Adamowicz Jarosław. Painting techniques in the St. Mary's altar by Veit Stoss in the light of former and present studies
(1)
Adamowicz Jarosław. Techniki malarskie w ołtarzu mariackim Wita Stwosza w świetle dawnych i nowych badań
(1)
Barański Marek (1943- ). Architectural monument researcher and his workshop
(1)
Barański Marek (1943- ). Badacz zabytków architektury i jego warsztat
(1)
Basiul Elżbieta. Jakie tajemnice kryją obrazy monachijczyków? Kilka nowych spostrzeżeń na temat warsztatu malarskiego Alfreda Wierusza-Kowalskiego
(1)
Beauvois Daniel (1938- ). O mamidłach egzotyki kresowej
(1)
Betlej Andrzej (1971- )
(1)
Biały Aneta (1956- ). Henryk Siemiradzki and the circle of Spanish painters in Rome. How and why Siemiradzki - an ardent opponent of the fortunists in Rome - became a follower of Mariano Fortuny in the eyes of French critics in Paris
(1)
Borowska Dorota. We see what we know. The meaning of geomatry in the creation of the composition of Jan van Eyck's painting The Arnolfini portrait
(1)
Borowska Dorota. Widzimy to co wiemy. Znaczenie geometrii w tworzeniu kompozycji obrazu Jana van Eycka Małżeństwo Arnolfinich
(1)
Brandys Iwona. In the workshop of Wincenty Drabik - scenography painter and pedagogue. Introduction to the research
(1)
Brandys Iwona. W pracowni Wincentego Drabika – malarza scenicznego i pedagoga. Przyczynek do badań
(1)
Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Some remarks concering the art of painter Gebhard Flatz
(1)
Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Uwagi na temat warsztatu artystycznego malarza Gebharda Flatza
(1)
Chmielewska Małgorzata (konserwator). Characteristics if icon painting from the Cretan School using the example of the post-byzantine triptych from the Princes Czartoryski Collection in Kraków
(1)
Chmielewska Małgorzata (konserwator). Charakterystyka malarstwa ikonowego szkoły kreteńskiej na przykładzie pobizantyńskiego tryptyku ze zbiorów Muzeum Książąt Czartoryskich w Krakowie
(1)
Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Tools techniques and signatures of Persian Shamshir makers. Hidden meanings of inscriptions and of the magic square. Issues of artibution
(1)
Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Warsztaty i sygnatury twórców perskich szamszirów. Ukryte znaczenia napisów i magicznego kwadratu. Problemy atrybucji
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775)
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). The painting workshop of Szymon Czechowicz (1689-1775) - selected issues
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Warsztat Szymona Czechowicza (1689–1775) – wybrane zagadnienia
(1)
Dyakonova Yulia. Henryk Siemiradzki's artistic process. Reconstruction of its initial stage - with the use of X-ray research (based on the collection from The Tretyakov Gallery)
(1)
Farida Nike. Et in Arcadia ego. Where Henryk Siemiradzki Lawrence Alma-Tadema and Frederic Leighton met
(1)
Filip Ales (1964- ). Malarz Gabriel von Max - czeski przedstawiciel szkoły monachijskiej
(1)
First Grzegorz. Res orientalis: works of art from the ancient Near East and Henryk Siemiradzki's archaeological workshop
(1)
Fitta-Spelina Agnieszka. Architect's workshop. A new object and a historic building - similarities and differences in project work
(1)
Fitta-Spelina Agnieszka. Warsztat architekta. Obiekt nowy a obiekt zabytkowy – podobieństwa i różnice w pracy projektowej
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Renaissance tomb monuments of the Pieniążek family Odrowąż coat of arms from Krużlowa and Skrzydlna
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Renesansowe pomniki nagrobne rodziny Pieniążków herbu Odrowąż z Krużlowej i Skrzydlnej
(1)
Frączek Piotr (konserwatorstwo). Raport z badań fotograficznych i radiografii cyfrowej
(1)
Frączek Piotr (konserwatorstwo). Report of technical photography and digital radiography
(1)
Frączek Piotr (konserwatorstwo). Tropiąc Gierymskiego
(1)
Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Around the didactic aspects of the artist's workshop carving in wood
(1)
Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Wokół zagadnień dydaktyki warsztatu artysty rzeźbiącego w drewnie
(1)
Grochowska-Angelus Anna. Obrazy i ich ramy. Rola artysty w wyborze opraw
(1)
Grochowska-Angelus Anna. Paintings and their frames. The role of artists in choosing them
(1)
Grzesiak-Nowak Marta. Badanie próbek pigmentów pobranych z ikon należących do kolekcji Muzeum Narodowego w Krakowie za pomocą proszkowej dyfrakcji promieniowania rentgenowskiego
(1)
Grzesiak-Nowak Marta. Powder X-Ray diffraction (XRD) examination of pigment samples extracted from icons in the collection of the National Museum in Krakow
(1)
Grzesiak-Nowak Marta. Raport z badań za pomocą dyfrakcji promieniowania rentgenowskiego próbek zapraw pobranych z ikon
(1)
Grzesiak-Nowak Marta. Report on the X-Ray diffraction examination of ground samples extracted from icons
(1)
Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalithic creativuty of Zygmunt Wujek (1938-2018)
(1)
Gut-Czerwonka Anna (1984- ). Megalityczna twórczość Zygmunta Wujka (1938–2018)
(1)
Głowacki Wojciech M. (1993- ). Polyglot of a paintbrush? Critical reception of Nero's Torches in France
(1)
Herudzińska-Oświecimska Marta
(1)
Hessky Orsolya (1965- ). Egzotyka w sztuce węgierskiej w ostatnich dziesięcioleciach XIX wieku
(1)
Hoyo-Melendez Julio M. del. Report on the elemental composition analysis of the metal cover from the icon physician Saints Cosmas and Damian
(1)
Hoyo-Melendez Julio M. del. Sprawozdanie z analizy składu pierwiastkowego metalowego okładu do ikony Święci lekarze Kosma i Damian
(1)
Janke Rafał (1973- ). Unknown collection of photographs from the Siemiradzki family albums
(1)
Jasiński Mateusz. Analiza technologiczna obrazu Sąd Midasa ze zbiorów Muzeum Lubelskiego w Lublinie – porównanie z warsztatem Gerrita van Honthorsta i innych caravaggionistów utrechckich
(1)
Jasiński Mateusz. Caravaggistic revolution in the way of building the picture
(1)
Jasiński Mateusz. Rewolucja caravaggionistyczna w sposobie budowania obrazu
(1)
Jasiński Mateusz. Technological analysis of The Midas Court from the collection of the Lublin Museum in Lublin - comparision with the workshop of Gerrit van Honthorst and other Utrecht Caravaggionists
(1)
Kaczmarska Małgorzata. Impact of new technologies on the practice of an artist based on David Hockney's work and the author's own experience as a painter
(1)
Kaczmarska Małgorzata. Wpływ nowych technologii na praktykę artysty malarza na podstawie twórczości Davida Hockneya i działalności artystycznej autorki
(1)
Karasiński Jakub. Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775)
(1)
Karasiński Jakub. Isotopic realtions of lead white samples of Szymon Czechowicz's paintings
(1)
Karpova Tatʹana Lʹvovna (1960- ). Siemiradzki as a portrait painter
(1)
Kata Eurydyka. Material typography or tools in the work of a typographer and designer
(1)
Kata Eurydyka. Typografia materialna czyli narzędzia w pracy typografa i projektanta
(1)
Klarecki Mariusz. Barwny świat Kozaków w malarstwie Józefa Brandta
(1)
Klimek Anna. Analiza składu pierwiastkowego w tłach ramach i okładach wybranych ikon
(1)
Klimek Anna. Analysis of the elemental composition of the backgrounds frames and covers of selected icons
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Fotografie szlifów
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Palette and characteristic features of Henryk Siemiradzki's use of pigments in the context of the examination of two paintings of uncertain attribution
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Photographs of embedded cross-sections
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Report on SEM-EDS analysis of the icons St. Anthony of Rome and Mother of God of Smolensk
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Report on the elemental composition analysis of the icon physician Saints Cosmas and Damian
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Sposób opracowania malarskiego obrazów o tematyce myśliwskiej Maksymiliana Gierymskiego
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Sprawozdanie z analizy składu pierwiastkowego ikony Święci lekarze Kosma i Damian
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Sprawozdanie z pomiarów SEM-EDS ikon Św. Antoni Rzymski i Matka Boska Smoleńska
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. The way of painting in the portrayal of hunting in the works of Maksymilian Gierymski
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Tropiąc Gierymskiego
(1)
Klisińska-Kopacz Anna. Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych
(1)
Kluczewska-Wójcik Agnieszka (1960- )
(1)
Kluczewska-Wójcik Agnieszka. Reassessing Academism: Bouguereau Cabanel Gerome and Siemiradzki
(1)
Kopszak Piotr. Perspektywa w malarstwie monachijczyków
(1)
Korpała Małgorzata. Nietypowe rozwiązania barokowego malarstwa ściennego na wybranych przykładach z terenu Mazowsza
(1)
Korpała Małgorzata. Unusual solutions in baroque wall paintings on selected examples from Mazovia
(1)
Kowalewska Marta (historia sztuki). Budowniczowie sukcesu
(1)
Kowalewska Marta (historia sztuki). The makers of success
(1)
Kowalski Piotr C. (1951- ). My artistic workshop of the past and today
(1)
Kowalski Piotr C. (1951- ). Mój warsztat pracy dawniej i dziś
(1)
Kruk Mirosław Piotr (1967- )
(1)
Krypczyk-De Barra Aleksandra. Tropiąc Gierymskiego
(1)
Krąpiec Marek. Analiza anatomiczna próbek drewna z podobrazi wybranych ikon
(1)
Krąpiec Marek. Anatomical analysis of wood samples from the panels of selected icons
(1)
Krąpiec Marek. Comparison of the results of radio-carbon dating
(1)
Krąpiec Marek. Dendrochronological dating of wooden panels of selected icons
(1)
Krąpiec Marek. Dendronologiczne datowanie podobrazi wybranych ikon
(1)