnowie. Rozpoznanie technologii, konserwacja i rekonstrukcja Schulze-Głazik Grażyna. Joseph Langer - konserwator z przełomu wieków XIX i XX Sękowska Anna (1975- ). Konserwacja późnogotyckiego obrazu Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła pw. św. Katarzyny w Będzinie-Grodźcu wstępem do poznania dziejów zabytku Stępień Katarzyna. Modelowanie 3D na podstawie archiwalnych fotografii. Odtwarzanie formy i przestrzeni nieistniejącego obiektu na podstawie sekwencji ujęć filmowych z zarejestrowanym obrazem wnętrza kościoła pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Libuszy Walczak Małgorzata (chemia). Przyczynek do rozważań na temat miejsca powstania i pierwotnej funkcji cyklu sześciu obrazów Hansa Suessa z Kulmbachu przedstawiających sceny z życia św. Katarzyny Aleksandryjskiej, ze zbiorów bazyliki Mariackiej w Krakowie Wawrzkiewicz Marek. Gotycka katedra w Opolu
Indeks R0: BMNK
Bibliogr. przy art.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: III 25585 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Materiały Wydziału Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie / red. serii Małgorzata Nowalińska, ISSN 1230-0128 ; t. 24)
Autor
Bogdanowska Monika (1962- ). Carter Tom. Nowalińska Małgorzata. Rola Maria. Błaszczyk Marcin (konserwacja zabytków). Malowidła ścienne w prezbiterium dawnego kościoła parafialnego pod wezwaniem Matki Boskiej Gromnicznej w Siemiechowie Błaszczyk Marcin (konserwacja zabytków). Wall paintings from the presbytery of the former parish church of Our Lady of the Thunder Candle in Siemiechów Budziaszek Barbara. Rozwarstwienie i przeniesienie polichromii z rzeźby drewnianej z zastosowaniem metod opracowanych dla malowideł sztalugowych na drewnie Budziaszek Barbara. The separation and transferral of polychromy from a wooden sculpture with the implementation of the layer separation treatment used in painting Głowacz Tomasz. Problematyka konserwacji markieterii w stylu Boulle'a Głowacz Tomasz. Restoration-conservation of Boullework Jakubowska-Szarska Agnieszka. Transfer fragmentu gotyckiego malowidła z Domu Długosza w Wiślicy Jakubowska-Szarska Agnieszka. The transfer of the fragment of a gothic painting from the House of Długosz in Wiślica Kaszowska Zofia. A study of the technology and technique of the "berliner lackvasen" from the collection of the Jagiellonian University Museum : developing methods of conservation Kaszowska Zofia. Badania technologii i techniki lakierowanych waz berlińskich ze zbiorów Muzeum UJ oraz opracowanie metody ich konserwacji Kisiel Maria (1989- ). Easel painting separation treatment - The St. Apollonia and St. Rosalie panels from the Łącko triptych Kisiel Maria (1989- ). Rozwarstwienie i osadzenie na nowym podłożu dwóch malowideł sztalugowych z awersów "małych" skrzydeł tryptyku z Łącka - Św. Apolonia i Św. Rozalia Kociuba Ewa. Konserwacja obrazu z przedstawieniem Matki Boskiej z Dzieciątkiem w typie hodegetrii małopolskiej z Muzeum Archidiecezjalnego w Przemyślu, z uwzględnieniem doświadczeń konserwatorskich przy obrazach tego typu Kociuba Ewa. The conservation-restoration of the małopolska hodegetria from the Archdiocese Museum in Przemyśl based on experience garnered in the restoration of similar artefacts Kozik Regina. Identyfikacja zniszczeń typu biochemicznego oraz opracowanie metody regeneracji warstwy malarskiej na przykładzie konserwacji malowidła olejnego na tekturze Portret kobiety, 1906, pędzla Zygmunta Ajdukiewicza Kozik Regina. The identification of biochemical deterioration and establishing a method of regeneration for the painting layer - the case of the oil painting on cardboard by Zygmunt Ajdukiewicz - "Portrait of a woman", 1906 Krawczyk Ewelina. Gipsowe modele anatomiczne w programie nauczania rysunku i malarstwa w Akademii Sztuk Pięknych oraz ich problematyka konserwatorska Krawczyk Ewelina. Gypsum anatomical models in the process of teaching drawing and painting at the Academy of Fine Arts : issues connected to preservation of the models Kurzeja Bartłomiej. Easel painting separation treatment - The St. Apollonia and St. Rosalie panels from the Łącko triptych Kurzeja Bartłomiej. Rozwarstwienie i osadzenie na nowym podłożu dwóch malowideł sztalugowych z awersów "małych" skrzydeł tryptyku z Łącka - Św. Apolonia i Św. Rozalia Kwiatkowska Magdalena (konserwatorstwo). Issues regarding the restoration of classicism polychromy and the digital redesign of wall paintings restored in the 1970s. - the case of the House under the Angel in Kraków Kwiatkowska Magdalena (konserwatorstwo). Problemy współczesnej restauracji polichromii klasycystycznej oraz powtórnej komputerowej aranżacji malowideł konserwowanych w latach 70. XX w. - na podstawie prac w pomieszczeniu na II piętrze Kamienicy pod Aniołkiem w Krakowie Lempart-Geratowska Marta (1962- ). Easel painting separation treatment - The St. Apollonia and St. Rosalie panels from the Łącko triptych Lempart-Geratowska Marta (1962- ). Konserwacja obrazu z przedstawieniem Matki Boskiej z Dzieciątkiem w typie hodegetrii małopolskiej z Muzeum Archidiecezjalnego w Przemyślu, z uwzględnieniem doświadczeń konserwatorskich przy obrazach tego typu Lempart-Geratowska Marta (1962- ). Rozwarstwienie i osadzenie na nowym podłożu dwóch malowideł sztalugowych z awersów "małych" skrzydeł tryptyku z Łącka - Św. Apolonia i Św. Rozalia Lempart-Geratowska Marta (1962- ). The conservation-restoration of the małopolska hodegetria from the Archdiocese Museum in Przemyśl based on experience garnered in the restoration of similar artefacts Olesiejuk Kinga. Inconsistent materiality of the contemporary Vanitas Olesiejuk Kinga. Niekonsekwentna materialność współczesnej Vanitas Opalińska Agnieszka. Issues arising from the conservation of one of the boards of an etching calendar from the monastery of the benedictine sisters in Staniątki Opalińska Agnieszka. Problematyka konserwacji jednej z tablic kalendarza sztychowego z klasztoru sióstr benedyktynek w Staniątkach Piotrowska Monika (konserwatorstwo). A study of the technology and technique of the "ber liner lackvasen" from the collection of the Jagiellonian University Museum : developing methods of conservation Piotrowska Monika (konserwatorstwo). Badania technologii i techniki lakierowanych waz berlińskich ze zbiorów Muzeum UJ oraz opracowanie metody ich konserwacji Płuska Ireneusz (1943- ). Gipsowe modele anatomiczne w programie nauczania rysunku i malarstwa w Akademii Sztuk Pięknych oraz ich problematyka konserwatorska Płuska Ireneusz (1943- ). Gypsum anatomical models in the process of teaching drawing and painting at the Academy of Fine Arts : issues connected to preservation of the models Płuska Ireneusz (1943- ). Technique and technology of the reconstruction of a monumental marble sculpture - the case of the Zofia Sapieżanka gravestone Płuska Ireneusz (1943- ). Techniki i technologie rekonstrukcji wielkogabarytowych rzeźb marmurowych na przykładzie płyty nagrobnej Zofii Sapieżanki Poleska-Zawadzińska Anna. Rozdzielenie malowideł ściennych zdjętych w jednym płacie z powierzchni sferycznej Poleska-Zawadzińska Anna. The separation of wall paintings detached from a spherical surface Schulze-Głazik Grażyna. Issues regarding the restoration of classicism polychromy and the digital redesign of wall paintings restored in the 1970s. - the case of the House under the Angel in Kraków Schulze-Głazik Grażyna. Problemy współczesnej restauracji polichromii klasycystycznej oraz powtórnej komputerowej aranżacji malowideł konserwowanych w latach 70. XX w. - na podstawie prac w pomieszczeniu na II piętrze Kamienicy pod Aniołkiem w Krakowie Sowińska Hanna. Initial dating of the stained glass "St. Wolfgang" from the "Grodziec Panels" group from the collection of the Jagiellonian University Museum Sowińska Hanna. Próba datowania witrażu Św. Wolfgang z grupy "Witraże z Grodźca" z Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie Stępień Katarzyna. Konserwacja XIX-wiecznej kopii cudownego obrazu Matka Boska Dzikowska z kapliczki w Tarnobrzegu Stępień Katarzyna. The restoration of a 19th century copy of the miraculous painting Our Lady of Dzików from the chapel-shrine in Tarnobrzeg Woś Jucker Agnieszka. Issues regarding the verification of artwork authenticity on the basis of the restoration of the painting Portrait of the venetian doge Woś Jucker Agnieszka. Zagadnienia związane z problematyką weryfikacji autentyczności dzieł sztuki w odniesieniu do konserwacji obrazu Portret doży weneckiego Wójcik Izabela (konserwatorstwo). Rozwarstwienie i przeniesienie polichromii z rzeźby drewnianej z zastosowaniem metod opracowanych dla malowideł sztalugowych na drewnie Wójcik Izabela (konserwatorstwo). The separation and transferral of polychromy from a wooden sculpture with the implementation of the layer separation treatment used in painting Wrona Mariusz. Techniki i technologie rekonstrukcji wielkogabarytowych rzeźb marmurowych na przykładzie płyty nagrobnej Zofii Sapieżanki Wrona Mariusz. Technique and technology of the reconstruction of a monumental marble sculpture - the case of the Zofia Sapieżanka gravestone Wyszyńska Jadwiga. Identyfikacja zniszczeń typu biochemicznego oraz opracowanie metody regeneracji warstwy malarskiej na przykładzie konserwacji malowidła olejnego na tekturze Portret kobiety, 1906, pędzla Zygmunta Ajdukiewicza Wyszyńska Jadwiga. Konserwacja XIX-wiecznej kopii cudownego obrazu Matka Boska Dzikowska z kapliczki w Tarnobrzegu Wyszyńska Jadwiga. The identification of biochemical deterioration and establishing a method of regeneration for the painting layer - the case of the oil painting on cardboard by Zygmunt Ajdukiewicz - "Portrait of a woman", 1906 Wyszyńska Jadwiga. The restoration of a 19th century copy of the miraculous painting Our Lady of Dzików from the chapel-shrine in Tarnobrzeg Zajadacz Karina. Characteristic of modern injection grouts - tests and assessment of their usefulness Zajadacz Karina. Charakterystyka współczesnych zapraw iniekcyjnych - badanie i ocena przydatności
Indeks R0: BMNK
Na grzb. wyłącznie tyt. serii.
Tom prezentuje dziewiętnaście prac magisterskich, które powstały w ciągu ostatnich killkunastu lat na WKiRDS ASP w Krakowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: II 31470 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Boliński Paweł. Budziaszek Barbara. Hola Aleksandra. Kaszowska Zofia. Korpal Grażyna (1945- ). Kosakowski Edward (sztuki piękne). Kozik Regina. Lempart-Geratowska Marta (1962- ). Sarkowicz Janusz. Schulze-Głazik Grażyna. Wawrzkiewicz Marek. Wyszyńska Jadwiga. Meysztowicz Anna. Sobita Weronika. Antoniak Blanka. Stained glass painting on paper - the conservation and restoration of the cartoon for the stained glass window entitled "The Virgin and St John Evangelist" by Stefan Witold Matejko Antoniak Blanka. Witraż na papierze - konserwacja i restauracja kartonu do witrażu "Matka Boża z Janem Ewangelistą" Stefana Witolda Matejki Bednarczyk Daniel. Conservation and restoration aspects of a set of paintings: "The Adoration of the Holy Name of Jesus", "The Virgin and Child" and "Dominican Saints" from the church of SS Peter and Paul in Jaworowo Bednarczyk Daniel. Zagadnienia konserwatorskie i restauratorskie zespołu malowideł: "Adoracja Imienia Jezus", "Matka Boska z Dzieciątkiem" oraz "Święci dominikanie" z kościoła pw. św. św. Apostołów Piotra i Pawła w Jaworowie Brud Magdalena. Opracowanie metody przeniesienia fragmentu malowidła ze stropu pałacu w Łagowie ze skorygowaniem deformacji jego powierzchni Brud Magdalena. The development of a painting transfer method with adjustments to surface deformations to transfer a painting from the ceiling of a palace in Łagów Czarnecka Agnieszka. Problematyka konserwacji malowanych chorągwi jedwabnych na przykładzie chorągwi nagrobnej Katarzyny Żarczyńskiej z klasztoru oo. Franciszkanów w Krakowie Czarnecka Agnieszka. The conservation of painted silk banners - the case of the sepulchral banner of Katarzyna Żarczyńska from the Franciscan Monastery in Kraków Giżycka Barbara. Konserwacja obrazu "Pożar miasta w nocy" ze zbiorów Zamku Królewskiego na Wawelu oraz uwarunkowania dotyczące jego oprawy Giżycka Barbara. The conservation treatment of a painting entitled "The city on fire at night" from the collection of the Wawel Royal Castle and the specificity of its framing Głaz Joanna. The application of interdisciplinary research methods with the aim of confirming the common provenance of sculptures attributed to the Passion group from the church of the Exaltation of the Holy Cross in Szymocin Głaz Joanna. Zastosowanie interdyscyplinarnych metod badawczych w celu potwierdzenia wspólnej proweniencji rzeźb przypisywanych do grupy pasyjnej z kościoła pw. Podwyższenia Krzyża Świętego w Szymocinie Główczak Regina (1989- ). Opracowanie metody przywrócenia pozytywowej postaci malowidła odbitego na odwrociu płatów na przykładzie malowideł z Pałacu Spiskiego przy Rynku Głównym 34 w Krakowie Główczak Regina (1989- ). The development of the method for restoring the positive image of the painting imprinted on the verso of sheets - the case of paintings from the Spiski Palace at Rynek Główny 34 in Kraków Grzyb Anna. Konserwacja dwóch woskowo-tekstylnych figurek z XIX w. z klasztoru ss. Benedyktynek w Staniątkach Grzyb Anna. The conservation of two 19th-century wax and textile figures from the Monastery of Benedictine Nuns in Staniątki Hebda Katarzyna. An attempt to reconstruct the painted layer of the choir loft parapet from the Church of the Visitation of the Blessed Virgin Mary in Tłuczań Hebda Katarzyna. Próba rekonstrukcji warstwy malarskiej parapetu chóru muzycznego z kościoła pw. Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny na Nowsiu w Tłuczani Halota Angelika. Conservation, reconstruction and rearrangement of the plaster cast of the tombstone of Filip Kallimach from the National Museum in Kraków within the context of the internal metal reinforcement structure of the object Halota Angelika. Konserwacja, rekonstrukcja i dekompozycja gipsowego odlewu płyty nagrobnej Filipa Kallimacha z Muzeum Narodowego w Krakowie w kontekście problematyki metalowej konstrukcji wewnętrznej wzmacniającej obiekt Jagiełka Aleksandra. Aranżacje konserwatorskie zabytkowych rzeźb drewnianych w kontekście ekspozycji muzealnej na przykładzie konserwacji XVI-wiecznej rzeźby drewnianej polichromowanej, tzw. Złotej Katarzyny z Katternecke, przypisywanej warsztatowi Jacoba Beinharta Jagiełka Aleksandra. Conservational arrangements of monumental wooden sculptures within the context of the museum exhibition on the example of the conservation of the 16th-century wooden polychrome sculpture known as The Golden Catherine of Katternecke, attributed to the workshop of Jacob Beinhart Korzeniowska Agnieszka. Odtworzenie zaginionej kwatery "Ścięcie Świętej Katarzyny Aleksandryjskiej" autorstwa Hansa Süssa z Kulmbachu w aspekcie dzieł sztuki zrabowanych podczas II wojny światowej Korzeniowska Agnieszka. The reconstruction of "The Beheading of St Catherine", a lost section of a cycle by Hans Süss of Kulmbach, in the context of works stolen during World War II Różańska Katarzyna. "Paul and Virginia" - rococo illustrations on a painted fan, identification of technology, conservation and reconstruction of the 18th-century paper folding fan on a bone handle from the collection of the Regional Museum in Tarnów Różańska Katarzyna. "Paweł i Virginia" - rokokowe ilustracje na malowanym wachlarzu, rozpoznanie technologii, konserwacja i rekonstrukcja XVIII-wiecznego papierowego wachlarza na kościanej rączce ze zbiorów Muzeum Okręgowego w Tarnowie Skóra Magdalena. Opracowanie metody odsłaniania malowideł ściennych spod nieprzepuszczalnych powłok malarskich na podstwawie gotyckiego malowidła w kościele pw. św. św. Apostołów Szymona i Judy Tadeusza w Jaczowie, woj. dolnośląskie Skóra Magdalena. The development of a method to uncover murals from under impermeable painting layers - a case study of a Gothic painting in the Church of SS Simon and Jude Thaddaeus the Apostles in Jaczów, Dolnośląskie Voivodeship Szarłata Ewa. Oczyszczanie malowideł ściennych wykonanych w wybranych technikach historycznych metodami "peel-off" z wykorzystaniem preparatów na bazie lateksu oraz agaru Szarłata Ewa. The cleaning of murals in selected historic techniques using "peel-off" methods with latex- and agar-based preparations Wójcicka Katarzyna. Conservation of the mirror of the Thangka featuring the representation of Avalokitesvara from the collection of The Asia and Pacific Museum in Warsaw Wójcicka Katarzyna. Konserwacja zwierciadła thanki z przedstawieniem Awalokiteśwary ze zbiorów Muzeum Azji i Pacyfiku w Warszawie Wsół Magdalena. Research and conservation issues concerning the Our Lady of Częstochowa painting from Rudy Wielkie Wsół Magdalena. Zagadnienia badawczo-konserwatorskie obrazu Matki Boskiej Częstochowskiej z Rud Wielkich Wyszkowska Katarzyna. Problematyka konserwacji obrazów olejnych uszkodzonych pod wpływem ognia na przykładzie konserwacji i restauracji portretu Adama Skrzyńskiego autorstwa Kazimierza Pochwalskiego Wyszkowska Katarzyna. Selected issues in the conservation of oil paintings damaged by fire on the example of the conservation and restoration of the portrait od Adam Skrzyński by Kazimierz Pochwalski Wywiórska Nadia (1987- ). Delamination of two icons painted on a single wooden support: "Christ Pantocrator" (16th/17th century) and "The Last Supper" (1st half of the 19th century), originating from the former Orthodox Church of Dimitri the Martyr in Czarna Wywiórska Nadia (1987- ). Rozwarstwienie dwóch ikon malowanych na jednym podobraziu drewnianym: "Chrystus Pantokrator" (XVI/XVII w.) i "Ostatnia Wieczerza" (1. poł. XIX w.), pochodzących z dawnej cerkwi pw. św. Dymitra Męczennika w Czarnej
Indeks R0: BMNK
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: II 28806/7 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej