Sortowanie
Źródło opisu
Biblioteka Muzeum Narodowego
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Magazyn
(6)
Dział
(1)
Autor
Adamowicz Jarosław. Painting techniques in the St. Mary's altar by Veit Stoss in the light of former and present studies
(1)
Adamowicz Jarosław. Techniki malarskie w ołtarzu mariackim Wita Stwosza w świetle dawnych i nowych badań
(1)
Aikema Bernard (1949- ). I Baccanali di Tiziano nella Venezia del Seicento
(1)
Albl Stefan (1984- )
(1)
Albl Stefan (1984- ). Reinventare Tiziano. Il giardino di venere di Pietro Testa
(1)
Alexander Jonathan James Graham (1935- ). Homeless and marginalised: a leaf from the Ghistelles Hours
(1)
Augustyn Wolfgang (1957- )
(1)
Augustyn Wolfgang (1957- ). Wie man Geschichte erfindet: Der Friede von Venedig (1177) im Bild - Realitat und politische Projektion
(1)
Ayers Tim (1958- ). Collegiate identity and the art of Lancastrian reform: The stained glass of Merton College Oxford in the early fifteenth century
(1)
Bagniuk Jacek. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer
(1)
Bartova Katerina (1987- ). Restoration of book torsos
(1)
Baxter Ron. Speech and writing in the Gospels of Matilda of Canossa
(1)
Beczyczko Agnieszka. Conservation of a 16th century fresco painting in the Sucevita Monastery church in Romania
(1)
Bernady Edyta. Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: Throne of Grace from the Dominican Monastery in Cracow
(1)
Bernard Gabriel. International Klein Blue a reconstruction
(1)
Berthod Bernard (1952- ). L'apparition de la dentelle ecclesiastique l'exemple des rochets de Saint Francois de Sales
(1)
Bestle-Hofmann Verena (1982- ). Eine typologisch instrumentierte Bilderfolge zum Leben des heiligen Benedikt
(1)
Białek-Kostecka Dorota. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer
(1)
Bickley Anthea. The Bal Blanc held at Cliffe Castle on December 19th 1884
(1)
Bizoń Katarzyna. Riddles of the Greek Catholic church
(1)
Bogaerts Ilse. Uniforms and beyond
(1)
Bogdanowska Monika (1962- )
(1)
Botz Alexandra. Restoration of the Salviati Chandelier
(1)
Brandys Iwona. In the workshop of Wincenty Drabik - scenography painter and pedagogue. Introduction to the research
(1)
Brandys Iwona. W pracowni Wincentego Drabika – malarza scenicznego i pedagoga. Przyczynek do badań
(1)
Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Some remarks concering the art of painter Gebhard Flatz
(1)
Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Uwagi na temat warsztatu artystycznego malarza Gebharda Flatza
(1)
Buran Dusan (1969- ). The Crucifixion in Kezmarok - a little-known masterpiece by Master Paul of Levoca
(1)
Canevari Angiola. Un disegno licenzioso di Pietro Testa: gli amori di pan e venere
(1)
Cannon Joanna (1951- ). An enigmatic Italian panel painting of the Crucifixion in the Narodni galerie Prague
(1)
Carque Bernd (1967- ). Historisches Erzahlen fur den Konigshof. Zum Verhaltnis von Stil und Geschichtskultur in Jean Fouquets Grandes Chroniques de France
(1)
Cavazzini Patrizia. Il modello dei Baccanali nel collezionismo Romano del Seicento. Antonio Barberini dosso dossi e il camerino della pittura di Alfonso I d'Este
(1)
Chmielewska Małgorzata (konserwator). Characteristics if icon painting from the Cretan School using the example of the post-byzantine triptych from the Princes Czartoryski Collection in Kraków
(1)
Chmielewska Małgorzata (konserwator). Charakterystyka malarstwa ikonowego szkoły kreteńskiej na przykładzie pobizantyńskiego tryptyku ze zbiorów Muzeum Książąt Czartoryskich w Krakowie
(1)
Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Tools techniques and signatures of Persian Shamshir makers. Hidden meanings of inscriptions and of the magic square. Issues of artibution
(1)
Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Warsztaty i sygnatury twórców perskich szamszirów. Ukryte znaczenia napisów i magicznego kwadratu. Problemy atrybucji
(1)
Ciesielska Tanita. Conservation and preparation for a new edition of the 18th c. Viennese copper printing plates from a private collection in Cracow
(1)
Cleaver Laura. Marginal imagery in Ralph de Diceto’s History
(1)
Cockx Romy. Introduction: Fashion Museum of Hasselt - MMH
(1)
Coldstream Nicola. Eleanor of Castile and the New Jerusalem
(1)
Coppens Marguerite. Les meandres d'une reconversion. La dentelle d'Alencon 1830-1850
(1)
Dahren Lena. Folklore bobbin made borders compared to bobbin made borders and edgings of gold and silver in the Fashion of Early Modern Time
(1)
Decrion-Lanta Gabrielle. Conservation of wallpaper: from handicraft o digital technology
(1)
Demoen Eve. Introduction: Fashion Museum of Hasselt - MMH
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- )
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). The painting workshop of Szymon Czechowicz (1689-1775) - selected issues
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych
(1)
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Warsztat Szymona Czechowicza (1689–1775) – wybrane zagadnienia
(1)
Doyle Kathleen (1958- ). Bernard of Clairvaux's Apologia as a work of Medieval rhetoric
(1)
Ebert-Schifferer Sybille (1955- )
(1)
Esgain Caroline. Dentelles anciennes dentelles mecaniques et tulle Robes habillees des annees 1950 et 1960 au Musee du Costume et de la Dentelle
(1)
Esquivel Alvarez Astrid. NANOforART project and the use of nanomaterials in the restoration of pre-Columbian wall paintings in a museum enviroment
(1)
Farinella Vincenzo (1957- ). I Baccanali di Alfonso I d'Este
(1)
Fekete Dóra. Trinity with Saints formerly attributed to Jacopo Palma the Younger
(1)
Fiam Judit. Trinity with Saints formerly attributed to Jacopo Palma the Younger
(1)
Fitta-Spelina Agnieszka. Architect's workshop. A new object and a historic building - similarities and differences in project work
(1)
Fitta-Spelina Agnieszka. Warsztat architekta. Obiekt nowy a obiekt zabytkowy – podobieństwa i różnice w pracy projektowej
(1)
Forczek-Sajdak Anna. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer
(1)
Fusconi Giulia. Un disegno licenzioso di Pietro Testa: gli amori di pan e venere
(1)
Gandin Alice (1973- ). Les Lefebure artistes et industriels de la dentelle - 1829-1932
(1)
Gastel Joris van (1977- ). Titian's tenderness in translation. The sculpted putto between Rome Antwerp and Amsterdam
(1)
Gauthier Catherine (1979- ). Les costumes de Manneken-Pis. Histoire et conservation d'une collection insolite au Musee de la Ville de Bruxelles
(1)
Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Around the didactic aspects of the artist's workshop carving in wood
(1)
Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Wokół zagadnień dydaktyki warsztatu artysty rzeźbiącego w drewnie
(1)
Ginzburg Carignani Silvia (1962- ). La prima riscoperta dei Baccanali: il ruolo di annibale carracci e di Giovanni Battista Agucchi
(1)
Gmińska-Nowak Barbara. Wood in the architecture of the Upper Mustang KunSan Chholing Gompa - dendrochronology wood identification and state of preservation
(1)
Gonzales Hurtado Amaranta. NANOforART project and the use of nanomaterials in the restoration of pre-Columbian wall paintings in a museum enviroment
(1)
Grabowska Joanna. Moisture in historical architectural structures
(1)
Grachyova Ekaterina. Conservation of the icon Baptism
(1)
Grant Lindy (1952- ). Gold bezants on the altar: Coronation imagery in the Bibles Moralisees
(1)
Grant Lindy (1952- ). Time and the princess: salvation history in the Psalter of Blanche of Castile
(1)
Grochowska-Angelus Anna. Obrazy i ich ramy. Rola artysty w wyborze opraw
(1)
Grochowska-Angelus Anna. Paintings and their frames. The role of artists in choosing them
(1)
Hackspiel-Mikosch Elisabeth. Politics of lace: the trousseau of Archduches Maria Josepha (1719)
(1)
Hamburger Jeffrey F. (1957- ). Bloody Mary: traces of the peplum cruentatum in Prague - and in Strasbourg?
(1)
Heffernan Sandra. Capturing and promoting transparency in lace
(1)
Henwood-Nivet Sophie. Creer la dentelle: l'exemple d'Henry Ball esquisseur en dentelle a Calais dans les annees 1920
(1)
Hlavackova Konstantina. La dentelle en Republique tcheque: etat des lieux et bref apercu historique
(1)
Hobelleitner David Franz. Papstreihen als visualisierte Vergangenheit
(1)
Holzmeier Nadine. Historiographie und Kartographie. Jerusalem und Rom in der Chronologia magna des Paolino Veneto
(1)
Ivo Sigrid (1961- ). Lace fashion and transparency: it is all in the bag. A stroll through the collection of the Museum of Bags and Purses (Tassenmuseum Hendrikje)
(1)
Jarek Ewelina. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer
(1)
Jasiński Mateusz. Canvases used by Caravaggisti and preparation of the ground layer - research based on the paintings in Polish collections
(1)
Jasiński Mateusz. Caravaggistic revolution in the way of building the picture
(1)
Jasiński Mateusz. Rewolucja caravaggionistyczna w sposobie budowania obrazu
(1)
Joosten Andrea (1968- ). The art of lace: a 17-th century Italian pattern book in the library of the Hamburger Kunsthalle
(1)
Jędrusik Agnieszka. Art of gilding - a case study on the textile gilding technique
(1)
Jędrusik Aldona. Art of gilding - a case study on the textile gilding technique
(1)
Kaczmarska Małgorzata. Impact of new technologies on the practice of an artist based on David Hockney's work and the author's own experience as a painter
(1)
Kaczmarska Małgorzata. Wpływ nowych technologii na praktykę artysty malarza na podstawie twórczości Davida Hockneya i działalności artystycznej autorki
(1)
Kalicki Bernard (1840-1884)
(1)
Kamińska Marta. Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: Throne of Grace from the Dominican Monastery in Cracow
(1)
Karbacher Ursula (1955- ). Les produits semi-finis comme Trend-Setter de la mode
(1)
Karska Renata. Development of research methodology of historical firearms with an example of the maintenance process: Turkish Rifle (17th/18th) from the collection of the Military Museum in Budapest
(1)
Kaszowska Zofia. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer
(1)
Kaszowska Zofia. Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: Throne of Grace from the Dominican Monastery in Cracow
(1)
Kata Eurydyka. Material typography or tools in the work of a typographer and designer
(1)
Kata Eurydyka. Typografia materialna czyli narzędzia w pracy typografa i projektanta
(1)
Kauffmann Claus Michael (1931- ). The Meaning of Biblical Imagery in Churches: Is the Liturgy the Answer?
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(4)
1870 - 1879
(1)
Kraj wydania
Belgia
(2)
Polska
(2)
Niemcy
(1)
Włochy
(1)
Ukraina
(1)
Język
polski
(3)
angielski
(2)
niemiecki
(1)
włoski
(1)
Temat
Architektura
(1)
Architektura europejska
(1)
Bachus
(1)
Crossley, Paul (1945-2019)
(1)
Fotografia
(1)
Konserwatorstwo
(1)
Koronkarstwo
(1)
Kultura
(1)
Literatura europejska
(1)
Malarstwo (szt.plast.)
(1)
Malarstwo europejskie
(1)
Rzemiosło artystyczne
(1)
Rzeźba
(1)
Rzeźba europejska
(1)
Rękopisy europejskie
(1)
Stare druki
(1)
Sztuka europejska
(1)
Sztuka gotycka
(1)
Sztuka sakralna europejska
(1)
Tiziano Vecellio (ca 1488-1576)
(1)
Zdobnictwo
(1)
Temat: dzieło
Baccanale degli Andrii
(1)
Temat: czas
1601-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(5)
Księgi pamiątkowe
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Opowiadania z dziejów Polski. Cz. 1, Epoka piastowska / przez B. Kalickiego. - Lwów : nakładem Alexandra Vogla, 1871 (Lwów : Drukarnia Zakł. Nar. imienia Ossolińskich). - [4], 258, [2] s. ; 23 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział
Zapytaj bibliotekarza o dostępność egzemplarzy do wypożyczenia: II 1476/1 s.z. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Quaderni della Bibliotheca Hertziana / a cura di Tanja Michalsky, Tristan Weddigen ; 4)
Autor
Albl Stefan (1984- ). Ebert-Schifferer Sybille (1955- ). Michalsky Tanja. Weddigen Tristan. Aikema Bernard (1949- ). I Baccanali di Tiziano nella Venezia del Seicento Albl Stefan (1984- ). Reinventare Tiziano. Il giardino di venere di Pietro Testa Canevari Angiola. Un disegno licenzioso di Pietro Testa: gli amori di pan e venere Cavazzini Patrizia. Il modello dei Baccanali nel collezionismo Romano del Seicento. Antonio Barberini, dosso dossi e il camerino della pittura di Alfonso I d'Este Farinella Vincenzo (1957- ). I Baccanali di Alfonso I d'Este Fusconi Giulia. Un disegno licenzioso di Pietro Testa: gli amori di pan e venere Gastel Joris van (1977- ). Titian's tenderness in translation. The sculpted putto between Rome, Antwerp, and Amsterdam Ginzburg Carignani Silvia (1962- ). La prima riscoperta dei Baccanali: il ruolo di annibale carracci e di Giovanni Battista Agucchi Korbacher Dagmar (1975- ). Transformationen der Trunkenheit. Die Fortuna der Baccanali Tizians in Drückgraphik und Zeichenkunst des 17. Jahrhunderts Morel Philippe. Vin, musique et tempérance dans la peinture européenne de Titien à Valentin de Boulogne Oy-Marra Elisabeth. Resonanzen. Bellori und die Baccanali Tizians Puglisi Catherine R. (1953- ). "Contraffazioni Tizianesche"? Albani, Domenichino and the Bacchanals Röstel Alexander. Filippo Baldinucci and a copy of Titian's Bacchanal of the Andrians Schreurs Anna. Anmutig, zierlich, schön: Tizians Amoretten und Sandrarts Teutsche Academie Suthor Nicola. Poussin's Bacchanals: repetitions and difference Vicentini Cecilia (1978- ). La sopravvivenza delle favole antiche nella capitale perduta: una tradizione "quasi" interrotta
Indeks R0: BMNK
Materiały konferencyjne: Bibliotheca Hertziana, Max-Planck-Institut, Rzym, 27-28 października 2016 r.
Bibliogr. w przypisach do ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: II 33800 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Schriften der Forschungsstelle Realienkunde Bd. 7)
(Veröffentlichungen des Zentralinstituts für Kunstgeschichte in München ; ISSN 0580-2148 ; Bd. 52)
Autor
Augustyn Wolfgang (1957- ). Worm Andrea (1972- ). Augustyn Wolfgang (1957- ). Wie man Geschichte erfindet: Der Friede von Venedig (1177) im Bild - Realität und politische Projektion Bestle-Hofmann Verena (1982- ). Eine typologisch instrumentierte Bilderfolge zum Leben des heiligen Benedikt Carqué Bernd (1967- ). Historisches Erzählen für den Königshof. Zum Verhältnis von Stil und Geschichtskultur in Jean Fouquets Grandes Chroniques de France Cleaver Laura. Marginal imagery in Ralph de Diceto’s History Grant Lindy (1952- ). Time and the princess: salvation history in the Psalter of Blanche of Castile Hobelleitner David Franz. Papstreihen als visualisierte Vergangenheit Holzmeier Nadine. Historiographie und Kartographie. Jerusalem und Rom in der Chronologia magna des Paolino Veneto Kogman-Appel Katrin (1958- ). Tataren und Mongolen auf der sogenannten Katalanischen Weltkarte Léglu Catherine. Crowned heads and succession crises: the design and reception of Bernard Gui’s Arbor genealogiae regum francorum Logemann Cornelia (1975- ). Imaginierte Vergangenheit. Das Turnier als Bildereignis Matter Stefan (1976- ). Der Zaiger Jakob Mennels - Eine Bilder-Kurzfassung der Fürstlichen Chronik! Perger Mischa von. Die Bischofskapelle im Dom zu Gurk als "Haus der Heilsgeschichte" Rehm Ulrich. Bildliche Anreize zur Dynamisierung von Geschichte. Ästhetische Spannungen und die Kunst der Imagination im Mittelalter am Beispiel schematischer Radfiguren und des Madrider Verkündigungsdiptychons Jan van Eycks Steiner Benjamin (1977- ). Historia multiplex est. Anfang und Ende in historischen Tabellenwerken und die Visualisierung figuralen Geschichtsverständnisses in der Frühen Neuzeit Tauber Christine (1967- ). Antoine Carons Les massacres du triomvirat (1566): Zeitgeschichtliche Referenzen in einem "Vor-Zeit-Bild" Weilandt Gerhard. Nürnberger Fensterstiftungen des späten Mittelalters als Zeugnisse adelsgleichen familiären Selbstverständnisses Worm Andrea (1972- ). Vision - Geschichte - Aktualisierung. Die Kreuzzüge als endzeitlicher Kampf in Alexander Minoritas Expositio in Apocalypsim
Indeks R0: BMNK
Mat. konf.: Zentralinstitut für Kunstgeschichte in München, 17.-19. marca 2016.
Inf. o konferencji ze s. internet. www.zikg.eu.
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: II 35374 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Ter Assatouroff Corinne. Berthod Bernard (1952- ). L'apparition de la dentelle ecclésiastique l'exemple des rochets de Saint François de Sales Bickley Anthea. The "Bal Blanc" held at Cliffe Castle on December 19th 1884 Bogaerts Ilse. Uniforms and beyond Cockx Romy. Introduction: Fashion Museum of Hasselt - MMH Coppens Marguerite. Les méandres d'une reconversion. La dentelle d'Alençon 1830-1850 Dahrén Lena. Folklore bobbin made borders compared to bobbin made borders and edgings of gold and silver in the Fashion of Early Modern Time Demoen Eve. Introduction: Fashion Museum of Hasselt - MMH Esgain Caroline. Dentelles anciennes, dentelles mécaniques et tulle Robes habillées des années 1950 et 1960 au Musée du Costume et de la Dentelle Gandin Alice (1973- ). Les Lefébure, artistes et industriels de la dentelle - 1829-1932 Gauthier Catherine (1979- ). Les costumes de Manneken-Pis. Histoire et conservation d'une collection insolite au Musée de la Ville de Bruxelles Hackspiel-Mikosch Elisabeth. Politics of lace: the trousseau of Archduches Maria Josepha (1719) Heffernan Sandra. Capturing and promoting transparency in lace Henwood-Nivet Sophie. Créer la dentelle: l'exemple d'Henry Ball, esquisseur en dentelle à Calais dans les années 1920 Hlaváčková Konstantina. La dentelle en République tchèque: état des lieux et bref aperçu historique Ivo Sigrid (1961- ). Lace, fashion and transparency: it is all in the bag. A stroll through the collection of the Museum of Bags and Purses (Tassenmuseum Hendrikje) Joosten Andrea (1968- ). The art of lace: a 17-th century Italian pattern book in the library of the Hamburger Kunsthalle Karbacher Ursula (1955- ). Les produits semi-finis comme "Trend-Setter" de la mode Kim Alexandra. Luminous lace - lighting up a palace's stories Kjellberg Anne (1945- ). Lace in the wardrobe of queen Maud of Norway Kowalska Joanna Regina. Lace inspired by the folk art of Podhale. The National School of Lace-Making in Zakopane and its influence on fashion in the first fifty years of its existence Laveleye Bérengère de. Les costumes de Manneken-Pis. Histoire et conservation d'une collection insolite au Musée de la Ville de Bruxelles Menković Mirjana (1957- ). Lace as a fashion detail in Mirjana Marić's Collections. A note on Yugoslav fashion between 1970s and 1990s Nicolai Dorothea. Le tutu romantique. La transparence des spectres Pantouvaki Sofia. Technology-inspired experimental new transparencies Politou Xenia. Transparence et dentelle dans le costume de cour de la reine Olga (1867-1913): deux éléments empruntés aux costumes régionaux grecs Ramnefalk Birgitta (1943- ). Lace and legislation in Norway 1600-1799 Schad Beate. Tradition and innovation od plauen lace Swann June. Seventeenth century shoe roses Ter Assatouroff Corinne. Présentations du Musée du Costume et de la dentelle de la Ville de Bruxelles Thönnissen Karin (1951- ). The hat veil Uchalová Eva (1944- ). Prague fashion houses, 1900-48 Wolter Gundula (1951- ). Pants with lace or: when trousers became female
Indeks R0: BMNK
Bibliogr. przy niektórych art.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: II 34230 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studies in Gothic Art)
Autor
Opačić Zoë. Timmermann Achim. Alexander Jonathan James Graham (1935- ). Homeless and marginalised: a leaf from the Ghistelles Hours Ayers Tim (1958- ). Collegiate identity and the art of Lancastrian reform: The stained glass of Merton College, Oxford in the early fifteenth century Baxter Ron. Speech and writing in the Gospels of Matilda of Canossa Buran Dušan (1969- ). The Crucifixion in Kežmarok - a little-known masterpiece by Master Paul of Levoca Cannon Joanna (1951- ). An enigmatic Italian panel painting of the Crucifixion in the Narodni galerie, Prague Coldstream Nicola. Eleanor of Castile and the New Jerusalem Doyle Kathleen (1958- ). Bernard of Clairvaux's Apologia as a work of Medieval rhetoric Grant Lindy (1952- ). Gold bezants on the altar: Coronation imagery in the Bibles Moralisees Hamburger Jeffrey F. (1957- ). Bloody Mary: traces of the peplum cruentatum in Prague - and in Strasbourg? Kauffmann Claus Michael (1931- ). The Meaning of Biblical Imagery in Churches: Is the Liturgy the Answer? Kidson Peter (1925-2019). Recollections of a Maverick Lowden John. Inventing Biblical narrative: The Kiss of Cain in the Bibles Moralisees Maniura Robert. Image, space and Holy Place in the cult of Our Lady of Częstochowa Marx Richard (1945- ). "To the Honour and the pleasure of Almighty God, and the to the Comfort of the Parishioners": the rood and remembrance Park David (1952- ). Repairing "that vision by which Christ may be seen": The St Swithun Cycle at Corhampton, and the depiction of patronal saints in English Romanesque wall painting Robson Janet (1959-2018). Assisi, Rome and the Miracle of the Crib at Greccio Rożnowska-Sadraei Agnieszka. Jagiellonians and the internationalisation of national saints Späth Markus (1969- ). Architectural representation and monastic identity: the Medieval seal images of Christchurch, Canterbury Studničková Milada (1955- ). Archbishop Jan of Jenstein and a new iconography of the Visitation of St Elizabeth to the Virgin Mary: mystic vision and its visualization as an instrument of Church policy Suckale Robert (1943-2020). A statuette of the Saviour in the style of the Virgins on lions Theisen Maria (1963- ). Picturing Frana Timmermann Achim. Astwerk and ars moriendi: reflections on a Poor Sinner's Cross in Heilbronn (1514) Walker Rose. Sisters and suburbs: some reflections on Berengaria of Navarre and her Cistercian foundation outside Le Mans Wetter Evelin (1969- ). Issues of negotiation: church treasures and political claims in the Mark Brandenburg Williamson Beth. "The ordered exercise of intellection": the manipulation of devotional technologies
Indeks R0: BMNK
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: III 23222 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Bogdanowska Monika (1962- ). Nowalińska Małgorzata. Bagniuk Jacek. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer Bártová Kateřina (1987- ). Restoration of book torsos Beczyczko Agnieszka. Conservation of a 16th century fresco painting in the Suceviţa Monastery church in Romania Bernady Edyta. Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: "Throne of Grace" from the Dominican Monastery in Cracow Bernard Gabriel. International Klein Blue, a reconstruction Białek-Kostecka Dorota. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer Bizoń Katarzyna. Riddles of the Greek Catholic church Botz Alexandra. Restoration of the Salviati Chandelier Ciesielska Tanita. Conservation and preparation for a new edition of the 18th c. Viennese copper printing plates from a private collection in Cracow Decrion-Lanta Gabrielle. Conservation of wallpaper: from handicraft o digital technology Magrysiewicz-Dobrzańska Katarzyna. Reconstruction of a historical beeswax painting technique with a water-soluble emulsion of beeswax and linseed oil potassium soap Esquivel Álvarez Astrid. NANOforART project and the use of nanomaterials in the restoration of pre-Columbian wall paintings in a museum enviroment Fekete Dóra. "Trinity with Saints" formerly attributed to Jacopo Palma the Younger Fiam Judit. "Trinity with Saints" formerly attributed to Jacopo Palma the Younger Forczek-Sajdak Anna. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer Gmińska-Nowak Barbara. Wood in the architecture of the Upper Mustang KunSan Chholing Gompa - dendrochronology, wood identification and state of preservation Gonzáles Hurtado Amaranta. NANOforART project and the use of nanomaterials in the restoration of pre-Columbian wall paintings in a museum enviroment Grabowska Joanna. Moisture in historical architectural structures Grachyova Ekaterina. Conservation of the icon "Baptism" Jarek Ewelina. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer Jasiński Mateusz. Canvases used by Caravaggisti and preparation of the ground layer - research based on the paintings in Polish collections Jędrusik Agnieszka. Art of gilding - a case study on the textile gilding technique Jędrusik Aldona. Art of gilding - a case study on the textile gilding technique Kamińska Marta. Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: "Throne of Grace" from the Dominican Monastery in Cracow Karska Renata. Development of research methodology of historical firearms with an example of the maintenance process: Turkish Rifle (17th/18th) from the collection of the Military Museum in Budapest Kaszowska Zofia. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer Kaszowska Zofia. Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: "Throne of Grace" from the Dominican Monastery in Cracow Korza Eugine. Conservation of the icon "Baptism" Kot Marcin. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer Kowalik Anna (sztuka). Taxidermy in contemporary art Krupa Paulina. Introducing polychromy and patination of the plaster portrait sculptures and the frieze "Christ Enters Jerusalem" vy Alojzy Bunsch from the Franciscan Basilica in Cracow as a stage of a pending restoration project Krysiak Dagna. Comparison of various compositions of Araldite 2020 filling putty for losses in a black hyalith vase Ludwiczak Hanna. Conservation of a 16th century fresco painting in the Suceviţa Monastery church in Romania Marecka Agnieszka. Pastel - an object with specific needs Masalska Aleksandra. Danger of using acrylic resins in oil painting Međeral Mirna. In Kraljević's shoes: research and conservation treatments conducted on the painting "The Satyr and the Peasant" by Miroslav Kraljević Michalik Izabela. Role of a conservator-restorer and the reconstruction treatment in the restoration of works of art at the base of the conservation-restoration of the murals in St. Francis de Sales church in Cracow Mikó Edit. "Trinity with Saints" formerly attributed to Jacopo Palma the Younger Owczarek Piotr. Conservation of the baroque stone sculpture of the Virgin Mary from the Sanctuary of Świetorodzinna Mother of God in Miedniewice, Mazowieckie voivodeship Płotek Michał (1988- ). Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: "Throne of Grace" from the Dominican Monastery in Cracow Potrawiak Maja. Reconstruction of a historical beeswax painting technique with a water-soluble emulsion of beeswax and linseed oil potassium soap Rădoi Elena. To fill or not to fill Robert Hortense. Fading of the geranium lake in Vincent Van Gogh's portrait Dr. Paul Gachet (1890, Paris Musée d'Orsay) Sitnik Joanna. Straightening of curled negative film strips Skarżyńska Magdalena. Conservation of a 16th century fresco painting in the Suceviţa Monastery church in Romania Skarżyńska Magdalena. New exposition and conservation of the wall painting "Bishop Marianos under he protection the Mother of God and a Child" from the Faras cathedrall Skóra Magdalena. Research of lightfastness and qality of digital prints Skrzelowska Justyna. Influence of synthetic adhesives used in consolidation of wall paintings on the properties of the casein paint layer Slouková Lenka. Consolidation effects of lime nanosols and silicic acid ester mixtures for wall paintings Stryczak Mateusz. Regeneration of varnish and binders used in painting Tauchmanova Renata. Adhesives in conservation of stone finishes Tiszai Rebeka. "Trinity with Saints" formerly attributed to Jacopo Palma the Younger Walczak Małgorzata (chemia). Medieval stained glass technology exemplified by the stained glass panel: "Throne of Grace" from the Dominican Monastery in Cracow Żarnowiecka Jagoda. Riddles of the Greek Catholic church Żygadło Andrzej. Riddles of the Greek Catholic church
Indeks R0: BMNK
Dod. s. tyt.: 3rd International Student Conference of Conservation and Restoration of Woorks of Art, Cracow, 17th - 19th March 2016
Tyt. z okł.
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: II 31402 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Mączyński Ryszard (1954- ). Adamowicz Jarosław. Techniki malarskie w ołtarzu mariackim Wita Stwosza w świetle dawnych i nowych badań Adamowicz Jarosław. Painting techniques in the St. Mary's altar by Veit Stoss in the light of former and present studies Brandys Iwona. In the workshop of Wincenty Drabik - scenography painter and pedagogue. Introduction to the research Brandys Iwona. W pracowni Wincentego Drabika – malarza scenicznego i pedagoga. Przyczynek do badań Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Some remarks concering the art of painter Gebhard Flatz Brzezina-Scheuerer Katarzyna (1970- ). Uwagi na temat warsztatu artystycznego malarza Gebharda Flatza Chmielewska Małgorzata (konserwator). Characteristics if icon painting from the Cretan School using the example of the post-byzantine triptych from the Princes Czartoryski Collection in Kraków Chmielewska Małgorzata (konserwator). Charakterystyka malarstwa ikonowego szkoły kreteńskiej na przykładzie pobizantyńskiego tryptyku ze zbiorów Muzeum Książąt Czartoryskich w Krakowie Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Tools, techniques and signatures of Persian Shamshir makers. Hidden meanings of inscriptions and of the magic square. Issues of artibution Chodyński Antoni Romuald (1945- ). Warsztaty i sygnatury twórców perskich szamszirów. Ukryte znaczenia napisów i magicznego kwadratu. Problemy atrybucji Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). Warsztat Szymona Czechowicza (1689–1775) – wybrane zagadnienia Doleżyńska-Sewerniak Ewa (1977- ). The painting workshop of Szymon Czechowicz (1689-1775) - selected issues Fitta-Spelina Agnieszka. Architect's workshop. A new object and a historic building - similarities and differences in project work Fitta-Spelina Agnieszka. Warsztat architekta. Obiekt nowy a obiekt zabytkowy – podobieństwa i różnice w pracy projektowej Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Around the didactic aspects of the artist's workshop carving in wood Giełdoń-Paszek Aleksandra (1961- ). Wokół zagadnień dydaktyki warsztatu artysty rzeźbiącego w drewnie Grochowska-Angelus Anna. Obrazy i ich ramy. Rola artysty w wyborze opraw Grochowska-Angelus Anna. Paintings and their frames. The role of artists in choosing them Jasiński Mateusz. Caravaggistic revolution in the way of building the picture Jasiński Mateusz. Rewolucja caravaggionistyczna w sposobie budowania obrazu Kaczmarska Małgorzata. Impact of new technologies on the practice of an artist based on David Hockney's work and the author's own experience as a painter Kaczmarska Małgorzata. Wpływ nowych technologii na praktykę artysty malarza na podstawie twórczości Davida Hockneya i działalności artystycznej autorki Kata Eurydyka. Material typography, or tools in the work of a typographer and designer Kata Eurydyka. Typografia materialna, czyli narzędzia w pracy typografa i projektanta Klisińska-Kopacz Anna. Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research Klisińska-Kopacz Anna. Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych Korpała Małgorzata. Nietypowe rozwiązania barokowego malarstwa ściennego na wybranych przykładach z terenu Mazowsza Korpała Małgorzata. Unusual solutions in baroque wall paintings on selected examples from Mazovia Kowalewska Marta (historia sztuki). Budowniczowie sukcesu Kowalewska Marta (historia sztuki). The makers of success Kuś-Joachimiak Hanna (1982- ). Get in the engraver's house. The peculiarity of Eugeniusz Get Stankiewicz's technique on the example of collection from Museum of the Lubomirski Princes Kuś-Joachimiak Hanna (1982- ). Get w Domku Miedziorytnika. Specyfika warsztatu Eugeniusza Stankiewicza na przykładzie zbiorów Muzeum Książąt Lubomirskich Kwaśny Marek. Tajniki warsztatu malarskiego Johanna Jacoba Eybelwiesera (1666–1744), wrocławskiego mistrza doby baroku Kwaśny Marek. The secrets of painting workshop of Johann Jacob Eybelwieser (1666-1744) - Wrocław master of the baroque era Laskowski Andrzej (1973- ). XIXth-century stained-glass workshop. A case study of Carl Geyling's Erben in Vienna Laskowski Andrzej (1973- ). Warsztat dziewiętnastowiecznego witrażownika. Próba rekonstrukcji na przykładzie wiedeńskiej firmy Carl Geyling’s Erben Lenartowicz Światosław. Malarstwo Zofii Stryjeńskiej (1891–1976) – warsztat a ewolucja formy Lenartowicz Światosław. The painting of Zofia Stryjeńska (1891-1976) - technique and evolution of form Łabądź Justyna Weronika. Matrices, 3D modeling, fxes and rendering - the set of video mapping tools in the work of new media artist Łabądź Justyna Weronika. Matryce, modeling 3D, FX-y i renderowanie – zestaw narzędzi video mappingowych w warsztacie nowomedialnego artysty Martynowicz Iwona. Techniki malarskie w ołtarzu mariackim Wita Stwosza w świetle dawnych i nowych badań Martynowicz Iwona. Painting techniques in the St. Mary's altar by Veit Stoss in the light of former and present studies Masłowska Anna. Malarz i fotografia. O obecności nowego medium w warsztacie twórczym malarza w drugiej połowie XIX wieku Masłowska Anna. Painter and photography. The presence of a new medium in the painter's workshop in the second half of the 19th century Mączewska Katarzyna. In the search of the professional fulfillment. Alexander Lesser - a Calendar of Journeys, the artist's interests and workshop seen from the perspective of his iconographic legacy Mączewska Katarzyna. W poszukiwaniu spełnienia zawodowego. Aleksander Lesser – kalendarium podróży, zainteresowania i warsztat artysty z perspektywy jego ikonograficznej spuścizny Misztal Małgorzata (konserwatorstwo). Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research Misztal Małgorzata (konserwatorstwo). Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych Niemira Izabella. „Alchemia” fotografii, czyli warsztat fotografa gumisty Niemira Izabella. "Alchemy" of photography that means a method of photographer using the gum bichromate technique Novljaković Katarzyna. Bernardo Strozzi, workshop if an Italian Caravaggionist. A restorer's considerations over the recognition of an author's replica Novljaković Katarzyna. Trzej filozofowie Bernarda Strozziego ze zbiorów Muzeum Narodowego w Krakowie jako przykład warsztatu włoskiego carravagionisty. Rozważania konserwatora nad rozpoznaniem autorskiej repliki Paś Monika. Paintbrushes, palettes, easels. Painting accessories from legacies of artists kept in the collection of the Department of Applied Art, Material Culture and Militaria of the National Museum in Krakow Paś Monika. Pędzle, palety, sztalugi. Akcesoria malarskie ze spuścizn po artystach przechowywane w zbiorach Działu Rzemiosła Artystycznego, Kultury Materialnej i Militariów Muzeum Narodowego w Krakowie Pawelska-Jagniątkowska Irmina. A new perspective on the so-called "Dominican workshop" Pawelska-Jagniątkowska Irmina. Nowe spojrzenie na „warsztat dominikański” Szustakiewicz Iwona. System weryfikacji umiejętności warsztatowych architektów w Królestwie Polskim w XIX wieku Szustakiewicz Iwona. The system of verifying professional skills of architects in the Kindgom of Poland in the 19th century Waszak Przemysław (historia sztuki). Rekonstruowanie i kontekstualizowanie warsztatu Tilmana Riemenschneidera na polu literatury naukowej i fikcji literackiej Waszak Przemysław (historia sztuki). The reconstruction and contextualization of Tilman Riemenschneider's practice in the context of academic literature and fiction Winterhagen Marc Tobias. CTRL+Z – (nie)korzyść komputera w procesie twórczym Winterhagen Marc Tobias. CTRL+Z: the (dis)adventage of computers in the creative process Wrana Jan (1946- ). Architect's workshop. A new object and a historic building - similarities and differences in project work Wrana Jan (1946- ). Warsztat architekta. Obiekt nowy a obiekt zabytkowy – podobieństwa i różnice w pracy projektowej Zaguła Artur. Analog techniques in the workshop of architects of the new classicism trend Zaguła Artur. Techniki analogowe w warsztacie architektów nurtu nowego klasycyzmu Zygier Elżbieta. Portrait works of Rafał Hadziewicz (1803-1886) in the light of interdyscyplinary research Zygier Elżbieta. Twórczość portretowa Rafała Hadziewicza (1803–1886) w świetle badań interdyscyplinarnych
Indeks R0: BMNK
Materiały konferencyjne: Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, 19-21 października 2017 r.
Bibliogr. w przypisach do ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: II 34697/1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej