Sortowanie
Źródło opisu
Biblioteka Muzeum Narodowego
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Magazyn
(2)
Autor
Albes Claudia. Unheimliche Antike. Zu Merimees Novelle La Venus d'Ille
(1)
Arich-Gerz Bruno (1966- )
(1)
Asperen de Boer Johan Rudolph Justus van (1935- ). Maarten van Heemskerck and Jan van Scorel’s Haarlem workshop
(1)
Barrett Sylvana. An integrated approach for the study of painting techniques
(1)
Berrie Barbara Hepburn. Gerard David’s St. Anne altarpiece: evidence for workshop participation
(1)
Birkmaier Ulrich. Technical examinations of Titian’s Venus and Adonis: a note on early Italian oil painting technique
(1)
Brudzyńska Gabriela. Die Kunstliteratur als Schule der Anschauung. Christian Adolph Klotz (1738-1771)
(1)
Brylla Wolfgang Damian (1984- ). Der Fall Ernst Barlach oder: Wie die Literatur entartete Kunst rehabilitieren konnte
(1)
Carlyle Leslie. Beyond a collection of data: what we can learn from documentary sources on artists' materials and techniques
(1)
Choldere Dace. A technical study of the materials and methods used by the painters of the Latvian churches in the seventeenth century
(1)
Darrah Josephine A. Connections and coincidences: three pigments
(1)
Di Noi Barbara. Kafa und die Skulptur
(1)
Duffy Kate I. An investigation of palette and color notations used to ceate a set of Tibetan thangkas
(1)
Elgar Jacki A. An investigation of palette and color notations used to ceate a set of Tibetan thangkas
(1)
Emmrich Thomas. Skulpturen des Todes: Zur Dekonstruktion literarischer Plastiken
(1)
Fabianowski Andrzej (1954- ). Norwidowski dyskurs o rzeźbie: Adam Krafft i Ad leones!
(1)
Faries Molly (1940- ). Maarten van Heemskerck and Jan van Scorel’s Haarlem workshop
(1)
Federspiel Beate Knuth. Questions about medieval gesso grounds
(1)
Gall Dorothea (1953- ). Skulptur und Text: Facetten einer fruchtbaren Begegnung
(1)
Garnczarska Magdalena. Michała Psellosa dwa opisy antycznego reliefu czyli o trudnościach interpretacyjnych jedenastowiecznego miłośnika starożytności
(1)
Gayer John R. Painting on a photographic substrate: notes regarding materials and techniques over the past 100 years
(1)
Gifford E. Melanie. Style and technique in Dutch landscape painting in the 1620s
(1)
Glanville Helen. Varnish grounds viewing distance and lighting: some notes on seventeenth-century Italian painting technique
(1)
Godlewicz-Adamiec Joanna (1970- )
(1)
Godlewicz-Adamiec Joanna (1970- ). Zwischen Korper und Skulptur Natur und Kunst. Hans Rosenpluts (?) Der Bildschnitzer von Wurzburg
(1)
Greser Ewa. Refleksje wokół Work about Kleist Franka Stelli
(1)
Hackney Stephen. Art for art's sake: the materials and techniques of James McNeill Whistler (1834-1903)
(1)
Hayer Bjorn (1987- ). Die Ethik der Asthetik. Rainer Maria Rilkes Gedichte im Kontext der skulpturalen Kunst
(1)
Hermann Róbert. Im Reigen der Blicke: Fragmentierte Dreidimensionalitat in Rilkes Archaischer Torso Apollos
(1)
Hermens Erma (1958- )
(1)
Hermens Erma (1958- ). A seventeenth-century Italian treatise on miniature painting and its author(s)
(1)
Howard Helen. Techniques of the Romanesque and Gothic wall paintings in the Holy Sepulchre Chapel Winchester Cathedral
(1)
Jakubek-Raczkowska Monika (1976- ). Traktat św. Bonawentury Lignum vitae a toruński podominikański krucyfiks na Drzewie Życia
(1)
Katz Melissa R. William Holman Hunt and the Pre-Raphaelite technique
(1)
Kirby Jo. Paul Delaroche: a case study of academic painting
(1)
Kociumbas Piotr (1977- ). Mit Feder enthullt. Literarische Einweihung der Statue Augusts III. von Polen im Artushof zu Danzig
(1)
Kolendo-Korczak Katarzyna. Epitafium Jerzego Rudominy i jego towarzyszy w farze w Nowogródku - rzeźba inspirowana literaturą i literatura inspirowana rzeźbą
(1)
Kłańska Maria (1951- ). Der Bildhauer und sein Werk im Schaffen Rose Auslanders
(1)
Lipiński Cezary (1968- ). Zur Erfindung der Sprache als skulpturales Material im Umkreis der Dadaisten
(1)
Massing Ann. From books of secrets to encyclopedias: painting techniques in France between 1600 and 1800
(1)
Metzger Catherine A. Gerard David’s St. Anne altarpiece: evidence for workshop participation
(1)
Milewska-Waźbińska Barbara. O spójności rzeźby sepulkralnej z tekstem literackim (na podstawie dwóch zabytkowych nagrobków z Mazowsza)
(1)
Mosakowski Janusz. Gdańska rzeźba wobec pamięci (i) literatury
(1)
Peek Marja F. J. (1961- )
(1)
Poriete Ilze. A technical study of the materials and methods used by the painters of the Latvian churches in the seventeenth century
(1)
Raczkowski Juliusz (1975- ). Traktat św. Bonawentury Lignum vitae a toruński podominikański krucyfiks na Drzewie Życia
(1)
Rothe Andrea (1936- ). Andrea Mantegna's Adoration of the Magi
(1)
Rothe Andrea (1936- ). Technical examinations of Titian’s Venus and Adonis: a note on early Italian oil painting technique
(1)
Roy Ashok. Paul Delaroche: a case study of academic painting
(1)
Rudolph Andrea (1958- ). Hexenfiguren in Ernst Barlachs literarischem graphischem und plastischem Werk
(1)
Ryba Grażyna (1959- ). Ut sculptura poesis. Poetyckie wizje Dantego w interpretacji uczestników biennale małych form rzeźbiarskich w Rawennie
(1)
Seidl Barbara. Zwischen Reproduktion und Rekonstruktion: der Torso als Gegenstand interartistischer Transformation
(1)
Sestu Timo. Lesarten der Gigantomachie. Der Pergamonaltar und Peter Weiss' Ekphrasis in der Asthetik des Widerstands
(1)
Sinclair Eddie. The polychromy of Exeter and Salisbury Cathedrals: a preliminary comparison
(1)
Skalova Zuzana. New evidence for the medieval production of icons in the Nile Valley
(1)
Smorąg-Różycka Małgorzata. Posągi-idole w Psałterzu Chłudowa. Uwagi o recepcji myśli platońskiej i przedstawieniach antycznej rzeźby monumentalnej w poikonoklastycznej kulturze bizantyńskiej
(1)
Sokołowicz Małgorzata. Od katedry Najświętszej Marii Panny w Rouen do dzielnicy almei w Esnie. Średniowieczna rzeźba Salome a Flaubertowskie tancerki
(1)
Sommerfeld Beate (1962- ). Ein lebensgrosser Marmorzwerg - emotionales Wirkungspotenzial und mediale Uberblendungen in Franz Kafkas Ekphrasen von Skulpturen
(1)
Sowa Agnieszka (1983- ). ...ein Jahr reden um eines seiner Werke mit Worten zu wiederholen. Zur Bedeutung der Bewegung und Beruhrung in Rilkes Auguste Rodin
(1)
Steinbuchel Christa. Maarten van Heemskerck and Jan van Scorel’s Haarlem workshop
(1)
Stulik Dusan (1956- ). An integrated approach for the study of painting techniques
(1)
Szczęsna Ewa. O powinowactwie i osobności literatury i rzeźby
(1)
Szybisty Tomasz
(1)
Szybisty Tomasz. Literacka grabież ołtarza Mariackiego? Krakowskie dzieło Wita Stwosza w niemieckojęzycznej prozie okresu II wojny światowej
(1)
Townsend Joyce H. Painting techniques and materials of Turner and other British artists 1775–1875
(1)
Wadum Jorgen. Johannes Vermeer (1632–1675) and his use of perspective
(1)
Wallert Arie (1950- )
(1)
Wallert Arie (1950- ). Libro Secondo de Diversi Colori e Sise da Mettere a Oro: a fifteenth-century technical treatise on manuscript illumination
(1)
Wallert Arie (1950- ). Technical examinations of Titian’s Venus and Adonis: a note on early Italian oil painting technique
(1)
Wetering Ernst van de (1938-2021). Reflections on the relation between technique and style: the use of the palette by the seventeenth-century painter
(1)
Wolska Agata. Adam Bunsch o ołtarzu Mariackim Wita Stwosza
(1)
Woodcock Sally. The Roberson Archive: content and significance
(1)
Woudhuysen-Keller Renate (1944-2012). Aspects of painting technique in the use of verdigris and copper resinate
(1)
Wyrzykiewicz Dominika (1980- )
(1)
Zgórniak Marek (1960- ). Z notatek lekarza wariatów i z Paryża około roku 1900. Wypowiedzi Antoniego Kamieńskiego o rzeźbie i rzeźbiarzach
(1)
Zmirić Amira. Robert Michels Roman Der steinerne Mann
(1)
Żuchowski Tadeusz J. (1958- ). Na pograniczu realności i życia
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
angielski
(1)
niemiecki
(1)
polski
(1)
Temat
Literatura
(1)
Malarstwo
(1)
Rzeźba
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autor
Hermens Erma (1958- ). Peek Marja F. J. (1961- ). Wallert Arie (1950- ). Asperen de Boer Johan Rudolph Justus van (1935- ). Maarten van Heemskerck and Jan van Scorel’s Haarlem workshop Barrett Sylvana. An integrated approach for the study of painting techniques Berrie Barbara Hepburn. Gerard David’s St. Anne altarpiece: evidence for workshop participation Birkmaier Ulrich. Technical examinations of Titian’s Venus and Adonis: a note on early Italian oil painting technique Carlyle Leslie. Beyond a collection of data: what we can learn from documentary sources on artists' materials and techniques Choldere Dace. A technical study of the materials and methods used by the painters of the Latvian churches in the seventeenth century Darrah Josephine A. Connections and coincidences: three pigments Duffy Kate I. An investigation of palette and color notations used to ceate a set of Tibetan thangkas Elgar Jacki A. An investigation of palette and color notations used to ceate a set of Tibetan thangkas Faries Molly (1940- ). Maarten van Heemskerck and Jan van Scorel’s Haarlem workshop Federspiel Beate Knuth. Questions about medieval gesso grounds Gayer John R. Painting on a photographic substrate: notes regarding materials and techniques over the past 100 years Gifford E. Melanie. Style and technique in Dutch landscape painting in the 1620s Glanville Helen. Varnish, grounds, viewing distance, and lighting: some notes on seventeenth-century Italian painting technique Hackney Stephen. Art for art's sake: the materials and techniques of James McNeill Whistler (1834-1903) Hermens Erma (1958- ). A seventeenth-century Italian treatise on miniature painting and its author(s) Howard Helen. Techniques of the Romanesque and Gothic wall paintings in the Holy Sepulchre Chapel, Winchester Cathedral Katz Melissa R. William Holman Hunt and the "Pre-Raphaelite technique" Kirby Jo. Paul Delaroche: a case study of academic painting Massing Ann. From books of secrets to encyclopedias: painting techniques in France between 1600 and 1800 Metzger Catherine A. Gerard David’s St. Anne altarpiece: evidence for workshop participation Poriete Ilze. A technical study of the materials and methods used by the painters of the Latvian churches in the seventeenth century Rothe Andrea (1936- ). Andrea Mantegna's Adoration of the Magi Rothe Andrea (1936- ). Technical examinations of Titian’s Venus and Adonis: a note on early Italian oil painting technique Roy Ashok. Paul Delaroche: a case study of academic painting Sinclair Eddie. The polychromy of Exeter and Salisbury Cathedrals: a preliminary comparison Skalová Zuzana. New evidence for the medieval production of icons in the Nile Valley Steinbüchel Christa. Maarten van Heemskerck and Jan van Scorel’s Haarlem workshop Stulik Dusan (1956- ). An integrated approach for the study of painting techniques Townsend Joyce H. Painting techniques and materials of Turner and other British artists 1775–1875 Wadum Jørgen. Johannes Vermeer (1632–1675) and his use of perspective Wallert Arie (1950- ). Libro Secondo de Diversi Colori e Sise da Mettere a Oro: a fifteenth-century technical treatise on manuscript illumination Wallert Arie (1950- ). Technical examinations of Titian’s Venus and Adonis: a note on early Italian oil painting technique Wetering Ernst van de (1938-2021). Reflections on the relation between technique and style: the use of the palette by the seventeenth-century painter Woodcock Sally. The Roberson Archive: content and significance Woudhuysen-Keller Renate (1944-2012). Aspects of painting technique in the use of verdigris and copper resinate
Temat
Indeks R0: BMNK
Bibliogr. przy ref. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. III 26406 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura - Konteksty ; t. 4)
Autor
Arich-Gerz Bruno (1966- ). Godlewicz-Adamiec Joanna (1970- ). Szybisty Tomasz. Wyrzykiewicz Dominika (1980- ). Albes Claudia. Unheimliche Antike. Zu Mérimées Novelle "La Vénus d’Ille" Brudzyńska Gabriela. Die Kunstliteratur als Schule der Anschauung. Christian Adolph Klotz (1738-1771) Brylla Wolfgang Damian (1984- ). Der Fall Ernst Barlach, oder: Wie die Literatur "entartete" Kunst rehabilitieren konnte Di Noi Barbara. Kafa und die Skulptur Emmrich Thomas. Skulpturen des Todes: Zur Dekonstruktion literarischer Plastiken Fabianowski Andrzej (1954- ). Norwidowski dyskurs o rzeźbie: Adam Krafft i "Ad leones!" Gall Dorothea (1953- ). Skulptur und Text: Facetten einer fruchtbaren Begegnung Garnczarska Magdalena. Michała Psellosa dwa opisy antycznego reliefu, czyli o trudnościach interpretacyjnych jedenastowiecznego miłośnika starożytności Godlewicz-Adamiec Joanna (1970- ). Zwischen Körper und Skulptur, Natur und Kunst. Hans Rosenplüts (?) Der Bildschnitzer von Würzburg Greser Ewa. Refleksje wokół "Work about Kleist" Franka Stelli Hayer Björn (1987- ). Die Ethik der Ästhetik. Rainer Maria Rilkes Gedichte im Kontext der skulpturalen Kunst Hermann Róbert. Im Reigen der Blicke: Fragmentierte Dreidimensionalität in Rilkes "Archaischer Torso Apollos" Jakubek-Raczkowska Monika (1976- ). Traktat św. Bonawentury "Lignum vitae" a toruński podominikański krucyfiks na Drzewie Życia Kłańska Maria (1951- ). Der Bildhauer und sein Werk im Schaffen Rose Ausländers Kociumbas Piotr (1977- ). Mit Feder enthüllt. Literarische Einweihung der Statue Augusts III. von Polen im Artushof zu Danzig Kolendo-Korczak Katarzyna. Epitafium Jerzego Rudominy i jego towarzyszy w farze w Nowogródku - rzeźba inspirowana literaturą i literatura inspirowana rzeźbą Lipiński Cezary (1968- ). Zur Erfindung der Sprache als skulpturales Material im Umkreis der Dadaisten Milewska-Waźbińska Barbara. O spójności rzeźby sepulkralnej z tekstem literackim (na podstawie dwóch zabytkowych nagrobków z Mazowsza) Mosakowski Janusz. Gdańska rzeźba wobec pamięci (i) literatury Raczkowski Juliusz (1975- ). Traktat św. Bonawentury "Lignum vitae" a toruński podominikański krucyfiks na Drzewie Życia Rudolph Andrea (1958- ). Hexenfiguren in Ernst Barlachs literarischem, graphischem und plastischem Werk Ryba Grażyna (1959- ). Ut sculptura poesis. Poetyckie wizje Dantego w interpretacji uczestników biennale małych form rzeźbiarskich w Rawennie Seidl Barbara. Zwischen Reproduktion und Rekonstruktion: der Torso als Gegenstand interartistischer Transformation Sestu Timo. Lesarten der Gigantomachie. Der Pergamonaltar und Peter Weiss’ Ekphrasis in der "Ästhetik des Widerstands" Smorąg-Różycka Małgorzata. Posągi-idole w "Psałterzu Chłudowa". Uwagi o recepcji myśli platońskiej i przedstawieniach antycznej rzeźby monumentalnej w poikonoklastycznej kulturze bizantyńskiej Sokołowicz Małgorzata. Od katedry Najświętszej Marii Panny w Rouen do dzielnicy almei w Esnie. Średniowieczna rzeźba Salome a Flaubertowskie tancerki Sommerfeld Beate (1962- ). "Ein lebensgroßer Marmorzwerg" - emotionales Wirkungspotenzial und mediale Überblendungen in Franz Kafkas Ekphrasen von Skulpturen Sowa Agnieszka (1983- ). "…ein Jahr reden, um eines seiner Werke mit Worten zu wiederholen". Zur Bedeutung der Bewegung und Berührung in Rilkes Auguste Rodin Szczęsna Ewa. O powinowactwie i osobności literatury i rzeźby Szybisty Tomasz. Literacka grabież ołtarza Mariackiego? Krakowskie dzieło Wita Stwosza w niemieckojęzycznej prozie okresu II wojny światowej Wolska Agata. Adam Bunsch o ołtarzu Mariackim Wita Stwosza Zgórniak Marek (1960- ). Z notatek lekarza wariatów i z Paryża około roku 1900. Wypowiedzi Antoniego Kamieńskiego o rzeźbie i rzeźbiarzach Žmirić Amira. Robert Michels Roman "Der steinerne Mann" Żuchowski Tadeusz J. (1958- ). Na pograniczu realności i życia
Indeks R0: BMNK
Bibliogr. przy art.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 32927 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej